Millä ihmeen konstilla saisin verenpaineen nousemaan? Minun aamuinen verenpaine on 100/55 olen 185 cm pitkä mies ja ikää 30 v ja hieman ylipainoinen, muut sairaudet kilpirauhasen vajaatoiminta ja psoriasis. Oireina jatkuva huono olo ja huimaus, rinnan pistäminen ajoittain sekä näköhäiriöt. Olotilaa auttaa suola mutta sekin vain hetkellistä. Muita kohtalon tovereita ?
Liian matala verenpaine
8
179
Vastaukset
- vp_ylös
Onko mitattu hiljattain natrium ja kalium? Onko kilpirauhanen hyvässä hoitotasapainossa? Onko koskaan tarkistettu lisämunuaisten tilannetta? Kortisoli olisi hyvä katsoa ennen kuin mitään kilpirauhaslääkityksiä aloitetaan, varmuuden vuoksi. Lisämunuainen valmistaa kortisolin lisäksi mm. aldosteronia eli suolahormonia, jonka tehtävänä on pitää elimistön suolatasapaino kunnossa ja sitä kautta myös verenpaine. Alhainen vp saattaa kieliä siitä, että aldosteronia erittyy liian vähän. Kilpirauhashormonit toki vaikuttavat osaltaan myös verenpaineeseen ja varmaan moni muukin tekijä, mutta tämä tulee ekaksi mieleen, omien kokemusten valossa.
- sami85tk
Mulla menee thyroxin puoltoisa pillerii eli aika suuri annos. Mitää muit arvoi ei olla otettu ku kilpirauhas arvot ja THS arvo koholla ja voxra 150 mg piristykseen et jaksaisin. Mulla myös haiman vajaatoiminta jonka syytä ei tiedetä ja en edes käytä alkoholia missään muodossa. Oon kyl rampannu eri lääkäreis mut jostain kumman syyst eivät suostu ottaa ku just ton haiman ja kilppari arvot :/ miettinyt yksityis lääkäril menoo mut labrakokeet maksaa ihan järkyttävästi.
- vp_ylös
150 µg tyroksiinia ei ole mitenkään hirveän iso annos, aika keskitasoa. Jotkut tarvitsee enemmänkin. Millaiset on kilpirauhasarvot, kai T4V sentään on otettu? Se on se tärkeämpi. Jos tarvitset piristävää ohella, kielii vähän siitä, että kilpirauhaspuoli ei nyt ole vielä parhaalla mahdollisella tolalla. Perusverenkuva sisältää kai jo Na ja K. Sen jos edes TK:ssa ottaisivat, että pääsisit alkuun. Harkitse yksityislääkäriä. Selvitä myös omasta TK:sta, saisitko labrat otatettua siellä yksityislääkärin lähetteellä, mutta itse maksaen. Joissakin paikoissa se onnistuu.
- sami85tk
Lakritsaa ja lakua en voi syödä kun maha menee heti kural. :(
- sami85tk
Multa katottu vain THS arvot lääkäri oli sitä mieltä että se on riittävä labra arvo paskat sanon minä :( anteeksi kielen käyttöni.
- vp_ylös
Ymmärrän, turhautuuhan tuollaisesta. Pitäisi ehdottomasti ottaa T4V. Muuten ei tiedä, kuinka paljon veressä liikkuu sitä KILPIRAUHAShormonia, joka niitä oireita ja väsymystä poistaa jos on poistaakseen. Eihän sitä lääkitystä muuten voi säätää sopivaksi. T4V saisi olla lähempänä viitteiden ylärajaa, mutta tietysti niin että voit hyvin. Voit siis aivan hyvällä omallatunnolla VAATIA, että otetaan. Sano lääkärille, että Suomen kilpirauhasguru, Matti Välimäkikin sanoo, että vähintään TSH ja T4V pitää mitata.
- Txtaaja
Cityterveysja muut vastaavat tekevät jotain verikokeita halvemmalla, pvk, röntgen...
Magneetti. - Neuvoja1
Näyttää sille, että tästä kvht-altistuksesta olisi kyse, jolloin kilppari ongelmat ovat vain pieni osa kokonaisuudesta. Ja jos ihmettelet miksi tk-lääkäri ei osaa tätä diagnosoida niin selitys on yksinkertainen: Harva lääkäri hallitsee tätä osa-aluetta koska tämä saadaan kiinni ainoastaan linkin testeillä - veri-yms kokeilla tätä ei pystytä todentamaan. Hoito-ohjeet ovat linkissä:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983