Hei, en tiedä sopiiko tämä tälle palstalle, mut kysynpä kuitenkin..
Miten parantaa vastustuskykyä? Onko päiväkoti-ikäisten lasten vanhemmilla vinkkejä?
Olen 30-vuotias nainen. Lapseni aloitti suunnilleen viime syksynä päiväkodin ja olen siitä lähtien sairastanut lähes aina kun lapseni sairastuu. Eli melkeinpä joka kuukausi on ollut flunssaa (ja joskus vatsatautia), tälläkin hetkellä minulla on flunssa ja silmätulehdus (tänään sain lääkäriltä silmätulehdukseen tippoja). Onko aikuiselle ihmiselle normaalia sairastaa lähes joka kuukausi flunssa, joka kestää n. yhdestä neljään viikkoa välillä? Pesemme lapsen kädet, kun hän tulee päikkäristä kotiin, jotta pöpöjä kulkeutuisi vähemmän kotiin.
Onko mitään keinoa parantaa omaa vastustuskykyään? Olen jonkun verran ylipainoinen ja liikuntaa en ehkä ole joka päivä harrastanut riittävästi. Syön ihan perus kotiruokaa, mutta toisinaan noutoruokaakin ja herkkujakin. Joitakin vitamiineja syön välillä.
Kertokaa vinkkinne, miten välttää sairastumasta aina samoihin sairauksiin mihin lapsikin sairastuu. Kyllästyttää nimittäin tämä jatkuva sairastelu! Olen miettinyt, että voisiko tämän minun sairastelun taustalla olla mitään vakavampaa, mutta ainakin vielä nyt oletan, että kyseessä on se, että päiväkodissa on usein sairaitakin lapsia ja sieltäkin kulkeutuu pöpöjä kotiin.
Miten parantaa vastustuskykyä?
3
183
Vastaukset
- hoit_su
D-vitamiinia, c-vitamiinia, näitä ainakin ja säännöllisesti eikä vain silloin tällöin. D-vitamiinia ainakin 50-100 mikrogrammaa päivässä, jos kesällä olet paljon auringossa,niin voit tietysti ottaa kesäkuukausina vähän vähemmän. Minä uskon näihin kahteen ja on pysynyt flunssat poissa.
- RuokavalioAjaO
Minulla vastustuskykyä lisäävät maitohappobakteerit sekä ruuat joissa on voihappoa (mm. hapankaali ja voi). Sitävastoin vastustuskykyäni heikentää sokeri- ja vehnäpitoinen ruoka. Sinkki antaa vastustuskykyä flunssaan ja auttaa flunssa paranemisessa. Särky- ja kuumelääkkeet heikentävät vastustuskykyä ja tauti pitkittyy.
- Manttis
Itsellä kolme pientä lasta (vanhin 7) . Ekan kohdalla olin jatkuvasti kipeänä, mutta nyt kolmannen kohdalla en enää juurikaan saa tartuntoja. Eli kunnon siedätystä vaan, niin kurjaa kuin se onkin. Ja se D-vitamiini!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1652581Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482387Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021082- 64901
- 65849
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274727Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18727Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait208701Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22668