onni vai mikä

korppis1

Onnellisuusketju on liian pitkä. Asiani voisi kuulua sinne, mutta aloitanpa uuden. Olen siis kotiutunut korpeen. Rantasauna lämpiää, täytetyt herkkusienet ja tomaatit odottavat uunia, oli tosin tarkoitus grillata ulkona, mutta sään valtias päätti toisin. On ihanaa olla hiljaisuudessa, hiljaista tosin ei ole sillä luonto pitää omaa konserttiaan. Olen onnellinen. Oletko sinäkin?

78

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksiomaa

      Ratsastaa lainahevosella.

      • korppis1

        Ei ymmärrä, mutta ei lie tarvettakaan. Saunoin, en uinut, en halua sairastua heti kotiin tulon jälkeen. Nyt pitää hakea vettä saunasta ja pestä astiat.


    • tiällä.vuan

      Kävin jo saunassa ja uimassa. Vesi oli 8, sauna 80.
      On eufoorinen olotila. Aurinko paistaa.

    • k-kk

      Onnellisia ollaa niin et pihisee oikein, selvisin koko päivän ilman että kävin kaupassa.
      Ajattele miten mahtava taito ennakoira mitä yhren päivän aikana syö ja juo , olen mä niin onnellinen tairostani ,melkein diplomi inssin luokkaa oleva suunitelmallisuus.
      Olen mä onnellinen siitäkin kun sain tapani myrskyn runteleman puuvajan nurkkatolpan takasin entiselle paikoille, puuvajas viel puut sisällä.
      Ei voiman eressä heikot kestä.

      • korppis1

        Eilen kun laskeuduimme Korpeen heti oitis oli lähdettävä kauppaan. Jääkaappini oli tyhjä. No hyvin pärjäsin, tosin Petzen lupaamat saunakaljat olivat unohtuneet hänen jääkaappiinsa. Mutta onneksi oli jotain mökin kaapin kätköissä, ei tarvinnut kärvistellä:)


    • ent.siivoojaparka

      Sanoppa se, onni vai mikä, kun onnistuin taas kerran näyttämään kokintaitoni ja polttamaan kananmunat kattilan pohjaan. Ihmettelin, että mikä paukahtelu se kuuluu ja mistä silloinkin, kun kiekko ei ole edes jäällä. Kananmunathan ne kuivassa kattilassa paukahteli. Laitoin kiehumaan ennen tuota Ruotsin matsia, mutta miten ne unohtuikin sitten.

      • korppis1

        Oletko kiekkofani? En ole ikinä polttanut munia pohjaan;) munat ovat ihan itessein hyytyneet
        Öö


      • ent.siivoojaparka
        korppis1 kirjoitti:

        Oletko kiekkofani? En ole ikinä polttanut munia pohjaan;) munat ovat ihan itessein hyytyneet
        Öö

        En sillätavalla kiekkofani, että maksaisin päästä näkemään livenä otteluita. Nuorempi sukupolvi on sellaiseenkin hurahtunut jostain kumman syystä.
        Kiekon MM-kisoja olen seurannut telkkarista ja netiltä samaan aikaan. Niskat kipeenä ja silmät harittaa, kun telkkari on vähän takaviistossa. Vuoroin kumpaankin tarttuu silmät.
        En ole mikään urheiluihminen muuten, mutta kiekkoon jotenkin jää kiinni, kun sitä alkaa katsomaan. Siinä on vauhtia ja koko ajan tapahtuu.
        Äitini osasi eläytyä kiekkoon. Muistan jo lapsuudesta, miten heräsin joskus keskellä yötä, kun äiti istui korva radiossa kiinni kuuntelemassa kiekkoa. Sittemmin telkkariaikaan hän ei meinannut pysyä tuolissaan, kun hän eläytyi peliin. Hän huomasi kaikki tilanteet jo sekuntia ennen kuin tuomarit, hyppi ilmaan ja huusi; paitsio, pitkäkiekko, poikki... maaaaali.
        Iloinen hänen puolestaan, että hän ehti näkemään Suomen kultavoiton ennen kuolemaansa. Se oli hänelle niin suurta, suurempaa kuin suurta. Niinhän monille muillekin.


    • Se on totta, se onnellisuusketju on niin pitkä, että hyvä että teit uuden. Kiitos mun puolesta kaikille osallistujille, oli antoisa keskustelu!
      Kysyit olemmeko me onnellisia. Rehellinen vastaus. En just nyt. En ole onnetonkaan, mutta mieli on väsynyt. Ystäviä on kaikonnut, enkä ymmärrä miksi. Enkä nyt puhu sinusta, sen mä ymmärsin ;) Ikävä vaivaa, liikaa kotitöitä, enkä pysty tarttumaan mihinkään, mitään en saa aikaiseksi. Siirtelen vaan tavaroita paikasta toiseen ja sotken vielä enemmän.
      Eppu2 kirjoitti tuonne Onnellisuus-ketjuun ettei ihmiset epäonnistu, he lakkaavat yrittämästä. Mitä enemmän mä mietin sitä, sitä enemmän se kolahtaa. Taas sellainen juttu joka tuli oikeaan aikaan.
      Tänään täytyy suorittaa joku ryhdistysliike. Taidan siivota illalla kämpän, laittaa uudet sohvan päälliset ja pestyt matot. Kaunis koti - parempi mieli. Ja ehkä suklaata.... njääh, lihottaa.. eiku sittenkin..tai jos ihan vähän..

      • de-meter

        Kiitos hmp.f itsellesi tuon hienon ja riidattoman ketjun läpi viemisestä. Kyllä kai noin vahva panos, minkä siihen annoit, väsyttää myös...
        Ja korppis on taas kotomaan kamaralla. Lentäen tullut, tietysti..))
        Mutta rauhaa sinne.
        Minun onneni odottavat jo, koska mummo tulee leikkimään. Ei olla viikkoon nähty...


      • Korppis1

        Huomenta hmp.f ja demeter@ taustaa aloitukselle, koska olen linjoilla pääsääntöisesti kännykälläni, jota räpläilen aina kun istahdan ja huokaisenn, niin se lempo ei lataa pitkiä ketjuja. No, liekö aloituksen perustelu ollut tarpeen sillä rupatteluketju on aina tervetullut. Ei kai aina tarvita tähellistä asiaa vaan tuiki tavallista toiminna kuvausta. Ystävyydestä sen verran, että ollaan vain ystäviä kaikki kolme. Demeter tietääkin, että minun"ystäväluutani" on kiivas lakaisemaan, mutta luontoni lyhyt kantamaan kaunaa.

        Aamuni alkoi tilusten tarkastelulla. kävin "pihanperällä" kuuntelemassa räklien raksutusta, tarkastin marjapensaat, jotka olivat luomassa lehtiä. Kävin saunassa aamupesulla kyllä kylmä järvivesi on ihana aamun avaus. Palasin pirttiin ja huomasin, että minulla ei ole täällä kahvinkeitintä. Luovuus siis kehiin ja suodatinpussiin kahvinporot suodatin siivilään, vedenkeitin päälle.

        Näin uuteen aamuun. Pitää ennen pihanharavointia käydä kirkolla hoitelemassa muutamia paperi asioita ja hakea keramiikkatyöni Kaukametsän opistolta.

        Tästä se päivä lähtee käyntiin ystäväni ; )


      • de-meter kirjoitti:

        Kiitos hmp.f itsellesi tuon hienon ja riidattoman ketjun läpi viemisestä. Kyllä kai noin vahva panos, minkä siihen annoit, väsyttää myös...
        Ja korppis on taas kotomaan kamaralla. Lentäen tullut, tietysti..))
        Mutta rauhaa sinne.
        Minun onneni odottavat jo, koska mummo tulee leikkimään. Ei olla viikkoon nähty...

        Ei se ketju mun ansiota ollut, ei kukaan voi yksinänsä keskustella. Tai voi, mutta saattaapi olla vähän yllätyksetön juttutuokio :))


      • eppu2

        hmf.p, en ihan ehtinyt tuohon hienoon ketjuusi, kun ihan viime metreillä, tämä kesä, kun on minulla niin erilaista elämää, kuin talvi.
        Tässä nyt 3 päivää vielä olen omassa rauhassani tällä erää.
        Jos sitä vaan jää paikalleen olemaan ja odottaa, että joku oven avaa ja onnea tuo, se on kyllä utopiaa.
        Marla puhui valinnoista. Sitä mieltä olen minäkin, ihminen voi itse tehdä paljon oman elämänsä eteen, kun sen vain oivaltaa.
        Toki vetoapua oivaltamiseen tarvitsevat useimmat.
        Itse olen järjestänyt elämäni oman näköisekseni, ei sitä kukaan muu ole tehnyt.
        Pelko on se, joka kahlitsee voimamme. Ne, jotka ovat löytäneet oman voimansa ja hypänneet tuntemattomaan, ovat useimmassa tapauksessa löytäneet uuden upean ulottuvuuden elämäänsä.
        Heidän kertomuksensa ovat minua aina kiinnostaneet.
        Elämä on tässä ja nyt, jos muistelen menneitä tai suunnittelen tulevia, senkin teen kullakin kuluvalla hetkellä.


      • de-meter
        Korppis1 kirjoitti:

        Huomenta hmp.f ja demeter@ taustaa aloitukselle, koska olen linjoilla pääsääntöisesti kännykälläni, jota räpläilen aina kun istahdan ja huokaisenn, niin se lempo ei lataa pitkiä ketjuja. No, liekö aloituksen perustelu ollut tarpeen sillä rupatteluketju on aina tervetullut. Ei kai aina tarvita tähellistä asiaa vaan tuiki tavallista toiminna kuvausta. Ystävyydestä sen verran, että ollaan vain ystäviä kaikki kolme. Demeter tietääkin, että minun"ystäväluutani" on kiivas lakaisemaan, mutta luontoni lyhyt kantamaan kaunaa.

        Aamuni alkoi tilusten tarkastelulla. kävin "pihanperällä" kuuntelemassa räklien raksutusta, tarkastin marjapensaat, jotka olivat luomassa lehtiä. Kävin saunassa aamupesulla kyllä kylmä järvivesi on ihana aamun avaus. Palasin pirttiin ja huomasin, että minulla ei ole täällä kahvinkeitintä. Luovuus siis kehiin ja suodatinpussiin kahvinporot suodatin siivilään, vedenkeitin päälle.

        Näin uuteen aamuun. Pitää ennen pihanharavointia käydä kirkolla hoitelemassa muutamia paperi asioita ja hakea keramiikkatyöni Kaukametsän opistolta.

        Tästä se päivä lähtee käyntiin ystäväni ; )

        Miten minusta tuntuu, etten ole koskaan pelännyt niin paljon kuin nykyisin..))
        Nyt tietää, mitä kaikkea voi sattua, voimat ovat vähäisemmät ja aikakin on käynyt vähiin, noin tilastollisesti ainakin.
        Oikeastaan olen sitä mieltä, että nyt pelko toimii hyvänä jarruna. Ei enää rynni päätä pahkaa "uusiin haasteisiin" vaan suunnittelee hommansa, punnitsee voimansa, suostuu elämään hitauden kulttuurissa.
        Jotenkin luulen, että kirjoittavat ihmiset suostuvat tuohon helpommin kuin suorittavat, toiminnalliset ihmiset. Vaatiihan jo kirjoittamisprosessi jonkinasteista pysähtymistä.


      • korppis1
        de-meter kirjoitti:

        Miten minusta tuntuu, etten ole koskaan pelännyt niin paljon kuin nykyisin..))
        Nyt tietää, mitä kaikkea voi sattua, voimat ovat vähäisemmät ja aikakin on käynyt vähiin, noin tilastollisesti ainakin.
        Oikeastaan olen sitä mieltä, että nyt pelko toimii hyvänä jarruna. Ei enää rynni päätä pahkaa "uusiin haasteisiin" vaan suunnittelee hommansa, punnitsee voimansa, suostuu elämään hitauden kulttuurissa.
        Jotenkin luulen, että kirjoittavat ihmiset suostuvat tuohon helpommin kuin suorittavat, toiminnalliset ihmiset. Vaatiihan jo kirjoittamisprosessi jonkinasteista pysähtymistä.

        Olen samaa mieltä, pakko jarruttaa. Kun tajuaa rajallisuutensa, kehon varovaiset huomautukset, polvi ei tykkää tästä tai ole varovainen, että et menetä tasapainoa. Voi nakki kuinka olen tullut varovaiseksi, onneksi pojat tulevat apuun. Petze ei enää ole notkea auttamaan, mutta kova kävelemään;)


      • de-meter
        korppis1 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, pakko jarruttaa. Kun tajuaa rajallisuutensa, kehon varovaiset huomautukset, polvi ei tykkää tästä tai ole varovainen, että et menetä tasapainoa. Voi nakki kuinka olen tullut varovaiseksi, onneksi pojat tulevat apuun. Petze ei enää ole notkea auttamaan, mutta kova kävelemään;)

        Tuolla puhuittekin polviongelmista. Sama suositus kuin HM.n:llä. Leikkausta kannattaa välttää niin pitkään kuin voi. Glukosamiini sopii monille, tuttuni sai vaivat asettumaan kukonhelttauutteella.
        Ortopedi, lääketieteen toisinajattelija, Antti Heikkilä katsoo, että suurin osa polvileikkauksista on turhia. Parempi tulos saavuttaisiin jumpalla ja tietysti painonpudotuksella, jos siihen on aihetta. Tiedä häntä.
        Kankeus pakkaa iän mukana tulla, vaikka kuntoa muuten olisi. Miehesi ikäinen veljeni tekee pitkiä kävelylenkkejä, mutta ei pysty solmimaan kengännauhoja kuin istuen. Vanhin veli, 83 ja sisko 81 sen sijaan ovat taipuisia ja notkeita vielä.
        Harjoittelun tulosta. Nuoremmat veljet kangistuivat ennen aikojaan, vaikka olivat hyviä urheilijoita nuorina. Tämä "pikkusisko" taipuu vielä aika hyvin eteenpäin, pää menee polviin lattialla istuen ja seisten, mutta joogan lootusasento ei onnistu...))
        Mutta hyvää mökkikesän alkua sinne. Loppuviikosta mekin yritetään lähteä Keski-Suomeen...


    • sillä.tavalla

      Minun ei tarvitse yrittää mitään onnellisuutta, elämä tuntuu menevän omia uriaan kuin meinaan tasapaksusti mutta tyydyttävästi ilman että miettisin onnellisuutta.
      Kohta käyn toimimaan enkä jää tuumimaan joutavia, tuumikaa jos teillä ei ole muuta tekemistä.

    • Tänä aamuna kävi pieni onnellisen odotuksen hyrähdys mielessä, illalla näkee menikö päivä hyvin.
      Tyytyväinen ja iloinen olen, aurinko paistaa ja maantie kutsuu, tyttärenpoika odottaa mummoa ja ukkia luokseen.

    • HM.no

      Olen onnellinen. Saan elää omaan tahtiini, herään kun ei enää väsytä kiireettömiin aamutoimiin.
      Terveyttä on sen verran että pärjään mainiosti, kolotuksia on mutta onneksi särkylääkkeillä niistä selviää.
      Elän juuri sellaista elämää mistä olen koko elämäni ajan haaveillut.
      Ajattelin lähteä keskitalveksi jonnekin lämpimään. Lähden jos huvittaa, viimeiset talvet on menneet ohi täälläkin ihan mukavasti ja nopeasti.

      Vuodenaikojen vaihtelukin on positiivinen asia, luonto uudistuu joka vuosi, nyt alkaa olla taas ylitsepursuavan vihreää, tällaista ei näe ikivihreissä maissa.
      Lintuja seuratessa aika kuluu mukavasti, sateella katselen mökin ikkunasta, muuten touhuan omaan tahtiini pihalla. Kaupungissa käyn katsomassa vain ettei ole tullut vesivahinkoa tai käynyt murtovarkaita.

      • korppis11

        En ole huomannut vasemman polveni ongelmaa vaikka kävelenkin paljon ja pitkiä matkoja, mutta kontallani en ole ollut. Nyt kuitenkin ylisillä pitää kontata ja siitä ei vasen polveni tykkää lainkaan. Pitänee ostaa sellainen polvisuoja kuten skeittaajilla niin siitäkin ongelmasta pääsen, sillä pehmeällä alustalla kontatessani en tunne kipua.

        Elämäsi mökilläsi kuulostaa samanlaiselta kuin omani täällä mökillä.

        Osaan nauttia pienistä asioista nyt kun saan olla ihan itessein.

        Kevät on ollut hektistä siirtymistä paikasta toiseen ja ystävien tapaamisia. Kielikin on muuttunut suomeksi ja se auttaa kulttuuriähkyn purkamista.

        Laitoin toisen ykkösen nimmariini kun ei hyväksyntyt yhtä.


      • HM.no
        korppis11 kirjoitti:

        En ole huomannut vasemman polveni ongelmaa vaikka kävelenkin paljon ja pitkiä matkoja, mutta kontallani en ole ollut. Nyt kuitenkin ylisillä pitää kontata ja siitä ei vasen polveni tykkää lainkaan. Pitänee ostaa sellainen polvisuoja kuten skeittaajilla niin siitäkin ongelmasta pääsen, sillä pehmeällä alustalla kontatessani en tunne kipua.

        Elämäsi mökilläsi kuulostaa samanlaiselta kuin omani täällä mökillä.

        Osaan nauttia pienistä asioista nyt kun saan olla ihan itessein.

        Kevät on ollut hektistä siirtymistä paikasta toiseen ja ystävien tapaamisia. Kielikin on muuttunut suomeksi ja se auttaa kulttuuriähkyn purkamista.

        Laitoin toisen ykkösen nimmariini kun ei hyväksyntyt yhtä.

        Minulla oli polvi kauan kipeä, viimein meni sellaiseksi että hyvä kun pääsin autotalille kävelemään. Ei auttanut pistokset jotain uutetta pistelivät, kortisoni kipulääkepiikki auttoi vähän aikaa. Viimein suostuin tekonivel leikkaukseen vasemman polven kanssa. Alku oli kamalaa, kaduin jo koko leikkausta. Nyt askeleet on kuin ruusun tippoja, ei koske eikä kolota, liikeradat on normaalit, ei mitään eroa entiseen terveeseen polveen. Kovan työn on vaatinut, jumpata pitää vieläkin, kuntopyörä on paras mahdollinen kunhan sillä kärsii polkea, eikä riehu liikaa alussa. Pitkään oli kipeä, monesti ajattelin että iksi ihmessä läksin leikkaukseen, nyt olen sitä mieltä että vaikeuksien kautta voittoon.


      • Korppis1
        HM.no kirjoitti:

        Minulla oli polvi kauan kipeä, viimein meni sellaiseksi että hyvä kun pääsin autotalille kävelemään. Ei auttanut pistokset jotain uutetta pistelivät, kortisoni kipulääkepiikki auttoi vähän aikaa. Viimein suostuin tekonivel leikkaukseen vasemman polven kanssa. Alku oli kamalaa, kaduin jo koko leikkausta. Nyt askeleet on kuin ruusun tippoja, ei koske eikä kolota, liikeradat on normaalit, ei mitään eroa entiseen terveeseen polveen. Kovan työn on vaatinut, jumpata pitää vieläkin, kuntopyörä on paras mahdollinen kunhan sillä kärsii polkea, eikä riehu liikaa alussa. Pitkään oli kipeä, monesti ajattelin että iksi ihmessä läksin leikkaukseen, nyt olen sitä mieltä että vaikeuksien kautta voittoon.

        Olin menossa polvileikkaukseen pari vuotta sitten, mutta aloitettuani syömään glucosaminia vaivat häipyivät ja lääkäri totesi, että hyvä, että ei operoitu, et olisi ikinä saanut yhtä hyvää polvea kuin sinulla nyt on. Olin loukannut polven kaatuessani. Polvi on arka jos konttailen. Olen toki pessyt mattoja laiturilla kontillani, mutta kaiketi pitää odottaa kesän helteitä. Yritän välttää leikkauksia sillä olen sitä mieltä, että niin kauan kuin ne eivät haittaa jokapäiväistä elämääni seuratkoon minua hautaan sillä turha on turhaa. Jokaiseen leikkaukseen sisältyy riskejä.


      • HM.no
        Korppis1 kirjoitti:

        Olin menossa polvileikkaukseen pari vuotta sitten, mutta aloitettuani syömään glucosaminia vaivat häipyivät ja lääkäri totesi, että hyvä, että ei operoitu, et olisi ikinä saanut yhtä hyvää polvea kuin sinulla nyt on. Olin loukannut polven kaatuessani. Polvi on arka jos konttailen. Olen toki pessyt mattoja laiturilla kontillani, mutta kaiketi pitää odottaa kesän helteitä. Yritän välttää leikkauksia sillä olen sitä mieltä, että niin kauan kuin ne eivät haittaa jokapäiväistä elämääni seuratkoon minua hautaan sillä turha on turhaa. Jokaiseen leikkaukseen sisältyy riskejä.

        Pitää aloittaa glucosamini hoito että toinen polvi kestäisi loppuelämän.
        Olet oikeassa, leikkaukseen sisältyy aina riskejä, on kokemusta. Vasemman polven olen satuttanut useasti elämäni aikana, kai se viimein tuli tiensä päähän. Olen tyytyväinen kun pystyn ajelemaan pyörällä ja kävelemään kivutta, polvillaan olo on vieläkin vähän hankalaa, ei se varsinaisesti koske, mutta tuntuu ilkeältä, onhan metallinen polvi aika kova.


    • tiällä.vuan

      Ei tosiaankaan onnistu edes pitkien ketjujen luku saati kommentointi kännykällä. Tässä on onnellisuus tälle päivälle kiikun kaakun. Lääkäriin matkalla näyttämään kättä.
      Kiva korppis kun olet linjoilla, vaikka ei tunneta. Käsipuolena olen nauttinut pirteistä matkakuvauksista.

    • Nimmariani ei ystävällisesti mainita.
      Alku-peräinen onni-aloitus on parempi.
      Tosin, onhan siinäkin pyrkimystä blogaamiseen :)
      Ai niin olen tehnyt aamu-toimet.
      Kakkakin tuli.
      Samoin lämmin vesi.
      Viilentävä after-shave tuntui jumalaisen ihanalta ihollani.
      Käynyt kaupassa ja Hagiksen hallissa.
      Hakalan Suomea kilo ja 600gr. Vuohen-maito-juusto-leipää.
      100gr. Earl Gray-teetä Bergamotilla.
      Irto-Teetä, alkuperäisestä tuonti-pakkauksesta.
      Laitoin sen kotona ilma-tiiviiseen pelti-purkkiin.
      Kaikki laitteeni toimivat hyvin.
      Minulla ei ole tarvetta selittää käytöstäni niiden puutteilla.


      H.


      • korppis1

        Alkuperäinen ketju? En oikeesti ajatellut alkuperäisyyttä kun tän aloitin. Hunksi, en osallistu musiikkiketjuihin koska en ylipäätään kuuntele musiikkia. En käy ketjuissasi kitisemässä ketjusi hyvyyttä tai huonoutta. Aikoinaan kun tein työtä soittoruokaloissa näin ja kuulin kokonaiskirjon suomalaisesta
        musiikista ja esiintyjistä. Olen tehnyt selväksi kirjoittajille, että tykkään blogikirjoitustyylistä. Moni ei tykkää ja se näkyy osallistujista. Olen ollut tänään puuhatäti. Mökin pihan haravointi on edistynyt puoleen nyt huilaan. Söin makkarasoppaa;)
        .


      • korppis1 kirjoitti:

        Alkuperäinen ketju? En oikeesti ajatellut alkuperäisyyttä kun tän aloitin. Hunksi, en osallistu musiikkiketjuihin koska en ylipäätään kuuntele musiikkia. En käy ketjuissasi kitisemässä ketjusi hyvyyttä tai huonoutta. Aikoinaan kun tein työtä soittoruokaloissa näin ja kuulin kokonaiskirjon suomalaisesta
        musiikista ja esiintyjistä. Olen tehnyt selväksi kirjoittajille, että tykkään blogikirjoitustyylistä. Moni ei tykkää ja se näkyy osallistujista. Olen ollut tänään puuhatäti. Mökin pihan haravointi on edistynyt puoleen nyt huilaan. Söin makkarasoppaa;)
        .

        "korppis1"

        Jaa, sinäkin siis huomasit musiikin "elävän" :)
        Minäkin seurasin tapahtumaa huvittuneena.
        Tule mukaani vaan, en alkuunkaan usko että musiikki on sinulle kuollut.
        Sinä hienostelet ystäväiseni.
        Kun/jos aika koittaa että joudun taas uuden aloituksen tekemään, omistan ensimmäisen riimi-musiikkini sinulle ja koti-seudullesi.
        Kiirehdi siis entamaan edes yksi esi-merkki unelmistasi, toiveistasi,
        muistoistasi.

        Ainahan minä osallistun aloituksiisi vilpittömin mielin.
        Omaan tyyliini kehun ja kiitän.
        Kaikki eivät tosin aina ymmärrä miksi joskus niin vähän.
        Minä en pidä blogi-tyylistä.
        Se on luettelointia, ei keskustelua.
        Paina se keittosi sakeimpaan kohtaan.
        Kallon-palaan, jos sattuu sellainen sattuma.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis1"

        Jaa, sinäkin siis huomasit musiikin "elävän" :)
        Minäkin seurasin tapahtumaa huvittuneena.
        Tule mukaani vaan, en alkuunkaan usko että musiikki on sinulle kuollut.
        Sinä hienostelet ystäväiseni.
        Kun/jos aika koittaa että joudun taas uuden aloituksen tekemään, omistan ensimmäisen riimi-musiikkini sinulle ja koti-seudullesi.
        Kiirehdi siis entamaan edes yksi esi-merkki unelmistasi, toiveistasi,
        muistoistasi.

        Ainahan minä osallistun aloituksiisi vilpittömin mielin.
        Omaan tyyliini kehun ja kiitän.
        Kaikki eivät tosin aina ymmärrä miksi joskus niin vähän.
        Minä en pidä blogi-tyylistä.
        Se on luettelointia, ei keskustelua.
        Paina se keittosi sakeimpaan kohtaan.
        Kallon-palaan, jos sattuu sellainen sattuma.


        H.

        ...antamaan...

        H.


    • Olen kait jotenkin kummallinen otus silleen että minun onneni ei ole tekemisissä, ostamisissa tai omistamisissa vaan edelleenkin peilaan omaa elämääni ja sen merkitystä niissä ihmisissä jotka ovat minua lähellä ja jotka merkitsevät: elämäntoverini, lapseni, lapsenlapseni, perheeni ja ystäväni.

      (Blogiosuus: kiva jeesuksen taivaaseenloikka eilen, grillasimme tyttären luona ja samalla vietimme etukäteen hänen miehensä 40-vuotissynttäreitä. Pariskunta lähtee tänään Finnairin lennolla Tokioon 10 pvän matkalle juhlimaan synttäreitä. Meillekin on tiedossa pientä näpertelyä ensi viikolla: sunnuntaista torstaihin olemme hoitamassa lapsia ja kuskaamassa kouluun ja uimakouluun jne. torstaihin saakka, sitten tuomme pojat tänne maalle ja lauantaina viemme kotiin kun mamma ja pappa ovat tulleet Japanisnmatkaltaan. )

      • "Paloma.se.co"

        Älä enää...voih...
        Colombiassakin tulvi kaivos taas.

        luv

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Älä enää...voih...
        Colombiassakin tulvi kaivos taas.

        luv

        H.

        Sinähän seuraat tarkemmin Colombian asioita nykyisin kuin minä....


    • Heikunkeikku

      Jaa-a, että olenko onnellinen.
      Noh, kaipa olen, koska tunnen vahvasti, että minulla on PÄÄ.
      On ihan kiva todeta, ettei vallan päätön ole.
      Vahva pään omistamistunne johtuu siitä, että lievä (onneksi lievä) päänsärky on vaivannut aamusta asti. :( Odottelen mihin suuntaan se lähtee ja jos ei migreeniin kipua, niin lähden etsimään syntymäpäivälahjaa miniälle. Hän täyttää sunnuntaina 40 vuotta.
      Sataa ja tuulee. Oli pakko pukea oikein talvitamineisiin, kun menin aamukahvia ulos juomaan. Tuuli kiemurteli ittensä mua kohti, kissikään ei viittinyt olla mun seurana.
      Jonkinasteinen Paskapäivä tänään.

      • Onni on abstrakti käsite, mutta sitä tulkitaan subjektiivisesti.
        Kokoaikaonnellisuus olisi varmaankin turruttavaa, kuin Saharan ikikesä.
        Meidän onni on vaihtelevaa, kuin metsän kirjo vuodenaikojen vaihtelussa, tai elämä se alkaa on yltäkylläistä ja päättyy kun aika on, eikö
        Siellä se onni kulkee mukana............


      • Heikunkeikku
        kawe kirjoitti:

        Onni on abstrakti käsite, mutta sitä tulkitaan subjektiivisesti.
        Kokoaikaonnellisuus olisi varmaankin turruttavaa, kuin Saharan ikikesä.
        Meidän onni on vaihtelevaa, kuin metsän kirjo vuodenaikojen vaihtelussa, tai elämä se alkaa on yltäkylläistä ja päättyy kun aika on, eikö
        Siellä se onni kulkee mukana............

        ......"vaihtelevaa, kuin metsän kirjo vuodenaikojen vaihtelussa,"...
        Runohkomaisesti kirjoitit. Siis tarkoitan, että hyvin :)
        Mulla on joku ihmeellinen lamakausi aina, kun kesäloma alkaa. Onneksi ei kestä kauaa, mutta kuitenkin sen verran ällön tuntuista, että pitää yrittää ohjelmoida itsensä kesälomavireeseen. Nyt olis aikaa tehdä jos jotakin, mutta käteni eivät toimi, jalkani laahustavat, keho on tönkkönä ja ajatuksia ei ole päässä, kuin vain muutamia vähäpätöisiä rippeitä aivon takalohkon nurkassa. Nekin tarpeettomia.
        Että jotta eväät ovat tämmöset :) Jahka kynnelle kykenen, loihdin eväistä juhlaruuan kesäksi.


      • ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

        ......"vaihtelevaa, kuin metsän kirjo vuodenaikojen vaihtelussa,"...
        Runohkomaisesti kirjoitit. Siis tarkoitan, että hyvin :)
        Mulla on joku ihmeellinen lamakausi aina, kun kesäloma alkaa. Onneksi ei kestä kauaa, mutta kuitenkin sen verran ällön tuntuista, että pitää yrittää ohjelmoida itsensä kesälomavireeseen. Nyt olis aikaa tehdä jos jotakin, mutta käteni eivät toimi, jalkani laahustavat, keho on tönkkönä ja ajatuksia ei ole päässä, kuin vain muutamia vähäpätöisiä rippeitä aivon takalohkon nurkassa. Nekin tarpeettomia.
        Että jotta eväät ovat tämmöset :) Jahka kynnelle kykenen, loihdin eväistä juhlaruuan kesäksi.

        Olisiko kysymyksessä jokin tällainen

        https://funstuffpeoplesendme.files.wordpress.com/2013/10/justforsmiles_005.jpg?w=600&h=467


      • Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olisiko kysymyksessä jokin tällainen

        https://funstuffpeoplesendme.files.wordpress.com/2013/10/justforsmiles_005.jpg?w=600&h=467

        Paskapäivinä ei naarata ja nyt on edelleen tuo pääknuppikin kipiä.
        Mutta tästä kaikesta onnettomasta huolimatta purskahdin nauruun:)
        Ei olis pitänyt avata linkkiä silloin, kun olin jyystämässä ruskistettua maissintähkää.
        Ne maissit on nyt näytöllä ja näytön takana olevas seinäs.
        Kiitti vaan ylimääräisestä työstä.
        :DDDDDDD

        Niin joo, piti vielä sanoman, että voi olla että kysymys on juuri mainitsemastasi asiasta. Vuoden aikana energiat kuluu aika tyystin loppuun.


    • tiällä.vuan

      Mukava oli katsella noita linkkejä. Tänään käsi kuorittu ja luut hyvässä asennossa. Voi herranen aika miten tässä iässä lihakset surkastuu nopeasti. Minulla on masokistinen taipumus esim. saunan lauteilla rutistella reisinahkaani ja katella miten ne ruttaantuu. Nyt ei tarvii, käden nahka on ryppynen kuin rusina. Ensviikolla fysioterapeutin ohjauksessa treenaukset. Kyllä tässä on seitsemän viikon aikana saanut mukavasti mahan ympärille massaa, nyt se pitäis pulpauttaa käsiin.
      Sitä tässä aattelin, että sopisisikohan ihmisnahka mitenkään uusiokäyttöön: kukkaroiksi, vöiksi, laukuiksi... että pää se on mullakin, vaikka ontohko.

      • 1eero

        Nahka kuin nahka, ihmisen nahasta saa ihan samalla tavalla kuin minkä tähansa elävän. Se on tuhlausta kun ei käytetä nahka pois ihmiseltä ja raato ketun ruuaksi ei tulisi hautajais kuluja ja ehkä vois saaha jonkun kympin, sielu ois jo vilahtanu taivaseen, kaikki hyvin.


      • tiällä.vuan
        1eero kirjoitti:

        Nahka kuin nahka, ihmisen nahasta saa ihan samalla tavalla kuin minkä tähansa elävän. Se on tuhlausta kun ei käytetä nahka pois ihmiseltä ja raato ketun ruuaksi ei tulisi hautajais kuluja ja ehkä vois saaha jonkun kympin, sielu ois jo vilahtanu taivaseen, kaikki hyvin.

        Sanos muuta. Jänteistä voisi jousipyssyn tehdä, onkohan vanha kuolut sitkeemmät jänteet, toisaalta nuoremma olisi jänteissä kimmoisuutta, hmm... Mutta pystyykö luista tekemään viulun?


      • tiällä.vuan

        Ai niin hmpf:n ketjussa kerroin balanssista, joten tähänkin.
        Kun kerran luut ovat hyvässä asennossa ja luutumassa, niin päätin kevyesti moppailla lattioita. Nooh, säästäväisenä ja luontoystävällisenä olin laskenut vettä lavuaariin, jossa välillä huljuttelin moppia miedossa liemessä. Sitten kun luuttuaminen oli loppunut, päätin päästää vedet lavuaarista, vaan ei tulppa ironnut. Ei ole mikään tulppa ketjun päässä, vaan joku kromatun näköinen joka nupista painetaan, että vesi pysyy. No, en saanut nuppia ylös. Neuvokkaana naisena nappasin sakset peilikaapista ja kiedoin terät nupin ympäri ja nykäsin saadakseni tulpan irti. Eihän se lähtenyt, vaan pesuaine jota oli veden joukossa liukastutti sekä sakset, nupin ja käteni. Saksien terä viilsi sormeeni syvän haavan.
        Luut kohillaan ja sormessa viiltohaava... balanssissa taas :)


      • ent.siivoojaparka

        """"Sitä tässä aattelin, että sopisisikohan ihmisnahka mitenkään uusiokäyttöön: kukkaroiksi, vöiksi, laukuiksi... että pää se on mullakin, vaikka ontohko.""""
        On ihmisnahkaa käytetty ainakin kirjan kansiksi.
        http://www.stara.fi/2014/06/07/kirjankannet-ihmisen-nahkaa/
        Kerran luin (kun en vaan muista nimeä) jonkun määränneen, että hänen kirjoittamaansa omaelämäkertaan on tehtävä kannet hänen omasta nahastaan.


      • de-meter
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """"Sitä tässä aattelin, että sopisisikohan ihmisnahka mitenkään uusiokäyttöön: kukkaroiksi, vöiksi, laukuiksi... että pää se on mullakin, vaikka ontohko.""""
        On ihmisnahkaa käytetty ainakin kirjan kansiksi.
        http://www.stara.fi/2014/06/07/kirjankannet-ihmisen-nahkaa/
        Kerran luin (kun en vaan muista nimeä) jonkun määränneen, että hänen kirjoittamaansa omaelämäkertaan on tehtävä kannet hänen omasta nahastaan.

        Mun hassulla tutulla oli myös pyrkimystä ihmisen jatkojalostukseen. Hän luki lehdestä miehestä, joka oli alkanut täyttää eläimiä. Tuttu piti työtä brutaalina ja epätasa-arvoisena. Hän pirautti miehelle ja kysyi "Täytättekö myös ihmisiä ?"...
        Ei täyttänyt, ainakaan silloin.


      • tiällä.vuan
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """"Sitä tässä aattelin, että sopisisikohan ihmisnahka mitenkään uusiokäyttöön: kukkaroiksi, vöiksi, laukuiksi... että pää se on mullakin, vaikka ontohko.""""
        On ihmisnahkaa käytetty ainakin kirjan kansiksi.
        http://www.stara.fi/2014/06/07/kirjankannet-ihmisen-nahkaa/
        Kerran luin (kun en vaan muista nimeä) jonkun määränneen, että hänen kirjoittamaansa omaelämäkertaan on tehtävä kannet hänen omasta nahastaan.

        Ihan kauniilta nuo kirjan kannet.
        Olen pläräillyt noita tv-ohjelmia ja osui kohdilleen sellainen, missä tosi lihavat ihmiset laihduttavat tosi paljon. Sen jälkeen he menevät "kauneusleikkauksiin", joissa irtonainen löysä nahka poistetaan. Olisihan se uusiokäyttöä. Vai syöttävätkö teollisuustuotantoon meneville eläimille. (yöäks)


    • korppis1

      Menin ylisille nukkumaan viimeksi kirjoittamani kommentin jälkeen. Että oli makeat parituntiset unet. Alkaa tänkin akan hermot olla balanssissa. Istun tuvan laiskanlinnassa sateen jälkeen järvenpinta on tyyni, auringonlaskun säteet ovat värjänneet puutarhan kevään värein. Ruskeaa, vihreää, keltaista. Järven pinnassa sinisen eri sävyjä. Linnut ovat hiljaa. Vesilintuja ei juurikaan näy, yksinäinen telkkä sukeltelee. Ihana huokasta päivän puuhastelun jälkeen.

      • pirutiinaiseksi

        tervetuloa takaisin korpeen
        näen silmissäni se maiseman :)


      • korppis1
        pirutiinaiseksi kirjoitti:

        tervetuloa takaisin korpeen
        näen silmissäni se maiseman :)

        ;) näit varmaan laituriolohuoneen uuden napostelutarjottimeni mmm
        Herkuilla kohti helteitä.


      • pirutiinaiseksi
        korppis1 kirjoitti:

        ;) näit varmaan laituriolohuoneen uuden napostelutarjottimeni mmm
        Herkuilla kohti helteitä.

        nimenomaan just ne
        ja vesi kielellä täällä odottelen
        heinäkuun helteitä :)


    • kylmätotuus

      Kyllä minä voin sanoa olevani onnellinen.
      Jokainen ihminen mieltänee onnen omalla tavallaan.

      Minulle onnellisuus ei ole vain hetkittäinen pilvissä leijuva onnentunne,vaan kokonaisvaltainen olotila,joka kantaa minua päivästä toiseen.
      Kuten aiemmin kirjoitin tämän onnellisuuden olen saavuttanut elämänkoulua käydessäni.
      Kai tätä olotilaani voisi kutsua myös tyyneydeksi.

      Oli miten oli,mutta kesä on tulossa ja pääsen jälleen puuhastelemaan pienessä puutarhassani,joka on eräs henkireikäni.Tärkeää on myös päästä myöhemmin kesällä metsään poimimaan sen antimia.Luonto ja siellä kulkeminen on yksi parhaista onnenlähteistä,mitä tiedän.
      Toivottavasti monelle muullekin kirjoittajalle!

      • tiällä.vuan

        Minä en olis hengissä ilman metsää. Kyllä se on sellainen voimaannuttava ja päätä selvittävä ilmainen luonnonmukainen terapeutti.


      • korppis1
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Minä en olis hengissä ilman metsää. Kyllä se on sellainen voimaannuttava ja päätä selvittävä ilmainen luonnonmukainen terapeutti.

        Petze korpimökki on kalliolla mäntymetsän keskellä. Omani mielessä, koivujen ja leppien ympäröimänä. Kyllä metsää pitää ympärillä olla silloin linnut ja metsäneläimet tulevat lähelle. Nukuin taas pitkän yöunen. Selkäkin on suortunut eilisestä. Joten kohta taas haravan varteen. Saan pian auringonkin kaveriksi. Aamun lintubongaus, silkkiuikku
        - pariskunta aamiaisella kanssani.


      • de-meter
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Minä en olis hengissä ilman metsää. Kyllä se on sellainen voimaannuttava ja päätä selvittävä ilmainen luonnonmukainen terapeutti.

        Sama täällä, "täällä.vuan". Metsäluontoa ei voita mikään. Tai ei kai sitäkään voi yleistää. Jotkut pelkäävät metsää, eivätkä mene sinne yksin.
        Minun lapsuudenmaisemissa on tehty karhuhavaintoja, ilveskin on tullut pihoihin saakka. Marjastajat ja muut metsässäliikkujat ovat tulleet varovaisiksi ja yleensä kuljen omissa maisemissani ilman "ihmishavaintoja"...


    • korppis1

      On lehtipuilla tietty huonot puolensa sen olen taas kokenut. Rakkulaa pulkkaa vasempaan kämmeneen. Piha haravoitu, eilisen makkarasopan loppu syöty. Ystävätär kyseli töihin, en lupautunut vielä, ensin omat työt. Tuhosin kylmä verisesti yhden räklänpesän. Kaikki löytämäni lentää suohon. Kohta on aika kun saan apujoukkoja räklän munien tuhoamiseen, odottelen lento-oravia. Nyt huilimaan.

    • Viatonsivullinen

      Ajelin pieneen kirkonkylään, kaunis puukirkko, siinä olen päässyt joskus ripille. Vieressä vanha jäätelökioski. Parkkeeraan pihaan, ostan banaankinuskijäätelön, ison, hirveän ison! Menen autoon syömään sitä herkkupalloa. Maisema edessä on upea, rakas Kymijoki virtaa edessäni, kauniit vanhat rakennukset säilytetty.
      Tätä voin sanoa onnentunteeksi:)

      • korppis1

        Ilta jo pitkällä. Esikoinen juoksi puolimaratonin , kuopus auttoi tavaroiden siirrossa kaupungista mökille ja takas ;) puutarha siivottu , mökkiä muokkailtu uuteen kesään, saunottu ja kohta taas ylisille. Hyvä päivä


    • 1eero

      Laskin huviksee noin liki 25000 tuhannes päivä, aatelkaa jo on päiviä kerrakseen, mitenkä monta tuntia siihen mahtuu nukkumista, monta ateriaa kahvikupposta, vc pytyllä istumista, viina ryyppyä tai motako kertaa tuli naitua, mitä sitä vielä kerkiää nii tää päivä oli kohtalainen.

      • korppis1

        25000 per/ päivä. No aika monta wc-istuntoa, jokunen nainti monta kuppia kahvia ;)


      • ent.siivoojaparka

      • 1eero
        korppis1 kirjoitti:

        25000 per/ päivä. No aika monta wc-istuntoa, jokunen nainti monta kuppia kahvia ;)

        Vai muutama nainti perskule ohan niitä karkeasti ottaen ehkä 3000 x 10-15 minuuttia, eto hommaa meni aikaa senkin ajan olisi voinu nukkua tai istua kapakassa perskule sentää tehty mikä tehty.


      • ent.siivoojaparka

      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Täältä näet tunnit ja sekunnitkin:
        http://www.raknaut.se/alderidagar.aspx
        Paitsi ei voi pitää täsmälleen paikkaansa, koska siinä ei kysytä tarkkaa syntymäaikaa.

        No joo meni ajatteluksi mitä tuli tehtyä, harvemmi sitä miettii välähti korpin sanonnasta "hyvä päivä" yksi niistä monista.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Täältä näet tunnit ja sekunnitkin:
        http://www.raknaut.se/alderidagar.aspx
        Paitsi ei voi pitää täsmälleen paikkaansa, koska siinä ei kysytä tarkkaa syntymäaikaa.

        Ootkos entinen siivoojaparka käynyt ennustajalla koskaan? Jos niin miten kävi, mitäs oot mieltä?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Ootkos entinen siivoojaparka käynyt ennustajalla koskaan? Jos niin miten kävi, mitäs oot mieltä?

        En ole käynyt ennustajalla koskaan vielä tähän ikään mennessä. Paljon minulle on ennustettu kysymättäkin, eikä aina niin mieltä ylentävää, eikä se ehkä ole ollut tarkoituskaan.
        Jo koulussa opettajat ennustivat meistä koko luokasta tulevan kadunlakaisijoita. Vähän pieleen meni sekin vaikka kyllä minä joskus lakaisin vähän katuakin porttien edestä, ettei tule niin paljon hiekkaa rappukäytäviin. Ei meistä kaikista tullut edes siivoojia.
        Äitini ennustelutkaan minulle eivät olleet kovin kannustavia: Siul ei tuu kunniankukko laulamaa, sano miun sanoneen. Ja se toinen: Tuos leikis sie viel tuut polttamaa näppis, sano miun sanoneen.
        Minulle ennustettiin myös ihan pyytämättäni, että korkeintaan kymmenen vuotta jaksan siivota ja sitten joudun työkyvyttömyyseläkkeelle. Siivosin 17 vuotta ja selvisin siitä ehjänä.
        Minulle ennustettiin nuorena, että tulen saamaan kolme lasta. Kolmas ei ole vieläkään syntynyt.
        Jne, jne...


      • de-meter
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En ole käynyt ennustajalla koskaan vielä tähän ikään mennessä. Paljon minulle on ennustettu kysymättäkin, eikä aina niin mieltä ylentävää, eikä se ehkä ole ollut tarkoituskaan.
        Jo koulussa opettajat ennustivat meistä koko luokasta tulevan kadunlakaisijoita. Vähän pieleen meni sekin vaikka kyllä minä joskus lakaisin vähän katuakin porttien edestä, ettei tule niin paljon hiekkaa rappukäytäviin. Ei meistä kaikista tullut edes siivoojia.
        Äitini ennustelutkaan minulle eivät olleet kovin kannustavia: Siul ei tuu kunniankukko laulamaa, sano miun sanoneen. Ja se toinen: Tuos leikis sie viel tuut polttamaa näppis, sano miun sanoneen.
        Minulle ennustettiin myös ihan pyytämättäni, että korkeintaan kymmenen vuotta jaksan siivota ja sitten joudun työkyvyttömyyseläkkeelle. Siivosin 17 vuotta ja selvisin siitä ehjänä.
        Minulle ennustettiin nuorena, että tulen saamaan kolme lasta. Kolmas ei ole vieläkään syntynyt.
        Jne, jne...

        Heh, heh..)) Siivooja on kirjoittanut kaikki ennustukset uusiksi... Melkoinen saavutus. Mulle on ennustettu tähdistä, kädestä ja käsialastakin. Kaikkiin olen uskonut ja kaikki ovat käyneet toteen..)) Luonneanalyysikin. Lukijahan ne kaikki kirjoittaa lopulta omasta päästään. On niissä sen verran väljyyttä ja tulkinnan varaa.


    • piipiloo

      Olipa hyvä ketju.Voin sanoa olevani onnellinen minäkin,hämäläisen mökin hiljaisuus,aamuaurinko,takassa tuli jne.

      Miten elämä voikaan muuttua kun hyppää uuteen rohkeasti.Uusi asuinpaikka,uusi mökki,uudet maisemat.Luonto lähellä lintuineen,puput pihalla,lintujen laulu raikaa ja ympäristö herää vehreyteen.
      Kun sais olla terveenä ja jaksaa vielä touhuilla.

      • korppis1

        Positiivista aamupäivää. En ole kerennyt kommentoimaan, koko ajan on muutokset käynnissä. Nyt lähden herättämään kuopuksen, pitää siirtää sohva kirkolta mökille. Onneksi on tää tila-auto. ;) jonka takatilassa tavarat siirtyy vaivatta kaupungista mökille ja toisinpäin. Fiat rakas kauppakassini. Uskollinen työtoverini


    • hämähäkinseitti

      Oon mä onnellinen, tonne toiseen ketjuun jo kirjotinkin et oon veljen perheen luon kyläilemäs. Ei ol nähty ku joulun viimeks. Mä oon ain tykänny mun perheest, mittä riitaa ei ol ikin ollu.

    • tiällä.vuan

      Pikkuveijareita oli kylässä. Heidän lähdettyä mutustelin tässä lukiessani jäljelle jääneitä hedelmäkarkkeja ja yhden jätskin. Alkoi tulemaan ruudulle kaikenmaailman dieettimainoksia ja kuvia pyylevistä ihmisistä. Mistä ne voi tietää, että ylimääräinen karkkipäivä :( Kotvasen kesti, että tajusin kirjoittaneeni poisleikatusta ihmisnahasta.
      Kesäisen aurinkoinen ja lämmin päivä, pienet kädet käsissäni.
      Onnellinen olotila vesseleitten naurusta ja haleista. Vastakohtana sokerihuurteisen huono omatunto. Balanssissa on ;)

    • Korppis1

      Tulin kirkolle, huomiseksi luvassa sadetta. Siitäpä hyvä idea huomiseksi, viinipönttö porisemaan. Ajattelin tehdä punkkua mustikka päämarjana.

      Viikko raskasta työtä ja toimintaa, mutta joka päivälle lepotauko. Ylisillä maate, on se vaan niin autuaallista rojahtaa sinne lintujen lauluun, nukkua tunti pari ja taas uusiin hommiin. Nyt aikaa naputella isolla koneella alkoi jo tympii se kännykkä kommunikointi.

      Huomenna on uusi päivä ; )

      • tiällä.vuan

        Superfoodiwiiniä :) Alkoi päässäni koostua menu mustikkaviinin ympärille. Sen täytyis olla metsäinen menu. Slurps! Kaikenlaisia ajatuksia sitä; kuitenkin huomenna fysiatrille ja sen jälkeen kolmisen viikon täysi treenirähinä. Täytyy saada käsivarsiin voimaa, nyt ei edes kunnon kahvimukia jaksa pidellä.


      • henrjii

        Kuulostaa hyvältä, grillattua karitsanpaistia, ja musta-punaviiniä, ja voihan sitä lipitellä muuten vaan


      • Korppis1
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Superfoodiwiiniä :) Alkoi päässäni koostua menu mustikkaviinin ympärille. Sen täytyis olla metsäinen menu. Slurps! Kaikenlaisia ajatuksia sitä; kuitenkin huomenna fysiatrille ja sen jälkeen kolmisen viikon täysi treenirähinä. Täytyy saada käsivarsiin voimaa, nyt ei edes kunnon kahvimukia jaksa pidellä.

        Siirtyessäni mökin ylisille nukkumaan se lisäsi käsilihasteni joka päiväistä treenaamista. Vedän kehoani käsivarsien varassa eteenpäin pylly napakasti ylisen lattialla. Olen myös huomannut, että vasen polvikin alkaa tottua konttaukseen eikä vihottele siten kun alkuviikosta.

        Lisäksi huonekalujen siirrot ja pihan haravointi sekä edestakainen härdellöinti muhkuraisella rantatontilla antaa hyvän päivittäisen lihaskuntotreenin.

        Kun olin rintasyöpäleikkauksessa aloin käsitreenin heti leikkauksen jälkeen ja tein liikkeitä neljä vuotta. Siitä johtunnee, että vasemman käteni liikeradat ovat sutkot hyvät.

        Hierojalla pitäisi käydä, hartiat tarvitsisivat murjontaa.

        Niin kerroit jossain itsestäsi, mutta en muista mitä ja mikä sinua vaivaa. Oletko ollut leikkauksessa vai miten se meni?


      • Korppis1
        henrjii kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä, grillattua karitsanpaistia, ja musta-punaviiniä, ja voihan sitä lipitellä muuten vaan

        Nyt pitää löytää kaveri mustikoille onko sinulla hyvää reseptiä Henrjii? Minulla on myös pihlajanmarjoja pakkasessa, mutta tiedä häntä käyvätkö mustikan kanssa. Löytyy myös mustaherukoita jotka todennäköisemmin soveltuvat mustikan kanssa samaan viiniin.


      • tiällä.vuan
        Korppis1 kirjoitti:

        Siirtyessäni mökin ylisille nukkumaan se lisäsi käsilihasteni joka päiväistä treenaamista. Vedän kehoani käsivarsien varassa eteenpäin pylly napakasti ylisen lattialla. Olen myös huomannut, että vasen polvikin alkaa tottua konttaukseen eikä vihottele siten kun alkuviikosta.

        Lisäksi huonekalujen siirrot ja pihan haravointi sekä edestakainen härdellöinti muhkuraisella rantatontilla antaa hyvän päivittäisen lihaskuntotreenin.

        Kun olin rintasyöpäleikkauksessa aloin käsitreenin heti leikkauksen jälkeen ja tein liikkeitä neljä vuotta. Siitä johtunnee, että vasemman käteni liikeradat ovat sutkot hyvät.

        Hierojalla pitäisi käydä, hartiat tarvitsisivat murjontaa.

        Niin kerroit jossain itsestäsi, mutta en muista mitä ja mikä sinua vaivaa. Oletko ollut leikkauksessa vai miten se meni?

        Kaikenlaista sitä on minulla ollut elämänvarrella. Nyt viimeisimpänä olin onnettomuudessa jossa mm. oikean käden luita murtui yms. Seitsemän viikkoa paketissa kuihdutti käsivarren lihakset. Nyt niitä liikeratoja haen ja ohjeita fysiatrialta, etten tekis enempi hallaa. Siksipä vähän naureskelen itselleni näistä pienistä kömmähdyksistä mitä päivittäin tapahtuu. Henki on tallella ja olen pitänyt jaloistani seitsemän viikon ajan huolta ja vasemmasta kädestä minkä olen voinut, mutta kun ruhjeita pitkin kehoa.
        Näillä mennään, kasvot säilyivät joten balanssissa ;)
        Vähän "kade" on mielikuvastani ylisillä nukkumisestasi. Joskus lapsuudessani minäkin ylisillä nukkunut. (Anteeksi, ei ole tarkoitus chattailla, on vaan niin mukavan "aiheeton" ketju, kiitos. ;)


      • henrjii
        Korppis1 kirjoitti:

        Nyt pitää löytää kaveri mustikoille onko sinulla hyvää reseptiä Henrjii? Minulla on myös pihlajanmarjoja pakkasessa, mutta tiedä häntä käyvätkö mustikan kanssa. Löytyy myös mustaherukoita jotka todennäköisemmin soveltuvat mustikan kanssa samaan viiniin.

        Jo mustikka yksikseen on vähän huonoa käymään, pihlajanmarja, puoukka, tai raparperi saa porsessin paremmin alulle


      • Korppis1
        henrjii kirjoitti:

        Jo mustikka yksikseen on vähän huonoa käymään, pihlajanmarja, puoukka, tai raparperi saa porsessin paremmin alulle

        Jospa mä sittenkin sitä pihlajanmarjaa käyttäisin, no, kerron sitten huomenillalla miten käyminen lähti käyntiin ; )


      • Korppis1
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Kaikenlaista sitä on minulla ollut elämänvarrella. Nyt viimeisimpänä olin onnettomuudessa jossa mm. oikean käden luita murtui yms. Seitsemän viikkoa paketissa kuihdutti käsivarren lihakset. Nyt niitä liikeratoja haen ja ohjeita fysiatrialta, etten tekis enempi hallaa. Siksipä vähän naureskelen itselleni näistä pienistä kömmähdyksistä mitä päivittäin tapahtuu. Henki on tallella ja olen pitänyt jaloistani seitsemän viikon ajan huolta ja vasemmasta kädestä minkä olen voinut, mutta kun ruhjeita pitkin kehoa.
        Näillä mennään, kasvot säilyivät joten balanssissa ;)
        Vähän "kade" on mielikuvastani ylisillä nukkumisestasi. Joskus lapsuudessani minäkin ylisillä nukkunut. (Anteeksi, ei ole tarkoitus chattailla, on vaan niin mukavan "aiheeton" ketju, kiitos. ;)

        Olen kaksi kertaa tehnyt uhkaavan turvalleen lennon Hollannin matkoillani. Nyt olen varovainen ja tarkkailen mihin astun. Oikeastaan minulla oli trauma ja pelkäsin kävellä korkokengillä. Nyt uskaltauduin taas koroille. Hyvin meni, mutta olen varovainen liikkeissäni etenkin mukulakivillä kulkiessani.

        Minulla oli kattava matkasairasvakuutus, mutta se oli turhan kallis. Sain kyllä maksuni monenkertaisina takaisin, mutta päätin kokeilla muuta konstia.

        Kirjauduin Hollannissa lähi-lääkäriaseman (Petzen omalääkäri) asiakkaaksi. Ensi kokemukset palvelusta olivat loistavat. Sain lääkereseptin lääkärin kanssa käydyn puhelinkeskustelun jälkeen, antipiotit lääkäriaseman apteekista 8.00 ekua. Kirjautumisesta ja ensimmäisesta puhelinreseptistä sain 13, 00 ekun laskun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe