Joo elikkä tuossa olen olen pari päivää repinyt tapetteja seinästä irti, ja siellä tapetin takana on jonkinlaista kipsimaalia käytetty (talo on vanha). Kipsimaalin takana on betoniseinä.
Voiko tuon kipsimaalin päälle maalata ihan jollain reemonttimaalilla vai täytyykö se kipsimaali ensiksi poistaa.?
Se on kuitenkin sellaista haperoo ja menee mössöiseksi kastuessa
Pikkureiät tietysti täytyy paikkailla ja tasoitella, ja on mietintä että maalaisinko vain,vai heittäskö tapetit.
Päällemaalausta..ko
2
365
Vastaukset 2
- mitäkysyitkökö
Lähes samaa kuivantilan tasoitteet kuin tuo vanha, hyvä tuuletus/kuivatus samalla kun seinälateksin vedät ensimmäisen kierroksen, toinen kierros vasta kun on hyvin kuivanut.
- lehmiäseinään
Itse ottaisin "kipsimaalin" pois (kyseessä on kaseiinitasoite eli maitojauheesta johdettu "rakennustuote") ja koska se lähtee helposti kostuttamalla niin poistaisin sen, koska sen on todettu aiheuttavan ongelmia sisäilmaan - jotkut ihmiset ovat saaneet oireita sen erittämien yhdisteiden takia.
Joten poista kaseiini seiniltä, tasoita kolot umpeen ja maalaa haluamallasi maalilla - vähän se vaatii duunia, mutta lopputuloskin on sitten parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.712273Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt351834- 1001181
- 47945
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.26817- 87803
- 29690
- 41675
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,142667Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56588