Miten parantaa vastustuskykyä?

Väsynytsairastamiseen

Hei! Olen 30-vuotias nainen. Lapseni aloitti suunnilleen viime syksynä päiväkodin ja olen siitä lähtien sairastanut lähes aina kun lapseni sairastuu. Eli melkeinpä joka kuukausi on ollut flunssaa (ja joskus vatsatautia), tälläkin hetkellä minulla on flunssa ja silmätulehdus (tänään sain lääkäriltä silmätulehdukseen tippoja). Onko aikuiselle ihmiselle normaalia sairastaa lähes joka kuukausi flunssa, joka kestää n. yhdestä neljään viikkoa välillä? Pesemme lapsen kädet, kun hän tulee päikkäristä kotiin, jotta pöpöjä kulkeutuisi vähemmän kotiin.

Onko mitään keinoa parantaa omaa vastustuskykyään? Olen jonkun verran ylipainoinen ja liikuntaa en ehkä ole joka päivä harrastanut riittävästi. Syön ihan perus kotiruokaa, mutta toisinaan noutoruokaakin ja herkkujakin. Joitakin vitamiineja syön välillä.

Kertokaa vinkkinne, miten välttää sairastumasta aina samoihin sairauksiin mihin lapsikin sairastuu. Kyllästyttää nimittäin tämä jatkuva sairastelu! Olen miettinyt, että voisiko tämän minun sairastelun taustalla olla mitään vakavampaa, mutta ainakin vielä nyt oletan, että kyseessä on se, että päiväkodissa on usein sairaitakin lapsia ja sieltäkin kulkeutuu pöpöjä kotiin.

4

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BLOODisLIFE

Cvitamiini, sinkki, hygienia

• LillyR

Itse sairastin parikymppisenä 5- 7 flunssaa vuodessa. Hammaslääkäri löysi röntgenkuvasta hampaan juuressa piileskelevän tulehduksen. Kun se oli hoidettu, niin sairastelut vähenivät muutamaan kertaan vuodessa.

• vatustuskykyä

Onko aikuiselle ihmiselle normaalia sairastaa lähes joka kuukausi flunssa, joka kestää n. yhdestä neljään viikkoa välillä?

Ei ole.

Vastustuskyky lähtee suolsitosta ja siihen vaikuttaa ravinto, ei käsien pesu.

Jätä ainakin maito pois. Vettä kaikille.

Kypsä juusto ja hapanmaitotuotteita voi käyttää.

Kait syötte koko porukka D-vitamiinia?

Lapselle 50µg ja aikuisille 100µg.

• BLOODisLIFE

Kyllä se auttaa kun käsiä pesee saippualla, mä tiiän yhen joka ei paljon pese ja sillä on flussaa ja antibioottikuureja vaikka kuinka monta kertaa vuodessa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4402
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2859
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2612
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      86
      1585
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1508
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1229
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1164
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      192
      1030
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59