olen kateellinen ystävälleni.

Heppahulluonkateellinen

Ystäväni perhe sai hevosen. Se on ruskea puoliveritamma. Ihana sellainen, tai sellaiselta se vaikuttaa. En ole vielä nähnyt sitä, mutta kuvia olen paljon. Kun ensimmäisen kerran noin viikko sitten sain kuulla, että ystäväni perheelle tulee hevonen olin todella iloinen ystäväni puolesta. Pari päivän päästä kuitenkin minuun iski kateus. Ystäväni kävi ostamassa hevoselle varusteita ja teki kaikkea mukavaa.
Hän on harrastanut ratsastusta jo viisi vuotta. Hänen siskonsakin ovat ratsastaneet jo kauan. Itse olen harrastanut ratsastusta vasta yhdeksän kuukautta Ja ole 13 vuotta vanha kuten ystävänikin .
Minun perheelläni ei ole mahdollisuutta ostaa hevosta. Meillä on kyllä kaksi kissaa ja koiraa. Koirat ovat isän metsästyskoiria ja kissat vanhempien siskojeni, jotka ovat jo muuttaneet pois. Uskon että asiaa auttaisi, jos saisin oman lemmikin, kissan tai koiran.
Monesti, kun ystäväni kertoo hevosesta ja miten mukavaa on kun he saavat hevosen, niin minun tekisi mieli sanoa hänelle, että minua ei kiinnosta se asia, vaikka minua kiinnostaa. Olen vain niin kateellinen.
Mikä asiaan auttaisi. En haluaisi sanoa ystävälleni pahasti tai mitään, mutta olen vain niin kateellinen.

3

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koitan.helpottaa_

      Sama tunne. On ärsyttävää, kun kaveri saa esim. skeittilaudan, lemmikin tms. Minua helpotti, kun sain oman skeittilaudan, ja kateus laantui niistä lemmikeistäkin. Pääsin helposti yli kaikesta, ja tässä vielä rohkaisuruno jos yhtään auttaa :)

      Mä oon kateellinen,
      en yhtään onnellinen.
      Omaa heppaa saanut en,
      kohta maailmasta mä lähden.

      Pian yli tästä pääsin,
      kateuden musta häädin.
      Ihan turhaan aluks säädin.

      Kaikki nyt on niinku pitääkin olla,
      kestää tämä munkin polla.
      Ja aion elää todenteolla!

    • Oppeliini1

      Voisitko hoitaa ystäväsi hevosta? Siinähän sinulla olisi loistava tilaisuus päästä tutuksi hepan kanssa, ratsastaa sillä, saada siitä uusi " ystävä". Et tarvitse edes mitään välineitä, vain satulan jonka ystäväsi varmasti lainaa.

      Kissat eivät tiedä kenelle kuuluvat! Heille sinä jokapäiväisenä olet rakkaampi kuin muualla asuvat siskosi! Joten voi täysin omistaa kissat. Sinä olet se joka leikkii niiden kanssa päivisin, sinä olet se joka hoitaa niiden ruokkimisen, sinä olet se joka saa joka ikinen päivä kissoista iloa ja jonka syliin ne hyppäävät kehräämään!

      Joten aivan suotta kadehdit noista asioista, se vie vain tarpeettomasti energiaasi jonka voit käyttää iloitsemaan jo perheessänne olevista eläimistä.

      • ähvätti

        Tee diili. Kuskaat vaikka pari viikkoa kaikki pskat tunkiolle, käännät tunkion talikolla, kannat juomavedet, ruokit, harjaat ym. Sitten saat yhden ratsastustunnin. Voi tietty olla, että rankkaakin duunia jaksat, kun se vaan on niin ihanaa...
        Aikuisella ne ihanuudet yleensä karsiutuu aika äkkiä kun syvällisemmin ajattelee, mihin on ryhtymässä ja huomaa monesti jälkeenpäin, että olinpa onnekas, kun en käsiäni tuohon X laittanut. (X:n paikalle huono nainen/mies, autonromu, hometalo, pankkilaina, pikavippi, pyramidihuijaus, Romanian romanialainen, pimeä pullo, Nigerialaiskirje, remontti heti nimi tuohon, ceramic core yms.
        Tahtoo sanoa, että funtsi muutama vuosi isoa asiaa ja jos vielä kutkuttaa, hommaa kyhnyä ja hanki. Voi elämä, jos hommaat hevosen ja huomaatkin, että joku kiinnostaa vielä enemmän. Huonolla hoidolla sitten 32v. eteen päin. Aikuisella tutulla miehellä oli 3 kpl hevoisia, eikä tuntunut kiinnostavan pätkääkään. Niitä sitten maantieltä autojen seasta hain illalla ja pohdin, että mitähän he mahtavat syödä ym. Onneksi eläin- joku haki ne lopulta pois ja parempaan kotiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe