FF 38.0.1 hidasti rajusti selailua

slow_down

Mistähän ihmeestä löytäisi vanhemman Firefoxin version suomeksi, kun tuo uusin päivitys jähmetti selainta tajuttomasti; kaikki tapahtuu kuin "valumalla" muutaman sekunnin viiveellä...ihan raivostuttava juttu.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruplairvistys
    • vfovov
      • nopeakuinmikä12

        Onneksi Chrome selain on aina olemassa:)


    • Itse siirryin tavallisen Firefoxin liian nopean päivitystahdin vuoksi Firefox ESR:än käyttöön.

      • Mitä haittaa nopeasta päivitystahdista on?


      • Kooditin kirjoitti:

        Mitä haittaa nopeasta päivitystahdista on?

        Ainakin se oleellinen haitta, että lisäosat rikkoutuvat herkästi kun lisäosien alusta muuttuu 1.5kk välein. Lisäosille kun ei ole standardia joten oletuksena ovat riippuvaisia selaimen versiosta.

        Uusissa versioissa tietysti on sitten uusia bugeja myös mutta ESR:ssä sitten ei niitä uusia bugeja juurikaan tule päivityksissä vaan korjataan julkaisun jälkeen löytyviä. Myös nettisivuissa saattaa olla vikoja ja viat voivat paljastua selaimen päivityksen yhteydessä. Tuota riesaa kyllä on todella vähän.


    • optiosanktio1

      Minä en ole todennut hidastumista mutta totesin kun katsoin eri versioita että niitä Firefoxista löytyy peräti 3 eri tyyppistä:

      31.7esr (win32) 5.5.2015
      38.0.1 esr (win32) 14.5.2015
      38.0.1 (win32-EME-free) 15.5.2015

      Mikä ero niillä käytännössä on....??? osaako joku valaista, itse en osaa englantia.

      • seonnopein

        Ei mitään. Asenna Chrome


      • ooptiosanktio1
        seonnopein kirjoitti:

        Ei mitään. Asenna Chrome

        Jos sun älykkyystaso on noin alhainen niin jätä vastaamatta...!!!!!
        En kysynyt Cromesta (siitä minulla on kokemusta mutta se ei vastaa mun tarpeita), KYSYIN FIREFOXista.
        Tiedän kuitenkin että esr-versioista ei tule yhtä tiheään uutta versiota kuin perus Firefoxista mutta niitäkin päivitetään tarvittaessa.
        Lähinnä tässä ajoin takaa että miksi on kaksi eri versionumerolla esr-versioita ja onko niissä jokin tärkein eroavaisuus.


      • pieniero

      • optiosanktio1

        Kiitos tuo selvitti aasian.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe