Joo elikkä tuossa olen olen pari päivää repinyt tapetteja seinästä irti, ja siellä tapetin takana on jonkinlaista kipsimaalia käytetty (talo on vanha). Kipsimaalin takana on betoniseinä.
Voiko tuon kipsimaalin päälle maalata ihan jollain reemonttimaalilla vai täytyykö se kipsimaali ensiksi poistaa.?
Se on kuitenkin sellaista haperoo ja menee mössöiseksi kastuessa
Pikkureiät tietysti täytyy paikkailla ja tasoitella, ja on mietintä että maalaisinko vain,vai heittäskö tapetit.
Päällemaalausta..ko
2
281
Vastaukset
- mitäkysyitkökö
Lähes samaa kuivantilan tasoitteet kuin tuo vanha, hyvä tuuletus/kuivatus samalla kun seinälateksin vedät ensimmäisen kierroksen, toinen kierros vasta kun on hyvin kuivanut.
- lehmiäseinään
Itse ottaisin "kipsimaalin" pois (kyseessä on kaseiinitasoite eli maitojauheesta johdettu "rakennustuote") ja koska se lähtee helposti kostuttamalla niin poistaisin sen, koska sen on todettu aiheuttavan ongelmia sisäilmaan - jotkut ihmiset ovat saaneet oireita sen erittämien yhdisteiden takia.
Joten poista kaseiini seiniltä, tasoita kolot umpeen ja maalaa haluamallasi maalilla - vähän se vaatii duunia, mutta lopputuloskin on sitten parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831718- 431369
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1181143Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.821051Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja2271028- 53902
- 61895
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20880- 34834
- 37799