vastatkaa 12

apuatarvitsewwa

oon siis 16v ja oon saamassa puolen vuoden pääst vauvan. millasii tukia/rahoja saan ja kuinka paljo? Ja oon suunnitellu muuttavani kotoo pois sit ku lapsi syntyy?tarvisiisin helppii☺

16

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aabuuuu

      Taas tulossa yhteiskunnan elätti. Seksi kuuluu aikuisille eikä kakaroille, jotka eivät pysty edes itsestään huolehtimaan, saatikka lapsestaan. Seksiä kyllä osataan harrastaa.

      • kjlhgjthrgt

        Viestisi on vuoden myöhässä, olisiko ratkaisuja nykytilanteeseen?


    • ei_morjes

      Yksin nyt ei ainakaan kannata muuttaa, et tule pärjäämään. Mikä kiire pois kotoa alaikäisenä ja vielä vauvakin tulossa. Huh huh... -_-

    • vastatkaa12

      On mulla poika ystävä joka auttaa ja mamma asuu 500 metrin päästä talosta miun muutan

      • ei_morjes

        Veikkaan, että se "poikaystävä" lähtee aika pikaseen lipettiin vauvan synnyttyä. :D Herää jo todellisuuteen, teinix...


    • mommy

      480e saa rahaa kuukauessa ja laps lisät päälle. ei niillä rahoilla oikee elellä.. ainakaa itsekkää en meinaa lapsen kanssa pärjätä semmosilla rahoilla.. vaikka asutaan miehen kanssa omistusasunnossa joka on maksettu jo. en suosittele ketään muuttamaan yksin asumaan lapsen kanssa, jos tosiaan ei oo siihen valmis.. itse en ainakaa olisi. mummon ja muitten läheisten tuki on todella tarpeellinen. muuten ei ees melkee omia asioita pysty tekemään ruokaa, käymään suihkussa, käymään edes tupakalla pihalla. lapsi kun on melko huono nukkumaan.. ja sitte kun vastasyntyneet syövät 2-3 tunnin välein yötä päivää monta kuukautta kyllä siinä rupeaa väsymään, varsinkin jos imetät. siinä oot vaan sinä ja vauva koko ajan.. mutta kyllä lapsista on paljon iloakin, mutta paljon vastuuta sitä ei osaa kuvitella vasta kun se on oikeen siinä vieressä ja elämässä mukana. nauttisit vielä nuoruudesta ei niitä lapsia niin kiire ole hankkimaan :)

      • vastatkaa12

        Ei tää mun mies täst mihikää lähe. Hän on erilainen kun muut teinit jotka vaa juomassa käy jne ja me muutettiin siihen taloon ☺odotetaan innolla pienokaisen syntymistä vaikka vähän Jännittää kin.Äiti ja iskä lupas auttaa jos tarvii ja nääi kyllä uskon että pärjätään


      • Kysyn.vaan
        vastatkaa12 kirjoitti:

        Ei tää mun mies täst mihikää lähe. Hän on erilainen kun muut teinit jotka vaa juomassa käy jne ja me muutettiin siihen taloon ☺odotetaan innolla pienokaisen syntymistä vaikka vähän Jännittää kin.Äiti ja iskä lupas auttaa jos tarvii ja nääi kyllä uskon että pärjätään

        Sinullahan on kaikki hyvin. Mitä sinä vielä kyselet?
        Kyllä on järkevämpiäkin tapoja ottaa selvää asioista kuin kirjoittaminen S24 keskustelupalstalle.
        Tännekö sitten kirjoitat, kun lapsenhoidossa tulee pulmia?


    • Jasittenasiaan

      Voi lapsi parkaa. Ja tarkoitan sekä äitiä että syntyvää lasta...

    • säälittävätaikuiset

      kyllä mua nii ihmetyttää tää "aikuisten" kirjottelu tänne, kun tullaan apua tarvitsevaa haukkumaan ja puhumaan suusta mitä sattuu. Teiniäidit kyllä pärjää ihan yhtä hyvin kuin ne aikuiset! Lopettakaa aliarviointi.

    • tyhtydtd

      Kysy vanhemmiltasi mitä tukia tulet HEILTÄ saamaan. Alaikäinen on vielä vanhempiensa elatusvastuun piirissä.

      • eimuutenole

        kun lapsi syntynyt...otappa asioista selvää:)


    • nuoriäiti20v

      onpas täällä äkästä porukkaa :D hieman myöhässä mun kommentti tulee mutta mua kiinnostais tietää että miten oot vauvan kanssa pärjännyt? :)

      • Raisionperhepalvelut

        otti huostaan ja vei neitsyyden:)


    • Alkup

      Hei kaikki ketkö mulle kerto sillon niistä rahoista kun hätiköin.. Ei tämä elämä pienen vauvankanssa niin vaikeaa ole mitä mulle on kerrottu. Minulle ja poikaystävällr i syntyi ihana poika joka sai nimekseen lucas daniel sukunimi. Luca on todella ihana rakkauspakkaus ja kiltti myös. Meillä on myös omassa talossa hyvin mennyt

      • jokoson

        yksinhuolto vahvistettu; Raision perhepalvelut auttaa ja valehtelee perättömässä lausumassaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe