Kleinspitz ja Pomeranian kokemuksia

juttamo

Moikka! Haluaisin kuulla muiden kokemuksia kleinspitzistä ja pomeranianista.

Olen pitkään jo harkinnut koiran hankkimista ja olen harkinnut näiden välillä.. Onko pommissa ja kleinissä muuten eroa kuin koko ero? Luonteessa? Lenkin pituuksissa?

Olen lukenut paljon perustietoa näistä roduista mutta haluaisin kuulla muiden kokemuksia. Olen muuttanut 2 vuotta sitten pois kotoonta ja vanhemmillani on 2 bichon fricetä.

Haluaisin tietää

1. Kuinka pitkiä lenkkejä käytte? kuinka paljon koira vaatii liikuntaa?

2. lähteekö koirasta paljon karvaa muutenkin kuin vain karvanlähtö aikana?

3. Onko arkoja? silleen että pelkää jos ihminen tulee kylään vaikka koirankanssa.

4

5473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myrsky_repii

Valmistaudu paskamyrskyyn nimittäin huomenna tulee sulle tänne muutama viesti. :D

• ihmeissään

Minkälaista?

• makemispitz

Siteraus spitz kasvattajalta: pomeranian pienin ja tulisin. Kleini mittelin tomeruuden ja pomeranian tulisuuden välivaihe seurakoiramaisin hiukan viileähkö verraten muihin kokomuunnoksiin vaan haukkuilmoitin löytyy koko spitz sarjalaisilta mihin pitää kaupungissa asuessa kiinnittää jo pentuna huomiota ettei hälytä turhasta :)

• kaariina

itsellä on kleinspitzit narttu ja uros.Kyllä nämä pienet aivan ihanat karvaturrit ovat ainakin haukkuherkkiä.Olen myös tavannut kasvattajalla pommin ja hyvin samantyyppinen oli, tietenkin turkin suhteen kleini on helpompi, vaatii vähemmän siistimistä.Kleinspitzistä lähtee karvaa, siihen saat varautua jos tähän päädyt.Lenkkipolulla viihtyy ja minun koirani tykkää protestoida autoihin kun maantiellä liikutaan, vaikea on kitkeä sitä eikä ole täysin saatukaan pois.Minun koirani eivät ole arkoja, vaan vähän aikaa kierreltyään ovat valmiit menemään siliteltäväksi.Itse pidän enemmän kleinistä,vaan sehän on tietenkin jokaisen itse päätettävissä, pommi on pieni ja ketterä ja näin ollen hauskan näköinen.Onnea etsintään ja että se oikea pikkuinen löytyy, kannattaa seurailla kasvattajien kotisivuja ja käydä useamman kasvattajan luona tutustumassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4811
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      188
      3755
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      187
      3446
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3199
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2919
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      1984
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1931
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      180
      1749
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1686
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1385
    Aihe