pääsykoekutsu metropolia

Terveydenhuoltoalalle

Hei,
onkohan Metropolian kätilötyön/ensihoidon/sairaanhoidon pääsykoekutsuja jo alkanut tulla kenellekään?
Vähän jo kuumottaa kun kokeeseen ei tosiaan kovin kauan ole, ja kutsua ei ole kuulunut!!
Tuleeko yleensä kutsut näin viime tipassa myös kyseisille linjoille?

85

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sara17

Minulle ei ainakaan ole vieltä tullut kutsua. :)

• Jännittynyt

Kutsua ei ole kuulunut :/ miten hyvin ootte lukenut pääsykoekirjoja? Itse aloitin lukemisen vähän viime tingassa. Onko teillä hajua millainen koe on tulossa?

• opiskelemaanhakeva

Kuulemma olisi monivalintatesti, jos en väärin muista niin 60 kysymystä per kirja. Väärästä vastauksesta miinuspiste. Ja tosiaan ryhmähaastattelu, mutta siinä luulisin että vain mittaillaan että on ns. normaalisti esillä eikä jää kurmottamaan hiljaa.

IFAa olen ehtinyt hyvin lukemaan, luen normivauhtia läpi kappaleet niin että jotenkin ymmärrän mistä on kyse ja ensi viikolla ajattelin tehdä vielä tiivistetyt muistiinpanot asioista.

Etiikkaa on vielä jäljellä 270 sivua, mutta on vähän iisimpää luettavaa kuin IFA joten pitäisi hyvin ehtiä. Tässä kaiken välissä pitäisi vielä pitää huolta kahdesta pienestä pojasta kun emäntä on töissä ja käydä itsekin viikonloppuisin töissä :)

• Ahkerapertti

Minä kans kutsua kuumeisesti odotan. Jännittää ja hirvittää pääseekö pääsykokeisiin edes..

Olen itse lukenut oikeastaan jo helmikuusta lähtien vähän niin ja näin tutustuen aluksi etiikan kirjaan jonka olen pari kertaa nyt lukenut läpi ja tehnyt muistiinpanoja. Anatomian kirjan tilasin vähän myöhemmin jonka olen kertaalleen läpi lukenut mutta tuntuu niin pirun vaikealta! Nyt kun luen sitä toista kertaa alkaa vähän paremmin ymmärtää..
      :D mulla kun on kouluajoista sen verran aikaa etten muista mitään.

• Suhinasantra

Koe on monivalintakoe juu ei en osaa sanoa. Oikeasta vastauksesta saa 0,25 väärästä - 0,25 ja eos ei pisteitä.
      Sain hakutoimistosta viestin, että ensiviikolla vasta lähtee kutsut. Kannattaa seurata siis meiliä !

• KutsuKävi

Kyllä mulle on tuolta kutsu tullut jo! Jos ette tähän mennessä kutsua ole saaneet, kun koe näin lähellä niin eipä sitä tietenkään enää ole tulossa!

Tsemppiä kaikille muille kokeeseen, itse lähden aika itsevarmana koepaikalle ja fiilis on kova!

• Suhinasantra

No jos hakutoimistosta tuntisitten sanottiin ettei metropolian sos. alan kutsut oo vielä lähteny niin ei ne ole ! Ylläoleva lienee joku aivokääpiö joka trollaa!

• Uskomatonta

Mitä ihmettä rähjäät täällä? Ole hyvä ja niele tappiosi. Aivan uskomatonta käytöstä!

• rauhoittukaaihmiset

Mitäs sä täällä rähjäät?
        Vai tällästä porukkaa sinne hakemassa :D ihme kun etiikan kirjassa kappale työpaikkakiusaamisesta yms.. XD
        Ja kaikille ihan rauhoitukseksi, että itse olen nyt 2 vuonna keväällä ja syksyllä saanut kutsun joten tod näk myös tänä vuonna ellei jotain tosi radikaalia oo tapahtunut tai pisterajat noussu väh. 4 pisteellä. Viimevuonna sain kutsun ehkä 3 pv aikaisemmin. Haen lukion papereilla joten oisko sillä merkitystä? Voi olla että ne lähettää porrastetusti niitä kirjeitä kun niin paljon hakijoita ja s postia vasta kun kaikki kirjeet lähteny. Toiv pääsette ja itseänikin vähän jännittää tuleeko se vai ei mutta aina on tullut ja aina oon jännittänyt samaa :)

• Hakija1w

Nohnoh ei oo varmaan mistään tappiosta tässä kyse, tottakai harmittaa jossei pääse pääsykokeisiin varsinkin jos on jo nähnyt vaivaa ja lukenut pääsykokeisiin yms.. Ja sitä paitsi ei mullekkaa oo tullu kutsua ja koska haen ammattitutkinnolla niin Metropolian sivuilla luki että ne jotka hakevat ammatti- tai erikoisammattitutkinnolla pääsevät suoraan ilman esivalintaa pääsykokeisiin. Tämän takia olenkin ihan luottavaisin mielin että pääsykoekutsu vielä tulee..
      Tai sit oon ymmärtäny jotakin tosi pahasti väärin

• Suhinasantra

En minä rähjää enkä ole pettynyt, sillä tiedän, että kutsu tulee. Mutta jos halutoimistosta tieto annetaan, niin se on silloin ihan fakta, joten turha siellä on väärää infoa huudella ihan vaan kiusausmielessä !

• HillitseItsesi

Kannattaisikohan ostaa joku verenpainemittari ja vähän rauhoittua? Tiedät varmaan itsekin, että tänne on aivan turha tulla rähjäämään. Jos et päässyt kokeeseen niin korotat arvosanojasi. Eivät ne täällä huutamalla nouse. Ihme tyyppi!

• EttäHV

4.8 keskiarvolla pääsee kyllä niihin pääsykokeisiin.
        Mutta kun ne kutsut eivät ole vielä saapuneet. Eivät ne lähetä niitä yhdelle ja jätä loppuja 400 kutsua laittamatta

• HiljaaAmis
        EttäHV kirjoitti:

4.8 keskiarvolla pääsee kyllä niihin pääsykokeisiin.
        Mutta kun ne kutsut eivät ole vielä saapuneet. Eivät ne lähetä niitä yhdelle ja jätä loppuja 400 kutsua laittamatta

Siisti kielenkäyttöäsi! Ei moisilla amistavoilla ole mitään asiaa korkeakouluun!

• Mä kans odotan metropoliasta kutsun pääsykokeeseen, soitin pari päivää sitten mulle taas sanottiin että loppu viikosta alkavat lähettää sähköpostitse. Jännittää kovasti se koe ja uskon että ainakin saan kutsun, sen verran hyvä keskiarvo on.

• Suhinasantra

Viimeistään ensiviikolla oli kommentti

• Terveydenhuoltoalalle

Viestiketjusta päätellen on jo useampikin henkilö soittanut Metropoliaan.
      Miten sieltä oikeasti vastattiin -- pääsykoekutsu vielä tämän viikon aikana, vaiko ensi viikolla?
      Pohdin kannattaisiko sinne soittaa itsekin vaiko ei. Voin kuvitella että siellä toimistolla ei jaksettaisi jokaiselle stressaantuneelle kokelasehdokkaalle vastailla samoihin kysymyksiin uudelleen ja uudelleen.
      Onko tosiaan niin, että jotkut ovat jo saaneet kutsun juuri noille linjoille?

• häränlihasydän

Sitäkin voi kuvitella, että tapahtuuko tätä joka vuosi. Ja sitten kysymys onkin miksi asialle ei ole tehty mitään. Mielestäni ei ole hirveän järkevää jättää kutsut näin myöhään: koe on seuraavalla viikolla, alle viikon päästä.

Mutta niin siltä näyttä, että jotkut ovat saanut kutsun. Luulen, että se vain johtuu kutsujen ryhmittelystä: kaikkia ei lähetetä yhtä aikaa. Joitain voi tulla huomenna, joitain seuravaavan viikon alussa.

• Kummajuttu

Varmasti hakutoimistossa työskenteleviä ärsyttää vastailla samaa aihetta koskeviin puheluihin, sitä en kiellä.

Mielestäni kuitenkin aivan heidän oma vikansa sillä alunperin tiedottivat, että kutsut laitetaan alkuviikosta ja näin vastasivat myös sähköpostiviestiini. Näin ollen ihan itse ovat tilanteensa aiheuttaneet.

Käytäntö on kyllä jokseenkin hölmö. Täytyy varmaan jättää oppilaiosten sivuille palautetta..

• Suhina

Täss ketjussa kirjoittanut on vain provoaja, ainakaan eh ja sh pääsykoekutsut ei ole lähteneet kellekkään, tuskin muutkaan sos alan kutsut. Ei ne laittele niitä erissä.
      Minulle eilinen viesti oli, että viimeistään ensiviikolla. Töistä vapaan saaminen on vaan näin lyhyellä varo ajalla hankalaa.

• odottaen

mä kans odottelen tota kutsua,aivan hullua että näin myöhään lähettävät! Pitäis työvuorotkin saada sovittua,ja kiva turhaan lukea jos ei pääsekään. Mulle vastasivat myös että ensi viikon alusta lähtee viimeiset kutsut,eli vielä ei kannata heittää toivoaan. Saavat kyllä palautetta tästä toimintatavasta myöhemmin...

• UskomatontaKäytöstä

Hassua miten tulee aina näitä "soitin oppilaitokseen eilen ja.." -räyhääjiä. Tuskinpa soititte, ette te muuten täällä olisi rähjäämässä.

• KutsuaOdottaen

Itse asiassa otin yhteyttä,juurikin siksi että tietäisin pitääkö järjestää vapaata. Tulin tänne katsomaan oliko muilla sama ongelma vai enkö yksinkertaisesti saanut kutsua. Näemmä laajempi ongelma.

• noooooooooooooob

Myöskin Kyamk lähetti ensihoitotyön pääsykoekutsut aika myöhään. Kokeet maanantaina ja kutsu tuli viikko sitten :-/ No, en ole menossa. Mullekin Metropolian hakutoimistosta sanottiin et tän viikon aikana. Odotellaan... oon toivonut kaikki kolme koepäivää vapaaksi jo ennakkoon.

• plöb

Metropolian sivuilla lukee, että sote-alan pääsykokeisiin lähtee kutsut ensi viikon alussa. :)

• Odotellessa

Ovat saaneet puhelinsoitoista tarpeekseen.

• noooooooooooooob

Viikon päästä ensimmäinen pääsykoepäivä eikä VIELÄKÄÄN. Naurettavaa touhua!

• Tarn

Tänään pitäisi vissiin tulla jos on tullakseen. Minäkin olin Metropoliaan viime viikolla yhteydessä, ja silloin mulle sanottiin myös, että tällä viikolla kutsut tulee.

• mji84

Mulle tuli eilen valintakoekutsu ensihoidon monimuotokoulutukseen ja kätilötyön ihan normilinjalle:)

• nooooooooooooob

Soitin sinne hetki sitten. Ruuhkaa oli vaihteessa ja hakutoimistossa... tänä aamuna kymmeneltä on suunnittelijat alkaneet kutsuja lähettää.

Mielestäni kyllä melkoisen huonoa toimintaa jos viikkoa ennen kutsut lähetetään, kun kuitenkin pääsykoepäiviä on kolme ja päivää ei edes voi vaihtaa. Mitä muuta mahdollisuutta työssäkäyvillä on, kuin anoa kolme päivää (palkatonta) vapaata etukäteen? Kovasti kehuvat olevansa Suomen suurin amk, mutta toiminta ei kyllä ole sen vaatimalla tasolla.

• Vihainenhakija111

Tosi veemäistä toimintaa. Kun on jäänyt näin viimeinkin niin nythän "aiemmin" kutsun saaneilla on parempi asema lukea. Muut joutuvat vielä stressaamaan jopa pari päivää ylimääräistä.

• VIhainenhakija111

Näin viimetinkaan meinaan.

• noooooooooooooooob

Onko joku jo saanut? Kohta lentää anatomiankirja aika kauas, jos ei ala kuulua.

• giils

Pääsykoekutsu tuli tänään!

• asdasdasdsdasf

Äsken tuli:)

• noooooooooob

Lähetetääbköhän ne aakkosjärjestyksessä?

• yyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Kyllä se sinne sähköpostiin kohta tulee, hakijoita kummiskin todella paljon.

• aikuisopiskelija2

Mulle ei vieläkään..
        Onko joku jo saanut kutsua bioanalytiikkaan?

• Jepjep9897

Kätilön monimuotokoulutukseen tuli kanssa tänään... mahtaako tarkoittaa, että nuorisopuolen koulutuksessa jäin rannalle. Hirmu kiva on ollut lukea kirjat "turhaan", kun monimuotopuolella pääsykoe on aineistokoe, johon ei voi valmistautua. Kirjallisuuskokeen ymmärrän silloin kun kaikki pääsee valintakokeeseen esim. yliopistossa. Näin se on aika kohtuutonta, että vaaditaan monisatasivuinen kirjallisuus luetuksi etukäteen kun et edes tiedä pääsetkö koko kokeeseen!

• noooooooob

Nyt tuli tännekin.

• jännittäjä

Mä en ole vielä saanut. Onko teidän sukunimet aakkosten alkupäässä?

• piyuuyighf

Lähettää ilmeisesti alan mukaan, itselle eka kutsu tuli 3 tuntia sitten, toinen vasta äsken.

• tarn

Ei ole tullut, sukunimi aakkosten loppupäässä.
      Täytyy pitää toivoa yllä perjantaihin asti...

• tarn

Onko radiografia ja sädehoito-koulutukseen hakeneille tullut jo kutsuja?

• opkopkp

Äsken tuli, eli tulee varmaan sullekkin muutaman minuutin päästä.

• ospdfgsdkgds

Millasilla pisteillä saitte kutsun? Mulle ei tullut, eikä varmaan tuukaan. Täytyy lähtee nostamaan lukionumeroita (plaah...) ja yrittää syksyllä/ens uonna uudelleen.

• tarn

Taisin jäädä rannalle ellei huomenna niitä lähetä lisää...

• bvbv

Niitä lähetellään kyllä vielä

• aikuisopiskelija2

Eipä näy kutsua vielä tänäänkään, voi kökkö!! Onkohan peli jo menetetty...

• ikuisopiskelija

Ei tullut mullekaan. Pisteitä olikin tosi vaan 18, joten arvelinkin ettei ehkä oo mahdollisuuksia. Paljonko teillä oli pisteitä?

• haluisinjo

Tai onko kukaan saanut ensihoidon monimuotototeutukseen kutsua?

• Pösilö

Tänne tuli kans kutsu! Sitten löytyisi vielä tyhmä kysymys, viime vuonna kätilötyöhön oli ennakkotehtävä. Ei ilmeisesti ole tänä vuonna?

• giils

Itsekin ihmettelin, ettei tullut mitään tehtävää. Viime vuonna myös ensihoidossa ennakkotehtävä, sinne siis pääsin valintakokeeseen. Jos jollain tietoa tästä niin muakin kiinnostaisi :D

• nooob

Ei oo ennakkotehtävää. Kirjatentti anatomia ja etiikka.

• giils

Itsellä tosiaan sukunumi aakkosten loppupäässä, mutta itsekin veikkaisin että alakohtaisesti menee. Itse pääsin ensihoidon pääsykokeeseen.

• Enskari

Monimuoto vai päivä?

• giils

Päivä :)

• Kätilöksi

Täällä odotellaan vielä kätilötyön pääsykokeeseen kutsua. Aika rasittavaa odotella, että tuleeko kutsu vai ei etenkin, koska paljon olen nähnyt vaivaa lukemisen eteen. Jos ei edes pääse kokeeseen niin aika kurjaa. Ja niin huonosti hoidettu tää prosessi kyllä, että huhhuh. Onko kätilötyöhön tullut vielä muillekin kutsuja kuin aiemmin jo kutsusta kertoneille? Mille päiville olette saaneet kutsun?

• Myöskätilöksi

Jep, 3.6. koe. Se fysiologia kun on vaan niin kamalan vaikeaa.

• Jeije

Sain 4.6. kutsun kätilötyö ja 5.6. sh monimuoto mikä pitäis kaiken järjen mukaan olla sama koe? Ihan uskomattoman surkeesti toteutettu kutsujen jako...

• Jop5433675

Monimuotopuolella ei tehdä valintakoeyhteistyötä eli joudut käymään kaksissa kokeissa. Kätilötyössä ainakin on näin...

• Jeije

Selvitin asian ja sama koe, meen sen aikataulun mukaan mikä on ekana ilmoitettu. Niillä on varmaan niin sekasin järjestelmä, ettei edes huomaisi jos menisin seuraavana päivänä uudestaan.

• blaeuhkl

Onko sosiaalialan monimuotototeutukseen jo saatu kutsuja?

• LS20797

Mulle ei kutsua tullut, sh monimuotototeutus, vaikka lukiosta kirjoitin aikanaan E:n keskiarvolla, ja sen jälkeen saanut yliopistosta maisterin paperit. Pettymys aika kova, kun kuitenkin lukenut sillä ajatuksella että kai mä sentään pääsykokeisiin pääsen...

• tarn

Samoissa fiiliksissä. Kutsua ei ole tullut. Jotenkin ajattelin, että pääsykokeeseen sentään pääsen, kun lukiosta on ihan hyvät paperit. Tosin ne on vuodelta -95, mutta silti. Harmittaa kyllä kovasti.

• LS20797

Joo, munkin paperit oli vuodelta 2003 mutta ei sen kai pitäisi vaikuttaa??

• Jop5433675

Mulla myös 2001 paperit ja laskin, että lähtöpisteitä tuli 23/30 eikä sillä päässyt pääsykokeeseen. Oliko tänä vuonna se 5 p ekasta hakutoiveesta voimassa? En löytänyt siitä mistään mainintaa nimittäin sitten sössin kyllä itse tuon hakutoivejärjestyksen. Millä lähtöpisteillä muut on päässet kätilön valintakokeeseen (päivätoteutus)?

Hoitoalan ammattilaisena muutenkin kritisoin tätä tiukkaa seulaa, koska näin sinne menee vaan kirjaviisaat mutta ei välttämättä hyvät hoitajat. Joku jolla on vain 7,5 lukion ka (mikä on varmaan aika keskiarvo), ei ole mitään jakoa näihin paikkoihin, mutta kuitenkin tyyppi voisi olla juuri sopiva hoitoalalle...

• ärsytys2015

ei mitään tietoa onko ensimmäisellä hakutoiveella merkitystä.. itse hain ensin tammikuun haussa englanninkieliselle linjalle, mutta tyhmänä toimitin liitteenä ainoastaan korkeakoulutodistukset, enkä lukion papereita ollenkaan, eli hylkäsivät mut hausta. sitten hain suomenkielisille linjoille, mutta se englanninkielinen näkyi edelleen ykkösvaihtoehtona. ja haluan oikeasti tietää, miten muka E:n keskiarvo ei riitä pääsemään edes pääsykokeisiin??

• giils

Hakuprosessi muuttui tänä vuonna, ja hakutoiveiden järjestyksellä ei ole merkitystä. Mulla on ammattikoulu pohjana, josta keskiarvolla pisteitä täydet 30 ensihoidon päivätoteutukseen. Aika hassua juu, jos ei E:n paperit riitä, voihan se olla että tänään lähettävät vielä noita kutsuja(?) Tsemppiä

• Opintoräme

Vuoden 1990 jälkeen ei pitäisi joutua toimittamaan lukion todistuksia, koulut (ja työkkäri ja kela) saa ne jostain tietokannasta. Ilmeisesti tuota 5 pisteen lisää ei enää tule ekasta valinnasta. Ja juu tammikuun valinnat on edelleen voimassa, hakuhan kevään yhteishaussa tehtiin samalle lomakkeelle, ja molemmista tulee tulokset samaan aikaan heinäkuun alussa. Näin ollen jos laitoit tammikuussa jonkin ykköseksi se on listalla edelleen vaikka et olisi kokeeseen päässyt. Haut kun on vielä avoimia.

• pettynyt294579

jos sivulla lukee että kaikki kutsut on lähetetty niin tuskin sitä enää tulee. no. kai mä sitten menen johonkin avoimeen amikseen ja luen siellä lisäkursseja ja syksyllä uudestaan jos ei kerran lukion paperit ja kymmenen vuoden työkokemus kelpaa.

• Käteväkätilö
        pettynyt294579 kirjoitti:

jos sivulla lukee että kaikki kutsut on lähetetty niin tuskin sitä enää tulee. no. kai mä sitten menen johonkin avoimeen amikseen ja luen siellä lisäkursseja ja syksyllä uudestaan jos ei kerran lukion paperit ja kymmenen vuoden työkokemus kelpaa.

Kylläpä liippasi muullakin läheltä sitten. Kirjoitin ylioppilaaksi 2002. E:n paperit ja vähän yli 8 keskiarvo päättärissä. Noilla irtosi paikka pääsykokeeseen. Laskin että olisi yhä 24 pistettä.

• Käteväkätilö
        Jop5433675 kirjoitti:

Mulla myös 2001 paperit ja laskin, että lähtöpisteitä tuli 23/30 eikä sillä päässyt pääsykokeeseen. Oliko tänä vuonna se 5 p ekasta hakutoiveesta voimassa? En löytänyt siitä mistään mainintaa nimittäin sitten sössin kyllä itse tuon hakutoivejärjestyksen. Millä lähtöpisteillä muut on päässet kätilön valintakokeeseen (päivätoteutus)?

Hoitoalan ammattilaisena muutenkin kritisoin tätä tiukkaa seulaa, koska näin sinne menee vaan kirjaviisaat mutta ei välttämättä hyvät hoitajat. Joku jolla on vain 7,5 lukion ka (mikä on varmaan aika keskiarvo), ei ole mitään jakoa näihin paikkoihin, mutta kuitenkin tyyppi voisi olla juuri sopiva hoitoalalle...

Tähän piti kommentoida eikä tuohon toiseen kommenttiin! Eli mulla E:n paperit ja KA 8.3. Niillä sain paikan pääsykokeeseen. 24 pistettä mielestäni.

• Metropolia

Nyt on Metropolian nettisivujen mukaan kaikki kutsut lähetetty. Eipä tullut mulle :(

• zembalot

Jos pääsee jonkun yhteistyökoulun pääsykokeisiin, on vielä mahis päästä Metropoliaankin opiskelemaan.
      sain itse kutsun 3. vaihtoehtoon, viestissä sanottiin, että jos pisteeni riittävät, voin vielä päästä 1 tai 2 vaihtoehdon koulutuksiin jos pisteeni niihin riittävät.
      Jäätävä tämä uusi systeemi.

• ihmettynt

Miten on mahdollista ettei tullut pääsykoekutsua jos sivuilla lukee että ammattitutkinnolla hakevat pääsevät suoraan valintakokeisiiin?

