Mikä voisi olla?

SuviKaroliina

Moi! Olen 20-vuotias nainen ja kärsin nykyään kaljuuntumisesta, ennen oli kyseessä pelkkä hiustenlähtö, mutta uutta tukkaa kasvoi aina tilalle, joten selvää kaljuuntumista ei päässyt tapahtumaan.

Etenkin ohimoni ovat nousseet hyvin korkealle, ne on täysin kaljut, niistä ei kasva enää yhtään tukkaa! Paitsi kun katsoo valossa ja hyvin peilin lähellä, huomaa että pientä vaaleaa ohutta siilitukkaa yrittää kasvaa, mut sen pidemmälle "hius" ei kasva kuin joku 2mm ja lopettaa sen jälkeen kasvun kokonaan! Et sit kohta sille alueelle mistä on yrittäny ees pientä siiliä kasvaa, nii ei yritä puskea uutta tukkaa... Ne ohimot tulee olemaan pelkkää ihoa!

Ja mulla lähtee tasasesti tukkaa joka puolelta päätä, kaljuuntumistani on kestäny nyt joku 2v ja muuta hiustenlähtöä sitä aiemmin jo useamman vuoden, mut nyt tuntuu et vauhti on tos kaljuuntumises kiihtyny... :S mä en uskalla kohta käydä enää suihkussa, harjata ees tukkaa! Kun tuntuu että sillon niitä hiuksia lähtee eniten. :(( en tiiä miks ! Ja jos oon päivänkin pesemättä hiuksia, hiukset rasvoittuu tosi nopeasti ja sit kun meen suihkuun, hankaan ja pesen hiuksia, sitä tukkaa lähtee rutkasti enemmän!! Ei mene kauan kun on hiusharja ihan täynnä tukkaa, samoin lattiakaivo, vaatteistakin saa aina repiä irtohiuksia irti... ;( mä niin vihaan tätä. Ja mulla on vielä muutenkin luonnostaan ohuet, hennot, vaaleat, pohjosen hiukset, niin ei mulla jumalauta ole enää yhtään varaa menettää tukkaa!!!!! Hiusjakaus ei oo onneks leventyny (ainakaan vielä!) mut eiköhän sekin aika tule jos tämä ongelma vain jatkuu... Pitäisi saada jotenkin pysäytettyä!? Ja hiuksia en viitti kiinni pitää kun sillon tosiaan huomaa, etenkin sivuilta päätä sen kaljuuntumisen, et tukkaa on lähteny joka puolelta päätä (tiiätte ehkä mitä tarkoitan!) ja ponihännälle jos tukan laittaa, siinä näkee myös kuinka sen paksuus on pienentyny... :(( ja joskus ja on mulla vielkin, on tuolla takaraivolla pysyny aina semmonen ihmeellinen pieni kalju kohta, en tiiä niinku mikä se on, hiusjakaus jatkuu mulla näköjään niinku takaraivolle saakka, toivottavasti niinku toikin pyörre tai mikä niin kun onkaan siellä, ei lähe levenemään siitä ja etten kaljuunnu niin kuin miehet............................................. !

Kun olen googlaillut netistä kuvia, niin englanniksi ' female pattern baldness ' vastaa sitä minun kaljuuntumistapaa..

Mutta mistä tämä johtuu ja eikö tätä pitäisi yleensä olla vasta yli 45-vuotiailla naisilla joilla hormoonitoiminta muuttuu ja sitten vanhoilla mummeleilla!? Miksi minä menetän 20-vuotiaana naisena, jo tukkani, kuin hormoonimuutoksissa taistelevat naiset tai vanhat mummot... !? EN KÄSITÄ...

Tää kaljuuntuminen alkoi joskus silleen, että olin jälleen, hyvin ahdistavassa tilanteessa ja erittäin stressaantunut... Sit päänahkaani puhkes joku ihme reaktio siitä. Tuntui kun se ois ollu tulessa, sitä poltteli, siihen koski, kirveli... Sattui niin paljon, että teki mieli itkeä kivusta ja en muista itkinkö. Jonkun aikaa sen jälkeen, huomasin peilin eessä kun harjasin hiuksia, että hei mitä ihmet.... Mun ohimot oli lähteneet kaljuuntumaan ja nousemaan. Vaikka olin kärsinyt jo hiustenlähdöstä ennen, eikä tilanne ollut silleen minua haitannut, kun selvää kaljuuntumista ei päässyt muodostumaan, mutta tämä oli mulle ihan uutta... Luulin että vain noin ne MIEHET lähtee kaljuuntumaan. Ja tilanteesta on nyt 2v aikaa, olosuhteet tasottuneet, kaljuuntumiseni silti jatkuu...

Kun olen katellut meidän suvun muita naisia, niin isän suvun puolella mun mummolla oli paksu tuuhea tumma tukka, samoin isän siskolla ja isälläkin joskus nuorempana, mut sit iskä kaljuuntu hevosenkenkä mallisesti... Tiiätte ehkä taas mitä tarkoitan. :) ja äidin puolelta sit, äitillä, mummolla, sekä mulla on ollu aina vaaleat hennot hiukset... Ukki myös siltä puolelta aika lailla kaljuuntunut. Samoin mun mummo ja äiti! Mut äitillä tää kaljuuntuminen alko vasta vaihdevuosioireissa, 45v jälkeen siis ja mummolla tukkaa oli vielä kunnolla päässä 60-vuotiaanakin, se alko selvästi kaljuuntua vasta 70-vuotiaana... Joten mistä tässä vois olla kyse?? Ja hormonaalisesti mulla on ainakin jotain häikkää kuukautisten kans, sit alapäästä napaa kohti kasvaa pitkiä tummia karvoja, ylähuulen päälle kasvaa vaaleat viikset, poskikarvotus lisääntynyt...

Mun mummo ja äiti kuitenkin saivat nuorena pitää kutrinsa päässä! Mä haluan myös mun tukasta taas vaalean, pitkän, hyvä kuntosen kuontalon ja menetyt hiukset takas...! Ei kalju nainen voi työskennellä baaritarjoilijana, kun baaritarjoilijan on oltava nätti ja seksikäs! :) muutenkin tulisi itku ja ikävä mun hiuksia, jos en vois tehdä enää erilaisia kampauksia ja nää hiukset edustaa niin paljon kans mun persoonaa, ne saavat mut tuntemaan nätiksi, seksuaaliseksi, haluttavaksi ja naiselliseksi............................ Ei mulla ole varaa menettää niitä!

62

2750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäriin_vaan

      Nuorella naisellakin voi hormoonitoiminta olla pielessä. Jos estrogeeni vähenee, luonnollinen testosteroni pääsee vallalle aiheuttaen miestyyppistä hiustenlähtöä naisellekin. Käy gynekologilla ja pyydä testaamaan. Samalla voisit saada e-pillerit jotka samalla kumoaa testosteronin vaikutuksia (esim. Diane Nova).

      • SuviKaroliina

        Okei, kiitti! :)

        Mistä tuommonen vois sit johtua et hormoonitoiminta pielessä ja estrogeeni vähenee?

        Oon aina ollu myös epäileväinen noiden e-pillereiden suhteen. Äiti varottanu, ettei niitä kannata syyä, koska sit voi käyä niin että nekin sotkee hormoonitoimintaa ja voi alkaa kärsiä lapsettomuudesta... Nii en minä sitäkään haluais. :/ ja entä jos haluan vaikka joskus 25v alkaa yrittämään lasta, munhan on pakko lopettaa sillon pillereiden syönti, joten miten mun hiusten sit käy!? Ja raskauden jälkeenhän vissiin monella naisella karisee myös tukkaa päästä..... Mutta mulla on nyt semmonen tunne, ettei miun keho lähtis nyt edes raskautumaan! Kärsisin/tulen kärsimään lapsettomuudesta jos näitä ongelmia ei saada hoidettua kuntoon. ;/

        Mut joo, tosiaan mul vois olla jotain hormonaalista häikkää koska on epäsäänöllisyyttä niiden kuukautisten kans, sit pieniä verenvuotoja usein ihmeellisesti muuten kuukaudessa, tota karvan kasvua mun mielestä väärissä paikoissa naisella, äänen mataluutta... Vois mennä oikeen kunnon lääkärin tarkastukseen! Mut joskus kun oon käyny ja kertonu tosta mun hiusongelmastakin, nii lääkäri ei oo ottanu vakavasti vaan sanonu et joskus nainen voi kaljuuntua muutenkin vaan ja se täytyy vaan hyväksyä............. Mitä v*ttua? Ei kai tällänen kaljuuntuminen ole nyt NORMAALIA 20-vuotiaalla naisella?????

        Muuten en koe itseäni kovin miehiseksi, tai no okei, pidän minä autoista ja jostain kamppailulajeista, mutta muuten pukeudun hyvin naisellisesti, rakastan olla seksuaalinen nainen ja flirttailla, voimakas, äidillinen = rakastan lapsia... Eikös nää kaikki ole perin naisellisia piirteitä.


      • Kaljuhko

        Minulla monirakkulaiset munasarjat tuottaa vereen liikaa mieshormonia. Myös kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa hiusten lähtöä. Lääkäriin vaan selvittelemään. Siskoni sai pälvikaljuun ylsityisen puolen lekurilta vahvat kortisoniliuokset ja hiukset kasvoivat nopeasti takaisin


      • kokeillaanpa

        Kysytään Annelilta www.anneliauer.com


      • SuviKaroliina kirjoitti:

        Okei, kiitti! :)

        Mistä tuommonen vois sit johtua et hormoonitoiminta pielessä ja estrogeeni vähenee?

        Oon aina ollu myös epäileväinen noiden e-pillereiden suhteen. Äiti varottanu, ettei niitä kannata syyä, koska sit voi käyä niin että nekin sotkee hormoonitoimintaa ja voi alkaa kärsiä lapsettomuudesta... Nii en minä sitäkään haluais. :/ ja entä jos haluan vaikka joskus 25v alkaa yrittämään lasta, munhan on pakko lopettaa sillon pillereiden syönti, joten miten mun hiusten sit käy!? Ja raskauden jälkeenhän vissiin monella naisella karisee myös tukkaa päästä..... Mutta mulla on nyt semmonen tunne, ettei miun keho lähtis nyt edes raskautumaan! Kärsisin/tulen kärsimään lapsettomuudesta jos näitä ongelmia ei saada hoidettua kuntoon. ;/

        Mut joo, tosiaan mul vois olla jotain hormonaalista häikkää koska on epäsäänöllisyyttä niiden kuukautisten kans, sit pieniä verenvuotoja usein ihmeellisesti muuten kuukaudessa, tota karvan kasvua mun mielestä väärissä paikoissa naisella, äänen mataluutta... Vois mennä oikeen kunnon lääkärin tarkastukseen! Mut joskus kun oon käyny ja kertonu tosta mun hiusongelmastakin, nii lääkäri ei oo ottanu vakavasti vaan sanonu et joskus nainen voi kaljuuntua muutenkin vaan ja se täytyy vaan hyväksyä............. Mitä v*ttua? Ei kai tällänen kaljuuntuminen ole nyt NORMAALIA 20-vuotiaalla naisella?????

