On hankinnassa hyväkuntoinen (ja aika kallis) jammu 9.9 2-tahti. Viimeisiä Suomeen tuotuja ennen saastemääräysten vuoksi tuontikiellon saamista. Siis 2006 oli kai se rajavuosi. Sanovat että tuon 9.9:n pakokanavan avarruksella teho lisääntyy 30..40 prosenttia. Pitääkö paikkansa? Joissakin Yamahoissa oli ainakin 80- ja 9-luvun malleissa kaasutinpuolella jotain lärpäkkeitä ja rajoittimia. Ja mistä saan oikeata tietoa vitsailun ja nerokkaiden sutkausten sijaan?
Yamaha 9.9 2t
14
4541
Vastaukset
- Yammu-setä
Jossakin vaiheessa siellä ainakin oli rajoitinlevy, joka esti kaasua kiertymästä loppuun saakka. Oli vain yhdellä ruuvilla kiinni kaasuvaijerin koneen puoleisessa päässä.
- villihevosia
Joo, mulla sama kone, siinä tosiaan peltilappu joka estaa kaasun avautumasta täysin auki, jos levyn poistaa niin tehoa 15hv.
- gffdgdfgdfgfd
en olis ihanvarma puhuuko 9.9 vmax koneesta. jos kysyis selvemmin auttaisi. joku puupää myi moista jollain 2300€ nettiveneessä. et hinta oli posketon.
- Hammu
Osta, jos on siistin oloinen. Paras moottori, jonka olen koskaan omistanut, ja niitä on ollut paljon! Harmittaa, että aikoinaan möin pois mökin mukana.
- Viragomies
Ostin sen 9.9 2t-jamahan. Se on mallia 2001, ja siistin näköinen. Jouduin nykäisemään kahdesti ennen kuin se käynnistyi. Oli ajeltu viimeksi viime elokuussa. Nosti 4.1 metrisen lasikuituveneen liukuun kevyesti kahden henkilön kuormalla. Mittaan seuraavalla kerralla nopeutta gepsillä. Saattaa olla ,että siitä on se rajoitin poistettu, vaimo ainakin kiljui piteli laidoista kiinni kun vähän kaartelin. Velimiehen 10 4t-honda on tosihidas samanlaisessa veneessä. Ero on melkoinen. Ei se pajoa savuta, öljyä menee vain se 1% bensan sekaan.
- Viragomies
Katselin kännykän navigaattorilla, kulki 29 km tunnissa vaimon kanssa, eli liukui hyvin. Ei siinä kaasuvipuviritelmässä ollut mitään lärpäkkeitä joita olisin voinut väännellä syrjään, eli moottori on jo säädetty 15-koniseksi.
- gfdgfdgdfgfdg
jos jaksat puhua suomea ja kertoa onko kyseessä esim 9.9 vmax niin voisit saada vastauksia. mikäli maksoit sen 2300e tms pyynnin olet hullu. olisin myynyt saman 1500e samantien. mut jos kaipaat lisäinfoa selitä suomeksi mistä mallista kyse.
- Viragomies
No ei se mikään vmax ole. "On hankinnassa hyväkuntoinen (ja aika kallis) jammu 9.9 2-tahti." Siis perustuuppari. Tuo "aika kallis", oli huuli, se maksoi 750 euroa, myyjä oli hitaasti liikkuva ikämies joka oli lopettelemassa veneilyä.
Jotain alkaa olla jo tiedossa, olen ajellut sillä pari tuntia. Bensan kulutuksesta ei ole tietoa, tankkasin 24 litran muoviseen tankkiin 18 litraa, entisiä viimekesäisiä oli muutama, ja mittarin tappi näyttää edelleen täyttä, eli bensarohmu se kai ei ole.
Jos, gfdgfdgdfgfdg, luulet minua hulluksi niin olet väärässä. Sen sijaan luulen, että et saa omasta vmaxistasi puoltatoista tonnia. Perätuuppareiden ja veneiden hinta on käsittämätön yhtälö: Kun ne vanhenevat, niiden omistajat luulevat että niiden hinta nousee kuin vuosikertaviineillä. Vanha paska on aina vanha paska. Vaikka se olisi Evinrude/Johnson Mercury tai vaikkapa se Yamaha - dfdfdfdfddfdfdfdf
Et tunnu oikein tajuavan moottoreista tai sinulle kirjoitetusta tekstistä niin selvennän vähän asiaa sinulle vanhalta papalta moottorin halvalla huijannutta ketkua. Sanoin että moottorista PYYDETTIIN nettiveneessä (en minä pyytänyt) 2300€ mitä pidin aivan järjettömänä hintana. Myisin paljon halvemmallakin, mutta koska kyseinen moottori on aika kysytty ja käytettyjä ei juuri ole on minunkin konetta jo pari koittanut ostaa vaikka ei missään myynnissä ole.
- Viragomies
Kuules, dfdfdfdfd-höpöttäjä: Sinulla on paha käytösvamma ja/tai rajallinen kyky tajuta asioita. Jankutat yhden näkemäsi ilmoituksen hintapyynnöstä.
Maksoin ostamastani jammusta juuri sen minkä vnha pappa pyysi. Hänen pojanpoikansa, joka oli käyttänyt moottoria edellisenä kesänä oli myös paikalla ja sanoi hinnan olevan valmiksi tingitty. Ainoa ketku olet sinä, jota harmittaa kun satuin saamaan vanhan, hyväksi koetun käyttökuntoisen moottorin oikeaan hintaan, ja harmissasi haukut minua ketkuksi.
Tämän juttuketjun alku oli OK, sain tietoa ja vihjeitä. Sitten ilmaannuit palstalle viisastelemaan vaikka neuvoja et halua antaa.
Baitöwei: Se vene, jossa moottorini on kiinni on vanha Suomi 410R jossa oli ratti ja kaapeli valmiina, maksoin siitä 780 euroa, se myös oli hinta jota siitä pyydettiin. Vene on ollut Päijänteellä, virheetön ja erittäin siisti. Myyjä tietää, mitä uusi vastaava maksaa, ja sanoi venettä myydessään, että hän haluaa myydä veneensä hinnalla, joka on ostajan ja myyjän mielestä oikea. Olisin maksanut siitä enemmänkin, jos myyä olisi osannut pyytää. Eli tuo paketti maksoi puolitoista tonnia.
Mitä olet mieltä?
- Täystahtinen
Ei ehkä kannata ihan umpimähkään kajota ainakaan 2-tahtisen pakokanavaan.
- Kisaukko68
Olen kajonnuut niihin usein, alkaen 60-luvulla 50 cc:n mopoista. Ja myöhemmin ratapyörien viritysten yhteydessä. Lienee tiedossa, että 2-tahtiset moottorit ovat koko ajan muuttumassa. Päästöt vähenevät koska "ylimääräisellä" bensallla ei enää saa jäähdyttää männän päätä. Kisakäytössähän 2- t pyörien moottorit rakennettiiin niin, että osa bensahöyrystä/sumusta virtasi ohi männän pään ennen kanavan sullkeutumista, joka jäähdytti männän päätä.
2- tahtisen pakokanava voi olla jatkokanavineen ja tehokammioineen jopa monimutkainen juttu, joka tavallisissa perämoottoreissa on varsin yksinkertaista: Jos jotain esim. 250 cc:n moottoria valmistetaan vain yhdessä maassa, ja myydään vaikkapa 150 maassa, niin lienee selvää, että eri maiden lakien mukaan tehoja säädellään. Helppo tapa on tukkia pakokanavaa ja pienentää bensasuutinta. - Aqws
Nelitahtisella ei tee mitään,siinä ei ole kun huoltoa,nelitahti on rakennettu huollon ympärille, sen jälkeen kun luultiin että 2tahti jää pois.....
- 2strokeforever
oikeassa olet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909