Psykiatrin vastaanotolle

jännitysjapelko

Viikon päästä se sitten olisi, ensimmäinen käynti psykiatrilla. Varasin ajan koska ajatusmaailmani on jo pitkään ollut synkkä eikä elämällä ole enää suuntaa. Elämäni vaikeuttaa monet pelot, ahdistukset ja kaikkein eniten vahva huonommuudentunne ja häpeä omasta itsestäni. En ole edes täysin varma onko psykiatri vai psykologi oikea osoite mikä varata.. Mutta jos psykiatri on oikea niin miten muilla vastaavassa tilanteissa olleilla homma on lähtenyt käyntiin? En ole mahdottoman optimistinen että vuosien negatiivisuudessa kasvaminen saataisin loppumaan ja suunta muuttumaan useammankaan käynnin jälkeen, mutta toisaalta olen havahtunut siihen että elinaika on rajattu ja useampi vuosi on jo ollut yhtä helvettiä, on pakko kokeilla jotain.

24

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • napaoma

      toivottavasti lääkäri erottaa narsistiset oireet potilaasta.
      jotain on pielessä jos vika on toisessa aina.

    • aivopoksista

      Älä itteäs sitten tietämättäsi niillä aivomyrkyillä pilaa.

      • peukkuja

        Yhdyn mainitsemaasi. Neurolepteistä on enemmän harmia kuin hyötyä.
        http://www.madinamerica.com etusivulla löytyy video Debate on Antipsychotics- More Harm Than Good?
        SSRIt altistavat itsemurhalle, kuten tiedämme koulumurhista ja Alppien lento-onnettomuudesta. http://www.ssristories.org


    • masejokayritti

      Ilmeisesti olet yksityisen kautta varannut. Itse joskus kun romahdin niin menin terveyskeskuksen kautta. Laitettiin lähete mielenterveyspolille jossa sitten kerran asioin jopa psykiatrin kanssa sen 10 minsaa, ja sekin kului siihen kun katsottiin mitä lääkkeitä tarvitsen. Jos ne sulle lyövät käteen ssri (yleensä cibralex tai muu vastaava) ei kannata ihan heti lähteä syömään. Suosittelen ensi alkuun ihan vain keskustelua.

      Itse menin tyhmänä aloittamaan lääkkeen lääkärin määräyksestä 10 vuotta sitten ja en pysty lopettamaan (kerran kokeilin.... seurauksena mietin miten tappaisin itseni). Kävin kunnan mielenterveys polilla vuoden verran juttelemassa mielenterveyshoitajan kanssa jonka aloitteesta hain kelan tukemaan psykoterapiaan. Psykiatri kirjoittai hakemuksen joka sitten meni läpi. Kävin 2 vuotta ja 2 kertaa viikossa. Olin silloin vielä nuori joten oma vastuu oli aika mitätön, tosin oma kustanteisen ei olisi onnistunut. Psykoterapia maksaa 70e/tunti lähtin. Terapian ainoa hyöty oli se että tajuan itseäni ja tiedän mistä kaikki johtuu. Sain jopa eväitä miten suoriutua tulevaisuuden haasteista. Mutta lopputulos on se ettei musta taida olla tälle yhteiskunnalle mitään hyötyä. Vaikka tiedän ja osaisin ei se auta. Olen kait liian ahistunut tai näm asiat vat iskostettu ymmärrykseeni jo alusta alkaen eikä niitä voi muuttaa... siis tämä masennus

    • sjutton

      älä lähde sinne, meet ulos luontoon mielummin.

    • pokke

      Toivottavasti saat apua. Itse en menisi, saat sieltä vaan lääkereseptin. Itse olen ollut mtt.n asiakas useamman vuoden ja eroon niistä ei pääse. Olen luullut että avohoito on vapaaehtoista ja en enää ole suostunut siellä käymään mutta ravaavatkin nyt sitten kotona. Samoin lääkäri käy kotona

      • aivopoksista

        Tässä ap:lle todellakin varoittava esimerkki siitä mihin tilanne voi johtaa. Psykiatria on kuin Gestapo. Kerran, kun joutuu heidän mustalle listalleen niin häiritsevät sinua loppuelämän.


    • AINOA-OIKEA-OHJE

      ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA ALA SYÖMÄÄN, EDES "VÄLIAIKAISESTI", MITÄÄN RAUHOITTAVAA.
      1 PILLERI = KOKO ELÄMÄ LÄHTEE VAARALLISESTI VÄÄRÄÄN SUUNTAAN JA SILTÄ TIELTÄ ON MAHDOTONTA PALATA NORMAALIIN ELÄMÄÄN !!!!!!!!!!!

      TÄMÄ ON YSTÄVÄN NEUVO !!!!!!!!!!!!!!

      • Toisaalta rauhottavat boostaa känniä melko kivasti...


      • kirmaavasusi

        Siis bentsoja kannattaa nimenomaan pyytää. Jos se haluaa kirjoittaa neuroleptejä tai ssriitä niin hae vain ne apteekista ja heitä roskiin. Sitten voit taas käydä hakemassa lisää bentsoja.


    • rohkeestivaan

      mitä nää tyhmät pelottelee? jos on oikeesti avun tarpeessa niin kannattaa ottaa se apu vastaan ja ne lääkkeet sekä avohoito ja kaikki mahdollinen. itse monen vuoden kokemus takana ja voin suositella ihan rauhassa sitä sulle. kyllä siitä eroon pääsee jos niin haluaa, mutta jos on oikeasti asiat niin pahasti solmussa niin sillon ei pääse niin helposti eroon, koska asiat pitää selvittää ja joka sekin on vain omaksi parhaakseen. kannattaa siis ottaa se apu vastaan mitä sieltä saa äläkä välitä näistä hörhöistä jotka täällä pelottelee sua!!

      • aivopoksista

        Ihminen on kautta historian tehnyt suurimmat julmuudet toista kohtaan auttamisen nimeen. Kannattaa miettiä kahdesti ketä uskot. Varoittajien haukkuminen "hörhöiksi" on lapsellista ja osoittaa ymmärtämättömyyttä asiaan kohtaan. Parempaa apua saanet kolmannen sektorin paikoista.


      • Liikaa-kokemuksia

        "rohkeestivaan" vaikuttaa elämänsä kadottaneelta avuttomalta, joka ei pysty enää ollenkaan normaaliin elämään. Korkeintaa "justjajust" pysyy hengissä jos sitäkään... Työnteosta ei puhettakaan koska myrkyt ovat syöneet elämänkyvyn ja -taidon.

        Ns. sanotut lääkkeet on HUONOIN JA TUHOISIN VAIHTOEHTO kaikille ihmisille.


      • Liikaa-kokemuksia kirjoitti:

        "rohkeestivaan" vaikuttaa elämänsä kadottaneelta avuttomalta, joka ei pysty enää ollenkaan normaaliin elämään. Korkeintaa "justjajust" pysyy hengissä jos sitäkään... Työnteosta ei puhettakaan koska myrkyt ovat syöneet elämänkyvyn ja -taidon.

        Ns. sanotut lääkkeet on HUONOIN JA TUHOISIN VAIHTOEHTO kaikille ihmisille.

        Markus ja Mikko ovat homoja. Ho ho homoja! Ho ho homoja!


    • Hölmöläistenhommaa

      Psykiatri on lääketieteen asiantuntija ja laillistettu huumediileri. Hänen tehtävänsä on jaella miljoonavoittoja tekevien lääkeyhtiöiden tehottomia, mutta riippuvuutta aiheuttavia lääkeaineita auktoriteettinsa turvin epätoivoisille köyhille kansalaisille. Varakkaammille toki voidaan suositella mahdollisesti psykoterapiaa. Sinä olet osa bisnesmallia, jossa epätoivosi valjastetaan verovaroilla kustannetun miljardibisneksen pyörittämiseen. Jos olet sen verran hölmö että uskot näitä lääketieteen auktoriteetteja, voit kokea saavasi hyötyäkin heidän tarjoamistaan palveluista. Onhan lääkitys merkki siitä, että sinusta välitetään. Ehkä tajuat, että jatkuva synkkyys johtuikin siitä, että aivojesi kemiallinen tasapaino on vinksallaan? Huomaat miten tärkeät tohtorit kuuntelevat sinun huoliasi ja tekevät tärkeitä muistiinpanoja, jotta voisivat kategorisoida sinut oireittesi mukaiseen kategoriaan ja antaa sinulle diagnoosin, joka saa sinut tuntemaan itsesi tärkeäksi. Äkkiä et olekaan se kroonisesti yksinäinen, pitkäaikaistyötön, koulukiusattu, vanhempansa tai puolisonsa hylkäämä yms. luuseri, vaan vähän aivokemiallisesti epävakaa ( et toki maallikkona ymmärrä yhtään, että mitäse niinku oikeasti tarkoittaa). Kyllä tärkeä ja tietäväinen tohtori parantaa sinut, vaikka tuskin muistaa edes nimeäsi. Menet kotiin uuden tärkeän pillerireseptisi kanssa jokaisen tapaamisen jälkeen (rauhoittavia, unilääkkeitä, ehkä uusi masennuslääke kun edellinen ei toiminut), ja tunnet itsesi vuosi vuodelta terveemmäksi.

      • Huu...


    • lääkkeettähyvä

      Kannattaa ehdottomasti hakea asiantuntijalta apua. Psykiatri voi tietysti suositella lääkitystä masennukseen, mutta sitä ei ole kenenkään pakko aloittaa. Voi kysyä lääkkeettömiä apuja. Valikoima on iso.

      • 09870

        Mitä ne lääkkeettömät avut on?


      • 09870 kirjoitti:

        Mitä ne lääkkeettömät avut on?

        Alkoholi ja kituaminen. Toisaalta psykoterapia voi olla myös, mutten tiedä keille sitä myönnetään.


      • aivopoksista
        09870 kirjoitti:

        Mitä ne lääkkeettömät avut on?

        Niistä et kuule psykiatrian vastaanotolla. Voit tutkia vaikka minkälaista vaihtoehtoa psykiatrian huumeläträykselle, sähköshokittamiselle ja magneettistimuloinnille, jotka kaikki perustuvat enemmän tai vähemmän aivotoimintojen häiritsemiseen tai suoraan vaurioittamiseen esimerkiksi osoitteessa www.beyondmeds.com.

        En itse suosittele kenenkään hakeutumaan psykiatrille. He ainoastaan leimaavat ihmisiä 'diagnoosein' ja antavat huumereseptin. Huumeilla ei elämän vastoinkäymisten kohdalla yleensä pitkälle mennä. Sen mitä niillä huumeilla voi saavuttaa lyhyessä juoksussa, joutuu maksamaan isojen korkojen kanssa takaisin. Voit saada elämänpituiset riesat aineen vaikutuksista lopettamisesat huolimatta. Mieti siis tarkkaan mitä valitset ja ketä kuuntelet. Tee paljon omatoimista tiedonhakua, ettet tule valinneeksi tietämättäsi jotain mitä joudut katumaan loppuikäsi.


    • seonmenoasit

      Mikään ei ole elämässäsi enää ennallaan tuon jälkeen. Ei niitä turhaan kallonkutistajiksi kutsuta.

    • ihminen_on_mätö

      Ja näistä nettikusias sittiäis psykopaateista kannattaa myös pysytellä niin kaukana kuin vaan mahdollista.
      Luultavasti suurin osa tänne suoli24 sivustoille kirjoittelevista on juurikin näitä tämän paskateknologian sisältämiä niihin sisään rakennettujen aukkojen rikollisella tavalla hyödyntäjiä, ihan tätä yhtä ylläpito mielisairasta psykopaattiämmää myöten, feikkihahmoineen ja horinoineen. Ne kaappailee ihmisten nettilaitteita haltuunsa, tämä paskateknologia mahdollistaa sen näille kusiaisille, sitten ne alkaa sen mätäsittimis pelinsä.
      Tuommoiset lentoperämiehet on minun silmissä sankareita, siellä menee aina mukana myös näitä kusiais nettisittiäisiä, tuon sorttisia paskakriminaaleja. Enkä voi suositella kenellekään menemistä ainakaan millekään kunnalliselle mielenterveystoimistopuolelle, siellä sun asias ei lähde menemään parempaan suuntaan.

      • Tämänhän huomaa jo tekstistäsi.


    • juugg

      Itse käyn aikalailla samoista syistä terapiassa, kun menin sinne niin tein selväksi, että lääkkeitä en halua ja niitä ei ole kertaakaan tarjottu. Minulla nuo tunteet johtuu lapsuudesta, vanhemmistani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      87
      2417
    2. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      23
      1640
    3. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      78
      1564
    4. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      70
      1491
    5. Valmistaudu syyskuun OrpoPurraan: Hamstraa näitä ennen syyskuuta - Isossa osassa tuotteita hinnat..

      ..ovat kallistumassa, jopa satojen eurojen lovi IL: Hamstraa näitä https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/175f5038-fe22-498
      Maailman menoa
      30
      1411
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      350
      1383
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1184
    8. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      1096
    9. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      1089
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      227
      1073
    Aihe