Minkälaisia Rodoksen paikallisliikenteen bussit ovat? Matalalattia? Vai semmoisia kuin ennen kaupunkiliikenteenbussit meilläkin? Vai semmoisia kuin pitkänmatkan linja-autot ovat?
Paikallisbussit
7
285
Vastaukset
- Joohoo
Pitkänmatkan tyylisiä. Ehkä enemmänkin välimuoto. Hyviä on. ilmastointi löytyy
- Lina-auto
Kiitos vastauksesta!
Ei sitten ole taida olla asiaa pyörätuolilla bussiin. - ikosiena
Ei todellakaan ole. Tosin sinne on tullut pari uudempaa bussia kaupunkilinjoille, mutta tuskin niihinkään pyörätuolilla pääsee.
- Linja-auto
Pääsen avustettuna vanhan malliseen kaupunkibussiin, siis sellaiseen, jossa ovi edessä, keskellä ja perällä. Keskioven kohdalta avustaja vetää ylös akan tuolineen päivineen. Tuolini siis todella kapea ja minä keveä
- ikosieksi
Rodoksen kaupunkilinjojenkin busseihin on pari porrasta ja ovet niin kapeat ettei onnistu.
- rodokselle
Valitettavasti yllä jo vastannut on aivan oikeassa, Rodoksella - kuten lähes kaikkialla Kreikassa - busseihin on pyörätuolilla aivan mahdotonta päästä. Vain mantereen suurimmissa kaupungeissa on toivoa, että kohdalle osuu matalalattiabussi, Kreikassa ei valitettavasti olla osattu ottaa liikuntarajoitteisia ja heidän tarpeitaan tarpeeksi huomioon. Ja sama koskee jopa takseja, vaikka kannattaakin tiedustella, olisiko invataksia mahdollista saada.
Rodoksella kyllä muuten pääset liikkumaan suhteellisen hyvin, koska se ei ole kovin mäkinen ja vuorinen, kuten esim. Santorini tai Lefkada. Jos tarvitset apua esim. parin rappusen osuessa kohdalle, niin pyydä vaan rohkeasti, paikalliset ovat erittäin avuliaita!
Jos haluat lukea lisää Rodoksesta lomakohteena, suosittelen lämpimästi seuraavaa alun perin suomeksi kirjoitettua sivustoa ja sen laajahkoa Rodos-osiota:
http://kreikkaan.net/
http://kreikkaan.net/matkakohteet/rodos - SeSamaEdelleen
En tarvitse invataxia, mun tuoli mahtuu ihan pikkuautonkin takapaxiin. Tuolini on vain 50 cm "leveä" eli melko kaposiin paikkoihin pääsen itseni änkemään. yleensäkin on esteetöntä ja esteetöntä, se mikä toimii minulle näppärälle manuaalituolin käyttäjälle ei ole esteetöntä isolla sähkärillä liikkujalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2542576Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151591Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141499Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3751341Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun161251Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t251157Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist181992Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19876- 75843
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.62831