Kleinspitz ja Pomeranian kokemuksia

juttamo

Moikka! Haluaisin kuulla muiden kokemuksia kleinspitzistä ja pomeranianista.

Olen pitkään jo harkinnut koiran hankkimista ja olen harkinnut näiden välillä.. Onko pommissa ja kleinissä muuten eroa kuin koko ero? Luonteessa? Lenkin pituuksissa?

Olen lukenut paljon perustietoa näistä roduista mutta haluaisin kuulla muiden kokemuksia. Olen muuttanut 2 vuotta sitten pois kotoonta ja vanhemmillani on 2 bichon fricetä.

Haluaisin tietää

1. Kuinka pitkiä lenkkejä käytte? kuinka paljon koira vaatii liikuntaa?

2. lähteekö koirasta paljon karvaa muutenkin kuin vain karvanlähtö aikana?

3. Onko arkoja? silleen että pelkää jos ihminen tulee kylään vaikka koirankanssa.

4

3811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myrsky_repii

      Valmistaudu paskamyrskyyn nimittäin huomenna tulee sulle tänne muutama viesti. :D

      • ihmeissään

        Minkälaista?


    • makemispitz

      Siteraus spitz kasvattajalta: pomeranian pienin ja tulisin. Kleini mittelin tomeruuden ja pomeranian tulisuuden välivaihe seurakoiramaisin hiukan viileähkö verraten muihin kokomuunnoksiin vaan haukkuilmoitin löytyy koko spitz sarjalaisilta mihin pitää kaupungissa asuessa kiinnittää jo pentuna huomiota ettei hälytä turhasta :)

    • kaariina

      itsellä on kleinspitzit narttu ja uros.Kyllä nämä pienet aivan ihanat karvaturrit ovat ainakin haukkuherkkiä.Olen myös tavannut kasvattajalla pommin ja hyvin samantyyppinen oli, tietenkin turkin suhteen kleini on helpompi, vaatii vähemmän siistimistä.Kleinspitzistä lähtee karvaa, siihen saat varautua jos tähän päädyt.Lenkkipolulla viihtyy ja minun koirani tykkää protestoida autoihin kun maantiellä liikutaan, vaikea on kitkeä sitä eikä ole täysin saatukaan pois.Minun koirani eivät ole arkoja, vaan vähän aikaa kierreltyään ovat valmiit menemään siliteltäväksi.Itse pidän enemmän kleinistä,vaan sehän on tietenkin jokaisen itse päätettävissä, pommi on pieni ja ketterä ja näin ollen hauskan näköinen.Onnea etsintään ja että se oikea pikkuinen löytyy, kannattaa seurailla kasvattajien kotisivuja ja käydä useamman kasvattajan luona tutustumassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe