Pääsykoe 2015

117

Noh, miten meni? Mitä veikkaatte pisterajoiksi? Itsellä ei ihan nappiin, aika loppui kesken ja muutama tehtävä jäi pelistä pois kokonaan. Ei ihan helppo koe kyllä ollu...

91

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iita2015

      Aika loppui kesken mullakin. Ei mitään toivoa. Unohdin vielä täydentää lopussa kesken jättämäni vastaukset, jotka olisin tiennyt, mutta päätin vielä muotoilla paremmin. Aivan päin honkia meni kaiken kaikkiaan. Unelmat mielekkäästä työstä karkaavat aina vain kauemmas...

    • lääkis

      Olihan se vaikee koe :(
      onneks on muita suunnitelmia.

    • tosimies247

      en lukenut yhtään ja meni tosi hyvin.. :) Pääsen aika varmasti sissään! Sain jopa t.13 tehtyä :P

    • gfrthbh

      En ehtiny kaikkia tekemään, monivalinnoissa jäin ihmettelemään kohtia jotka luulin osaavani hyvin huoh :( suurimman osan tehtävistä sain tehtyä kokonaan muttei mitään hajua menikö oikein. Saippuatehtävää pidin helppona mutt kokeen jälkeen muut oli ett wtf sekin oli ja nyt mietityttää jos tein sen liian yksinkertasesti tai jotain

      • gfrt..jne

        Pakko nyt mainostaa tähän että epäilyksistä huolimatta pääsin sisälle!


    • Manseenko

      Ihan hyvin tuntui menneen, mutta mene ja tiedä kun en ole vastauksia katsonut (enkä aiokaan!)
      Aika monen mielestä viime vuoden koe oli helpompi, ite oon eri mieltä, koska ainakin bilsan vastaukset sai aineistosta. Laskut oli helppoja jos oli harjoitellut tarpeeksi, etenkin t. 11, joka palkitsi huolellisia.

      Juhannuksen aikaan saadaan jotain osviittaa rajoista, kun Kuopion tulokset tulee.

      • uteliaspyrkyri

        Miten niin juhannuksen aikaan?


      • kuopionlääkis

        Niin tosissaan nythän Kuopion tulokset ei tule ennen muita vaan vasta heinäkuun alussa.


      • ohiooo
        kuopionlääkis kirjoitti:

        Niin tosissaan nythän Kuopion tulokset ei tule ennen muita vaan vasta heinäkuun alussa.

        Jännitän 18 v pojan puolesta. Poika ei tunnu jännittävän. Aika rentona on. Kotikaupunkiin eli stadin lääkikseen.


      • apup
        ohiooo kirjoitti:

        Jännitän 18 v pojan puolesta. Poika ei tunnu jännittävän. Aika rentona on. Kotikaupunkiin eli stadin lääkikseen.

        Jännitys ohi. Pääsi.


      • Anonyymi

        vitut pääset kuopioon.


    • KMAH

      Mielestäni aika normaali lääkiskoe. Vaikea kuten aina enkä kaikkea osannut mutta toivon että tuo 70-80p riittää... Vielä pitää jännittää yli kuukausi D:

    • lallallaaaz

      Pisterajat on luultavasti korkeat, koska koe oli niin helppo.

    • Itkuuuh

      Joo paljon vaikeempi kuin viime vuonna mun mielestä. Toivottavasti rajatkin laskisi, muuten menee kolmanteen kertaan yrittäminen, hitto!!

    • aaasaaa

      Omasta mielestäni kyllä paljon helpompi kuin odotin. Viime vuoden koe tosin oli helpompi!
      Hain ensimmäistä kertaa ja meni kyllä yli oman tasoni! Ei harmita edes, jossei pääse..
      Ainoa, mikä rassasi oli se virtapiiritehtävä. Pyörittelin kyllä Kirchoffeja, mutta eih....

      Peukkuja kaikille! Toivotaan parasta! :)

    • hermoromahdus

      No menin kokeeseen 3 tunnin yöunilla ja hermostuneena. Koe alkoi lähdin tekemään koetta loppupäästä ja sitten iskikin paniikki kun 13 ja 12 eivät sujuneet ja niissä meni hirveästi aikaa. Lopputulos: 12 iha raakile keskeneräinen ja 13 jotain ihan ufoa selittelin... bilsoissa en tajunnut että aineistosta saisi vastaukset kun lukaisin aineistoa vasta myöhemmin. Nyt kyllä ärsyttää. En tajunnut sitä restriktiojuttuakaan. Huoh pisteet 50-60 riippuen monesta tekijästä. Ei jaksaaaa enää tässä limbossa olla ensi vuonnakin ja se olisi sitten 4. Kerta. Huoh masentaa ja haluan vaan lojua jossakin eikä mikään kiinnosta

      • samatyyppitaas

        Ja siksi vasta ärsyttääkin kun olen elänyt melkein 24/7 neljän seinäb sisällä koetta varten opiskellen. Ei sitten riittänyt. Riittääköhän koskaan.


      • Itkettääjootosiaan

        Kohtalontoveri! Samat fiilikset. Itkettää. Miks ei vaan voi oppia vaikka parhaansa yrittää. Oon niin poikki, että ens vuonna en taida jaksaa. Ei vaan mitään tietoo et mitä sitä tekis elämällään. Ei mulla oo mitään muutakaan työtä mikä kiinnostais.


      • Whippin

        Menkää lähihoitajakoulutukseen vitun luuserit, eiköhän se ole jo selvä että lääkis on vähän turhan vaikeaa teille. Ja jos ei pääsykoe mene läpi niin ette te kyllä niistä tenteistäkään pääsisi läpi, on ne vielä kamalampia kuin itse pääsykoe (netistä näitäkin löytää, turhia tosin).

        T. Tuleva Stadin alfa 2015


      • Tyhmä

        Kiitti tsempistä luuseri! Just sun laisten takia mä meinaan sinne päästä. Lähihoitajan hommat kiinnosta paskan vertaa. Entäs nää jotka hakee jotain 7 kertaa? Eiköhän kuitenkin aika moni joka pääsee sisään kuitenkin valmistu. Ja mä oon kyl kuullu vähä semmosta et valintakoe ois se vaikein homma. Just for u to know kivempi opiskella kun asia oikeesti kiinnostaa ja haluu tietää lisää. Motivaatio ainaki sata kertaa tän tasolla.

        Terkuin muutaman lääkärikaverin omistava


      • ööömitä

        Ei todellakaa ole lääkiksen pääsykoe sama asia ku itse lääkiksen tentit. Aihe kiinnostaa potenssiin miljoona lääkiksessä ja asiat on suurimmaksi osaksi pänttäystä. Pääsykokeessa onnistuminen ei ole kiinni pelkästään osaamisesta... kotona osaan kyllä hyvin mutta joku lukko kokeessa tulee. Ja väitätkö että 3 ja 4 kerroilla sisäänpääsevät olisivat huonoja lääkäreitä? Mitä hittoa? Olet ihan itseäsi täynnä etkä hyvää omaa asennetta


      • huhhuhhei

        Ja joo pistää kiehumaan kommentoijat jotka patistaa sairaanhoitoalalle tai muualle. EI OO SAMA ASIA.


      • Tokaakertaa

        Joo nimenomaan. Argh rasittavaa. Oon sitä mieltä et kaikki me voidaan oikeesti joskus oppia. Ja se on myös tuurista kii mitä kysytään. Harmittaa niin että viime vuonna ekalla kerralla osaaminen oli niin paljon huonompaa kun nyt, se koe ois ollu mulle aika ideaali.


      • yäääääää

        mua ärsyttää ku eka kerta 2013 olis ollu jo bueno jos ois heittäny paniikin nurkkaan ni oisin ny jo 2 vuotta lääkiksessä lopettelemas... ja viime vuonna aika sama juttu, tyhmä strategia kokeessa kostautu.. tämän vuoden kokeessa vaan kaikki epäonni kasautui minulle. haluis pikakelata jo ens vuoden toukokuuhu ja yrittää taas, koska osaamistaso on hyvä, koe ei ollut sopiva.


      • uuudestaaaaaaaaaaaaan

        vuosi kokeiden välissä turhauttaa... pitäsikö alkaa lukee jo huomenna taas?


      • timtomsam
        Whippin kirjoitti:

        Menkää lähihoitajakoulutukseen vitun luuserit, eiköhän se ole jo selvä että lääkis on vähän turhan vaikeaa teille. Ja jos ei pääsykoe mene läpi niin ette te kyllä niistä tenteistäkään pääsisi läpi, on ne vielä kamalampia kuin itse pääsykoe (netistä näitäkin löytää, turhia tosin).

        T. Tuleva Stadin alfa 2015

        ööö...kai ne lääkiksen tentit sit netistä(?) luettuna tuntuu pelottavilta, kun opintoja ei oo alottanutkaan.

        Todellisuudessa lääkiksen tentit on kyllä huomattavasti helpompia kuin pääsykoe, tenteissä ehtii helposti tehdä kaikki tehtävätkin. Yhtään tenttiä en oo mäkään reputtanut, vaikka en ekalla sisään päässytkään.


      • Stadinalfa
        Tyhmä kirjoitti:

        Kiitti tsempistä luuseri! Just sun laisten takia mä meinaan sinne päästä. Lähihoitajan hommat kiinnosta paskan vertaa. Entäs nää jotka hakee jotain 7 kertaa? Eiköhän kuitenkin aika moni joka pääsee sisään kuitenkin valmistu. Ja mä oon kyl kuullu vähä semmosta et valintakoe ois se vaikein homma. Just for u to know kivempi opiskella kun asia oikeesti kiinnostaa ja haluu tietää lisää. Motivaatio ainaki sata kertaa tän tasolla.

        Terkuin muutaman lääkärikaverin omistava

        Onnea uuteen yritykseen, mutta kannattaa ihan oikeasti miettiä onko lääkis oikea valinta, koska kaikista ei vaan ole siihen, jos pääsykoe jotain mittaa niin paineensietokykyä, joka alottajalta ainakin puuttuu.

        Ja Kova Totuus on se, että suurin osa hakijoista ei tule koskaan pääsemään lääkikseen (deal with it).

        T. Se sama alfa


      • Mäainakin

        Kirjotitko kenties 10 ällää? Ne lääkärithän on ihan saletisti parhaita, tullu semmonenki huomattua.


      • OnneaOpintoihin
        Stadinalfa kirjoitti:

        Onnea uuteen yritykseen, mutta kannattaa ihan oikeasti miettiä onko lääkis oikea valinta, koska kaikista ei vaan ole siihen, jos pääsykoe jotain mittaa niin paineensietokykyä, joka alottajalta ainakin puuttuu.

        Ja Kova Totuus on se, että suurin osa hakijoista ei tule koskaan pääsemään lääkikseen (deal with it).

        T. Se sama alfa

        Moni vähän suuremmalla itsekritiikillä varustettu harmittelee täällä nyt 50-60 pisteen saalistaan, mutta alottaa syksyllä kuitenkin stadissa, joillekin käy toisinpäin. Alfa susta (toivottavasti) tulee, kun tulokset on julkaistu.

        ps. Jos nyt kandina esittelisin itteni vaikka LL 2017:nä, kyllä hieman ympäristöä huvittais, vaik se ihan todennäköstä oiskin;-)


      • paapup

        Musta koe oli liikaa vuosien 2012-2014 kaltainen, ainut ylläri oli saippuatehtävä. Tämä suosinee niitä jotka ovat jauhaneet kyllästymiseen asti 2012-2014 tehtäviä valmennuskursseilla (kotona keskimäärin ei tule jauhettua niin paljon?).


      • Yhyyyhyy
        paapup kirjoitti:

        Musta koe oli liikaa vuosien 2012-2014 kaltainen, ainut ylläri oli saippuatehtävä. Tämä suosinee niitä jotka ovat jauhaneet kyllästymiseen asti 2012-2014 tehtäviä valmennuskursseilla (kotona keskimäärin ei tule jauhettua niin paljon?).

        No nyt on katkeraa tekstiä. Eiköhän tämäkin koe suosinut kuitenkin niitä, jotka ovat sisäistäneet vaaditut asiat ja sitä kautta onnistuneet ratkomaan koetehtävät. Ei mikään ulkoaopettelu 2012-2014 tehtävillä sinne sisään johda, joten turha syyttää tuolla omaa epäonnistumistasi.


      • Lolllll

        Heh, ootko kuullu sellasta että kun Suomessa lääkikseen pääsee niin sitten loppu onkin leikin tekoa, lääkäriksi valmistuu ikäänkuin vahingossa. Muualla maailmassa jos opiskelee lääkäriks niin vuodessa on paljon enemmän tenttejä. Suomessa vaikein osuus on siis pääsykoe ja jos on tapana jännittää niin helpostikin voi tulla monta hakukertaa ennen kuin pääsee sisälle.


      • citqw
        Lolllll kirjoitti:

        Heh, ootko kuullu sellasta että kun Suomessa lääkikseen pääsee niin sitten loppu onkin leikin tekoa, lääkäriksi valmistuu ikäänkuin vahingossa. Muualla maailmassa jos opiskelee lääkäriks niin vuodessa on paljon enemmän tenttejä. Suomessa vaikein osuus on siis pääsykoe ja jos on tapana jännittää niin helpostikin voi tulla monta hakukertaa ennen kuin pääsee sisälle.

        Monessa maassa on se systeemi et kaikki pääsee ja tenttejä on jotta baskat tippuu rattailta.


      • Luitko

        Niinpä, sitähän mä tarkoitinkin. Muualla itse opiskelu paljon rankempaa, Suomessa pääsykoe on se vaikein osuus.


      • llllllllllll
        Lolllll kirjoitti:

        Heh, ootko kuullu sellasta että kun Suomessa lääkikseen pääsee niin sitten loppu onkin leikin tekoa, lääkäriksi valmistuu ikäänkuin vahingossa. Muualla maailmassa jos opiskelee lääkäriks niin vuodessa on paljon enemmän tenttejä. Suomessa vaikein osuus on siis pääsykoe ja jos on tapana jännittää niin helpostikin voi tulla monta hakukertaa ennen kuin pääsee sisälle.

        monessa maassa ei oo pääsykoetenttejä mutta ekoina vuosina baskat tippuu rattailta.


      • wqeqew
        Tokaakertaa kirjoitti:

        Joo nimenomaan. Argh rasittavaa. Oon sitä mieltä et kaikki me voidaan oikeesti joskus oppia. Ja se on myös tuurista kii mitä kysytään. Harmittaa niin että viime vuonna ekalla kerralla osaaminen oli niin paljon huonompaa kun nyt, se koe ois ollu mulle aika ideaali.

        Ei se saa olla tuurista kiinni. Panostakaa fysiikkaan, laskekaa jotta tulee laskurutiinia. Monella se lääkikseen meno tyssää fysiikkaan. Te jotka aloitatte lukion niin panostakaa fy-ke-bi ja pitkä matematiikka auttaa fysiikassa.


      • dassdsa
        Tokaakertaa kirjoitti:

        Joo nimenomaan. Argh rasittavaa. Oon sitä mieltä et kaikki me voidaan oikeesti joskus oppia. Ja se on myös tuurista kii mitä kysytään. Harmittaa niin että viime vuonna ekalla kerralla osaaminen oli niin paljon huonompaa kun nyt, se koe ois ollu mulle aika ideaali.

        Fysiikkaa täytyy osata. Se ei oo tuurista kiinni


    • samaeka

      No niin! Hyvä kuulla etten ole ainoa joka on palanut loppuun hakuprosessissa. En jaksaisi enää mutta toisaalta ei mikää muu ala kiinnosta ja en halua elää loppuelämää katkeroituneena pirstoutuineista unelmista...

      • joonyjoo

        Se vaa on niin, että aika monen unelmat pirstoutuu tälläkin kertaa. Mutta piehtaroi nyt itsesäälissä niin kauan kuin huvittaa. Etköhän sitten ala katsella ympärillesi ja alat nähdä hienoja mahdollisuuksia hien, pissan, paskan ja veren sijaan.


      • tpäq
        joonyjoo kirjoitti:

        Se vaa on niin, että aika monen unelmat pirstoutuu tälläkin kertaa. Mutta piehtaroi nyt itsesäälissä niin kauan kuin huvittaa. Etköhän sitten ala katsella ympärillesi ja alat nähdä hienoja mahdollisuuksia hien, pissan, paskan ja veren sijaan.

        Lääkärin työ on monipuolista. Riippuu mille alalle pääset erikoistumaan.


    • olihansetaas

      Mun mielestä koe oli jotenki outo! Liian vähän laskuja ja paljon sellaisia epämääräisiä ja epävarmojen pisteiden tehtäviä... mielestäni osasin hyvin "essee" kysymykset mutta oli aika vaikea ennustaa kuinka syvällistä niissä vaadittiin koska vastaustila oli tosi lyhyt jokaisessa! 8a meni yli hilseen, en yhtään päässyt jyvälle mitä siinä haettiin. Samoin 12 ja 13b jäi kesken! Aika loppui!
      Ei nyt uskalla kyllä ennustaa miten käy mutta toivotaan parasta!

      • aasaaa

        Pakko todeta että 13b oli todella häijy veto lääkikseltä. Kauhealla munkilla löysin Z arvot kaavakokoelmasta 10minuuttia ennen kokeen loppumista:D


    • rerre

      Jos 2013 vaadittiin reipas 30% koepisteistä ja 2014 n 45% niin riittäiskö läpäsyyn nyt sitten 40%? Koetta on tituulerattu aika vaikeaksi täällä.. ToIvon mukaan, itellä ehkä sellaset 75-85p. En vastauksia ole katsellut, joten siksi aika iso haarukka:D

      Mutta nyt vaan kohti heinäkuuta. Ootte tehny hyvi duunia! (: toivotaan että suomi24huutelijoille olis paikkoja tarjolla!

      • uppsala

        Mikäli oli laskuja ja vaikea koe niin todennäköisesti lapseni pääsee ja vähän biologiaa.


    • Toivottavastiei

      Onkohan niitä vastauksia jossain netissä? Turun lääkiksen sivuilta en löytänyt. Oisin vähän epätoivoisesti laskeskellut pisteitä, vaikka haaveeksi taitaa jäädä.

      • jännittää

        Kuopion yliopiston eli uef sivuilta löytyy


    • Kohtimuitapolkuja

      Huonosti meni. Vaan eipä sieltä saleista muitakaan oikein onnellisia näyttänyt purkautuvan.

      Hain viime keväänä ensimmäistä kertaa ja mielestäni tämän vuoden koe oli samantyylinen kuin viimevuoden, ehkä jopa hiukan helpompikin. Minun ongelma on, että taidan olla liian hidas tekemään, nyt jäin junnaamaan sähkötehtävään, josta en lopuksi saanut mitään valmista. Sitten tein myös virheitä, en ole katsonut oikeita vastauksia, mutta viime yönä nukuin huonosti, kun havahduin kerta toisensa jälkeen, että niinhän se olisi pitänyt tehdä...

      Viime vuonna jäin runsaan pisteen päähän sisäänpääsystä, mutta tällä kerralla varmasti kauemmas.

      Minun osalta tämä oli tässä. Pitänee uskoa näiden kahden kokeen jälkeen, että olen liian hidas ja epätarkka lääkäriksi.

      • aabeecee

        Onhan se aika rutistus ja viisi tuntia aikaa. Hymy palaa viimeistään kasvoille kun selviää että pääsikin . Olkaa kuitenkin realisteja.


      • Kohtilääkistäkuitenkin

        Hymy jo palannut. Pääsin kuitenkin sisään :o)


    • Eiväkisin

      Joo just katoin vastaukset. Ei mitään asiaa tänä vuonna. Josko sit kolmas kerta toden sanois!!

    • hmmmtihm

      No aika monella tuntuu menneen huonohkosti ja tehtäviä nollille. Veikkaisin stadiin yli 60p ainaki ja muualle 50-55p yleisiin. No minähäm en tietenkään pääse, sen verran tuli möhlittyä. Hävettää

      • Huoh

        Jep sama.


      • ohiooo

        Onko mitään mahiksia tällä rivillä LLLEC Hkiin siis lähtöpisteet?


    • diidiidi

      Toivottavasti pisteraja alle kuudenkympin, en kyllä tiedä onko sillonkaan mahiksia sisäänpääsyyn. En vaan millään enää jaksais taas uutta kevättä kavereina pelkästään kirjat... :/

      • kuors

        Niin! Tässä tulee joka hakukeväänä vaan astetta hullummaks. Ihanku vankilassa aina ois kun ei voi tehä mitään pahemmin kuin vaan lukea ja paukuttaa laskinta. Ja aina vaa lykkääntyy vuodel unelma.


      • Ensvuonnauusiks

        Joo ja mulla ollu valmennuskurssinin, mut ehkä vaan oon ollu liian laiska tekeen aikasemmin hommia. Et loppukirin vaa joutunu ottaa liian kovaa..


