hei,
lääkiksen pääsykokeet jännittää jo. olen harjoitellessa huomannut, että ainakin että yksiköiden tunnollinen kirjaaminen hidastaa laskemista melkoisesti. Voisikohan tälle tehdä jotain. Voiko jättää pois jossain vaiheessa vai pitäisikö tehdä joku erillinen yksikkötarkastelu laskun viereen. Tuleeko paljon miinusta, jos jättää ensimmäisten merkintöjen jälkeen yksiköt pois ja laittaa sitten lopputulokseen oikean yksikön?
yksiköiden merkitseminen pääsykokeen laskuihin
4
76
Vastaukset
- PyhäTotuus
En leikkisi asialla, yksikön kirjaamiseen menee korkeintaan puoli sekunttia, ehkä 10 sekuntia yhteensä per tehtävä. Älä väheksy niitä pisteitä, harvat pääsevät sisään monien pisteiden turvavaralla.
- KMAH
Yleensä yksiköt vaaditaan, mutta esim. kemian tasapainolaskujen yhtälönratkaisuvaiheesta voi hyvin jättää yksiköt pois ( yleensämol/l eri potensseineen), kunhan kirjoittaa viereen "ratkaistaan yhtälö ilman yksiköitä". Älä kuitenkaan jätä mitään pois ellet tarkasti tiedä mitä teet :) tsemppiä kokeeseen! Itse myös Turkuun hakemassa.
- opiskelija--
En jättäisi yksiköitä pois missään vaiheessa. Sen lisäksi, että siitä voi menettää pisteitä, ne toimivat hyvänä tapana huomata virheitä, jos yksiköt eivät täsmääkään jossain vaiheessa.
Tilaa ja aikaa voi säästää tietyissä tilanteissa kirjoittamalla yksiköt yhteisiksi tekijöiksi. Esim. moolimassaa laskiessa ei yksikköä tarvitse laittaa jokaisen alkuaineen perään, vaan sen voi jättää sulkeiden ulkopuolelle. Esim. vedellä (2*1,008 16,00)g/mol - lilliinatiina
On kai parempi merkitä yksiköt ja päästä sisään kerralla kuin säästää muutama sekunti ja yrittää uudestaan ensi vuonna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595