Hei kaikki.
Kerron nyt oman tarinani tässä ja haluaisin kuulla kokemuksia muilta.
Olen omistanut aina todella hyvän ihon (sileän, kauniin värisen ja pienillä ihohuokosilla).
Luultavasti "stressi -> hormonitasapainon häiriintyminen -> finnit" vuoksi kasvoni ovat todella kamalan näköiset. En voi sanoa että kamalat, koska ihoni edelleen on tosi hyvä, ei rasvotu ja näppyjä ei oikeastaan ole T-alueella yhtään eli ainakin vielä olen säästynyt paljolta. Finnit sijoittuvat hiusrajalle silmien sivuille ja poskien ja korvien läheisyyteen ja jonkinverran suun ympärille. Pieni aika sitten otsanikin sai osansa, kokonaan muuttui finniseksi ja rypyläiseksi mutta aikalailla parantunut. Mustapäitä sen sijaan esiintyy joka puolella.
Tämä muutos tapahtui noin pari vuotta sitten (olen nyt 21), ja parempaan suuntaan ei ole menossa. Olen aina ajatellut että akneni on todella lievä, mutta netistä löysin tietoa kystisestä aknesta, eli pahin laatuaan ja arpeuttava. Minulla taitaa olla juurikin tämä. Finnit ovat syvällä ja kipeitä pahkuroita, todella rumat arvet jää jokaisesta ja punoittaa kohdat todella pahasti. Myös rintaan ja selkään on alkanut ilmestymään pientä näppylää (ei kunnon finnejä kuitenkaan).
Käyn kosmetologilla puhdistuksessa ja hoidoissa säännöllisesti sekä käytän minun iholle sopivaa puhdistusainetta ja kosteusvoidetta. Syön melko terveellisesti ja liikun, juon vettä tarpeeksi.
Varasin ajan yksityiselle ihotautilääkärille, tiedän että minulla on oikeus mennä sinne ja saada hoitoa, että saisin elämäni taas kasaan mutta olenko silti turhaan liikenteessä? Minkälaista hoitoa luulette että lääkäri suosittelee? Onko kenelläkään ollu lopullisesti e-pillereistä hyötyä vai onko kaikki palannut pahempana lopettamisen jälkeen? Entä antibiootit - olen lukenut paljon että nekin auttavat vain hetkellisesti?
Jos minulla on kystinen akne eli pahin, voivatko he antaa minulle roa-kuurin ja kannattaako se syödä?
Kaikki vinkit otetaan vastaan.
Akne - syy mennä lääkärille?
3
111
Vastaukset
- mardelli
Ja haluan lisätä vielä tähän sen minkä jokainen aknesta kärsivä tietää; olen kärsinyt tästä ongelmasta jo liian pitkään, olisin voinut mennä lääkärille jo ajat sitten mutta olen yrittänyt hakea avun kaikesta itse. Eli ruokavalionmuutos (glut..maidoton..), sinkin liiallinen syönti, kaiken sokerin pois jättäminen (auttaa ihoa mutta ei paranna sitä tulehdusta mikä jyllää jossakin syvällä).
Ja tietenkin, kaikista pahinta on se, mitä tämä on tehnyt itsetunnolleni ja ihmissuhteilleni. Enää en jaksa. - sdgvdsgdvf
Totta ihmeessä akne on syy mennä lääkärille. Akne ei ole pelkästään kosmeettinen haitta vaan se aiheuttaa itsetunto-ongelmia ym. mikä ei ole hyväksi ihmisen mielenterveydelle.
Kystiseen akneen usein määrätään roaccutania koska lääke on tehokas. Kannattaa ehdottomasti syödä koska lääkkeestä on varmasti apua. Netistä löytyy paljon pelottelua sivuvaikutuksista ym. mutta itselleni lääke aiheutti sivuvaikutuksena ainoastaan limakalvojen ja ihon kuivumista.- mardelli
kiitos asiallisesta vastauksesta! jos se on vastaus minun ongelmaan niin ehdottomasti otan sen vastaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316