Inkeroisten torilla uusi taideteos.
Kenen aikaansaama?
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2015/05/22/Inkeroisten torille ilmaantui luvaton taideteos — natsien ja poliisin symbolit rinnakkain/20152093/4
Inkeroisten torilla?
7
172
Vastaukset
- killikäy
Varmaan joku peruSSuomalainen taiteilija.
- teekkari.huumori
Oli siellä eilen illalla ehta ss-hakaristikin. Ne kaislahameet paperiukkojen päällä myöskin anarkistien touhuja. Niihin kiveyksen liitukuvioihin ei ollut aikaa tutustua.
- Kossu21
Arto siellä kännispäissään sekoili maalien kanssa.
- selitys
Inkeroisten torin noppa määrää ihmiskunnan kohtalon
24.5.2015 20:34 | Päivitetty: 25.5.2015 7:39
Kuva: Kimmo Puhakka
Pentti Kivi ja Venla-koira pysähtyivät ihmettelemään kaksitoistatahokasta perjantaina aamupäivällä. Taustalla näkyy Paperintekijän patsas ”kaislahameineen”.
Pentti Kivi ja Venla-koira pysähtyivät ihmettelemään kaksitoistatahokasta perjantaina aamupäivällä. Taustalla näkyy Paperintekijän patsas ”kaislahameineen”.
Inkeroisten torille ilmestyi torstaina 21. toukokuuta kovalevystä tehty kaksitoistatahokas, jonka sivuja koristivat muun muassa natsi-Saksan, Neuvostoliiton, Yhdysvaltain republikaanipuolueen ja Al-Qaidan tunnukset.
— Kyseessä on noppa, jota heittämällä voidaan päättää ihmiskunnan kohtalo, kertoo nopan luonut helsinkiläinen Atte Ahtiainen.
Ahtiainen itse ei kuitenkaan vienyt noppaansa torille. Inkeroisiin se päätyi Ahtiaisen annettua Kymenlaakson opistossa lopputyönään tekemän nopan ystävilleen.
— Annoin sen vaan kavereille vietäväksi jonnekin, sillä noppa ei mahtunut oman autoni kyytiin. En ohjeistanut heitä millään tavalla nopan suhteen, eli en pyytänyt sen sijoittamista julkiselle paikalle. Ihan hyvään paikkaanhan se lopulta päätyi, Ahtiainen toteaa.
Ahtiaisen mukaan ihmiskunnan kohtalo ei ole hyvä, joten siksi kohtalona saattaa olla mikä tahansa nopan sivujen edustamista ikävistä asioista.
— Ehkä sen nopan pitäisi antaa olla siellä Inkeroisissa määräämässä ihmiskunnan kohtaloa.
27-vuotias Ahtiainen opiskeli kolmen ja puolen vuoden ajan taidetta Limingan taidekoulussa ennen Kymenlaakson opistoon siirtymistä. Helsingissä asuva Ahtiainen aikoo jatkaa taiteen opiskelua vastaisuudessakin.
Niko Kaartinen - ingerdice
Onko Inksan noppa vielä paikallaan?
- taajaman.sydän
Ainakin Suomen torien ainoat roskikset, joihin erikoissopimuksella saadaan kipata ympäri vuoden eläinten ulostepusseja.
...sitä hajua ja kärpästen pörräystä!
- häikän.laatu
Kaupunki poisti sen kasikulman ja svasikan nopeasti pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579