Paikallisbussit

Linja-auto

Minkälaisia Rodoksen paikallisliikenteen bussit ovat? Matalalattia? Vai semmoisia kuin ennen kaupunkiliikenteenbussit meilläkin? Vai semmoisia kuin pitkänmatkan linja-autot ovat?

7

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joohoo

Pitkänmatkan tyylisiä. Ehkä enemmänkin välimuoto. Hyviä on. ilmastointi löytyy

• Lina-auto

Kiitos vastauksesta!
        Ei sitten ole taida olla asiaa pyörätuolilla bussiin.

• ikosiena

Ei todellakaan ole. Tosin sinne on tullut pari uudempaa bussia kaupunkilinjoille, mutta tuskin niihinkään pyörätuolilla pääsee.

• Linja-auto

Pääsen avustettuna vanhan malliseen kaupunkibussiin, siis sellaiseen, jossa ovi edessä, keskellä ja perällä. Keskioven kohdalta avustaja vetää ylös akan tuolineen päivineen. Tuolini siis todella kapea ja minä keveä

• ikosieksi

Rodoksen kaupunkilinjojenkin busseihin on pari porrasta ja ovet niin kapeat ettei onnistu.

• rodokselle

Valitettavasti yllä jo vastannut on aivan oikeassa, Rodoksella - kuten lähes kaikkialla Kreikassa - busseihin on pyörätuolilla aivan mahdotonta päästä. Vain mantereen suurimmissa kaupungeissa on toivoa, että kohdalle osuu matalalattiabussi, Kreikassa ei valitettavasti olla osattu ottaa liikuntarajoitteisia ja heidän tarpeitaan tarpeeksi huomioon. Ja sama koskee jopa takseja, vaikka kannattaakin tiedustella, olisiko invataksia mahdollista saada.

Rodoksella kyllä muuten pääset liikkumaan suhteellisen hyvin, koska se ei ole kovin mäkinen ja vuorinen, kuten esim. Santorini tai Lefkada. Jos tarvitset apua esim. parin rappusen osuessa kohdalle, niin pyydä vaan rohkeasti, paikalliset ovat erittäin avuliaita!

Jos haluat lukea lisää Rodoksesta lomakohteena, suosittelen lämpimästi seuraavaa alun perin suomeksi kirjoitettua sivustoa ja sen laajahkoa Rodos-osiota:

http://kreikkaan.net/
      http://kreikkaan.net/matkakohteet/rodos

• SeSamaEdelleen

En tarvitse invataxia, mun tuoli mahtuu ihan pikkuautonkin takapaxiin. Tuolini on vain 50 cm "leveä" eli melko kaposiin paikkoihin pääsen itseni änkemään. yleensäkin on esteetöntä ja esteetöntä, se mikä toimii minulle näppärälle manuaalituolin käyttäjälle ei ole esteetöntä isolla sähkärillä liikkujalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe