Asunto Tikkurilasta

Vanukki

Menestystä tullut työelämässä, ja asuntoa kattelemassa. Millainen asuinpaikka Tikkurila on, liekkö seutu arvoaluetta? Saisinko ihailevia katseita duunikavereilta, jos kertoisin asuvani Tikkurilassa?

Sana on vapaa.

17

1170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiksitiksi

Ei Tikkurilassa asumalla ketään kateelliseksi saa, mutta onhan se joillekin erinomainen asuinpaikka hyvien liikenneyhteyksien ja palveluiden lähellä. Monet niinsanotuista arvoalueista eivät ole kaikista käytännöllisimmillä paikoilla.

• oujeejeejeejee

Hah hah haa. Tikkurila on nykyään kuin slummi. Käy käveleskelemässä siellä niin näet. Väriä katukuvassa riittää ja helvetin spurguja/sekakäyttäjiä sekoilee vastaan joka kulmalla. Aseman seutu on pahinta sekoboltsia.

Kannattaa käydä omin silmin katsomassa ja uskoa niitä enemmän kuin jotain random vastauksia täällä.

ps. muutin pois sieltä noin 4kk sitten enkä ole katunut :D

• qweqweqq

Minkälaista ajattelit? Rivitalo/kerrostalo/OK-talo?

• Dickursby

Aseman vieressä olevat uudet talot näyttää kyllä tosi hienoilta, samoin vanha Silkkitehdas on tosi hieno alue, ja on Tiksussa muutama muukin kiva alue, mutta kyllä se on iso aluekeskus, josta löytyy tallaajaa joka lähtöön. Tikkuraitin sekopäisimmät vastaantulijat tuskin asuu Tikkurilassa, mutta mm. työkkäri, Kela ja terveyskeskus vetää puoleensa kaikenlaista väkeä.

Työkavereiden arvostus saadaan yleensä jollain muulla kuin Tikkurilassa asumisella. Muuta ok-alueelle, jos kerran rahaa ja menestystä on tullut hankituksi ...

• Vanukki

Kiitos vastauksista. Ajatuksissa on ollut joko kerrostalo kaksio tai ehkä myös pieni kolmio, palveluiden ääreltä. En tykkäisi hirveästi puuhastella omakotitalon pakollisissa askareissa (lue: peukalo keskellä kämmentä raksahommissa, eikä into riitä nurmikon leikkaamiseen).

Kait niitä spurguja/sekakäyttäjiä on myös Helsingissäkin ihan samalla tavalla...

• Hehhehehee

Minäpä kerron. Jos luet itsesi työelämässä menestyjiin, ja asustelet kuitenkin kerrostalossa, niin luultavasti nauraisin ääneen röhönaurua! Tai ehkä en kuitenkaan ääneen, ihan kohteliaisuussyistä. Työasioissa voit ehken ollakin menestynyt, mutta asuntoasioissa sanoisin, että täysin epäonnistunut! Jos kerran on mukamas rahaa, niin osta pramea omakotitalo kaikilla mausteilla, niin sosiaalinen arvostuksesikin nousee silmissä. Toiset ok-asukkaat työpaikallasi varmasti nauravat selkäsi takana, kun kuulevat sinun asuvan kasarmillla.

Tikkurilasta en tiedä, kun en ole vuosiin käynyt. Mutta sellainen kuva minulla on, että täyttä kassualuetta enimmäkseen.

• savieinari

"Peukalo keskellä kämmentä" kertoo jo paljon. Vaikka itse asunkin ok-talossa, ja olen omakotiasumisen vankka puolestapuhuja, niin suosittelen sinulle kerrostalohuoneistoa. Sitähän itsekin taisit haluta. Veikkaan nimittäin, että puheidesi johdosta olet työasioihin suuresti panostava, jopa ehkä työnarkomaani. Ehkä illatkin menee työasioissa. Näin ollen omakotitalon tarpeelliset huoltotyöt jäisivät todennäköisesti sinun kaltaisiltasi tekemättä. En tarkoita tätä pahalla, vaan ystävän neuvona. Omakotitalossa asuminen vaatii nimittäin tiettyä "raksamiehen munaa", eli pitää olla into tarttua asioihin.

Lisäksi vielä vanhan neuvo. Muista, että on muutakin elämää, kuin työt. On vaimo, perhe, ystävät. Muista heitä, ennen kuin on myöhäistä. Älä anna kateuden olla työmotivaationa, mikä vie sinua töissä eteenpäin. Älä siis panosta työnantajallesi koko elämää. Savieinari on nähnyt näitä avioeroja, kun työ vie kaiken tarmon ja vaimolle ei jätetä aikaa.

• kt-pakkalakurko

Aloittaja lienee saanut ylennyksen varaston apupojasta vara-varastonhoitajaksi, toimintakeskuksessa eli reppanacentterissä. Onneksi olkoon. Pääset nyt sitten roskalaatikko/rappukäytävämajoituksesta yrittämään ihan "omaa" asuntoa ! Katsele Pakkala-alueelta. Siellä tuoksuu makkara. Kun Hk Ruokatalo tuhnauttelee hajuja.

• Neverever

Number one: Tikkurilassa ei asu menestyjiä.
      Number two: Hintataso on uusissa kämpissä järkyttävä vrt. ympäristön taso.
      Number three: Suomalainen white thrash on synonyymi paikalliselle asujaimistolle.

Siinä kolme erittäin hyvää syytä välttää Tikkurilaa.

• Forever

Minä muutin Espoon "menestyjien" alueelta Tikkurilaan. Päivääkään en ole katunut. Hyvät liikenneyhteydet minne tahansa ja lentokenttä parin pysäkin päässä.

• Einappaisi
        Forever kirjoitti:

Minä muutin Espoon "menestyjien" alueelta Tikkurilaan. Päivääkään en ole katunut. Hyvät liikenneyhteydet minne tahansa ja lentokenttä parin pysäkin päässä.

Olen nevereverin kanssa samaa mieltä. Tikkurilan pilaa lähinnä alkuperäisasujaimisto. White trashia sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja ikävästi vielä lähiseudunkin vastaava porukka näyttää löytäneen tiensä uuden aseman seudulle.

Kiva varmaan maksaa itsensä kipeäksi vieressä olevasta kerrostalosta kun vieressä örveltää patu ja pena aamusta iltaan.

• Dixi.Rules

Tikkurila on hyvä paikka. Erinomaiset liikenneyhteydet, kaikki palvelut, lentokenttä lähellä.

• Komisario_P

Melkoisen ankeata seutua. Paljon lentomelua ja muuta ääni- sekä ilmansaastetta. Hörhöjä ja narkkeja huomattavan paljon katukuvassa, ilmeisesti tulevat muualtakin Vantaalta pyörimään tiksiin.

ps. Eikö koko Vantaa ole aika WT-porukkaa täynnä, ihan asuinalueesta tai sen hintatasosta riippumatta, tällainen mielikuva on ainakin itselleni työni puolesta päässyt syntymään.

• fukkintiksi

<< Eikö koko Vantaa ole aika WT-porukkaa täynnä, ihan asuinalueesta tai sen hintatasosta riippumatta, tällainen mielikuva on ainakin itselleni työni puolesta päässyt syntymään.<<

Totta. Itseäni naurattaa kun Tiksin keskustasta myydään uudistuotantoa järkyttävillä hinnoilla ilmeisesti paikallisesta white trash täysin tietämättömälle ikivelkaporukalle.

Siinä hirttäydyt pankin orjaksi ja samalla saat sijoittajien kämppiin naapuriin paikallista örveltäjää jotka takaa viihtyvyyden ja yöunien riittämättömyyden.

• Muhammad26

Samaa mieltä että white trash porukkaa on liikaa, muuten Tixi on ihan jees.

• jäitä.hattuun.Krisse

Opiskele itsellesi ammatti, niin ei tarvi mihinkään helvetin Tikkurilaan muuttaa. Sinnehän pääsee asumaan, vaikka ei osaisi edes kengännauhoja sitoa, aika paljon siellä asuukin nykyään niitä, jotka käyttää sandaaleja kesät talvet.
      Vielä kun tekisivät päärataan ohituskaistan niin ettei tarvi junalla mennä tikkurilan läpi, olisi helvetin hieno juttu. Samanlainen persläpi kuin Mellunmäki, Malminkartano tai Kontula. Vai että menestystä työelämässä....BUAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! En ehkä lähtisi omistusasuntoa ostamaan, jos on muutaman kuukauden ollut rakennussiivoojana vuokrafirman kautta. Mietihän nyt vielä vähän aikaa.

• trollinaattori

<<Opiskele itsellesi ammatti, niin ei tarvi mihinkään helvetin Tikkurilaan muuttaa.<<

Pakko pistää tykkiä tähän. En mäkään tiksiin muuttaisi mutta ei se ihan perseestäkään ole. H*lvetin hyvät yhteydet joka suuntaan ja jos en asuis ihan ytimessä niin tikkukylä vois olla jopa vaihtoehto. Porukasta olen melkein samaa hanaa. V*tun urpoa tallaajaa suurin osa. Ihmetyttää, että onko kaikki natiivit vantaalaiset samanlaisia ky*pänaamoja???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe