Moikka! Haluaisin kuulla muiden kokemuksia kleinspitzistä ja pomeranianista.
Olen pitkään jo harkinnut koiran hankkimista ja olen harkinnut näiden välillä.. Onko pommissa ja kleinissä muuten eroa kuin koko ero? Luonteessa? Lenkin pituuksissa?
Olen lukenut paljon perustietoa näistä roduista mutta haluaisin kuulla muiden kokemuksia. Olen muuttanut 2 vuotta sitten pois kotoonta ja vanhemmillani on 2 bichon fricetä.
Haluaisin tietää
1. Kuinka pitkiä lenkkejä käytte? kuinka paljon koira vaatii liikuntaa?
2. lähteekö koirasta paljon karvaa muutenkin kuin vain karvanlähtö aikana?
3. Onko arkoja? silleen että pelkää jos ihminen tulee kylään vaikka koirankanssa.
Kleinspitz ja Pomeranian kokemuksia
4
5122
Vastaukset
- Myrsky_repii
Valmistaudu paskamyrskyyn nimittäin huomenna tulee sulle tänne muutama viesti. :D
- ihmeissään
Minkälaista?
- makemispitz
Siteraus spitz kasvattajalta: pomeranian pienin ja tulisin. Kleini mittelin tomeruuden ja pomeranian tulisuuden välivaihe seurakoiramaisin hiukan viileähkö verraten muihin kokomuunnoksiin vaan haukkuilmoitin löytyy koko spitz sarjalaisilta mihin pitää kaupungissa asuessa kiinnittää jo pentuna huomiota ettei hälytä turhasta :)
- kaariina
itsellä on kleinspitzit narttu ja uros.Kyllä nämä pienet aivan ihanat karvaturrit ovat ainakin haukkuherkkiä.Olen myös tavannut kasvattajalla pommin ja hyvin samantyyppinen oli, tietenkin turkin suhteen kleini on helpompi, vaatii vähemmän siistimistä.Kleinspitzistä lähtee karvaa, siihen saat varautua jos tähän päädyt.Lenkkipolulla viihtyy ja minun koirani tykkää protestoida autoihin kun maantiellä liikutaan, vaikea on kitkeä sitä eikä ole täysin saatukaan pois.Minun koirani eivät ole arkoja, vaan vähän aikaa kierreltyään ovat valmiit menemään siliteltäväksi.Itse pidän enemmän kleinistä,vaan sehän on tietenkin jokaisen itse päätettävissä, pommi on pieni ja ketterä ja näin ollen hauskan näköinen.Onnea etsintään ja että se oikea pikkuinen löytyy, kannattaa seurailla kasvattajien kotisivuja ja käydä useamman kasvattajan luona tutustumassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1572948
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541749Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461724Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1551536- 761492
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3301366The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201238Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m761170- 1581062
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251015