Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Moottorinvaihto

Jokutoinen

Onko kokemuksia tästä asiasta? Moottori vaihdetaan uuteen ja kauppaan kuuluu, uuden asentamineen veneeseen. Kaunko asennus kestää, viikkoja vai kuukausia?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaihteleeMyyjittäin

      Se kannattaa kysyä myyjältä, ja sopia hänen kanssaan.

      • Jokutoinen

        Kysyin kokemuksia eri tapauksista.


      • RiippuuMistäRoikkuu
        Jokutoinen kirjoitti:

        Kysyin kokemuksia eri tapauksista.

        Miksi? Jokainen tapaus on omanlaisensa.


    • beentheredonethat2

      On kokemusta.
      Aikaa meni pari viikkoa, mutta en osaa kertoa kuinka monta tuntia töitä tehtiin sinä aikana. Isoja kokonaisuuksia oli uudet moottoripedit ja vetolaitteiden ja kilpien asennus eli runkoon tehtävät työt ennen asennusta.

      Vaikka elektroniikkaa monet kiroavat, niin sähkökaapeleiden vetäminen on huomattavasti helpompaa kuin mekaanisten kaapeleiden. Sitä kannattaa miettiä. kun vertailee vaihtoehtoja.

      Moottorin vaihtokustannuksia ei ikinä saa takaisin veneen hinnassa, joten samalla tehdään päätös veneen pitämisestä ainakin muutaman vuoden ajan.

    • Helppohomma

      Vaikeata arvioida, kun en tiedä lähtökohtia tarkemmin. Vaihdatin koneen ja molemmissa oli s-vetolaite. Homma kesti n 6 tuntia. Konepeti edellytti muutoksia, jotka hoidettiin asennusraudoilla. Lopputulos hyvä.

    • halpaa_on

      Mulla 10 heppanen perämoottorin vaihto 15 min, työt ei maksanu mitään.

    • Oulussapaskojaliikkeitä

      Kokemuksia Oulunseudulta: Vajaa kymmenen vuotta sitten vaihdatin uuden vajaa sataheppaisen moottorin veneeseeni ja en enää anna työtä ulkopuoliselle...Aikaa meni muutama päivä, vaikka moottori oli varastossa. Pressun kehykset oli väännelty solmuun, kun veneeseen kiivetessä niistä oli otettu liian ronskisti tukea..KAIKKI kaukohallintaan liittyvät johdot ja vaijerit olivat vedetty pintavetoina, vaikka aiemmassa moottoriasennuksessa ne olivat siististi piilossa. Pyysin tätä vene/ pienkoneliikettä laminoimaan vanhan moottorinpulttien reiät tukkoon. No veneen ollessa valmis, oli reikiin törkätty puolihuolimattomasti silikonia.

      • Olikohan_noin

        Olithan sopinut urakan ja miten se tehdään myös paperilla?
        Ihmetyttää mikset tehnyt itse kun kerta ilmeisesti omaakin osaamista löytyy?
        Itse en viitsisi mokomaa hommaa muilla alkaa teettämään ja sitten täällä valittaa jos itsekin osaisi!


      • HyväEiMaksaEnempää
        Olikohan_noin kirjoitti:

        Olithan sopinut urakan ja miten se tehdään myös paperilla?
        Ihmetyttää mikset tehnyt itse kun kerta ilmeisesti omaakin osaamista löytyy?
        Itse en viitsisi mokomaa hommaa muilla alkaa teettämään ja sitten täällä valittaa jos itsekin osaisi!

        Olet siinä ihan oikeassa, että asiat pitäisi pistää paperille. Ammatilaisilta on kuitenkin oikeus odottaa ammattilaisen työtä.

        Jos vien auton huoltoon, en vaadi tilaukseen sitä, että eivät naarmuta peltejä tai etteivät likaa istuimia. En myöskään usko, että vastuu katoaa sillä, että sopimuksessa ei lue asiasta.

        Mitä valittamiseen tulee, niin huonosta työstä on hyvä valittaa, muuten työ ei koskaan tule paremmmaksi. Ei pidä tyytyä huonoon, kun siitä joutuu maksamaan saman kuin hyvästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe