Kysyisin että voisinko tuolta meiän läheisestä joesta ottaa pari kotiloa lemmikiks? Onko kellään kokemusta? Kuinka monta voi ottaa kahen litran purkkiin? Otanko niille siitä joesta vettä? Vaihanko sitä jokivettä vähitellen siivousten yhteydessä hanaveteen vai miten?
luonnon vesikotilot lemmikkinä?
3
111
Vastaukset
- mietipä.uudestaan
2l purkkiin et voi ottaa ainuttakaan kotiloa. Jollei tietoa asiasta ole tuon vertaa vielä, niin älä ota kotiloita luonnosta. Ensin pitää olla selvillä perusasioista, kuten itse lajista, sen ravinnosta jne. Iso onelma saattaa tulla kalkin saannista, jollet tiedä mitä teet (kalkin puutteessa kotilolta saattaa sulaa kuoriosa kokonaan pois, jolloin se heittää henkensä). Tapettavaksi kotiloita ei saa ottaa, joten heppoisilla tiedoilla ne on parasta jättää synnyinsijoilleen.
- Donut-Kid
Ok. Kiitos että vastasit. Oon aatellu ettii tietoo ja yrittää löytää isomman purkin. Toisaalta en kyllä viittis lomalla käskeä serkkuu joka meiän kissaa sillo hoitaa ni mitään tommosii hoitamaan ;-D
- Vinkkiäjakokemus
eikö olisi helpompaa ottaa eläinkaupasta joku hyönteinen/hämähäkki lemmikiksi ja säästyä siten kotiloiden rääkkäämiseltä? siis että hoitaisit hyvin ja hankkisit jonkun muun, minulla oli luonnosta otettujä kotiloita lapsena, tosin palautin ne kotisijoilleen luontoon koska niitä alkoi kuolla ja eivät menestyneet kuumassa kodissa kesällä, ei sitten millään ja en suosittele!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693225
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471799Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591674- 771584
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411500Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811369The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105