Kysyisin että voisinko tuolta meiän läheisestä joesta ottaa pari kotiloa lemmikiks? Onko kellään kokemusta? Kuinka monta voi ottaa kahen litran purkkiin? Otanko niille siitä joesta vettä? Vaihanko sitä jokivettä vähitellen siivousten yhteydessä hanaveteen vai miten?
luonnon vesikotilot lemmikkinä?
3
154
Vastaukset
- mietipä.uudestaan
2l purkkiin et voi ottaa ainuttakaan kotiloa. Jollei tietoa asiasta ole tuon vertaa vielä, niin älä ota kotiloita luonnosta. Ensin pitää olla selvillä perusasioista, kuten itse lajista, sen ravinnosta jne. Iso onelma saattaa tulla kalkin saannista, jollet tiedä mitä teet (kalkin puutteessa kotilolta saattaa sulaa kuoriosa kokonaan pois, jolloin se heittää henkensä). Tapettavaksi kotiloita ei saa ottaa, joten heppoisilla tiedoilla ne on parasta jättää synnyinsijoilleen.
- Donut-Kid
Ok. Kiitos että vastasit. Oon aatellu ettii tietoo ja yrittää löytää isomman purkin. Toisaalta en kyllä viittis lomalla käskeä serkkuu joka meiän kissaa sillo hoitaa ni mitään tommosii hoitamaan ;-D
- Vinkkiäjakokemus
eikö olisi helpompaa ottaa eläinkaupasta joku hyönteinen/hämähäkki lemmikiksi ja säästyä siten kotiloiden rääkkäämiseltä? siis että hoitaisit hyvin ja hankkisit jonkun muun, minulla oli luonnosta otettujä kotiloita lapsena, tosin palautin ne kotisijoilleen luontoon koska niitä alkoi kuolla ja eivät menestyneet kuumassa kodissa kesällä, ei sitten millään ja en suosittele!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760