Ensi vuonna yhdeksänneltä luokalta päästessämme olisi kavereiden kanssa toiveena lähteä interrailille Eurooppaan. Ollaanko me liian nuoria, 15-16 vuotiaita? Englanti on ainakin mulla tosi vahva, kavereillanikaan ei huono ole. Yksi osaa myös saksaa aika hyvin, ja minä jonkin verran ranskaa. Kolmas kaveri osaa jonkin verran venäjää ja puolaa äidinkielenään. Ja ruotsi menee siinä samassa. Ranskaksi tai venäjäksi hankalemmat tilanteet meiltä ei kyllä onnistu. Mutta aika hyvin näitä mahdollisia asiointikieliä on, eikö vain? :D
Mutta, mahdammeko me pärjätä? Voin sanoa, että vastuuntuntoa ja itsenäisyyttä löytyy, mutta estääkö tämä ikä vaikkapa mahdollisen kohteessa myös yöpymisen ja onko se liian... vaarallista meille nuorille lähteä?
Interrail, minkä ikäisenä?
2
82
Vastaukset
- 417
Tähän vielä, tutuksi tulleet jo junamatkat ja Helsingissä olemme pärjänneet vallan mainiosti keskenään, vaikka eihän se olekaan ihan sama asia. Ja kielikurssille lähden itse tänä kesänä.
Vanhemmat vain miettivät kannattaako vielä päästää, ja kysyisin teidän mielipidettänne ? - Reissumies86
Kannattaa tsekata pallontallaajat.net, se on just tämmösiin reissuihin keskittynyt sivusto jossa reissarit jakavat kokemuksiaan. Sieltä saat nopeesti vastauksia.
Ja siitä kohteesta.
Ei kannata keskittyä perille pääsyyn, vaan kannattaa ottaa joka hetkestä ilo irti. Ajattele enemmän niin että kun olet junassa olet tavallaan jo perillä.
Yöpymisestä sen verran että junamatkat kannattaa sijoittaa yöaikaan jolloin voit yöpyä junassa ja päivällä aikaa jää ympäristön tutkimiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä2459552Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.527791Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.2016505- 1733662
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2851971- 1041955
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny81738- 1091532
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll871414Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202191397