    • LÄÄKISMINISTERI

      Jos joku löytää vastausanalyysiä/oikeita vastauksia netistä niin voisi laittaa tänne ketjuun linkin.

      • Dktorötker

        Jos et sitä löydä, niin unohda lääkis suosiolla.


      • comm

        Mikä sulla on ongelmana??


    • jarsson120

      mitä te masentelette 50-60 pinnan saaliista?!Tänä keväänä yleiselle pääsee oulu-kuopio -akselilla 43-46 pisteellä.tampere-turku 48-52pistettä.helsinki 55-58 pistettä.

      • ybkbvv

        Heh heh ei aivan noin naurettavilla suorituksilla pääse.


      • Lääkissss

        Onhan nuo pisterajat mahdollisia, koska koe oli aika hankala ja maksimipisteetkin oli vaan 131. Luulen että se raja menee silti jossain 60 tienoilla, Helsingissä ehkä jopa 65 p.

        Mutta ei kannata liikaa näitä miettiä, heinäkuussa sitten lisää :)


      • Kuopioonhakija

        No ei varmana oo reilusti alle viidenkympin vaikka todellakin kelpais :D


      • zinzinko

        Ei pääse Hkiin noin pienillä pisteillä. Hgissä on kova taso jo lähtöpisteiden suhteen. Toki vaatii kaikki muutkin kaupungit osaamista kokeissa.


      • gtgtg
        Lääkissss kirjoitti:

        Onhan nuo pisterajat mahdollisia, koska koe oli aika hankala ja maksimipisteetkin oli vaan 131. Luulen että se raja menee silti jossain 60 tienoilla, Helsingissä ehkä jopa 65 p.

        Mutta ei kannata liikaa näitä miettiä, heinäkuussa sitten lisää :)

        Veikkaan että Hgin pisteet 72


    • vgh

      Huomioidaan enkun, pitkän matematiikan, äikän, ruotsi pkele ja joko fyke, bi tai kemia. Eli Hgissä maksimi 45 pist ja saanut 37 . Ruotsi alensi paljon pisteitä. Eikä huomioida kumpaakin fyke ja kemia jotka laudatureja vaan yksi noista biologia mukaan luettuna. Eli on yhteispistekiintiö ja lähtötasokiintiö vai kumpikin????????

    • suorintein

      Oliko paljon laskuja jos oli niin oikein hyvä?????? Entä biologia osuus????

    • dodiin

      Huono juttu jos vähän laskuja koska pelkään biologia osuutta vaikka olikin E siis lapsellani. Ei ole kertonut miten meni, lähtöpisteet ei taida riittää 37 kiitos keleperke ruotsi vaan 3 pinnaa.

    • rongeli

      Kuinka monta tänä vuonna valitaan Hgin lääkikseen yleiselle puolelle??? 130 vai???????? Erikseen ruotsinkieliset???

      • Tonometri

        2015 Helsingissä lääkikseen suomen- ja ruotsinkieliselle linjalle otetaan yhteensä 150 opiskelijaa.

        Ruotsinkieliselle opintolinjalle otetaan max 5% koko maassa lääkiksiin hyväksyttävistä eli enintään 38 opiskelijaa, tosin noin kolmasosa ruotsinkieliseltä linjalta lääkispaikan saavista on suomenkielisiä.


      • srlijki
        Tonometri kirjoitti:

        2015 Helsingissä lääkikseen suomen- ja ruotsinkieliselle linjalle otetaan yhteensä 150 opiskelijaa.

        Ruotsinkieliselle opintolinjalle otetaan max 5% koko maassa lääkiksiin hyväksyttävistä eli enintään 38 opiskelijaa, tosin noin kolmasosa ruotsinkieliseltä linjalta lääkispaikan saavista on suomenkielisiä.

        Miten sitten jos kaikki ruotsinkieliselle lääk ei yllä pisteille esim 50 ja muutama jää 45 niin sano suomenkieliset esim 5 lisäpaikkaa????


      • Muutamakielioppivirhe
        srlijki kirjoitti:

        Miten sitten jos kaikki ruotsinkieliselle lääk ei yllä pisteille esim 50 ja muutama jää 45 niin sano suomenkieliset esim 5 lisäpaikkaa????

        selventäisitkö mitä kysyt?


    • olviska

      Oliko miten paljon fysiikan ja kemian tehtäviä???

    • MäSenVieläTeen

      Jännityksellä minäkin odotan sitä että pääsikö teistä kukaan kouluun. Laittakaa sitten tänne heti tietoa teidän tuloksistanne ja siitä pääsittekö ja minne :) Minä olen vasta nuori ja menen lukioon elokuussa, mutta kova halu on päästä opiskelemaan lääkistä ja mä sen vielä teen :)

      • laudatureja

        Ota sitten syventävät fyke, kemma ja biologia. Mielellään pitkä matematiikka.


      • Hmmmmm

        No onhan ne lääkikseenkin hakijat, osa ainakin, nuoria :D 19-vuotiaat ja parikymppiset mitään vanhoja ole. Sä lukion aloittaja olet lapsi. En sano siis vähättelevästi :)


    • xwxw

      Jännitän lapseni puolesta. En uskalla edes kysyä miten meni. Luonnontieteistä saanut laudaturit mutta ei kisaa lähtöpisteissä koska ruotti meni heikosti. Hkiin.

      • Eilähtöpisteilläoleväliä

        Ei kannata ainakaan lapselles kertoa että jännität, ainakin omalla kohdalla tämä moneen kertaan hakeminen on stressanut senkin takia kun vanhemmat voivottelee mun puolesta :(


    • kysynnytvaan

      Eikös yleensä kirjoiteta matematiikka ruotsin sijasta?

      • Yooyoyo

        Helsingissä lähtöpisteisiin lasketaan myös toisen kotimaisen kielen yo-arvosana, eli useimmilla pitkä/keskipitkä ruotsi, jota ei voi korvata millään muulla. Matikan yo-arvosana lasketaan erikseen lähtöpisteisiin.


      • nmnmn

        On kirjoittanut pitkän matematiikan, pitkä enkku, pitkä ruotsi, syventävät kemia, fyke ja biologia ja äikkä. Viisi vaaditaan Hkiin.


    • simo786

      Laskut oli tosi helppoja, muuten ei oikein tiedä...

      • elelelel

        Hkiin 68 muut alempia pisteitä


    • hmmmnnm

      Milloin tulee tiedekunnan ilmoitustaululle tieto kuka pääsi??? Opintopolku pankkitunnarit ja ei oo matkassa.

      • qwdd

        Perjantaina. (Aikataulu siirtyi alunperin ilmoitetusta.)


    • lääkisläisentätsy

      Witsit, että jännitti avata Helsinkiin päässeiden nimilistaa. Lyijynraskas käteni avasi kuitenkin ja siellä se oli: tuttu nimi. Ei mitenkään välkysti mennyt, mutta läpi meni ja eka kerralla.

      Kokeen on täytynyt olla vaativa. Minä olen vain sivusta seurannut lähisukulainen, mutta jännäksi veti. Koko heinäkuun alkutunnit tuntuivat raskailta. Koko perhekunta on meillä äimänkäkenä. Muut paitsi asianosainen.

      • nittilitti

        Ens vuonna ensikertalaiskiintiöt. Ammatinvaihtajilla vaikeutuu. Lääkikseen 65 %. Ihan oikeinhan se on.


    • zcxvbc

      Oisko Ruotsiin helpompi päästä lääkikseen? Pitää olla yli 9 ka ja voi päästä todistusvalinnalla. Sitten vuoden päästä aletaan rankkaamaan jos ei oo menestynyt kokeissa.

    • Ääöööllll

      Tämä "kuukautiskysymys" oli kyllä törkeetä kokeenlaatijoilta; naispuoliset kokeen laatijat haluavat lisää naisia lääkikseen... Kokeiden laatijoiden kuuluisi osoittaa sukupuolineutraalia politiikkaa, eikä sortua naisasialiikkeen tielle.

      • Totuus10

        Ellet osaa valita edes tämän vuoden valintakoeketjua avautumista varten niin ei sulla ole mahiksia edes hoitajaksi.


    • cyyyy

      Muualla maailmassa karsitaan jo eka vuonna jengiä pois koska ei ole pääsykokeita eli huonot karsiutuu ja lopuksi jäävät ne jotka ovat parhaita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe