TSI-moottoreissa tiedetään olevan vakavia vikoja!

Ylepuolustaa

VW-konsernin automerkkien Audin, Seatin, Skodan sekä Volkswagenin ennen vuotta 2012 valmistetuissa TSI-moottoreissa tiedetään olevan vakavia vikoja.

Näin kertoo YLE: http://yle.fi/uutiset/maahantuojan_mykkakoulu__naihin_kysymyksiin_vw-konsernin_moottoriongelmista_emme_saa_vastauksia/8008831

26

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvastuussa

      Hyvä että asia etenee!

    • Zum.Beispiel

      Eikö köyhillä ole varaa ostaa uutta autoa. Kaikki TSI-koneet on nykyään hihnakoneita. Kiitos, kyllä kestää.

      • seataudiskodaVWsama

        TM epäili kestääkö uusikaan?


    • omatkokemukset

      Mulla on ollut kaksi TSI-Golfia. 2007 ja nykyinen 2008. Reilut sataviisikymmentätonnia kummallakin ajellut ilman ongelmia.
      Huoltokaveri sanoi että tyypillisesti ketjun joutuu vaihtamaan noin 200.000km välein. Maksaa noin tonnin töineen.

      • huonolaatu

        Huolto-ohjelmassa ei muuten ole mitään mainintaa, että ketjua pitäisi koskaan ikinä vaihtaa. Sen piti olla huoltovapaa. Näin ollen kaikki ketjuun liittyvät kustannukset kuuluisi maksaa valmistajan pussista.


      • ei-ilmaisia-lounaita
        huonolaatu kirjoitti:

        Huolto-ohjelmassa ei muuten ole mitään mainintaa, että ketjua pitäisi koskaan ikinä vaihtaa. Sen piti olla huoltovapaa. Näin ollen kaikki ketjuun liittyvät kustannukset kuuluisi maksaa valmistajan pussista.

        Täydellisessä maailmassa ehkä noin.
        Reaalimaailmassa mennään kuluttajaviranomaisten viitoittamalla tiellä.
        Omistaja maksaa sen osuuden jonka hän on ketjusta kuluttanut. Toisin sanoen ikuista takuuta ei ole olemassa. Olisihan sellainen kiva juttu kuluttajan kannalta, mutta täysin kohtuuton valmistajalle. Näillä samoilla säännöillä jatketaan joilla on menty tähänkin saakka.


      • valmistajan.virhe
        ei-ilmaisia-lounaita kirjoitti:

        Täydellisessä maailmassa ehkä noin.
        Reaalimaailmassa mennään kuluttajaviranomaisten viitoittamalla tiellä.
        Omistaja maksaa sen osuuden jonka hän on ketjusta kuluttanut. Toisin sanoen ikuista takuuta ei ole olemassa. Olisihan sellainen kiva juttu kuluttajan kannalta, mutta täysin kohtuuton valmistajalle. Näillä samoilla säännöillä jatketaan joilla on menty tähänkin saakka.

        Eihän sen ketjun kulumista pitäisi tarvita noteerata mitenkään, koska huolto-ohjelmassa ei ole varauduttu ketjun vaihtamiseen. Ketjulla on siis tavallaan ikuinen takuu. Jos alunperin ketjun pitäisi kestää koko auton iän, niin miten uusi ketju muka nostaa auton arvoa?


      • eipääse200000

        Ketju vaihdettu 40 000 ajettuun autoon....


      • 4200eur

        1,2 Tsi ketju vaihdettu 53tkm huollettu karlalla. Korvattiin kaikki mikä ihmetytti suuresti päätöksen tultua.


      • Jykelitt
        ei-ilmaisia-lounaita kirjoitti:

        Täydellisessä maailmassa ehkä noin.
        Reaalimaailmassa mennään kuluttajaviranomaisten viitoittamalla tiellä.
        Omistaja maksaa sen osuuden jonka hän on ketjusta kuluttanut. Toisin sanoen ikuista takuuta ei ole olemassa. Olisihan sellainen kiva juttu kuluttajan kannalta, mutta täysin kohtuuton valmistajalle. Näillä samoilla säännöillä jatketaan joilla on menty tähänkin saakka.

        Onneksi Vaasan hovioikeus oli eri mieltä ja teki ennakkopäätöksen missä omistajan ei tarvitse varautua sellaisen osan vaihtoon, jonka kuuluisi kestää koko moottorin ikä. Jakohihnan katkettua oli seurannut muiden osien hajoamista joille ei ole määritetty vaihtoväliä. Tällaisen osan vaihto ei myöskään nosta auton arvoa eli auto ei tule "parempaan" kuntoon. Myyjä joutui takautuvasti maksamaan koko paskan oikeudenkäyntikuluineen ja viivästyskorkoineen.

        Kyllä sillä kusettamisellakin rajansa on!

        http://www.talouselama.fi/uutiset/kaytetty audi oli karmea pommi kenen puolelle asettuikaan hovioikeus/a2307589


    • seppovee

      Mikä sitä ketjua kuluttaa/venyttää? Voimakas kiihdyttäminen ja moottorijarrurukset vai mikä?

      • perussyyobtämä

        Ketjun lenkkien liitoskohdissa olevien tapinreikien huono koneistus, ovat soikeita/liian suuria. Aikaa myöten tulee väljyyttä ja ketjun mitta pitenee.


      • nakkisämpyläää
        perussyyobtämä kirjoitti:

        Ketjun lenkkien liitoskohdissa olevien tapinreikien huono koneistus, ovat soikeita/liian suuria. Aikaa myöten tulee väljyyttä ja ketjun mitta pitenee.

        Nuo autonosat on kilpailutettu ihan luilleen, niin pienet marginaalit kun vaan voi. Tehdään jossain Bulgariassa ja vastaavissa maissa. Osan hinta on joku yksi euro ja se tekee uutena 28000 euron autosta hetkessä arvottoman kun ketju loikkaa ja moottorinvaihto on edessä.


    • Venyyjavanuu

      Ketjua venyttää ketjussa oleva valmistusvika.

    • käykääskodansivuil

      Kalliiksi käy noiden korjaaminen valmistajalle.

      • Kuluttajasuojaa

        Ei, vaan kalliksi käy ostajalle joka tuohon on erehtynyt. Valmistaja pesee kätensä, käyttövirhe.


    • AliHankkijaPois

      Ketjuja valmistava japsi alihankkija on laitettu vaihtoon pa*kan laadun vuoksi, tekevät jatkossa enimmäkseen vaan Toyotalle. Uudet ketjut tulee Borg Warnerilta. Eli asia käsitelty. Jos tarvetta ilmenee niin ketjun vaihdolla siitä selviää.

    • herättelijä

      TSI kuskit valvovat unettomia öitä kylmä rinki persuksissa manaten onnetonta autonvalintaansa. Moni toivoo voivansa kääntää kelloja taaksepäin ja valita viisaammin. Kyllähän näitä varoiteltiin edeltäkäsin Volkswagenin kyseenalaisesta maineesta asiakkaiden suoranaisessa huijaamisessa. Mutta tehtaan maksaman autolehdistön ylistämä vikapesäke sokaisi miehen. Nyt sitten maksellaan kalliisti tyyppivikojen korjauttamisesta omaan piikkiin. Ei voi kyllä kuin ihmetellä ostajien naiviutta. Luullaan ikäänkuin tehtaan ja ostajan olevan samalla puolella kuin yhtä joukkuetta! Tuo harhakuvitelma rapisee vauhdilla tylyn marmoritiskin yli-ihmisen edessä joka lykkää käteen viidentonnin korjaamolaskun. Onnea vaan teille.

      • MageePeli

        Toinen TSI alla ja nukun yöni kuin lapsi. Seuraavakin auto on TSI-koneella. On nämä sen verran mahtavia pelejä ajaa, ylivoimainen tehokäyrä ja kulutus.
        Korjauksiin on mennyt vuodesta 2007 lähtien tasan nolla euroa. Voisiko paremmin mennä?


      • Vaihtoon_menee
        MageePeli kirjoitti:

        Toinen TSI alla ja nukun yöni kuin lapsi. Seuraavakin auto on TSI-koneella. On nämä sen verran mahtavia pelejä ajaa, ylivoimainen tehokäyrä ja kulutus.
        Korjauksiin on mennyt vuodesta 2007 lähtien tasan nolla euroa. Voisiko paremmin mennä?

        Ainakin huonommin voi mennä ja minulla on mennytkin. TSI/DSG vuodelta 2008 on vienyt minun pussistani takuuajan jälkeisiin korjauksiin (VW:n merkittävistä vastaantuloista huolimatta) toista tonnia. Moottoriin on vaihdettu jakoketjun kiristysyksikkö, mutta ei ketjua. Vaihteistoon vaihdettiin aluksi mekatroniikkayksikkö ja sitten koko aski.

        Molemmat ongelmat esiintyivät 40–50 tkm:n välillä. Nyt lähestytään kilometreissä sataa tonnia ja viime vuodet ovat menneet ongelmitta.

        Volkkarini pitäisi löytyä ensi kuun loppupuolella toisen merkin vaihtoautohallista – ei siksi, että olisin moottorin ja vaihteiston käyttöominaisuuksiin tyytymätön, vaan siksi, että toiseltakin merkiltä löytyy ”hunajata” ja luotettavuusodotukset ovat lähtökohtaisesti korkeammalla. Kalliimpikin tuo tuleva autoni valitettavasti on.

        Lykkyä pyttyyn VW:n seuraavalle omistajalle, toivottavasti kestää jatkossa!


      • eienäätätä
        Vaihtoon_menee kirjoitti:

        Ainakin huonommin voi mennä ja minulla on mennytkin. TSI/DSG vuodelta 2008 on vienyt minun pussistani takuuajan jälkeisiin korjauksiin (VW:n merkittävistä vastaantuloista huolimatta) toista tonnia. Moottoriin on vaihdettu jakoketjun kiristysyksikkö, mutta ei ketjua. Vaihteistoon vaihdettiin aluksi mekatroniikkayksikkö ja sitten koko aski.

        Molemmat ongelmat esiintyivät 40–50 tkm:n välillä. Nyt lähestytään kilometreissä sataa tonnia ja viime vuodet ovat menneet ongelmitta.

        Volkkarini pitäisi löytyä ensi kuun loppupuolella toisen merkin vaihtoautohallista – ei siksi, että olisin moottorin ja vaihteiston käyttöominaisuuksiin tyytymätön, vaan siksi, että toiseltakin merkiltä löytyy ”hunajata” ja luotettavuusodotukset ovat lähtökohtaisesti korkeammalla. Kalliimpikin tuo tuleva autoni valitettavasti on.

        Lykkyä pyttyyn VW:n seuraavalle omistajalle, toivottavasti kestää jatkossa!

        Omalla kohdallani tilanne helpotti siten että työnantajani luovutti käyttööni farkkumondeon jolla nyt ajan keikkaa ympäri maata. Sain myytyä onneksi velattoman vm2009 TSI Golfin käteisellä pois. Ketju ei hypännyt mutta jos kuulemani arviot joka kolmannen TSIn vaativan ketjuremppaa pitävät kutinsa jätän nuo murheet niille jotka haluavat esimerkiksi oman taloprojektin lisäksi murehtia auton korjauslaskuja.


      • TSI2012

        Tuollaiset "herättelijät" eivät ole ketään, eikä mistään varoitelleet. Pitäisi ensin olla tietoa ja kokemusta. Nyt on kuitenkin kiva olla suomaliseen tyyliin vahingoniloinen.

        Ei ongelmia 42 tkm aikana.


    • Bastrado

      Olisikohan jo aika herätä sieltä menneisyydestä,nyt eletään vuotta 2015.

    • make800

      Vm 2010 1.4TSI 90KW DSG , 263000km ajettu ketjukone ilman murheita on selvitty :) Tosin käytän autoa fixusti. Webastolla talvisin esimämmitys ja annan koneen lämmitä ennenkuin rupean antamaan "kenkää". Öljynvaihtovälin olen pitänyt 30tkm.

      Rikkooko vääränlainen käyttö kenties nyt näitä moottoreita. Nämähän ovat nykyään hienomekaanisia laitteita, eivät sentään mitään leluja joita voi käyttää miten lystää. Toki on varmasti niitä jotka osaavat käyttää ja ongelmia tulee, jokin vikaantumisprosentti se on autoillakin.

    • TonninelisatanenTSI

      Tuurista kiinni. Nyt meni 70tkm ajetusta ketju poikki ja koko kone vaihtoon. Omaan piikkiin ei onneksi jäänyt kuin pari tonnia maksettavaa, eli alle 30 senttiä kilometrille. Paljon vähemmän kuin arvonalenema.

      • Osanotto

        Huh huh mitä tarinoita ja kaikki menee kuin kuuroille korville merkkiin uskovien kohdalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe