Kenelläkään kokemuksia ketamiinista masennukseen

SSRI

Paremmin anestesialääkkeenä tunnettu, vaikutuksiltaan dissosiatiiviksi laskettava aine saattaa tarjota helpotusta jopa itsemurha-asteen masennukseen muutamassa tunnissa. Lisäksi se toimii monille potilaille, joille yleisemmistä, Prozacin kaltaisista mielialalääkkeistä ei ole ollut apua.

Tutkijat ovat jo pitkään otaksuneet, että stressi ja masennus heikentävät aivosolujen välisiä yhteyksiä. Ketamiini vaikuttaa peruuttavan tällaiset muutokset.
Myös jonkun aikaa tiedossa ollut ketamiinin neuronien kehitystä stimuloiva vaikutus alkaa viimeinkin löytää tiensä lääketieteen käyttöön.

Omiin kokemuksiini nojaten uskallan sanoa, että tässä on ensimmäinen lääke mitä masennuslääkkeeksi kehtaisin kutsua.

18

11663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanna_die

      Miten nukutusaineesta voisi olla apua masennuksessa? Tietysti jos unettomuudesta kärsii.Voikohan ketamiinilla tehdä helposti itsarin?

      • Anonyymi

        Mene muualle huutelemaan.


    • no-miksei

      Saattaa olla apua masennukseen, mutta marginaaliryhmälle. Samalla tavoin esim. buprenorfiini, mdma, antipsykootit matalalla annoksella, mäkikuisma, omega-rasvahapot, jopa kannabis jne... masennukseen voi olla monenlaisia lääkkeitä, mutta ne tuskin toimivat jokaisella, jokainen saa myös yksilölliset sivuvaikutukset kustakin lääkkeestä.

      Kokeilemaan kaikkia tutkinnallisia lääkkeitä ei kuitenkaan pääse laillisesti.

      • näinhänseon

        Joo, lienee aika turhaa Suomen kaltaisessa takapajulassa edes kuvitella saavansa jotain ketamiinia off-label -käyttötarkoituksena. Joten joko vedät sitä laittomasti tai unohdat koko jutun.


      • Hoitaamasennustakin

        Katso www.kipuklinikkaioni.fi


      • Anonyymi
        näinhänseon kirjoitti:

        Joo, lienee aika turhaa Suomen kaltaisessa takapajulassa edes kuvitella saavansa jotain ketamiinia off-label -käyttötarkoituksena. Joten joko vedät sitä laittomasti tai unohdat koko jutun.

        Nykyään saa, jos on erittäin masentunut voi valita sähköshokkihoidon tai ketamiinihoidon välillä, tietty nämä ovat yksilöllisiä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään saa, jos on erittäin masentunut voi valita sähköshokkihoidon tai ketamiinihoidon välillä, tietty nämä ovat yksilöllisiä asioita.

        En saanut ketaminiimia, syitä mm. että olen eläkkeellä ja en silloin vielä ollut kokeillut sähköhoitoa (Hirveä kokemus, en suosittele kenellekkään, uskon että voi auttaa vain placebona. Hetkeksi tuli herätessä mielihyvän tunteita, mutta ei vakavassa msennuksessa ole siitä kyse vaan erittäin negatiivista ajatuksista tai ongelmista, hyviä mielihyvän tunteita saa vaikka vahvoista b-vitamiineista, mutta ei poistu masennus. Tuli paha muistinmenetys jo yhdestä kerrasta ja kaksi hammasta lohkesi, puolen vuoden päästä muistini on edelleem huonompi.).


    • Anonyymi

      Olen käynyt ketamiinihoidon läpi ja sen avulla pääsin terapiaan mikä lopulta auttoi viemään masennukseni pois. Jo ensimmäisen ketamiini annoksen jälkeen tuntui, kuin joku olisi katkaissut aivoistani jonkun katkasimen pois ja en ajatellut enään negatiivisesti, vaan kaikki näytti erittäin kirkkaalta ja sain moniin vuosiin ensimmäiset positiiviset ajatukset takaisin mikä tuntui erittäin hyvältä, jopa eufooriselta ja olin positiivisesti yllättynyt, koska en uskonut koko hoitoon. Olin sitä ennen kokeillut kaikki masennuslääkket, mutta niistä ei ollut kuin haittaa ja vaihtoehtona annettiin joko sähkö tai ketamiinihoidon ja valitsin ketamiinin mitä en todellakaan kadu. Nykyään käyn töissä ja mieli on hyvä, tietty paraneminen on vielä kesken, mutta en tunne olevani enään masentunut, joten on kokemusta hoidosta ja pelkkää hyvää sanottavaa. Ensimmäisen hoitokerran jälkeen masennusoireet katosivat n. 2 tunnissa pois ja sitä kesti noin viikko kunnes ne oireet tuli takaisin ja ei muutakuin uudelle piikille. Kävin 5 kertaa ottamassa piikin ja sen jälkeen huomasin viikon jälkeen, että ei tarvitse enään mennä ottamaan ainuttakaan annosta, koska melkein kaikki negatiivisuus oli mennyt pois ja sen jälkeen menin terapiaan, mikä sujui erittäin hyvin, olin paljon vastaanottavampi ja pystyin puhumaan ns. oikein kaikista asioistani, mitä en pystynyt tekemään ennen ketamiinihoitoa.

      • Anonyymi

        Oliko pitkä prosesssi pääästä hoitooon. Mitä kauttta päääsit.?
        Kysyyy Mats hoito resistenttimasentunut.

        Kiitolllinen vastauksista!

        Yt Mats


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko pitkä prosesssi pääästä hoitooon. Mitä kauttta päääsit.?
        Kysyyy Mats hoito resistenttimasentunut.

        Kiitolllinen vastauksista!

        Yt Mats

        Mats, etsi facessa mainos lääkeresistenssiin masennukseen, esketamiini nenäsuihke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mats, etsi facessa mainos lääkeresistenssiin masennukseen, esketamiini nenäsuihke.

        Synexus. Fi


    • Anonyymi

      Nykyään on jopa ketamiini nenäsuihkeet masennukseen mikä on todettu olevan nopein tie pois masennuksesta

      Viimeisin tutkimus kannabiksen ja masennuksen välillä päättyi siihen että nyt kannabis on laillista monissa maissa ja määrätään mm. masennukseen.

      Seuraavana tulee sienet ja lsd ja mdma.

    • Anonyymi

      Kk sitten sain 12 kerran ketamiinihoidon 3 kk aikana. Monen vuoden masennus on nyt poissa, elämä on ihmeellistä.

    • Anonyymi

      Wow halusisinkokrillla ketamiiinia. Miten parhaiten?

      Yt Mats

    • Anonyymi

      Onko joku päässyt ketamiini-infuusioon ilman, että olisi käynyt ECT-hoidon läpi?

      • Anonyymi

        Ect kahdesti, eka kerralla auttoi kyllä, mutta estolääkitys lopetettii liian varhain. Nyt toka kerran jälkeen estolääkitys pitempään - toiv. loppuelämän. Ketamiinista kukaan puhunut mitään... miksiköhän?


    • Anonyymi

      Kokemuksia pelkästään päihdekäytöstä.
      Viimeksi 200mg I.m käyttötavalla irrotti mielen ruumiista ja selvensi pääni ja pystyin kelaamaan elämääni silleen rauhallisesti ja vaikka kuullostaa joku irtaantuminen hurjalta ei se sitä ollut.
      Tuon jälkeen mieli ollut paremmassa kuosissa.
      Nyt kyllä uskon tämän masennuksen hoidossa olevan psykedeelien ,mdma:n kanssa ihan top3 listalla.
      Kaikki ssri- snri ym paskat tehny vaan olon että ei ollut iloinen eikä surullinen. Ahdisti enemmän ja ihme aggressio ja itseinhoa.

    • Anonyymi

      Minulla on tällä hetkellä menossa toinen kuuden kerran ketamiini-infuusiosarja. ECT-hoito ei tullut kohdallani edes kysymykseen.

      Ketamiini auttaa mielialaan minulla heti ja asioiden käsitteleminen terapiassa on hedelmällistä ja olen omaksunut terveitä ajatuksia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe