Mikä kumma on viittavene
Viittavene
7
482
Vastaukset
- 10-14
Oikaistakoon vapaasti, jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni sillä tarkoitetaan entisiä Merenkulkulaitoksen (sitä ennen Merenkulkuhallituksen) työveneitä, joita on käytetty merenkulun turvalaitteiden tarkastuksessa ja huollossa. Näkemäni ovat olleet sellaisia melko leveitä ja jykeviä avoimia uppoumaveneitä. Paljolti avofiskarin mallisia mutta vielä jykevämpiä.
- Pieni-lisäys
Osa noista on perähytillisiä eli keula avotilaa ja perässä pienehkö ohjaushytti. Jokunen on ainakin ollut myös päinvastainen eli ihan keulassa pieni ohjaushytti ja peräosa avotilaa, reilusti yli puolet veneen pituudesta avotilaa.
- Haiveli
Sama veistämö joka teki Haivelit teki myös Viittaveneen, suurempi ja tasaperäinen viistolla peräpeilillä. Käyttötarkoituksena viittojen jne. huoltaminen vesillä. Runkomuoto on uppo/puoliliukuva.
- umpimätäkö
Keltapunainen kiikkerä ja vikaherkkä härpäke.Ei sovellu huviveneeksi.
- Kråköbo
Jepp, viittavene on varmasti sama kuin remmarbåt, joita meillä oli täällä Porvoon saaristossa.
- Jack.Sparrov
Tuossa.
http://www.nettivene.com/moottorivene/viittavene/595610 - Jack-Sparrov
Tuossa se on.
http://www.nettivene.com/moottorivene/viittavene/595610
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789