luonnon vesikotilot lemmikkinä?

Donut-Kid

Kysyisin että voisinko tuolta meiän läheisestä joesta ottaa pari kotiloa lemmikiks? Onko kellään kokemusta? Kuinka monta voi ottaa kahen litran purkkiin? Otanko niille siitä joesta vettä? Vaihanko sitä jokivettä vähitellen siivousten yhteydessä hanaveteen vai miten?

3

174

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietipä.uudestaan

2l purkkiin et voi ottaa ainuttakaan kotiloa. Jollei tietoa asiasta ole tuon vertaa vielä, niin älä ota kotiloita luonnosta. Ensin pitää olla selvillä perusasioista, kuten itse lajista, sen ravinnosta jne. Iso onelma saattaa tulla kalkin saannista, jollet tiedä mitä teet (kalkin puutteessa kotilolta saattaa sulaa kuoriosa kokonaan pois, jolloin se heittää henkensä). Tapettavaksi kotiloita ei saa ottaa, joten heppoisilla tiedoilla ne on parasta jättää synnyinsijoilleen.

• Donut-Kid

Ok. Kiitos että vastasit. Oon aatellu ettii tietoo ja yrittää löytää isomman purkin. Toisaalta en kyllä viittis lomalla käskeä serkkuu joka meiän kissaa sillo hoitaa ni mitään tommosii hoitamaan ;-D

• Vinkkiäjakokemus

eikö olisi helpompaa ottaa eläinkaupasta joku hyönteinen/hämähäkki lemmikiksi ja säästyä siten kotiloiden rääkkäämiseltä? siis että hoitaisit hyvin ja hankkisit jonkun muun, minulla oli luonnosta otettujä kotiloita lapsena, tosin palautin ne kotisijoilleen luontoon koska niitä alkoi kuolla ja eivät menestyneet kuumassa kodissa kesällä, ei sitten millään ja en suosittele!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      147
      1023
    2. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      112
      960
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      63
      758
    4. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      49
      547
    5. 42
      519
    6. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      501
    7. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      473
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      22
      427
    9. Kyllä mulla on kovasti tunteita sinuun

Rakkautta, intohimoa, välittämistä, hellyyttä jne.
      Ikävä
      13
      411
    10. Ulla Appelsin: Sari Essayahin kohtelu vs Nasima

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012205897.html Mutta vaikuttaa siltä, että kun kyse on kristinuskosta, samat säännöt
      Maailman menoa
      157
      375
    Aihe