Rakastamisesi tarkoitus

Anonyymi-ap

Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä.

Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merkitystä, mitä ajattelen täällä nähneeni, tunteneeni.

Näen itseni mielessäni kuin elokuvassa, jossa vaihtuu taustalla pikakelauksella maisemat ja nainen ikääntyy. Niin käy odottaessa. Sisimmässäni olen aina nuori tyttö, en iäkäs, silloinkin.

En usko, että tässä elämässä tapaamme kasvotusten tai kuulen ääntäsi enää tai muutenkaan. Jos olisit halunnut minut itsellesi, elämään rinnallasi, olisit jo näyttänyt sen toisin. Olisit halunnut rakentaa jitain pysyvää. Sitä ymmärrystä haluan kertoa itselleni.

Jos sinun rakastamisesi olisi synti, olisin jo syntiä tehnyt vähintään miljoonasti. Kysyn itseltäni, miksi teen itselleni näin pahoin, että jäin odottamaan? Miksi kohtelen itseäni tällä tavoin? Miksi en pysty päästämään irti? Ja luovuta.

Ääretön maailmankaikkkeus, kuule minun ääneni ja auta minua ymmärtämään, miksi.

54

770

Vastaukset 54

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Toivon, että elokuvan seuraavassa kohtauksessa kaikki eskaloituu ja padot murtuu ja se kaikkein kaunein vihdoin tapahtuu välillämme. Se olisi jotain kiellettyä kielletyssä paikassa, mutta se tapahtuu koska sen kuuluu mennä niin.

• Anonyymi00002

❤️❤️💔 -sivusta N-

• Anonyymi00005

Ei mitään kiellettyä siinä ole.
        Miksi pitäisi?

Aloittaja

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei mitään kiellettyä siinä ole.
        Miksi pitäisi?

Aloittaja

Toisilla siihen liittyy se kielletty.. :( kuten minulla ja hänellä miehellä

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Toisilla siihen liittyy se kielletty.. :( kuten minulla ja hänellä miehellä

Kielletty ei toimi, jos haluaa normaalin ja terveen suhteen.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tämä on niin totta.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Niin ettei vaikka kirkonkirjoissa lue jotain siveetöntä

• Anonyymi00029
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Niin ettei vaikka kirkonkirjoissa lue jotain siveetöntä

Kirkonkirjoissahan se lukee, jos on naimisissa, mutta ei siinä kyllä mitään siveetöntä ole. Kunhan kukaan ei sotkeudu ulkopuolelta.

• Anonyymi00003

Kuvitelma, että rakastat toista ihmistä vierasta itsellesi sittenkin.
      Vaikka olet luonut päässäsi ehkä satoja mielikuvia siitä, että millainen tuo toinen olisi sinulle tai millaista elämä olisi hänen kanssaan.
      On virheellinen käsitys oikeasta välittämisestä / rakastamisesta.
      Tarkoitus on menettänyt kaiken merkityksensä, koska olet epäonnistunut kaikissa teoissasi ja tehnyt suuria virheitä moniin hyvin merkityksellisiin asioihin liittyen.
      Olet huutanut kaiken totuuden ja näyttänyt itsestäsi kaiken täällä internetin syvyydessä.
      Olet kaikista pahin manipuloida koskien muita ihmisiä. Mikään itsestäsi ei ole jäänyt vaille huomiota. Mitään rajoja sinulla ei ole, kuvittelet olevasi kaikki tai ei mitään!
      Kaikki on sallittua sinulle, ei niin väärää tekoa ole ettei sitä painettaisi villaisella.
      Ja miksihän näin? Koska olet sekoittanut pakkomielteen oikeaan rakkauteen.
      Kylvät tuhoa ympärillesi, tajuamatta toistuvia virheitäsi.
      Mitään et voi koskaan vaatia naiselta ei tullut yhteisiä mukavia aikoja. Ei askeleet käy yksiin ei tullut aika yhteinen koskaan.
      Ei tullut edes niitä hyvästejä, niin kauan kun osoitat olevasi normaali ihminen kuka kunnioittaa kanssaihmistä.
      Eivät olleet hyvästit muutenkaan tarpeelliset koska ei koskaan ollut suhdetta ei mitään aitoa tunnetta ollut sinun puoleltasi ei edes ystävyys toimi.

• Anonyymi00006

Väärin. En ole luonut kuvitelmia. Jos kuvittelisinkin, tietäisin ettei se ole todellisuutta, kuvitelmat. En tiedä yhtään mitä olisi. En voi sille mitään, että hän on tehnyt kuin pesän mieleeni, sisimpääni. Jatkuva kaipuu luokse.
        Se on välillä myös rankkaa, kaivata ja haluaisi löytää ratkaisun mikä auttaisi.

Aloittaja

• Anonyymi00007

Hän ei syytä tuolla tavoin. Sen verran uskon häntä tuntevani. Et ole oikea henkilö ja sanomasi on merkityksetöntä siksi. Esimerkiksi saatan tuntea itse häpeää siitä, että käyttäydyn tällä tavoin. Kuitenkin ajattelen, että hän sanoisi ettei ole hävettävää.

Aloittaja

• Anonyymi00009

Tähän kirjoitukseen voin täysin samaistua! Ei ole mitään tarvetta koskaan hyvästellä häirikköä! Vastenmielisin ihminen, jonka olen koskaan kohdannut!

• Anonyymi00014
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Väärin. En ole luonut kuvitelmia. Jos kuvittelisinkin, tietäisin ettei se ole todellisuutta, kuvitelmat. En tiedä yhtään mitä olisi. En voi sille mitään, että hän on tehnyt kuin pesän mieleeni, sisimpääni. Jatkuva kaipuu luokse.
        Se on välillä myös rankkaa, kaivata ja haluaisi löytää ratkaisun mikä auttaisi.

Aloittaja

Minä ymmärrän mistä puhut. Olet sitten kuka tahansa.

• Anonyymi00017

Huomaatko, että todellisuudessa kirjoitat tuossa itsestäsi?

Syyllistyt tekstissäsi jokaiseen asiaan, josta tuntematonta aloittajaa syytät.

Sivusta

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Huomaatko, että todellisuudessa kirjoitat tuossa itsestäsi?

Syyllistyt tekstissäsi jokaiseen asiaan, josta tuntematonta aloittajaa syytät.

Sivusta

No älä nosta syytettä sille kuitenkaan gubbe eli itelles

• Anonyymi00022
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tähän kirjoitukseen voin täysin samaistua! Ei ole mitään tarvetta koskaan hyvästellä häirikköä! Vastenmielisin ihminen, jonka olen koskaan kohdannut!

Joko oot pannuttanu sitä gubbe? Mää varmaan oisin

• Anonyymi00052

Omatunto soimaa. Elämä opettaa. Minkä taakseen jättää sen edestäsi löydät. Mitä kylvät sitä niität.Jokaisella vapaa valinta mitä tekee. Ainahan voi pyytää anteeks ja korjata asian, voit yllättyä. Jos haluaa sitoa energiaa asiaan mikä ollutta ja mennyttä, se on hirvittävä suru, josta voi vain kääntää kelkan irtipäästämisen suuntaan. Sekin on mahdollista jos on todellista halua. Huomaatko, rohkaisen💪

• Anonyymi00004

Olisit muuttanut kanssani samaan kaupunkiin.

• Anonyymi00008

Tiedän mitä haluan. Ilman epäilyksiä. Ulkopuolisten mielipiteet on muiden mielipiteitä.

Milloin hän on valmis todellisuuteen? Kohtaamaan sen.

• Anonyymi00030

Ai kohtaamaan sinun todellisuuden? :) Entä jos hänen todellisuutensa on ihan erilainen.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ai kohtaamaan sinun todellisuuden? :) Entä jos hänen todellisuutensa on ihan erilainen.

No silloin hänen tehtävänsä olisi se kertoa. Viimeksi hän on kertonut rakastavansa. Eli mikä se hänen todellisuutensa siis voisi olla? Jos hän kertoi sen mikä on totuus, ei se rakkaus katoa, kuten ei minullakaan. On vain hölmöä tuhlata aikaa tai ettei tartu rakkauteen.

ap.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00037 kirjoitti:

No silloin hänen tehtävänsä olisi se kertoa. Viimeksi hän on kertonut rakastavansa. Eli mikä se hänen todellisuutensa siis voisi olla? Jos hän kertoi sen mikä on totuus, ei se rakkaus katoa, kuten ei minullakaan. On vain hölmöä tuhlata aikaa tai ettei tartu rakkauteen.

ap.

Olet siis varattu, vai miksi vielä täällä? Jos hän siis on kertonut rakastavansa.

• Anonyymi00012

Kenenkä rakastamisen tähän ikkää olen jo saannu kuulla monia perättömiä rakkauden tunnustuksia ei vaikuta enään muhun mitenkään jos näyttö tunteista jää puuttumaan kysymyksenä jos naistaan kohtelee kuin huoraa ja silti väittää tätä rakastavansa niin voiko moinen väittämä pitää paikkaansa tai käänteisesti jos nainen pitää miestään henkilökohtaisena lompakkonaan ja väittää tätä rakastavansa kyseessä tilanne jossa rakkaus loppuu yleensä heti kun saatu hyöty päättyy nainen harvoin si taas tunnustaa tunteitaan ennen kuin on varma toisen tunteista itseään kohtaan toki edellytyksenä on että joku on jossain kohti edes opettanu mitä tunteet on mitä ne muka on "musta tuntuu" esimerkkinä jos toista vihaa se on tunne josta ei varmasti voi erehtyä sen pystyy kuvailemaan jopa kasvotusten sanomalla suoraan että vihaan sua niin paljon että jos et ymmärrä häipyä sinne minne aurinko ei paista tai niin pitkälle kuin pippuri kasvaa en vastaa mitä teen varoitus joka on tulkittavissa uhkaukseksi sen takia pitää jättää tarkempi yksilöinti pois mitä tarkoittaa eikä mielestäni muitakaan tunteitaan toista kohtaan pysty kuvailemaan muuten kuin sanomalla suoraan mitä tuntee toista kohtaan jää toisen itsensä tulkittavaksi mitä se hänen mielestään on kysymyksenä mitä on yksipuolinen rakkaus se voi olla joidenkin kohdalla ihan yksinkertaisesti sitäkin että kummallakin on eri käsitys siitä mitä rakkaus on mentäs sen mallin mukaan mikä mulla on ni se on sitä että mies pystyy vaimonsa hakkaamaan ja toisessa käänteessä silti väittää tätä rakastavansa onko muiden kuin minun mielestäni jotenkin ristiriitainen tulkinta rakkaudesta mustasukkaisuus omistushalun kanssa etenkin miehillä saattaa helposti mennä tuohon ihannminkälaisessa suhteessa tahansa kutsutaan sairaalloiseksi mustasukkaisuudeksi myös toiselta nimeltään eroaa hieman kuitenkin jälkimmäiseen ei liity niinkään halua omistaa joku syy löytyy silti taustalta miksi on toisesta mustasukkainen yleisimmin on kyse henkilökohtaisesta ongelmasta ja mahdollisesti siitä että toiseen ei voi luottaa tai toinen ei ole osoittanut olevansa luotettava

• Anonyymi00013

Hei maailmankaikkeus. Olisin valmis rakastamaan vain yhtä ainoaa ja oikeaa. Uskollisesti, rakentamaan tulevaisuutta yhdessä. Jos hän vain minut huolii, olen hänen, aina ja ikuisesti. Siitä ei ole epäilystäkään.

Ap.

• Anonyymi00025

Miksi ei huolisi? Oletko ollut ilkeä häntä kohtaan?

• Anonyymi00015

Meissä kummassakin on vikoja. Meillä on jotain minkä avulla niistä ei tule ylitsepääsemättömiä esteitä. Kunnioitan ja arvostan sinua.

Valitse tulla luokseni, pyydän. Minä olen sinun.

ap.

• Anonyymi00019

Niin voi mennä gubbe yhessä vaikka semmoselle suhakurssille?

• Anonyymi00018

” Näen itseni mielessäni kuin elokuvassa, jossa vaihtuu taustalla pikakelauksella maisemat ja nainen ikääntyy. Niin käy odottaessa. Sisimmässäni olen aina nuori tyttö, en iäkäs, silloinkin.” Voi hyvän tähren palstaäijä plus mahdolliset muut😵‍💫

• Anonyymi00021

Olen jo kokenut kauan kestäneen rakastumisen tunteen ja toista sellaista en enää koskaan tarvitse! Siksi pelkkä ystävyyssuhde, mutta ei koskaan minua paljon nuoremman henkilön kanssa!

• Anonyymi00024

Totuus. Minä en valinnut sinua. Sinä olit se, joka valitsit minut. Olen antanut lupauksen olla sinun. Tiedämme kumpikin miksi voimme luottaa toisiimme. Ainoa asia on se, että sinä odotutat itseäsi. Samaa voisit ajatellla minusta. Jokainen liikkeeni kohti sinua vaatii sinun hyväksyntäsi.

ap.

• Anonyymi00026

Eikä vaadi.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Eikä vaadi.

Miksi ei? Kylläpäs vaatinee. Hän on mies joka tietää mitä tekee ja halutessaan ja tahtoessaan, voi tulla ja kertoa suoraan ja yksin minulle, otetaan askel kohti yhteistä tulevaa.

ap.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Miksi ei? Kylläpäs vaatinee. Hän on mies joka tietää mitä tekee ja halutessaan ja tahtoessaan, voi tulla ja kertoa suoraan ja yksin minulle, otetaan askel kohti yhteistä tulevaa.

ap.

Niin voit sinäkin mennä ja kertoa hänelle.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Niin voit sinäkin mennä ja kertoa hänelle.

Olen jo koettanut. En voi enempää tehdä.
        Jos hän on kiinnostunut, ei hänen pitäisi laittaa minun tarjoamaan itseäni tai juoksemaan perässä. Hän tietää että hänen kiinnostukseensa osoitukseen vastattaisiin myöntävästi.

Toivon, että hän näyttää tunteensa.

ap.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Olen jo koettanut. En voi enempää tehdä.
        Jos hän on kiinnostunut, ei hänen pitäisi laittaa minun tarjoamaan itseäni tai juoksemaan perässä. Hän tietää että hänen kiinnostukseensa osoitukseen vastattaisiin myöntävästi.

Toivon, että hän näyttää tunteensa.

ap.

"Hän tietää että hänen kiinnostukseensa osoitukseen vastattaisiin myöntävästi."

Joku varattu kuitenkin.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

"Hän tietää että hänen kiinnostukseensa osoitukseen vastattaisiin myöntävästi."

Joku varattu kuitenkin.

Varattu, kyllä, minulle.

ap.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Varattu, kyllä, minulle.

ap.

Voi kuulostaa itsekkäältä...totuus on, että jos rakastaa jotakuta, voi vain yksin ollla hänen omansa. En ole mustasukkainen, mutta olisi mahdotonta, että hänellä olisi läheinen suhde ja sitoutuminen kehenkään toiseen naiseen. Olisin hänen ainut naisensa.

ap.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Eikä vaadi.

Et voi vaatia ketään välittämään sinusta!

• Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Et voi vaatia ketään välittämään sinusta!

En vaadikaan. Miten rakkautta voisi pakottaa? Vain hän voi tietää, että kyse oli valinnasta. Ilman sitä, en tietäisi, mitä hän todella tuntee. Ei mikään ollut sattumaa. Tiedän hänen rakastavan minua. Sen tiedän kyllä. Eikä hän pakotettuna rakasta, vaan hän valitsi rakastaa minua.

ap.

• Anonyymi00035

Haluaisin hänen tietävän, että olisin aina uskollinen. Haluan, että hän ymmärtää arvoni. Tällaisille palstoille ei olisi kummallakaan tarvetta tulla, kun päättää haluta olla tekemisissä. En itse edes haluaisi luoda mitään uusia tuttavuuksia vastakkaiseen sukupuoleen, eikä hänenkään pitäisi. Minä olen hänen sydänystävänsä, rakkautensa. Kun rakastuin häneen, sen lähtökohta on elinikäinen sitoumus ja minun tulisi olla sitä hänelle.

ap.

• Anonyymi00036

Vaikka olenkin tällä palstalla, en olisi sitä, kun näytät, että haluat minut. Ettei jätetä odottamaan. Pahinta on jättää toinen odottamaan. Haluan "nauttia" seurastasi nyt ja aina. Kun aikaa kuluu, mieleni valtaa epätoivo. Koen ettet välittänyt ja vain odotan. Aivan kuin menettäisin luottamukseni, toivoni.

ap.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Vaikka olenkin tällä palstalla, en olisi sitä, kun näytät, että haluat minut. Ettei jätetä odottamaan. Pahinta on jättää toinen odottamaan. Haluan "nauttia" seurastasi nyt ja aina. Kun aikaa kuluu, mieleni valtaa epätoivo. Koen ettet välittänyt ja vain odotan. Aivan kuin menettäisin luottamukseni, toivoni.

ap.

🥵

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

🥵

Mitä hokoilet. Ei hän hikoile. Niin kuuluu toimia. Sen minkä haluaa, se pitää näyttää haluavansa. Sitä minä toivon mieheltä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

🥵

Hikoilet siis...

• Anonyymi00042
        Anonyymi00038 kirjoitti:

🥵

Eikä se ole edes liikaa vaadittu. Se on kohtuullista.

Hänen tulisi myös kertoa suoraan, jos tämä ei voi edetä eikä siihen ole halua. Sekin on kohtuullista. Silloin lupaan jättää rauhaan hänet itsestäni.

Ne on kohtuullisia odotuksia.

ap.

• Anonyymi00045

Minä en ajattele kenestäkään noin, koska en koe enää tarvitsevani rakkaussuhdetta kenenkään kanssa! Pelkkä halaaminen riittää minulle, enkä halua enää koskaan asua yhdessä kenenkään muun kuin oman lapseni kanssa! Ja ystäväksi vain minua muutaman vuoden vanhempi mies!

• Anonyymi00043

Minun mielessä ei ol ollut ketään enää sen jälkeen, kun kauan sitten erosin!

• Anonyymi00047

Ap! Laitahan jokin tunniste tähän! Olisi kiva.

• Anonyymi00048

Mistä oletat hänen rakastaneen sinua pääsetkö käsiksi hänen ajatuksiinsa tiedätkö hänen todelliset ajatuksensa vai vain sen mitä hän sinulle sanoo henkilökohtaisesti en usko ettäkö rakkaus olisi tai edes voisi olla aitoa ennen kuin toisen tuntee koska toisen si oppii tuntemaan tiedän jopa aviopareja jotka ovat olleet naimisissa vuosikymmeniä eivätkä tunne toisiaan kertonee mistä olisiko siitä mistä toisessa on ollut kiinnostunut avioituessa ennen muinoin kun siveelliset naiset säästivät neitsyyttään avioliiton auvoiseen satamaan asti ei ketään tiettyä varten si taas jos/kun nainen säästää itse itseään jotakuta tiettyä varten on olematon todennäköisyys ettäkö tätä kukaan saisi puhuttua edes lämpimikseen antamaan edes vahingossa miten saadaan peli mielenkiintoiseksi taas jätetään kilpailusta laskuista pois se jonka todella haluaa niin tyytyy keneen tahansa kuten sanonnu jo moneen kirjoitukseen hyvällä tuurilla antaa kerran ja siinä se tosin tietää ettei muhun ole sen jälkeen enää poenintäkään mahdollisuutta miksi ei kelvannu edes tentkelle jolle kelpas jo kakskyt vuotta si reikä kun reikä joutuu etsimään sen onnettomimman ja vastenmielisimmän runkkarin joka haminasta löytyy olenko julma voi olla ei pidä ryhtyä leikkiin mun kanssa jos ei leikkiä kestä

• Anonyymi00049

Kyse ei ole sinänsä seksuaalisesta viehätyksestä. Ei ulkoisista tekijöistä. Nykyaikana ei varsinaisesti ole ns neitsyitä kovin paljoa, jos puhutaan sen varsinaisessa merkityksessä. Ihmisillä on mennyt elämänsä ja kuka menneelle elämälle mitään voisi. Sitä ei ole tiennyt asioita aiemmin mitä nyt tietäisi. Rakkaudelleen pitää olla uskollinen.

Olemme osa samaa Henkeä. Haluaa hän minut tai ei, haluan olla hänelle uskollinen. Se voi kuulostaa muista ihmisistä täysin absurdilta. Jopa muista uskovista. Näin uskon ja toivon hänen jakavan saman uskon kanssani.

Tiedän siis hänen rakastavan minua. Vaimo on pyhitetty miehensä kautta.

ap.

• Anonyymi00050

Vuosia sitten kerroin tulevani aina rakastamaan häntä. En edes silloin ymmärtänyt miten totta se onkaan. Haluan hänen tietävän, että tulen aina rakastamaan vain häntä sillä Hengen tasolla, en ketään muuta. En ketään muuta huolisi. Rakastaa ja välittää voi muistakin maallisella tasolla, mutta hengellisesti voi olla vain yksi ihminen, jota kohtaan voi niin tuntea. Niitä asioita ei voi edes verrata. Se mitä on Hengen tasolla. Ei sitä pysty selittämään, mutta ei sitä jaeta muille kuin omalle rakkaalle.

Ehkä on totta, että uskossa on monta leveliä, mitä ihmiset eivät ymmärrä. Yksi niistä on miehen ja naisen välinen rakkaus.

Olen hyväksynyt, jos en saa häntä koskaan täysin omakseni ihmisyyden tasolka. Sen kanssa on elettävä.

En enää anele. Se ei auttaisi mitään. Olen vuosien myötä pystynyt kaikista peloista ja ahdistuksesta huolimatta, löytämään itsestäni myös rohkeuutta, lujuutta...en olekaan niin heikko mitä luulin olevani. Minä pärjään kyllä.

Kiitos hänelle, rakkaudelleni, että olet.

ap.

• Anonyymi00053

Hengästyttävää menoa.

• Anonyymi00054

Onneksi pääsin yli miehestä

• Anonyymi00055

Oindarling come to me. Suo nen joki

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      373
      866
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      101
      850
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      78
      652
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    5. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      156
      616
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      615
    7. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      576
    9. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      59
      576
    10. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      557
    Aihe