• Delia89

Täällä kans ihmettelen miks ei ole tullut pääsykoekutsua kun ammattitutkinnolla hain sosionomi monimuotototeutukseen ja suoraan pitäisi päästä pääsykokeisiin kotisivujen mukaan tosiaan!! Miten voi olla NÄIN HUONOSTI järjestetty systeemi mä en ymmärrä. Mulla kyllä pisteet riittää ammattitutkinnolla mitä tarkistin metropolian sivuilta. Soitin toimistoon ja kysyin mitä tää on miksi ei kutsua tullut. Sanoivat linjan olleen niin ruuhkautunut kun kaikki soittelee, että kannattaa parin päivän päästä soittaa uudelleen kun tilanne on rauhoittunut(?!) tai lähettämään sähköpostia.... Palautetta tästä kyllä tulee kun ei mitään järkeä tällasessa toiminnassa, pelkkää ihmisten kiusaamista tällanen....

• Delia89

Täällä kans ihmettelen miten on mahdollista et miten ei ole pääsykoekutsua tullut kun ammattitutkinnolla hain ja pitäisi valintakokeeseen päästä suoraan??? Eikö kutsua silloin muka erikseen tule?? Hain sosionomi monimuotototeutuslinjalle ja kutsut on kaikki jo lähetetty. Miten VOI OLLA NÄIN HUONO systeemi? Pelkkää ihmisten kiusaamista tää on kun ei osata hoitaa asioita.

• määvaanvaan

ammattikoulututkinto ei ole ammattitutkinto. Ammattitutkinto on ammattiopintoja syventävä koulutus johon kuuluu mm. näyttötyö. Googlettakaa sana niin löytyy selitys

• ihmettynt

Olet oikeassa, korjaankin viestiäni: hain ammatillisella PERUStutkinnolla. Ei kutsua, ei mitään.

• tarn

Kirjoitan nyt vielä tähän ketjuun, vaikka menee vähän ot:ksi. Juu, kutsua ei tullut, ja syykin selvisi, kun kysyin. Minun papereillani sain pisteitä 17, kun alin pisteraja, millä valintakokeeseen sai kutsun, oli 24. Lukion päästötodistuksen keskiarvo oli tasan 8, kun taas itse kirjoituksista tuli arvosanaksi B (juu, meni silloin vuonna -95 pikkuisen pieleen).
      Tutkin vuoden 2014 pisterajoja, ja näyttää siltä, että en tule pääsemään mihinkään amk:hon näillä papereilla (jos siis ovat yhtään saman suuntaisia tänä vuonnakin). Aika masentavaa joutua toteamaan asian olevan näin. Jos jossain olikin alempi pisteraja, niin se oli jossain aivan muualla kuin missä asun. Ja mä en ole valmis hakemaan kouluun esim Kainuuseen, kun asun Helsingissä. Ikääkin oli 40vee, joten joutuuko tässä nyt toteamaan, että vaikka motivaatiota olisi muille jakaa, niin koulun ovet ei aukea? =(

• Minäpä

Onnistusko lukion arvosanojen korotus vaikka nettilukiossa, olis ehkä kaikkein nopein reitti? Mä kävin lukemassa uuden ammatin aikuisopistossa, 2v siihen meni mutta nyt on sellaset paperit että pääsen mihin tahansa pääsykokeeseen! Vielä kun olis aikaa lukea niihin, phuuh... Vuoden aikalisä todennäköisesti ja ens vuonna uus yritys.

• 111111111111111

Hae ihan suosiolla lähihoitajaksi vaikka ensihoitoon ja sen jälkeen sairaanhoitajaksi amk:iin.Unohda sen lukion tutkintotodistus.Näin on moini toiminut.

• tillinttallinJO

Vaikea odotella paria päivää ruuhkan purkua, kun PÄÄSYKOE ON 1.-2.6.!!! Pikkasen sieppaa. Ai eikö kaikki pääsekkään kokeeseen, vaikka sivuilla niin sanottaan??? Hain siis graafiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1721
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1556
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1280
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1244
    Aihe