Laskut on mitä sattuu. Vianor hinnoittelee asiakkaansa muualle, jos öljyjen vaihto maksaa yli satasen ja tarjouksiinkaan ei voi luottaa. Ylimielistä sakkia!
Vianor huijaa
27
5219
Vastaukset
- Vianor
Hei,
Vianorissa emme huijaa asiakkaitamme.
Olisitteko ystävällinen ja tarkentaisitte palautettanne osoitteessa http://vianor.fi/vianor/palaute , jotta voimme selvittää mistä mainitsemanne epäselvyydet laskutuksessamme ovat johtuneet.
Pahoitteluni aiheutuneesta vaivasta!
Ystävällisesti,
Roope Tähkä
Markkinointipäällikkö
Vianor- parannettavaa.on
Vianorin markkinointipäällikölle :"Uusin TM 11/2015 huoltokorjaamoja koskeva testiotos kannattaa lukea."
Ei oiken loistanut vianor testissä.
- NIIIIIIIIIIIIIII
Öljynvaihdon hintahan perustuu pitkälti suodattimen ja öljyn hintaan. En nyt sun autoas tiedä mut otetaan kalliiks esimerkiks vaikka joku uus VAG "huippumaasturi" johon öljyä saa lotrottaa 8litraa ja liqui molyn yyber öljy 127e/5l kannu ni hiton vaikee on myydä alle satasella... Mutta tosiaan en tiiä mikä vehe sulla ees on...
- yyberPissaliisa
Wauh, mikä pissis!
- Hyvä_että_testataan
Uusin TM 11/2015 huoltokorjaamoja koskeva testiotos kannattaa lukea. Siitä voi oppia paljon.
- jokusuuttuutästäkin
Moi.
Het alkuun teen selväksi etten työskentele Vianorilla, mutta pakko nyt vähän kommentoida aloitusta koska kuitenkin työskentelen alalla.
Eli noissa tarjouksissahan lukee yleensä öljynvaihdon ALKAEN hinnat..eli juu et saa sitä samaan hintaan jos sulla joku melko uusi auto johon joutuu öljyä laittaan sen 8-12L ja öljylaatukin tällöin yleensä melko korkea=öljy kalliimpaa. Ei niin kovin vaikeaa ymmärtää jos lukutaito vähän älliä päässä.
Ja mitä TM:n testeihin tulee..itse aikanaan kolmena eri vuotena tehnyt huollon testiautoon..ei tuntunut testaajat itse tietävän mitä kohteita testaavat huollossa..
ESIM: Ei pieneen öljynvaihtohuoltoon kuulu vararenkaan paineen tarkastus (ainakaan tässä kyseisessä merkissä)..varsinkaan kun autossa ei ole vararengasta laisinkaan vaan ainoastaan renkaantäyttöpullo..tästä kun annoin testaajalle palautetta niin lehdessä oli moitetta kyseisen liikkeen huollostaTodella harvan tavis auton öljytilavuus on 8-12 litraa. Öljytilavuus muodostuu sen mukaan kuinka paljon moottori käyttää öljyä täysillä kierroksilla, on sitä tietysti vähän reilummin. Mutta tuskin nykyisillä 1,0/1,2/1,4/1,6 turbokoneissa on 12 litran oljytilavuuksia.
- PerttiMela
En tiedä Vianorista, mutta mielestäni reilu sata euroa ei ole mikään hinta öljynvaihtohuollosta. Omaan kotterooni jo pelkkä suodatin ja öljyt maksaa n. 70 euroa, jos itse kuluttajahinnoin ostaa. Työlle jää aika vähän hintaa. Viimeksi maksoin öljynvaihtohuollosta merkkiliikkeessä 120 euroa ja siihen sisältyi mm. muiden nesteiden tarkistus, jarrujen kulutuspintojen mittaus, ilmansuodattimen puhdistus, akkutestaus, rengaspaineiden mittaus/säätö, jäähdytinnesteen pakkaskestävyyden mittaus, raitisilmansuodattimen vaihto, apulaitehihnan kiristys, OBD-testi ja päästömittaus. Mielestäni ei paha hintaa lainkaan. Öljynvaihtovälillä palaa bensiiniäkin taivaan tuuliin reilusti yli tonnin edestä. Suhteellisuudentaju on hukassa, jos pari kymppiä liian kalliiksi kokemastaan öljynvaihtohuollosta nyt viitsii mielensä pahoittaa.
Vaikken Vianorin asiakas olekaan, olettaisin, että sielläkin öljynvaihtohuoltoon kuuluu muutakin kuin pelkkä öljynvaihto. Jos haluaa vain ja ainoastaan vaihtaa öljyt eikä maksaa kenellekään tehdystä työstä, niin sitten kannattaa vaihtaa ihan itse. Sitäkin tuli joskus harrastettua, mutta totesin sen täysin järjettömäksi hommaksi, kun rahallinen säästökin on aivan olematon ja puolet huoltotoimenpiteistä jää tekemättä. - Pikkupränttiä
Vianorin tarjouskirjeet kannattaa lukea juristin avustuksella ennen kuin tilaa huollon, muuten voi loppuhinta olla muutaman satasen kalliimpi mitä luuli. Ja sitova hinta-arviolaskelma pitää pyytää. Vaikka mitäpä nyt joistakin satasista urputtamaan, sanoo Vianor.
- Hajosikotoyotasi
Vianor-ketjun tyyli tunnetaan, kaikki hinnat on alkaen hintoja vaikka siitä ei mainittaisi. Laskuissa on ilmaa ja "tinkivaraa". Sen näkee jo siitä että heti nyppästään pari satkua pois jos alkaa valittaa tai kysellä perusteluja. Eikai niin tehdä jos lasku on oikein.
- kukasenomistaa
Kysyin taannoin rengas sarjan ostonyhteydessa lavamaasturiin 90000 km huoltotarjousta. Isoin huolto (eli kallis) mitä ko. autoon tehdään, kaikki öljyt vaihdetaan periin jne. Nyt on 154000 km eikä ole tarjousta tullut vaikka piti jälkikäteen käydä vielä renkaita tasapainottamassakin uudestaan ja asiasta puhuttiin myös silloin!
Huollatan ja samalla ostan renkaatkin muualta.
- Anonyymi
Todellakin ylihintaista ja huonoa palvelua.
- Anonyymi
Vein autoni Vianor ilmastointihuoltoon, ei ollut vikaa muuten kun kylmää ei tullut tarpeeksi, no pari päivää toimi, sitten katosi aineet ulos vaikka vuotoa eivät löytäneet, en käytä enään tuon firman palveluita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vein autoni Vianor ilmastointihuoltoon, ei ollut vikaa muuten kun kylmää ei tullut tarpeeksi, no pari päivää toimi, sitten katosi aineet ulos vaikka vuotoa eivät löytäneet, en käytä enään tuon firman palveluita.
Minkähän työn tilasit. Jos halusit vain täytön kun kylmää ei tullut ja vasta kun paineet nousi normaalille tasolle, niin vuoto tuli esille. Eihän tuo ole mikään ihmeellinen juttu, mutta voihan kiukutella turhasta ihan itseksesi.
- Anonyymi
Myyvät myös vanhoja renkaita uusina ja asiakkaan kontolle jää tarkastaa paistoleima
- Anonyymi
Ylivuotiset renkaat kestävät kulutusta huomattavasti paremmin, kuin täysin uudet. Renkaiden lujuus ikääntymisen myötä alkaa heiketä vasta noin 10 vuoden paikkeilla, joten Anonyymi kusee nyt itse omiin muroihinsa. Itse ostaisin nimenomaan 2-3 vuotta vanhat renkaat uutena, koska ne kestävät kulutusta lähes tuplasti uusiin verraten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivuotiset renkaat kestävät kulutusta huomattavasti paremmin, kuin täysin uudet. Renkaiden lujuus ikääntymisen myötä alkaa heiketä vasta noin 10 vuoden paikkeilla, joten Anonyymi kusee nyt itse omiin muroihinsa. Itse ostaisin nimenomaan 2-3 vuotta vanhat renkaat uutena, koska ne kestävät kulutusta lähes tuplasti uusiin verraten.
Kyllähän nyt asiantuntija kynäillyt noita "musta tuntuu" juttuja renkaiden kulutuskestävyydestä.Siihen ei kirjoittajan mielestä vaikuta ajotapa,säilytys,ym.Kannataisi varmaan ostaa 3-5 vuotta vanhoja renkaita niin kestäisivät triplasti paremmin kuin uutena.Taitaa olla nyt esson baarin juttuja.Tuo vielä että renkaiden lujuus alkaa laskea vasta kymmenvuoden paikkeilla on kyllä niitä satukirja juttuja joita ei kyllä usko kukaan,ei ainakaan kukaan joka ammatikseen ajaa tai muuten joutuu ajamaan vähänkin enemmän.
- Anonyymi
Hauskoja ja vanhoja juttuja. Vianoreja on ympäri maan ja jossain voi joskus joku asia epäonnistua ja kaikkiallahan asiakkaina on mielensä pahoittajia ja muita hölmöjä.
- Anonyymi
Mitäpä sanotte Kajaanin Vianorin asiakaspalvelusta ?
- Anonyymi
Olarin Vianorilla ainakin ylimielinen palvelu, ostan jatkossa renkaat ihan muualta.
- Anonyymi
Minkälainen on ylimielinen palvelu?
- Anonyymi
Vuosia ja vuosia käytettiin heidän palveluita mutta laitettiin stoppi siihen yhteistyöhön.Meni vähän liikaa kusetuksen puolelle.Joka syksy tuli ennen renkaiden vaihtoa txt viesti: renkaasi tarvitsevat huomiotasi,varaudu uusimaan.....tuo sama viesti tullut siitä lähtien kun talvikiekot kerkesi olla alla vain yhden talven.Soitin ensimmäisen kerran kun viestin sain että miten helvatassa voi yhden talven alla olleet renkaat mennä kesäsäilytyksessä siihen kuntoon että muka vaihtaa pitäisi? Kaveri kävi katsomassa ja ilmeisesti hänen mielestään tullut "joku virhe", tuo virhe toistuu joka syksy.Jokainen voi miettiä minkä verran talvirenkaat kuluu jos autolla ajetaan kokonaisuudessaan 7-8000km/vuosi.Toinen mikä ihmetytti oli että joka jumalan kerran niihin kuulema jouduttiin uusimaan venttiilit? Joko vaihdetut venttiilit ovat jotain kurapaskaa tai mitä luulen että jostain se pieni lisä on saatava.Parasta oli viime keväänä kun omilta kiireiltä en kerennyt kävi vaimo vaihdattamassa kesätassut alle,olikin Hankookin renkaat vaihtuneet kiinalaisiin ping pong renkaisiin,tosin täytyy myöntää että vanteet olivat samanlaiset ja yhden vanteen rotvallinaarmut jotka itse kolhin olivat kadonneet eli ne olivat paremmat.Noille kyseisille Hankookin renkaille olivat vielä ihan itse tehneet renkastyöt mutta yllätys,yllätys ei löytynytkään heiltä juuri sitä tietoa mitkä renkaat silloin alle laittoivat?? Heidän mukaan muuten kirjattu joka kerta että alle laitettu nuo ping pong renkaat. Katsokaa tarkkaan ja mikäli mahdollista merkatkaa renkaanne niin että tunnistatte ne myöhemmin omiksi esim. vuosi takaperin otettu valokuva autosta jossa nuo Hankookit olivat tunnistettavissa auton alla oleviksi eikä mitkään ping pongit ei käynyt heille,näin se vaan menee.Nyt laitatin keväällä alle taas Hankookin renkaat toisessa liikkeessä joten suht kalliiksi tuo vianor tuli loppumetreillä.Olisi muuten tallella nuo ping pong kesärenkaat jos jollain niille tarvetta,tosin taitaa vähän huonot edes laiturin lepuuttajiksi.
- Anonyymi
Nyt taisi tulla melkoinen satua ja tarinoita aivopieru?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On muuten sitten aivan totta,mutta yöuniasi menetä.Odotellaan nyt vielä hetken aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytiin hakemassa lopullisesti pois renkaat säilytyksestä ja kiikutettiin kilpailevaan liikkeeseen.Selvisihän tuokin kun kolmena vuotena tullut vianorilta syksyllä sama txt-viesti:renkaasi tarvitsee huomiota?????? Kaveri mittasi kilpailijalla nuo talvirenkaat kun kysyin vieläkö niillä pärjää? Renkaissa kauttaaltaan n.6mm pintaa jäljellä ja nastat tallella?? Jokainen voi mielessään miettiä minkä verran ihmiset tuohon lankaan menevät.Täytyy nyt sanoa että aina menty nastojen kanssa mutta nyt laittavat noiden tilalle kitkat ja pääsee testaamaan miten toimivat talvella,omakohtaisesti niin ei tarvitse noita mututuntuma miettiä.
- Anonyymi
Kyllähän noita arvosteluja kun lukee ja testejä niin ei kauhean mairitteleviä arvosanoja ole palvelusta vianorille tullut mutta eikös sanonta kuulu: sitä saa mitä tilaa.
- Anonyymi
Ei todella tilattu tätä hässäkkää.Luultiin että hommat menee kuten olisi luullut,eipä mennyt.Kaveri joka ilmeisesti joku "nokka" otti välittömästi asenteen,me ollaan oikeessa joten antaa vianorin touhuta ihan omiaan.Hain nuo heidän mukaan loppuun ajetut sieltä pois eikä koskaan,milloinkaan,ikinä tulla heidän asiakkaaksi.Siinä sitä.saa mitä tilaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713889- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783338Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241595
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181096Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016