Mistä siis tietää, että synnytys on lähestymässä? Eli mitkä ovat ns. merkit? Kun mulla on tässä muutamana päivänä ollut pientä supistelua ja rusehtavaa vuotoa on tullut pari kertaa... Supistelut eivät ole kovin kivuliaita, pääasiallisesti ne ovat harjoitussuppareiden kaltaisia, eli maha kovettuu hetkeksi. Mutta tuota kovettumista on alkanut olla tosi usein, monta kertaa päivässä ja pienin väliajoin... Ja yleensä selkää jomottaa sen yhteydessä... Selkää on muutenkin alkanut särkeä enemmän, kuin kuukautisten aikana... Kaksi kertaa on kyllä tänään supistanut oikein kivuliaastikin, selkään on sattunut tosi paljon ja mahaankin on ottanut hieman. Mutta pääsääntöisesti selässä on tuntunut pahemmalta. Lisäksi kunnon hiki nousi pintaan. Lisäksi kun lääkäri tällä viikolla teki sisätutkimuksen, niin mulla oli jo kohdunkaula lyhentynyt kahteen senttiin... Vai kuuluuko sen jossain vaiheessa normaalistikin lyhentyä? Niin ja viikkoja mulla on kasassa vasta 34 1, eli vielä ei olis edes hyvä vaavin tulla.. Mut huolestuttaa, et onko tässä nyt ilmassa kohta synnärille lähtöä... Vaavihan kuitenkin selviäisi, jos nyt syntyisi, vai? Mitenköhän kauan joutuisi olemaan sairaalassa ja keskoskaapissa? Huolestuttaa hieman... Osaisko kukaan kertoa mitään? Kiitokset!
Ps. Neuvolaan yritin tänään soittaa, mutta terkkari ei ollut paikalla... Maanantaina saan vasta sitä kautta apua...
Lähestyvä synnytys??
1
544
Vastaukset
- 5xsynnyttänyt
supistukset voivat joillakin tuntua vain selässä, joillakin mahassa tai molemmissa. Ne on hirveen yksilöllisiä juttuja. Mutta jos huolestuttaa ja omaslta terkkailta ei saa apua, niin ilman muuta soitat tulevaan synnytyssairaalaasi, siellä ne neuvoo mielellään ja kertoo, miten pitää toimia. Mulla oli tän viimeisen raskauden (vauva nyt 5kk) aikana (vko:lla 33 jotain) rusehtavaa vuotoo ja pelästyin kyllä hirveesti, mut soitin heti nkl:lle ja siellä ne rauhotti, et ei oo mitään hätää, jos vauva liikkuu hyvin ja vuoto on rusehtavaa. Et kohdunsuu vaan valmistautuu synnytykseen. Ja loppuaika menikin sit normaalisti.
Voimia sulle synnytykseen ja vauvanhoitoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232