        Muuten en koe itseäni kovin miehiseksi, tai no okei, pidän minä autoista ja jostain kamppailulajeista, mutta muuten pukeudun hyvin naisellisesti, rakastan olla seksuaalinen nainen ja flirttailla, voimakas, äidillinen = rakastan lapsia... Eikös nää kaikki ole perin naisellisia piirteitä.

        SuviKaroliina, Sinun kannattais alkaa syömään tyrnin marjoja niin vitamiinitasapainosi paranee huomattavasti ;)))


      • Kaljusetämies
        SuviKaroliina kirjoitti:

        Okei, kiitti! :)

        Mistä tuommonen vois sit johtua et hormoonitoiminta pielessä ja estrogeeni vähenee?

        Oon aina ollu myös epäileväinen noiden e-pillereiden suhteen. Äiti varottanu, ettei niitä kannata syyä, koska sit voi käyä niin että nekin sotkee hormoonitoimintaa ja voi alkaa kärsiä lapsettomuudesta... Nii en minä sitäkään haluais. :/ ja entä jos haluan vaikka joskus 25v alkaa yrittämään lasta, munhan on pakko lopettaa sillon pillereiden syönti, joten miten mun hiusten sit käy!? Ja raskauden jälkeenhän vissiin monella naisella karisee myös tukkaa päästä..... Mutta mulla on nyt semmonen tunne, ettei miun keho lähtis nyt edes raskautumaan! Kärsisin/tulen kärsimään lapsettomuudesta jos näitä ongelmia ei saada hoidettua kuntoon. ;/

        Mut joo, tosiaan mul vois olla jotain hormonaalista häikkää koska on epäsäänöllisyyttä niiden kuukautisten kans, sit pieniä verenvuotoja usein ihmeellisesti muuten kuukaudessa, tota karvan kasvua mun mielestä väärissä paikoissa naisella, äänen mataluutta... Vois mennä oikeen kunnon lääkärin tarkastukseen! Mut joskus kun oon käyny ja kertonu tosta mun hiusongelmastakin, nii lääkäri ei oo ottanu vakavasti vaan sanonu et joskus nainen voi kaljuuntua muutenkin vaan ja se täytyy vaan hyväksyä............. Mitä v*ttua? Ei kai tällänen kaljuuntuminen ole nyt NORMAALIA 20-vuotiaalla naisella?????

        Muuten en koe itseäni kovin miehiseksi, tai no okei, pidän minä autoista ja jostain kamppailulajeista, mutta muuten pukeudun hyvin naisellisesti, rakastan olla seksuaalinen nainen ja flirttailla, voimakas, äidillinen = rakastan lapsia... Eikös nää kaikki ole perin naisellisia piirteitä.

        Kyllä se kaljuuntuminen unohtuu kun tilaat ilmaiset Aku Ankat kuukaudeksi

        http://tinyurl.com/4akuankkaa


      • kiitiliini

        E pillerit suojaa ja vitamiini pitoiset ruuat auttaa kannattaa myös välttää värjäämisiä voimakkailla väreillä sekä muita hiuskemikaaleja


    • Tiiidu

      Katsos täällä kohtalotoveri, mulla samanlaisia ongelmia, olen 22 vuotias...
      Ensinnäkin menisin ensiksi gynekologille ja tarkastaisin että onko PCOS, eli monirakkulaiset munasarjat. Luultavasti oireidesi perusteella, aiheuttaa helposti hiustenlähtöä.

      Tai sitten kilpirauhasen toimintaongelmat, keliaki tai vehnäallergia.

      Käy lääkärissä selvittelemässä ja kerro sitten millainen tuomio tuli.
      Mulla ei ole mitään noista ja hiuksia lähtee, ilmeisesti ahdistus ja stressi ovat mulla vaikuttaneet kovasti. Sain kovasta stressistä ja ahdistuksesta kuvailemasi päänahan oireet, päänahka on jo pitkään ollut kunnossa, eikä hiuksia kai lähde enää niin hirveästi kampaajankaan mielestä. Silti musta on tullut vainoharhainen tarkkailemaan tuota hiustenlähtöä...

      • SuviKaroliina

        Jep, stressi ja ahdistus on saatanasta ................................................................................................................

        Mutta onko se mikään ihme jos on ollut stressiä ja ahdistusta, jos molemmat vanhemmat on mielisairaita, toisella myös päihdeongelma, kiusaamista, rutkasti huonoja ihmissuhteita, ystävän kuolema huumeisiin ................................................................................................................

        Pelkään vaan, että voikohan musta kokonaan tulla kalju kun tukka on jo valmiiks ohut liuru ja sitä vaan lähtee edelleen .................................................


    • Daisy1234

      Heippa! Itse olen 21- vuotias ja olen kärsinyt hiustenlähdöstä monia kertoja, mutta tilanne on aina palautunut. Nyt tammikuussa alkoi taas hiustenlähtö stressaavan elämäntilanteen vuoksi. Kävin lääkärissä, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Tosin minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka lääkityksestä huolimatta voi aiheuttaa hiustenlähtöä. Nyt kuitenkin tilanne on korjaantunut. Uutta hiusta tulee ja tukka on paksuuntunut huimasti, tosin en tule koskaan paksua tukkaa saamaan, sillä se ei ole hiustyyppini. Itse uskon tilanteen parantuneen aloitettuani monet eri lisäravinteet. Aloin syömään B-vitamiinia, Omegaa, sinkkiä, kalkkia ja biotiinia. Suosittelen näitä sinullekin, sillä edistävät hiustenlähtöä. Toki lääkärillä kannattaa ehdottomasti käydä tutkituttamassa hormoniasiat ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Ja yritä olla stressaamatta, vaikka tiedän että se on vaikeaa. Tsemppiä, tiedän tuskan!

      • SuviKaroliina

        Syön naisten monivitamiinia ja omegaa... riittääköhän se? Ainakin luontaistuote kaupassa sanottiin mulle, että tuon pitäisi riittää jos muuten syö terveellisesti ja elää terveellisesti.

        Hienoa että sulla on korjaantunut tilanne... Mulla ei ole korjaantunut missään vaiheessa, vaan tukkaa vaan lähtee ja liuhuletti ohenee ja kohta sitä ei oo yhtään jäljellä. :(( mulla huomaa selvää kaljuuntumista. Kukaan mies ei ees halua, kaljua nuorta naista ja eihän se normaalia oo, et nainen on kalju ja etenkin nuori... ja emmä kyllä kelpais ees itelleni, kaljuna! .


      • Daisy1234

        Suosittelisin kyllä noiden lisäksi vielä sinkkiä ja biotiinia, ne kun ovat ne hiuksille tärkeimmät :) Käväise lääkärissä, mieluiten ihotautilääkärillä, joka ottaa asian tosissaan!


    • Annnnnn5

      Täällä yksi 25-vuotias nainen, jolla samat ongelmat. Hiustenlähtö masentaa ja joka päivä tarkkailen peilistä hiuksiani ja mietin tuleeko minusta kalju jos tässä hiukset vaan jatkavat ohenemista. Ihotautilääkärillä kävin (yksityisellä) ja lääkäri antoi lähetteen erilaisiin verikokeisiin, missä katsottiin mm. Kilpirauhas-arvot, laaja verenkuva sekä erilaisia hormoni-arvoja. Hormoneissa oli yksi poikkeava arvo ja tämän takia olen menossa endokrinologille, joka on perehtynyt hormonitoimintaan. Toivon että ratkaisu löytyy sillä tällä itseluottamuksella, en tulisi kestämään sitä jos tämä jo valmiiksi ohut tukka katoaa pian kokonaan.. asiasta stressaaminen ei kyllä helpota tilannetta ollenkaan. Jollain tavalla on vaan vaikea hyväksyä, että tämä olisi perinnöllistä sillä suvussani ei ole kaljuja naisia ja isällänikin on tukka päässä.

    • titititiff

      Hei Annnnnn5 mikä hormoniarvo sinulla oli koholla? itselläni sama edessä, siis hormooniarvojen mittaaminen :)

      • Annnnn5

        Kävin endokrinologilla ja siis koholla ollut arvo oli SHBG eli sukupuolihormoneja sitova globuliini. Ja ei kuulemma liity millään lailla hiusten ohenemiseeni.. e-pillerit kohottavat tuota arvoa ja on ihan normaalia. Huoh. Lähtöruudussa ollaan.. :( elättelin toiveita että jotain olisi ns. vialla minkä voisi korjata ja tämä vaiva helpottaisi. Kai se on vaan hyväksyttävä että hiukset ohenee ohenemistaan eikä mitään voi tehdä.. pettynyt olo.


    • MICHA_

      Hola!
      Oletko kokeillut googlata Alopeciasta? En halua maalailla perkeleitä seinälle mutta se voisi olla esim. syy hiusten lähtöösi.
      Alopeciassa on monia eri muotoja esim hiuksia lähtee vain tietyistä alueista, hiukset lähtevät kokonaan, kehon koko karvoitus hiukset lähtevät tai sitten ylipäänsä koko pään alueen hiuksien harveneminen.
      Alopecia on piilogeneettinen autoimmuuni sairaus, eli ihminen ei välttämättä tiedä kantavansa kyseistä geeniä. Sairaus voi puhjeta missä iässä tahansa, eli se voi olla tosiaan jo syntymässä tai puhjeta vasta viisikymppisenä. Monesti se puhkeaa nuorella aikuisiällä.
      Sairaus on aaltoilevaa se saattaa ''nukkua'' vuosia ja puhjeta yht äkkiä. Moni joka sairastaa alopeciaa voi sairastua kerran eikä hiusten lähtö puhkea enää uudelleen. Toisilla ''terve'' ja ''sairas'' vaihe voivat vuorotella.
      Akuttivaiheeseen eli hiusten lähtöön ei osata sanoa syytä. Monesti siihen liittyy stressaava elämän tilanne. Ja stressiä ei tietenkään vähennä huoli hiusten tippumisesta.

      Apuna tuohon voi kokeilla DCP-hoitoa. Missä päänahkaan levitetään
      nestemäisessä muodossa olevaa allergeenia. Mitä ihminen ei kohtaa normaalissa elämässä. Tämän toivotaan laukaisevan hiusten uudelleen kasvun. Mitään takeita hoidosta ei ole ja tulokset ovat yksilölliset.
      Jos kaljua/kaljuja alueita haluaa peittää voi käyttää huiveja, pantoja, myssyjä, vaihtaa jakauksen paikkaa ja toki voihan sitä ostaa peruukinkin.

      En tiedä onko tapauksessasi Alopecia, mutta tuossa voisi olla yksi syy hiusten lähtöön.....

    • SuviKaroliina

      No en todellakaan aio mitään peruukkeja päähäni tunkea, aion saada hiustenlähdön loppumaan ja saada kasvamaan omat hiukset takaisin! Kokeilen homeopatiaa, tulen sitten joskus kertomaan teille miten asian kanssa kävi. Esimerkiksi englanniksi googlaamalla homeopatiasta (homeopathy) löytyy paljon tietoa myös miten on pystytty parantamaan hiustenlähtöä ja kaljuuntumista. Kaikkihan siihen hoitomuotoon ei usko, mutta itse uskon koska on maailmalla niin laajasti käytetty ja selkeästi kuviakin löytyy englanninkielisiltä sivuilta hiustenlähdön hoitamisesta, että kannattaa kokeilla, rahansahan siinä voi menettää, mutta mitä sitten jos tukkakin lähtee päästä? tuleepahan sillon ainakin todettua, että kaikki tuli kokeiltua ja voi saada jopa terveytensä ja tukkansa parhaimmillaan takaisin! Oli se silloin ainakin kannattavaa. :) ja kannattaa ehdottomasti etsiä pätevä homeopaatti, itse suosittelisin lääkäri-homeopaatteja tai heidän alaisuuksissaan työskenteleviä muita homeopaatteja, sellaisten luokse minäkin olen menossa.

    • nainen-25

      Jos todella hiustenlähtö on perinnöllistä eikä toimivaa hoitokeinoa löydy niin onhan niitä ns. puoliperuukkeja/lisäkkeitä tai millä nimellä niitä kutsutaankaan. Ei varmastikaan niin hiostava kuin täysperuukki ja kunnon liikkeestä ostettaessa takuuvarmasti aidon näköinen kun vielä leikattu omaan malliin. Miksi sitä paitsi lisäkkeen käyttö olisi sen kummallisempaa kuin pidennystenkään käyttö, eivät ne pidennyksetkään omaa hiusta ole. Jotenkin inhottavaa että tämä naisten hiusten oheneminen on jollain tavalla "tabu". Itse olen päättänyt että varmasti jossakin vaiheessa jos tämä hiusten oheneminen vaan jatkuu ja pahenee kovaa tahtia niin tulen turvautumaan johonkin lisäkkeeseen, olen lukenut että sellainen lisäke löytyy jonka kampaaja kiinnittää uudelleen 1-2 kuukauden välein eli ei tarvitse sitä itse väkertää ja huolehtia etteikö pysyisi. Parempi ratkaisu kuin se, että joka aamu pitää asetella haivenet ettei päälaki paista ja itselläni ainakin esim. auringon paisteessa tai muuten kirkkaassa valossa on todella vainoharhainen olo hiusteni suhteen joten jos ongelman saisi peitettyä olisi helpotus suuri ja varmasti itsevarmuus parantuisi kun asiaa ei tarvitsisi koko ajan miettiä.

    • ruokavalion_vaikutus

      Hei,
      Pystyn samaistumaan tilanteeseesi, koska itsekin olen erityisesti sinun iässäsi kärsinyt pahastakin hiustenlähdöstä useita vuosia. Söin tuohon aikaan paljon maitotuotteita ja käytin runsaasti valkoisia jauhoja ja sokeria sisältäviä tuotteita. Päänahkani punoitti ja kutitti. Olin jo aika toivoton, mutta sitten tein ruokaremontin; jätin maitotuotteet juustoa lukuunottamatta, karsin sokerin ja valkoisen jauhon käytön minimiin, aloin juomaan paljon vettä ja lisäsin ruokavaliooni paljon hyviä rasvoja (pähkinät, mantelit, oliiviöljyt, avokadot etc.) sekä paljon vihanneksia & kasviksia ja marjoja. Muistan tuolloin lukeneeni useastakin paikasta, että erityisesti maitotuotteet tekisi huonoa päänahan hyvinvoinnille. Lisäksi tein päänahalleni rauhoittavia turvehoitoja, kävin päänahan hapanhoidoissa ja käytin Revivogen hoitonestettä (nykyisin tuosta sarjasta taitaa olla myös shampoita saatavilla), koska myös minulla oli alkanut ohimot vetäytymään. Ostin myös apteekista päänahkaa rauhoittavaa shampoota, jota käytin muun pesujen ohella kerran viikossa.

      Yksi keskeinen syy hiustenlähtöön on usein huonosti voiva päänahka. Ruokavaliomme muiden joukossa vaikuttaa olennaisesti päänahan hyvinvointiin ja siten myös hiusten kasvuun. En tiedä, syötkö jo muutenkin todella terveellisesti, mutta ruokavalion vaikutusta hiustenkasvuun kannattaa googlettaa; niiden kahden välillä on yllättävän suuri korrelaatio. Tiedän tuskallisen hyvin, mitä on nuorena naisena kärsiä hiustenlähdöstä ja toivon sydämestäni, että saat apua vaivaan ja tilanteen rauhoittumaan. Netistä löytyy paljon tietoa hiustenlähdöstä; itse aikoinaan käytin päivittäin tunteja netistä tietoa hakemiseen, koska valitettavasti lääkärit hyvin harvoin ottavat tosissaan hiustenlähtöä - eivät ottaneet minullakaan. Tsemppiä sinulle!

    • tiuhtiiiii

      mikä tilanne aloittajalla?

    • SuviKaroliina

      Moi.

      Mukavaa, että täällä kysellään miten minulla on mennyt.

      Nyt tulin vähän päivittämään tilannetta, mitä kaikkea tässä onkaan tapahtunut.

      Tällä viikolla, olen käynyt lääkärissä ja menin myös hiusakatemian hiusjuuritutkimukseen.

      No lääkärissä minut määrättiin verikokeisiin. Laajat verikokeet otetaan ensikuun alussa kun mulla on kuukautiset päällä, lääkäri haluaa tutkia ainakin minun hormonaalista toimintaa ja sitten testataan myös laktoosi-intoleranssi, keliakia, sun muut. Ja katotaan mitä testien tulokset näyttää ja miten sitten edetään etiä päin. Pitääkö mennä vielä gynekologille jne. Onneks mulle kuitenkin tällä kertaa sattu oikeen mukava nuori naislääkäri joka otti mut tosissaan ja jäi tunne, et lähtee tekemään minun kanssa varmasti kaikkensa ja selvittää mikä mulla on, hänen edustamansa länsimaisen lääketieteen keinoin.

      Homeopaattisessa hoidossa olen myös tällä hetkellä. Homeopaattini on vain tällä hetkellä kesälomalla. Yritetään hoitaa minun kehoa tasapainoon ja terveyteen homeopatian ja luonnonlääketieteen keinoin, kaikista niistä sairauksista mitä mulla tällä hetkellä on. Eniten elämääni vaikuttavat sairaudet on tällä hetkellä hiustenlähtö ja ärtyneen suolen oireyhtymä. Miettikää mikä paketti tuossa on naiselle! Kaljuuntuu ja huono vatsan toiminta, voi kun on ihanaa.. <3 Homeopaatistani voin kanssa sanoa sen verran, että siinäkin mielessä olen löytänyt oikeanlaisen ihmisen elämääni, ihana ja auttavainen! Enkä muuten ehkä aikaisemmin maininnut, mutta olen kerran saanut jo elämässäni todistaa homeopatian tehon. 4v sitten homeopatialla saatiin paranemaan ärtyneen suolen oireyhtymääni liittyvä vatsan turvotus ja se on pysynyt poissa myös 4v! ihan sama mitä syön & teen, vatsa ei enää turpoa. =) ja sain helpotusta myös mielialaoireisiini, koska homeopatiassa otetaan huomioon just kokonaisuus, henkinen & fyysinen kehon osat, ovat yhtä, eikä niitä voi erotella ja molemmat vaikuttaa toisiinsa ja kun homeopatialla saadaan paranemaan jotain, paranee myös henkisiä oireita & fyysisiä oireita. Lycopodium oli sen homeopaattisen valmisteen nimi, joka minua aikanaan paransi. Haluan sen verran kuitenkin sanoa, että sama homeopaattinen valmiste ei toimi kaikilla samalla tavalla tai ei sitten ollenkaan jos on täysin sinun kehollesi sopimaton aine ja kun on kyse kroonisista sairauksista, niin aina pitäisi mennä homeopaatin vastaanotolle ja ammatti homeopaatti määrittää sitten sen oikean lääkeaineen/aineet kyseisiin vaivoihisi! Mutta eri homeopaattisista lääkeaineista voi kyllä lukea netistä ja joskus saattaa helposti huomata, että hei, toihan lääkeaine sopisi juuri täydellisesti minuun/vaivoihini tai ainakin osittain voisi olla toimiva! Mä olen itse homeopatiaan perehtynyt jo paljon tähän 5v sisään.

      Mut unohdetaan nyt tää homeopatia asia ja mennään asioissa taas eteenpäin...

      Kerron teille seuraavaksi mitä selvisi siellä hiusjuuritutkimuksessa =) :

      - Hormonaalinen häiriö, stressi, magnesiumin puute, maitojuuret.....

      Näistä asioista hiustenlähtöni kuulemma johtuu.

      No tuota hormonaalista ongelmaa osasin epäillä itekkin, eli ei siis tullut yhtään yllärinä, siksi verikokeissa mm. selvitetään nyt kilpirauhasjutut (mummolla kilpparin vajaatoiminta.) ja gynekologille ehkä pitää mennä myös jos on muuta hormonaalisesti selvitettävää kanssa sitten... Mä mietin tässä vaan, että miten sitten mitäkin hormonaalista ongelmaa lähdetään hoitamaan? e-pillereillä? luin ainakin siitä jostakin thyroxin kilpirauhaslääkkeestä ja joillain se on taas jopa lisännyt hiustenlähtöä...! mä mietin että miten se voi olla mahdollista, koska eikö tuon lääkkeen pitäis just laittaa se kilpirauhashäiriö kuntoon jotta hiustenlähtö myös loppuis mikä on yks esimerkiks sen kilpirauhasen vajaatoiminnan oireista???

      No stressikään ei tullut yllätyksenä, siitä minä olen tässä ketjussa jo puhunutkin. Pitäis osata ottaa vaan vaan rauhallisemmin, rennommin ja hieroa myös päänahkaa.

      Magnesiumin puute yllätti minut taas täysin! syön kuitenkin lihaa, kalaa, kasviksia, ruisleipää... tälleen kuitenkin monipuolisesti. Silti magnesium tasot varmaan ihan nollassa! en tiiä johtuuko se sit stressistä/ahdistuksesta, et se on polttanu minun magnesium tasot ihan loppuun... vai, kun mulla on myös tuo suolistohäiriö, niin ruoka ei imeydy kunnolla...? Vittu mitä paskaa, joka tapauksessa...

      Maitojuuret. Sekin yllätti, koska kauheasti varsinaisia maitotuotteita en ees käytä! jogurtti on ainut missä selviten maidon käyttö näkyy. Mut en ole moneen vuoteen juonut niinku edes maitoa - maitoa enää, juustoakin syön vaan sillon tällön, suklaata ja kaakaota viikonloppusin ja lämpimissä lounaissa maitoa/maitojauhetta mitä nyt ikinä ehkä onkaan, niin sen verran kun siinä ruuassa sitä sitten on... Kaikista vaikeinta ois kokonaan muuttaa, koko ruokavalionsa. Koska kuitenkaan mitään varsinaista allergiaa ei esimerkiks oo.. Joten sanoin siellä hiusakatemiassa että kaikkea muuta olen oikeastaan valmis noudattamaan ja katsomaan millasia tuloksia saadaan aikaseks, paitsi ruokavaliota

      • SuviKaroliina

        Mutta kahtoo nyt miten tää homma lähtee tästä rullaamaan...

        Ensikuussa olisi tarkoitus aloittaa varsinaiset hiusakatemian hoidot. Nyt tämän loppukuun aion syödä vaan hyvin ja monipuolisesti, huolehtia sopivasta levosta ja liikunnasta... Elokuun lopussa kun homeopaattini palaa lomilta, niin kokeilla varmaan uutta homeopaattista lääkeainetta. Koska tää nykyinen ei ainakaan auta ja mulla ois mielessä yks, mitä tahtoisin ehdottomasti kokeilla ja se ois ehkä oikea ja auttais minua, harmittaa että aikaa on hukattu tämänkin verran väärien valmisteiden kanssa ja tukka tippuu 24/7 silti päästä! Sit käydä siellä verikokeissa. Ruveta syömään magnesium lisää. Tällä hetkellä syön biotiiniä 5000 mikrogrammaa. Syön myös naisten omaa monivitamiiniä ja omega 3:sia. Joten onhan tässä vähän kaikkea...

        JA JOS NÄILLÄKÄÄN MINUN HIUSTENLÄHTÖ EI LOPU JA TULEN NÄYTTÄMÄÄN ESIMERKIKS TÄLTÄ ................................................................................................ :

        http://www.skinspecialistdelhincr.in/images/Male and Female Pattern Baldness2.jpg

        Niin ystävät hyvät, mun on pakko sanoa teille että teen todennäköisesti silloin ensvuonna itsemurhan.

        Mulla ei oo enää mitään menetettävää ja sillon voin sanoa, että oon myöskin ainakin yrittänyt kaikkeni, koska nyt yritän tosissani skarpata ja tehdä _KAIKEN_ , jumaliste kaiken sen eteen, että hiustenlähtöni saadaan loppumaan ja saan kasvamaan menetetyt hiukset takaisin tai ainakin suurimman osan niistä, muutenkin terveyteni kuntoon...

        Ei ole kiva tunne kun tuntuu, että keho rapistuu askel askeleelta alta ja menee vain heikompaan kuntoon fyysisesti & henkisesti. :( en tiedä mikä minulla on.

        Sen verran voin kuitenkin teille elämästäni valottaa... että mulla on ollut elämässä aivan liikaa kaikkea surua, tuskaa ja paskaa ettei oo tosikaan...

        Synnyin perheeseen jossa on mielisairaat vanhemmat. Isä alkoholisti. Kotona lähes jatkuvaa riitelyä. Tätä oli mun lapsuus, aika tasapainotonta ja epänormaalia.

        Sitten päädyin rajusti kiusatuksi. Kiusaamista oli koulussa, koulun ulkopuolella ja tunkeutui kotiin saakka myös pilasoittoina ja netissä haukkumisena. Missään ei oikeen saanu olla rauhassa.

        Lukematon määrä 1034588688559 huonoja ihmissuhteita... Huonon maineen takia, kiusaamisen takia, minua hävettiin ja mun kanssa ei haluttu seurustella... Haukuttiin aina pystyyn vaan ja jotenkin minä en pärjää vaan ihmissuhteissa... :'(

        En ole päälle vuoteen ollut enää missään tekemisissä perheeni tai sukuni kanssa. Asun yksinään myöskin muualla.

        Lopuksi vielä sit tää, et multa on menny terveys... ja tuntuu et murenee vuosi vuodelta vaan enemmän alta... en oo saanu pariin vuoteen enää nukuttua kunnolla, mielenterveysongelmia tullu kaikista elämän koettelemista kolhuista kun niitä on ollu ihan liikaa!, fyysisiä sairauksia tullu taas stressistä ja stressin on taas aiheuttanu nuo elämän kolhut...


        Niin hulluahan sitä ois jumalauta pitää tällästä elukkaa enää elossa! En minä osaa elää ja elämässäni ei ole ollut enää oikein kunnolla mitään hyvää 7 vuoteen ... 7 VUOTEEN TAJUATTEKO ... Eikä mulla ole enää perhettä, sukua, ystäviä, terveyttä... Ei mitään mitä menettää, paitsi tämä paska elämä, kun vielä hengitän ja oon elossa! Musta on ollu jopa niin paljon vaivaa mun omille porukoille, että jos niille kieris tieto siitä että minä oon kuollu, ne vihdoin pääsis käsittelee kaikki asiat ja saamaan rauhan sen asian kanssa, että minun elämästä ei oikeen tullu mitään ja että todennäkösesti minullakin on rauha nyt tuolla jossain, kun en oo enää olemassa, enkä ajattele, enkä tunne... Emmä voi muuta kun pyytää anteeks mun vanhemmilta ja sanoa sen että anteeksi kun mun elämästä ei tullu mitään, että mä en kyenny olemaan tän parempi lapsi, enkä menestymään elämässä... Kaikki heitti mun elämässä 7 vuotta sitten kuperkeikan ympäri kun jouduin kiusatuks ja siitä lähtien asiat on vaan menny huonompaan suuntaan. Välillä jotain pientä parempaakin kautta on ollu, mut ikinä ei oo noustu kunnolla vielä tästä kuopasta mihin on vajottu ja tultu takasin terveeksi! Itkettää ihan ajatella ja kirjoittaa jotain tällästä, että minun elämä päättys nuorena ja näin huonosti.

        Mut ehkä meitä kaikkia ei oo vaan tarkotettu elämään täällä vanhuuteen saakka ja niinhän se onkin, koska muuten ihmisiä ei kuolis nuorena, vauvana, lapsena! ja kaikki ei vaan osaa myöskään elää, eikä kaikista tuu menestyjiä vaikka yrittäis mitä... Osasta ihmisistä tulee erakoita, alkoholisteja ja heilläkin varmaan takanaan pitkä rankka tie, mikä on siihen pisteeseen johtanu... Koska kukaan ei varmasti halua huonoa terveyttä ja huonoa elämää itselleen ja on yrittänyt pyristellä myös sitä vastaan! ja tehdä muutoksia, niin kun minä nyt yritän ja olen ottanut todellakin itseäni niskasta kiinni... Ja toivon et se tuottaa mun terveyden kanssa tulosta!!! PAKKO SEN ON, koska muuten mä olen ihan kusessa.

        Tai ainahan asioihin löytyy joku tietty ratkasu, mut mä en haluis tehdä tietynlaista ratkasua vaan saada hyvän ja terveen elämän!


      • SuviKaroliina

        ... Ja niinku mikä täs hommas on pahinta, niin tää epävarmuus! epävarmuus siitä, tulenko minä ikinä terveeksi...

        Koska tää tilanne mikä mulla on nyt päällä, niin mä en valitettavasti pysty elämään onnellista ja sellasta vapaata elämää, mitä minä oon niin monta vuotta kovasti halunnu. :(

        Mutta vielä en oo luovuttanu ja nyt mul on auttamas myös hyvät tyypit täs mukana, nii ei näistä terveysongelmista voi muuta kuin selvitä ...!

        Mut ymmärrätte varmaan ajatella myös minun kantilta sen, pelon, että mitä jos kaikki ei järjestykkään parhain päin.....

        Ja omasta mielestäni mä olen kyllä onneni ansainnut, mä olen kyllä sen verran paljon jo kärsinyt ja joku vois tähänkin vastata että " hei camoon............. mitä nyt taas, sehän on vaan pelkkä hiustenlähtö, elämä makeeta silti!!! "

        Niin ottakaapa jokainen tyyppi joka tuollasta kehtaa ruveta väittämään, niin huomioon nuo minun taustat. Mulla on niin paljon ollu kaikkee muutakin paskaa elämässä, että jos vielä naissukupuolisena tulee sillä tavalla kaljuksi niin kuin tuo linkkaamani kuvan nuori nainen, niin kyllä sitä voi alkaa jo miettimään itsemurhaa !

        Yks tyyppi mulle keskustelupalstallakin sano, että hän ymmärtää ihan hyvin sen, että miksi hänen ystävänsä on alkanut miettimään itsemurhaa ja ehkä tahtoo myös toteuttaa sen, koska hänenkin elämässään on ollut paljon kaikkia rankkoja juttuja... ja terveys jo myös muutenkin mennyt ja nyt vielä lähtee hiukset päästä...

        Niin eihän sitä kukaan ihminen jaksa loputtomasti älyttömiä määriä kaikkea paskaa elämässään ymmärtää.

        Ja vielä pahemmaks asioita tekee se, jos se kaikki tapahtuu nuorella iällä ja lyhyen ajan sisään.

        Pelko hiipii minun sisimpään siitäkin että minä kuolen nuorena, koska meidän suvussa, on hyvin paljon ollu nuoria kuolemia. Syistä jos toisesta. Ja monella on elämä menny päin perse edellä mäntyä ja nyt se on menny sit minullakin...

        Sukuvika siis.

        Mä mietin et johtuuko se siitäkin, et mun oma äiti ja isä ovat ongelmaisuudellaan siirtäneet sen ongelmaisuuden myös minun elämään ja sen takia munkin elämä on tällä hetkellä ongelmallista ja ollut myös aiemmin, vaikka mä koittaisin paeta sitä kuinka maailman ääripäihin, nii ei aina tuu mitään...

        Minä kuitenkin toivon, niin hartaasti toivon, että saisin omassa elämässäni muutettua tämän suunnan ja katkastua huonon elämän kierteen ja mun elämästä vois vielä tulla loistavaa ja tervettä !

        Mitään peruukkia minä en rupea päähäni tunkemaan. Vaikka henkisesti oon saatana siihenkin vastoinkäymiseen jollakin tavalla valmistautunut! Mulla alkaa ensviikolla työt ja vähän pelottaa, et miten tämä hiustenlähtö ongelma etenee ja entä mitä jos tulee näkymään työkavereiden silmissä, joudun häpeällisesti nuorena naisena käyttämään peruukkia, mistä hitosta mä revin rahat ees peruukkiin... Eikä se peruukki oo kuitenkaan koskaan sama asia kuin omat hiukset.
        Tälläsiä tuntemuksia mulla kuitenkin on, terveyteni menettäneenä ihmisenä, nuorena ihmisenä, kun halusitte kuulla että miten mulla nyt menee ja tässäpä minä kirjottelin 3 viestin verran sitten kuulumisiani... Toivottavasti jaksatte lukea! En tiedä millon tulee seuraavan kerran kuulumisia, varmaan tuossa syyskuun puolella. Ps. Yrittäkää ymmärtää, mä en huvikseni sano että teen itsemurhan, joskus se voi olla ihmiselle jopa levollisempi tapa kuin elää, ja mullakin on kuolleita läheisiä ihmisiä tuolla toisella puolen jotka on menny huumeisiin, ehkäpä minun ois tarkotus liittyä piakkoin sitten heidän kuoroonsa. Että mua kaivataan tuonne toiselle puolelle jo nuorena ihmisenä ja siellä saisin pitää upeat hiukset päässä. Mut mielialat tän ongelman kanssa vaihtelee ihan ylös alas, millon masennuksesta, häpeään että näkeeköhän nuo mun läpipaistavan päänahan jne... Tää elämä ja kaikki vastoinkäymiset vaikuttaa yllättävän paljon psyykeeseen ! ja täytyis silti olla vaan nöyrä, elämä menee niin kuin se menee. Ei siinä auta valittaa, eikä sille voi mitään, etenkin jos on parhaansa yrittänyt sitten oikeasti asioissa. Ja jokaisella on oikeus päättää omasta elämästä, etenkin yli täys-ikäsenä haluamallaan tavalla, haluaako elää esimerkiks halvaantuneena vai ei ja jos ei halua, eikä pysty siihen ja paljon kaikkee muutakin paskaa jo takana, niin en minä sitä yhtään ihmettele tai nää välttämättä pahana vaihtoehtona että ihminen tekee silloin itsemurhan... ~ Se voi olla jopa kauniimpaa ja levollisempaa kuin kärsimys ! ~ Ja välillä mä ehkä puhun liian kauniisti ja varman pelottomasti myös kuolemasta, tunnen euforiaa siitä että pääsisin täältä pois, eihän se ole ihan terve ajatusmaailma ja silloin puhuu ehkä mun keskivaikea masennus mikä on ihan todettu siinä vaiheessa kun mulla alkoi myös krooninen unettomuus, kuin minun oma persoona ja en minä tunnista enää itsestäni edes sitä 10-vuotiasta tyttöä, milloin minä olin vielä onnellinen ja vapaa ja terve... Se ihminen on kuollut jo aika päiviä sitten...

        Positiivisuutta kehiin silti toivoa! :)


      • SuviKaroliina

        Ja avautuminen helpottaa vähän aina.


      • SuviKaroliina

        Ja joku vielä sano, että jos tää on jotain perinnöllistä... Ei se hitto soikoon ole NORMAALIA että mun ikäinen nuori nainen kaljuuntuu !!!

        Ja hiusakatemian työntekijän mielestä, mun hiustenlähtö ei myöskään sit ollu kaljuuntumista vaan pelkkää hiustenlähtöä ja että ei hiusnystyt kuole koskaan, mutta kun on jotain häiriötekijöitä ja jos niitä ei hoideta pois, niin sen takia tuntuu ja asia onkin niin että uutta tukkaa ei kasva tilalle...

        Mut enköhän mä oo nyt avautunu taas ihan tarpeeksi ja pidettävä nyt taukoa ja keskityttävä itsestä hyvin huolehtimiseen!


      • Ota_kevyemmin

        En jaksanut lukea kaikkea purkaustasi. Syys hiustenlähtöösi voi löytyä tuosta stressistäsi.
        Jos haluat hukata rahasi, mene vaan Hiusakatemian asiakkaaksi. Homeopatiallakaan ei vaikuteta kuin psyykkisiin syihin jotka kylläkin voivat auttaa tilaasi.


      • Hoitoemo
        SuviKaroliina kirjoitti:

        Mutta kahtoo nyt miten tää homma lähtee tästä rullaamaan...

        Ensikuussa olisi tarkoitus aloittaa varsinaiset hiusakatemian hoidot. Nyt tämän loppukuun aion syödä vaan hyvin ja monipuolisesti, huolehtia sopivasta levosta ja liikunnasta... Elokuun lopussa kun homeopaattini palaa lomilta, niin kokeilla varmaan uutta homeopaattista lääkeainetta. Koska tää nykyinen ei ainakaan auta ja mulla ois mielessä yks, mitä tahtoisin ehdottomasti kokeilla ja se ois ehkä oikea ja auttais minua, harmittaa että aikaa on hukattu tämänkin verran väärien valmisteiden kanssa ja tukka tippuu 24/7 silti päästä! Sit käydä siellä verikokeissa. Ruveta syömään magnesium lisää. Tällä hetkellä syön biotiiniä 5000 mikrogrammaa. Syön myös naisten omaa monivitamiiniä ja omega 3:sia. Joten onhan tässä vähän kaikkea...

        JA JOS NÄILLÄKÄÄN MINUN HIUSTENLÄHTÖ EI LOPU JA TULEN NÄYTTÄMÄÄN ESIMERKIKS TÄLTÄ ................................................................................................ :

        http://www.skinspecialistdelhincr.in/images/Male and Female Pattern Baldness2.jpg

        Niin ystävät hyvät, mun on pakko sanoa teille että teen todennäköisesti silloin ensvuonna itsemurhan.

        Mulla ei oo enää mitään menetettävää ja sillon voin sanoa, että oon myöskin ainakin yrittänyt kaikkeni, koska nyt yritän tosissani skarpata ja tehdä _KAIKEN_ , jumaliste kaiken sen eteen, että hiustenlähtöni saadaan loppumaan ja saan kasvamaan menetetyt hiukset takaisin tai ainakin suurimman osan niistä, muutenkin terveyteni kuntoon...

        Ei ole kiva tunne kun tuntuu, että keho rapistuu askel askeleelta alta ja menee vain heikompaan kuntoon fyysisesti & henkisesti. :( en tiedä mikä minulla on.

        Sen verran voin kuitenkin teille elämästäni valottaa... että mulla on ollut elämässä aivan liikaa kaikkea surua, tuskaa ja paskaa ettei oo tosikaan...

        Synnyin perheeseen jossa on mielisairaat vanhemmat. Isä alkoholisti. Kotona lähes jatkuvaa riitelyä. Tätä oli mun lapsuus, aika tasapainotonta ja epänormaalia.

        Sitten päädyin rajusti kiusatuksi. Kiusaamista oli koulussa, koulun ulkopuolella ja tunkeutui kotiin saakka myös pilasoittoina ja netissä haukkumisena. Missään ei oikeen saanu olla rauhassa.

        Lukematon määrä 1034588688559 huonoja ihmissuhteita... Huonon maineen takia, kiusaamisen takia, minua hävettiin ja mun kanssa ei haluttu seurustella... Haukuttiin aina pystyyn vaan ja jotenkin minä en pärjää vaan ihmissuhteissa... :'(

        En ole päälle vuoteen ollut enää missään tekemisissä perheeni tai sukuni kanssa. Asun yksinään myöskin muualla.

        Lopuksi vielä sit tää, et multa on menny terveys... ja tuntuu et murenee vuosi vuodelta vaan enemmän alta... en oo saanu pariin vuoteen enää nukuttua kunnolla, mielenterveysongelmia tullu kaikista elämän koettelemista kolhuista kun niitä on ollu ihan liikaa!, fyysisiä sairauksia tullu taas stressistä ja stressin on taas aiheuttanu nuo elämän kolhut...


        Niin hulluahan sitä ois jumalauta pitää tällästä elukkaa enää elossa! En minä osaa elää ja elämässäni ei ole ollut enää oikein kunnolla mitään hyvää 7 vuoteen ... 7 VUOTEEN TAJUATTEKO ... Eikä mulla ole enää perhettä, sukua, ystäviä, terveyttä... Ei mitään mitä menettää, paitsi tämä paska elämä, kun vielä hengitän ja oon elossa! Musta on ollu jopa niin paljon vaivaa mun omille porukoille, että jos niille kieris tieto siitä että minä oon kuollu, ne vihdoin pääsis käsittelee kaikki asiat ja saamaan rauhan sen asian kanssa, että minun elämästä ei oikeen tullu mitään ja että todennäkösesti minullakin on rauha nyt tuolla jossain, kun en oo enää olemassa, enkä ajattele, enkä tunne... Emmä voi muuta kun pyytää anteeks mun vanhemmilta ja sanoa sen että anteeksi kun mun elämästä ei tullu mitään, että mä en kyenny olemaan tän parempi lapsi, enkä menestymään elämässä... Kaikki heitti mun elämässä 7 vuotta sitten kuperkeikan ympäri kun jouduin kiusatuks ja siitä lähtien asiat on vaan menny huonompaan suuntaan. Välillä jotain pientä parempaakin kautta on ollu, mut ikinä ei oo noustu kunnolla vielä tästä kuopasta mihin on vajottu ja tultu takasin terveeksi! Itkettää ihan ajatella ja kirjoittaa jotain tällästä, että minun elämä päättys nuorena ja näin huonosti.

        Mut ehkä meitä kaikkia ei oo vaan tarkotettu elämään täällä vanhuuteen saakka ja niinhän se onkin, koska muuten ihmisiä ei kuolis nuorena, vauvana, lapsena! ja kaikki ei vaan osaa myöskään elää, eikä kaikista tuu menestyjiä vaikka yrittäis mitä... Osasta ihmisistä tulee erakoita, alkoholisteja ja heilläkin varmaan takanaan pitkä rankka tie, mikä on siihen pisteeseen johtanu... Koska kukaan ei varmasti halua huonoa terveyttä ja huonoa elämää itselleen ja on yrittänyt pyristellä myös sitä vastaan! ja tehdä muutoksia, niin kun minä nyt yritän ja olen ottanut todellakin itseäni niskasta kiinni... Ja toivon et se tuottaa mun terveyden kanssa tulosta!!! PAKKO SEN ON, koska muuten mä olen ihan kusessa.

        Tai ainahan asioihin löytyy joku tietty ratkasu, mut mä en haluis tehdä tietynlaista ratkasua vaan saada hyvän ja terveen elämän!

        Lupaa nyt kuitenkin, ettet sentään tee itsemurhaa.
        Suhteellisuutta.
        Sinulla on elämä edessäsi.
        Stressaamalla stressaamisesta teet itsellesi hallaa.
        Itse olen jo 50 tuolla puolen, ja hiuksia on lähtenyt niin että päänahka kiiltelee välillä.
        Koko elämäni ajan.
        Itsemurhaa en ajatellut koko aikana, hiusten takia , en edes jos olis ollut tekosilmät kierossa ja olkapäät tekonivelineen väärinpäin asetettuina.

        Kyllä se siitä. Jos mieliala kovasti painuu, mene hakemaan stressiin ja ahdistuneisuuteen lääkettä, se on täysin luvallista, sallittua ja toivottavaakin.

        Vahva ihminen tunnustaa tosiasiat ja hakee apua.

        Minä näen sinussa paljon vahvuutta kun pystyt näin hyvin erittelemään tuntemuksiasi.
        Käännä tuntemukset teoiksi, käytä niitä voimavarana.

        Epätoivon voi suunnata harrastuksiin, sukuun, ystäviin, muihin ihmisiin.

        Murehtimalla stressi ei ainakaan parane.
        Hae apua psyykkiseen rasitukseesi, olet oikeutettu tukeen ja apuun.
        Jaksamista !


      • maidoton75

        Itse kärsin myös aikanaan rajusta hiustenlähdöstä ja ohimoiden kaljuuntumisesta, eikä lääkäri ottanut asiaa todesta. Kävin sitten hiustutkimuksessa, jossa minullakin todettiin maitojuuret - eli käytännössä se tarkoittaa sitä, että olen allerginen maidon proteiineille. Karsin siis kaiken maidon pois, ja se vaati varsinkin alkuvuosina aika paljon opettelua ja aikaa kauppareissuilla - maitoa ja sen ainesosia kun tungetaan lähes kaikkeen prosessoituun, valmiiseen ruokaan ja juomaan. Minullekin suositeltiin lisäksi kaikenlaisia kalliita turvehoitoja ym., mutta en halunnut maksaa itseäni kipeäksi niistä. Ja hyvin pärjäsin ilmankin, kun vain katson, mitä suuhuni laitan. Mielestäni ei kannata odottaa mitään ihmeellisiä poppaskonsteja, jotka jotenkin poistaisivat ongelmasi, jos et ole oikeasti valmis tekemään niitä asioita, jotka asiaasi auttaisivat. Voimia kuitenkin tilanteeseesi, tiedän miten inhottavaa tuo on!


      • ilonaiiris68

        voimia sinulle,vaikeassa elämäntilanteessasi. olen itse sairastanut ns,pälvikaljuutta ,joksi sitä 50luvulla kutsuttiin,non60vuotta.millonkaan en ole ajatellut itsemurhaa,vaan olen ajatellut ,että voisi olla,joku pahempikin sairaus.esim.syöpä.kärsin kyllä nuorena paljonkin vaivastani,koska minulta ajoittain lähtivät,myös ihokarvat ja silmäripset.mikä oli mielestäni kaikkein pahita.onneksi 60luvulla oli voimakas kajaalimeikki muotia,joten vedin vain mustat rajaukset yläluomiin.niin teen nytkin,kun ripseni välillä lähtevät.välillä on ollut montakin vuotta,ettei paljaita paikkojaole päähäni tullut,muttaehkä 3vuotta on pisin aika,kun olen saanut pitää ohuet hiukseni.kaljuuntumatta.lapsesta asti minut kuljetettiin lääkäressä ja kokeita tehtiin mitään konkreettista apua en kuitenkaan saanut.kaikkia vitamiineja olen elämäni aikana syönyt varmaan säkillisen.aikoinaan kun odotin ensmmästä lastani,hiukseni revähtivät kasvammaan ja muuttuivat todella paksuiksi ja kiiltäviksi.luulinkin jo, että tästäkö tämä parani.mutta ei,vuoden päästä kaljut paikat taas ilmestyivät.ajattelin silloin,että hormoonitoim.olisi jotain vikaa.tutkimuksissa todettiin sen olevan normaalia.lääkärissä en ole enään muutamiin vuosiin käynyt senvuoksi,peruukkeja ja hiuslisäkkeitä minulla on jo omiksi tarpeiksi.4vuotta aikaa sain vielä vanhana ,psoriaksen harmikseni.sitä aion nyt hoitaa kiinalaisella ruokavaliolla.ja akupunktiolla.ehkä siitä on apua myös hiusten lähtöön. suosittelisin sinuakin ottamaan selvää kyseisestä hoidosta ,varsinkin ruokavaliosta. tiedän että kaikki johtuu tressistä ynm.minulla oli kuitenkin hyvä ja onnellinen lapsuus.ainoana lapsena maatalossa,pienessä maalaiskylässä oli elämäni parasta aikaa.kuitenkin silloin sairastuin tähän hiustenlähtöön.toivon,sinun löytävän itsellesi mielenrauhan ja lääkärin joka pystyy helpottamaan vaivaasi.nykyään on jo lääkkeet ja hoitotavat.huomattavasti parantuneet.jos asut sellaisella paikkakunnalla,jossa voisit harrastaa vaikkapa meditaatiota niin kannattaisi kokeilla. se ainakin poistaa tressiä.


    • SuviKaroliina

      Huomasin, että joo olen eilen aika lailla avautunut tuntemuksistani ja pitkästi... Mutta eihän se mitään, joskus on hyvä purkaa vaan kaikki mitä mielen sisällä liikkuu ja etenkin tälläselle keskustelupalstalle, koska täällä se ei satuta ketään... Toivottavasti ette pidä nyt mua ihan hulluna avaukseni johdosta, halusin vaan näyttää miten paljon olen kärsinyt elämässäni ja miten paljon muhun nämä sairaudet myöskin vielä vaikuttavat. Oma tuntemukseni on, että olen kärsinyt aivan liikaa.

      Tiedän myös, että stressi/ahdistus laukaisi minulle aikanaan tämän kaljuuntumisen. Eli aiemminkin oli hiustenlähtöä, mutta uutta hiusta kasvoi kuitenkin aina tilalle. Sitten hiustenlähtö muutti muotoaan pari vuotta sitten ja enää vain lähtee hiuksia ja tuntuu ja näyttää siltä että uutta ei kasvakkaan enää tilalle. Tästä olen täällä jo kirjoittanutkin. Mutta ne syyt jotka sillon mulle voimakasta stressiä ja ahdistusta aiheuttivat, ei ole enää olemassa ja muutenkin yritän nyt olla sitten rennompi ja rauhoittuneempi. Pakko vetää viiva menneen ja nykypäivän välille. Hiusakatemian hiustutkijan mielestä hiustenlähtöni ei myöskään ollut kaljuuntumista, vaan pelkkää hiustenlähtöä.

      Mitenkä minä hukkaisin rahani hiusakatemian kanssa? kerta lääkärikään ei välttämättä osaa auttaa minua? kävin hiusakatemiassa ja näin mm. asiakkaista kuvia ennen ja jälkeen hiustenlähdön, joten esimerkiksi siitä syystä mulla ei ole mitään syytä epäillä hiusakatemian hoitoja tai muutenkaan. Varmasti niistä on joillekin apua ja toivon mukaan myös minullekin. :)

      Homeopatiasta sinä et näytä myöskään tietävän yhtikäs mitään ja se auttaa kyllä psyykkisesti & fyysisesti. Mutta sä ootkin näköjään näitä ihmisiä jotka uskoo pelkän länsimaisen lääketieteen voimaan, joten sun kanssa näistä asioista on ihan turha lähteä edes kinastelemaan. :) se kinastelu on taas sitten se mikä nostaa mun stressitasoja. Ja sanoin tuolla aikasemmin, että ihan hyvin ymmärrän myös ihmisiä joiden on vaikea uskoa tälläsiin hoitomuotoihin ja ei siinä mitään, jokainen saa uskoa siihen mihin itse haluaa ja kokeilla kans sitä mitä haluaa, mut sen haluun myös sanoa et sunlaiset on ihmisinä kyllä aika perkeleitä ...! Sä et näköjään ite kärsi hiustenlähdöstä tai ole edes naispuolinen, iällisesti en tiedä minkä ikäinen myöskään, mut oli miten oli, niin helppohan se on sinun tulla tänne vittuilemaan ja sanomaan ikään kuin että kärsi, mikään sun tilanteessa ei toimi..... !

      Joten, jos mulla on jo oma kohtaista kokemusta jonkun asian toimivuudesta. Niin tuollaiset kommentit voit säästää kyllä jollekin ihan muulle ja toiseen keskusteluun. Minä en jaksa näin arasta aiheesta lähteä sinun kanssa kinastelemaan, enkä näe myöskään tarvetta siihen jonkun netti randomin kanssa. Ihmiset osaa myös ite lukea netistä hiusakatemiasta ja mm. myös englanniksi homeopatiasta ja hiustenlähdöstä esimerkiksi, tai sitten ihan länsimaisen lääketieteen hoidoista ja tutkimuksista hiustenlähdön suhteen. Ja päättää sitten itse mitä asioiden suhteen tekee vai antaako tilanteen jatkua vain samanlaisena.

      Minulla on oman hiustenlähtöni hoidossa nyt mukana länsimainen lääketiede, hiusakatemia, homeopatia ja biotiini. YMMÄRRÄTKÖ, MINÄ HALUAN YRITTÄÄ KAIKEN, _KAIKKENI_ JOTTA SAAN HIUSTENLÄHTÖNI LOPPUMAAN !!!

      Joten jos se on jollekin ongelma, voi pitää turpansa kiinni ja mennä kouhkaamaan jonnekin omaan keskusteluunsa joidenkin hoitojen "toimimattomuudesta". Kun on kyse näin arasta asiasta, on valmis laittamaankin rahaa palamaan, hiustenlähtö sairautena vaikuttaa myös hemmetisti psyykkeeseen!. Välillä voi toimia muutkin hoidot kuin länsimainen lääketiede. Toivottavasti tästä aiheesta ei tarvitse enää enempää kinastella, minä en ainakaan kinastele koska olen sanottavani sanonut.

      Palataan asiaan syyskuussa. Kerron silloin miten tilanteeni on edennyt ihmiset! :) toivottavasti pystyn tuomaan positiivisiä uutisia teille samanlaisesta tilanteesta kärsiville.

      • Tiedä_häntä

        Jotkut ovat kokeneet Hiusakatemian humpuukipaikkana. Laskutetaan paljon ja sellaisista hoidoista joilla ei ole todellisuudessa tehoa.


    • Hoitoemo

      Alopevia, vitiligo.
      Hiusakatemia ei voi hiustenlähdölle mitään, mutta jos tunnet, että siitä on apua, siitä vaan.
      >Samoin on tuon homeopatian laita. Oletko tietoinen, että homeopatiassa 1 ml:n nestettä lisätään 1: 100 000- 1. 000 000- osa vaikuttavaa yrttilääkettä.
      En väheksy, mutta tieteellisten ( ulkomaisten, kotimaisten, riippumattomien ja riippuvaisten ) tutkimusten mukaan homeopaattinen lääkintäteho perustuu placebovaikutukseen.
      Sehän on sinänsä hieno juttu, sillä parempi että otat homeopaattisia valmisteita, joihin uskot kuin varsinasta farmakopeaa, johon et usko.
      Lumelääkevaikutus on kaikessa farmakologiassa arvelujen mukaan 30-50 % niistäkin lääkeaineista, joiden lääketeho voidaa kliinisesti todeta, ja ovat saaneet hoitoluvan tiettyyn tarkoitukseen.
      Siis fine, mikä tahansa keino, jolla tunnet voivasi vaikuttaa olemiseesi, on ok.

      hiusten oheneminen ja uhkaava kaljuuntuminen nuorella iällä ovat todellakin ikävä ja psyykkisesti raskas tapahtuma.
      Mikäli tauti todetaan, ei hiuksia silti välttämättä aina pystytä palauttamaan.

      Sinun tilanteessasi alkaisin valmistella itseäni hiljalleen miettimällä mukavia, pukeviä peruukkimalleja.
      Peruukin käyttö nimittäin vaatii oman prosessinsa. Kun siihen on päätynyt, ihmettelee,miksei tehnyt sitä aiemmin.
      Henkinen kynnys siis se suurin ongelma.
      Kuten silmälasit tai tekohampaat, ne ovat välttämättömyys, ellet sitten ajattele heittäytyä skinheadiksi, joka sekin on ihan varteenotettava vaihtoehto :)

      -kapinaanhan on totisesti aihetta.

      kun muut syyt on joko suljettu pois tai varmistettu diagnoosi, hakeudu Kelan järjestämälle sopeutumisvalmennuskurssille, jossa on muita kaltaisiasi nuoria.
      Saat vertaistukea ja näkökulmaa tilanteeseesi.
      SOPE-kurssit ovat maksuttomia ja myös matkakulut korvataan toiselta paikkakunnalta.

      tsemppiä, se on onneksi vain tukkaa, ja sinulla ei ole syövän hoidosta johtuvaa hiustenlähtöä.
      Jaksamista sinulle !

      • Hoitoemo

        Kehotan hakemaa apua.
        Olet aika sekaisin. Paskanhaistattelu ja huorittelu kertovat siitä omaa kieltään.

        Mitä psyykenlääkkeitä käytät ??!

        -vaihtoon !

        Toivotan silti jaksamista.


      • Hoitoemo

        Lisään vielä, että huumeiden käyttö saa aikaan ahdistuneisuutta, paniikkoireita sekä psykoottisuutta, josta kerroitkin,että perheessäsi esiintyy mielisairautta.

        Se on hoidettavissa, mutta huumeidenkäyttö, pahentaa myös hiustenlähtöä.Bipolaarihäiriössä on kuolemankaipuuta, onko sinut diagnosoitu ?
        Jos on,muistatko ottaa lääkkeesi ?


      • Hoitoemo

        Uskallusta vaatii valita elämä.
        Kuolema tulee valitsematta.


      • Puumaare

        Hienostipa suhtaudut ihmisiin jotka yrittävät auttaa ja ehdottaa vaihtoehtoja sen jälkeen kun itse tulet niitä kyselemään. Se on vain henkilökohtainen voi voi, jos kaikki neuvot eivät pissaliisaa miellytä.

        Mitäs luulet, miten varteenotettavalta puolisolta yleensä vaikutat tuolla asenteella oli hiukset eli ei? Mielialan vaihteluita laidasta laitaan, jos kysymykseen annettu ei neuvo miellytä niin alat nimittelemään ja uhkailemaan väkivallalla, haudot itsemurhaa jne. Päälle vielä ulkoistat omia ongelmiasi muiden syyksi. Jos ei nuoret miehet kiinnostu, niin luuletko että hiukset ovat ainoa kynnyskysymys sille että haluaako joku puolisokseen oman moniongelmaisen?

        Voin omasta puolestani sanoa että ei kiitos, eikä tosiaan johdu ohentuvista hiuksista, vaan asenteesta, joka tulee esille kirjoituksistasi.

        Hyvää tarkoittavien ja neuvoa yrittävien ihmisten vikahan se on, etteivät he ymmärrä pääsi sisäistä kaaosta, kun vaikuttaa siltä ettet tajua sitä itsekään.

        Jos sinä kerran itse olet niin hyvin oman elämäsi kärryillä ja tiedät kaikki vastaukset, niin kumma etteivät ongelmat ole silti poistuneet. Voisiko kuskissa olla sittenkin vikaa? Jos jo tiedät mitä haluat etkä siedä neuvoja jotka eivät lokeroosi mahdu, jätä kysymättä ja säästä kaikkien aikaa.

        Heitä roposi vaikka homeopatiaan jos se lohduttaa, vaikutus se on placebovaikutuskin. Ehkäpä pitkät juttutuokiot homeopaatin kanssa auttavat, vaikkeivat maustetut vedet itsessään mitään tekisikään, jos näin on, siitä kannattaa jo maksaa.

        Noudata jo annettua neuvoa ja hae apua noihin henkisiin ongelmiisi. Lääkitys ei tosiaan ole kohdallaan jos moista nautit.

        Luetpa tätä tai et, ehkä joku muu oppii antamastasi varoittavasta esimerkistä.


      • Seqaisin_ku

        Seinäkello.


    • Hoitoemo

      ja painovirhepaholainen iski:
      taudin nimi on Alopecia.
      Sorry.

    • Puuma765

      Paha sanoa

    • älkääää

      ämmät rutisko. Spede-look on tosi hottia näin syksyn aikaan xDD

    • höpötitihöps

      Hei!
      Kuule, en tiedä mistä tuo huorittelu tulee... mutta haluan silti antaa voimaa sinulle tekemään oma päätös. Et ole kenellekkään velkaa jäämään tänne jos käy sietämättömäksi.

      Mutta toivon että teet sen harkinnan kautta, mieli kirkkaana. Niin että se ei ole vahinko vaan todellakin vaatii uskallusta. Eli hoida ensin kaikki mitä hoidettavissa on, anna siihen aikaa ja lempeyttä itsellesi. Ja sitten - tärkein asia - älä jättäydy yksin.
      Kaikki ihmiset ei ole hyviä, mutta hakeudu kuitenkin mahdollisimman aktiivisesti kivojen ihmisten seuraan... ihan oikeasti! Tiedän että se voi olla pelottavaa... mutta ei kenekään ole tarkoitus täällä yksin elää. Silloin uppoat vain syvemmälle synkeydessäsi etkä uskalla edes ajatella positiivisia puolia tässä elämässä... tämä voi nyt ärsyttää... mutta mitä jos...
      jossain vaiheessa (tämä on vain skenaario minkä heitän auttamisen halustani) huomaat miten paljon myös hyvää ja kaunista täällä maailmassa on. Sinä olet yhtälailla kun mikä tahansa muu eliö oikeutettu elämään ja ottamaan sen ilon mitä irti saa.
      Eli ehkä ulkonäkösi muuttuu mutta se tarkoittaa vain muutosta. Ennen olit siunattu kauniilla hiuksilla, et ehkä enää... jotkut syntyy esim.vammaisena, eikä tiedä mistään muusta. suru muutoksesta on käytävä läpi. Mutta sitten voit aloittaa toisen elämän vähän eri muodossa... ehkä jopa parempana... jos keskityt mielen voimaan... sitten kun olet valmis...
      keskityt kaikkeen hyvään itsessäsi ja ympäsristössä - sinulla on lupa nauttia niistä jutuista mitä on. Kun sen teet, voit saada paljon. Voit antaa ja saada hyvää mieltä ja voimaa muilta ihmisiltä. Sanoisin varmasti juuri noin itsekin, ainakin sinun iässäsi (että kun ei ole muutenkaan menetettävää....) mutta jos ihan rehellisiä ollaan, voiko elämä olla kiinni jostain esteettisestä asiasta. Tai epämukavuudesta (jos peruukki joskus on vaihtoehdoissa)
      Älä nyt ärsyynny näistä vaan ota käyttöösi jos näistä mietteistä on apua - tulevaisuudessa. Juuri nyt vain hoidat itseäsi ja toivottavasti olet ihmisiä lähellä? Pliis! Ronski huumori käyttöön ja pirua sarvista? :D "Näillä mennään" asenteella koitan itse päästä eteenpäin ;)

      Sitä, mitä muut ihmiset ovat mieltä MISTÄÄN sinun ei tarvitse ajatella. Ja taas hyppään tulevaisuuden skenaarioihin mutta sinulla tuntuu tempperamenttiä ja rohkeutta riittävän - valjasta se positiivisen huumorin käyttöön ja ole avoin... ihmisten suhtautumisessa kaljuuntumiseen tai peruukin pitämiseen ei ole muuta vikaa kuin se että jotain pelottaa että vahingossa loukkaa jos asiasta puhuu ääneen... eli kun itse olet avoin ja positiivinen - jutusta tulee luonnollinen myös muille, eikä heidän tarvitse arkailla seurassasi. Avoimuus ja sydämellisyys on kauneinta mitä voi ihmisessä olla mielestäni. Kukaan ei jaksa ilkeitä ihmisiä olivat kuinka täydellisen näköisiä tahansa.

      Ihastuin 25 vuotiaana mieheen jolla on kai tämä sairaus mistä täällä puhuttiin, hän on käyttänyt peruukkia sieltä teinivuosista lähtien kun hänen kaikki hiukset ja karvat lähtivät.
      Epämukavaa, siihen aikaan varsinkin, toki oli varmasti. Mutta hän on niin tottunut. Ei koskaan valita asiasta... kun se vain "on" aivan kun minulla on hiukset.
      Sanon niitä muuten yleensä hiuksiksi, koska sitä ne hänelle on. "pesetkö hiukset tänään" "sulla on hiuksissa roska" Joskus kun puhun peruukista erillisenä, silloin käytän peruukki sanaa "tuonko peuukkisi sinne"

      Usko pois minulla on silmää komeille miehille ja itsekin todella kaunis, niin että voisin saada ulkonäön puolesta melkein "kenet tahansa" Paitsi että UPS! en voikaan, koska se kumppanin valinta ei ole kiinni ulkonäöstä! Usko vanhempaasi :) Persoona on se juttu. Sinussa on selkeästi persoonaa paljon :D Syleile siis sitä mitä on, ota taukoa synkistelystä... jos nautit väreistä, teetä vaikka ihanista kuoseista sellaisia "turbaaneja" tai pantoja... hae uusia makuja identiteettiisi... ja sit se kaunein asuste hymy ;)

      Halusin vain kertoa oman kokemukseni, ettei koskaan 10 vuotisen suhteen aikana, mieheni karvattomuus ole ollut mikään juttu, saatika negatiivinen asia. Tietenkään.
      Ei myöskään ystäville tai vähemmän tutuillekaan. Tosi moni ei edes huomaa asiaa. Kaikki näkee hymyn ja hyvän energian. Asenne ratkaisee.

      Kaikki aikanaan ja *tutus on kenelle tahansa ymmärrettävää. Ota aikaa ja voimia!

      En siis väitä että olet kaljuuntumassa!!! heitin vain omia ajatuksia mistä joko on apua tai ei.

      Olen 35v jos haluat tietää.

      Pliis kerro kuulumisia silloin tällöin!

      • aloittajaa

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13777061/diagnosoi-hiustenlahtoni-syy!-(sis.kuvat)

        KUULKAA, LUKEKAAHAN TUO KETJU...

        Siinä on tiivistettynä kaikki asia, jota en lähde täällä enää kertaamaan!

        Laitan vielä tämän tähän myös! homeopatia ja hiustenlähtö hoitoa.

        http://www.askdrshah.com/app/hairfalling/hairloss-photosgallery.aspx

        Enkä todellakaan palaa enää tänne paska palstalle. Missä ei ymmärretä ihmisen omia valintoja elämisen suhteen. Ja muutenkin tyrkytetään vaan peruukkia päähän, kierosti tai sitten suorasti, ei pyritä hoitamaan edes sairauksiaan ja vaivojaan. Ihan oma mokanne, etten tule enää päivittelemään kuulumisia. :)


      • TimanttiEiSammaltaKasva
        aloittajaa kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13777061/diagnosoi-hiustenlahtoni-syy!-(sis.kuvat)

        KUULKAA, LUKEKAAHAN TUO KETJU...

        Siinä on tiivistettynä kaikki asia, jota en lähde täällä enää kertaamaan!

        Laitan vielä tämän tähän myös! homeopatia ja hiustenlähtö hoitoa.

        http://www.askdrshah.com/app/hairfalling/hairloss-photosgallery.aspx

        Enkä todellakaan palaa enää tänne paska palstalle. Missä ei ymmärretä ihmisen omia valintoja elämisen suhteen. Ja muutenkin tyrkytetään vaan peruukkia päähän, kierosti tai sitten suorasti, ei pyritä hoitamaan edes sairauksiaan ja vaivojaan. Ihan oma mokanne, etten tule enää päivittelemään kuulumisia. :)

        "Enkä todellakaan palaa enää tänne paska palstalle..."
        Jess! Jippii! Tämä selvästikin helvetin epäkypsän ja tunnevikaisen ihmisen kirjoittama järjetön tilitys ja toisten ihmisten haukkuminen lopultakin saanee päätöksen.?. Ellei oheisesta lupauksestaan huolimatta ilmesty tänne vielä solvaamaan ja siten jatka tätä farssiksi muuttunutta viestiketjua. Luulin todella otsikon perusteella, että aihe olisi kiinnostava ja antaisi jotain lukijalleen. Kyllähän se toki kiinnostava olikin - varsinkin hienosti ja ajatuksella kirjoitetut vastaukset SuviKaroliinan "ongelmiin", joista lukemani perusteella hiusten lähtö lieneekin vain niitä pienimpiä. No, siinä meni taas puoli tuntia elämästä ihan harakoille. En edes yleensä lue noita ääliöviestejä, mutta kun aloittajan aihe liippasi läheltä omaa kaljua päätäni - ja niinpä taas päädyin ääliöviestejä lukemaan. Kiitos kuitenkin kaikille muille fiksuista kirjoituksista! Iloista syyskuuta!


      • höpötitihöps
        aloittajaa kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13777061/diagnosoi-hiustenlahtoni-syy!-(sis.kuvat)

        KUULKAA, LUKEKAAHAN TUO KETJU...

        Siinä on tiivistettynä kaikki asia, jota en lähde täällä enää kertaamaan!

        Laitan vielä tämän tähän myös! homeopatia ja hiustenlähtö hoitoa.

        http://www.askdrshah.com/app/hairfalling/hairloss-photosgallery.aspx

        Enkä todellakaan palaa enää tänne paska palstalle. Missä ei ymmärretä ihmisen omia valintoja elämisen suhteen. Ja muutenkin tyrkytetään vaan peruukkia päähän, kierosti tai sitten suorasti, ei pyritä hoitamaan edes sairauksiaan ja vaivojaan. Ihan oma mokanne, etten tule enää päivittelemään kuulumisia. :)

        Ole hyvä, rakas kanssaihminen! Olen iloinen että käytin viimeisen ja melkein ainoan mahdollisuuteni viettää vapaa-aikaa auringossa, kirjoittaakseni sinulle. Sen arvoista, jos sait siitä tukea hoitaa itseäsi juuri niinkuin parhaaksi katsot, välittämättä muiden mielipiteistä. Eli viestini meni perille ja sait voimaa kulkea omaa polkuasi? Ihanaa, sinussa on paljon hyvää!

        Oli ensimmäinen kerta kun tänne kirjoitan... .. .


    • valevenakko

      Anteeksi, etten kunnolla nyt lukenut pitkää kirjoitustasi, mutta tuli vaan mieleen, että syötköhän jotain lääkkeitä tai muita pillereitä, joissa haittavaikutuksena kaljuuntuminen? Ja onko yleisterveys hyvä? Jos harrastat säännöllisesti liikuntaa, syöt terveellisesti ja olet normaalipainoinen, ja siitä huolimatta tukkaa lähtee laahkuina, niin kannattaisi lääkärissä käydä.

      • Hei_olen_jo

        66 vuotias mies. Minulla oli iso kalju kohta keskellä päätä ja nyt siihen on kasvanut paksu tukka. Tiedän hyvin, että mikä tuon tukan on kasvattanut


    • iloinenmieliauttaa

      Ei tukka ole koko elämä. Monilla on vielä pahemmin. Tyttäreni sairasti syövän alle kaksikymppisenä, tukka lähti mutta kasvoi onneksi takaisin. Siinä vaiheessa tukka on sivuseikka. Sitä vain toivoo että saa vain elää.
      Tressi ja jotkut lääkkeet vaikuttaa varmaan hiuksiin. Joka päivä ei voi pestä hiuksiä shampoolla, se kuluttaa tukkaa liikaa. Tukan värjäys myös kuluttaa vaikkei sitä aina myönnetä.
      Edellä on paljon jo hyviä neuvoja joten en ala niitä kertaamaan.
      Vanhemmalla iällä sitten huomaat ettei se ulkonäkö olekaan kaikki kaikessa. Sinulle tekisi hyvää jos löytäisit sellaisen poikakaverin joka ihastuisi aidosti sinuun eikä vain pelkästään sinun ulkonäköön tai hiuksiin. Yleensä ulkonäköön ihastuminen ei kanna kovin kauaa.
      Tsemppiä ja kaikkea kivaa sinulle !

    • otahanselvää

      "Mutta mistä tämä johtuu ja eikö tätä pitäisi yleensä olla vasta yli 45-vuotiailla naisilla joilla hormoonitoiminta muuttuu ja sitten vanhoilla mummeleilla!? Miksi minä menetän 20-vuotiaana naisena, jo tukkani, kuin hormoonimuutoksissa taistelevat naiset tai vanhat mummot". En tunne yhtään kaljua mummoa enkä yli 45-vuotiasta naista, jotka olisivat kaljuja tai kaljuuntumassa. Itse olen vuoden päästä 45 ja hiukset sen kuin paksuuntuu ja paksuuntuu, joten jos kaljun haluan pitää leikata se. Ja mistäs olet saanut päähäsi ettei nuorilla muutu hormonitoiminta, esim. anorektikoilla ja ylipainoisilla muuttuu hormonitoiminta, kuukautiset jää pois, hiukset harvenee jne.

    • urts

      Alkon valikoimiin on tällä viikolla tullut eteläkorealainen Jinro Soju -juoma. ÄLKÄÄ EREHTYKÖ OSTAMAAN!!! TASTE LIKE SHIT, PASKAA SE ON JA SEASSA HIEMAN KUSTA. ÄLLÖÄ!!!

    • kärsivä1234

      Hei! Kärsin samasta ikävästä ongelmasta kuin sinäkin. Et ole asian kanssa yksin, minulla alkanut kaksi vuOtta sitten hiukset lähteä ohimoilta. Olen saman ikäinen kuin sinä sukupuoleltani tosin mies, mutta se ei tässä varmaan Ole olennaista. Joku mainitsikin jo testosteronin lisääntymisen joka voisi olla meillä yksi syy tosin aika kaukaa haettua, voisimme kokeilla jotain luontaistuotteita: Biotiinia, sinkkiä tai pestä tukka ilman kemikaaleja sisältäviä sampoita?

      • Väärä_peruste

        Naisella ei ole testosteronia niin paljon kuin miehellä, edes epäedullisessa tapauksessakaan.


      • hänelläonkykyauttaa

        En tiedä palaatko aloittaja enään tälle palstalle.
        Haluan kuitenkin sanoa sinulle seuraavaa. On surullista, että sinulla on ollut sairaat vanhemmat ja olet saanut kärsiä moninaisista ongelmista. Elämässä tapahtuu monia asioita joita emme ymmärrä.
        Polvistu siellä omassa kodissasi ja rukoile Jeesusta joka voi auttaa sinua: Jeesus sinä näet minut ja kaikki vaikeuteni mitä on ollut ja on. Luovutan elämäni johdon sinulle ja pyydän anna anteeksi kaikki mitä itse olen väärin tehnyt, auta minua antamaan anteeksi myös niille, jotka ovat minua väärin kohdellee, tee minusta sinun lapsesi ja ohjaa elämääni tästä lähtien suurella viisaudellasi.


      • Väärä_ohje
        hänelläonkykyauttaa kirjoitti:

        En tiedä palaatko aloittaja enään tälle palstalle.
        Haluan kuitenkin sanoa sinulle seuraavaa. On surullista, että sinulla on ollut sairaat vanhemmat ja olet saanut kärsiä moninaisista ongelmista. Elämässä tapahtuu monia asioita joita emme ymmärrä.
        Polvistu siellä omassa kodissasi ja rukoile Jeesusta joka voi auttaa sinua: Jeesus sinä näet minut ja kaikki vaikeuteni mitä on ollut ja on. Luovutan elämäni johdon sinulle ja pyydän anna anteeksi kaikki mitä itse olen väärin tehnyt, auta minua antamaan anteeksi myös niille, jotka ovat minua väärin kohdellee, tee minusta sinun lapsesi ja ohjaa elämääni tästä lähtien suurella viisaudellasi.

        Rukoukset eivät auta hiussairauksiin.


    • mirrinvillat

      Voi kun mirristäkin lähtisi karvat samallatavallakun päästä ei tarvitsisi seivata

    • äiti55v

      Aloittajan kannattaisi kokeilla Mivitotal Flexia. Kun tyttäreni oli 18-vuotias (nyt 24v), alkoivat hänen silmäripsensä irrota. Kova paikka nuorelle naiselle! Yläluomessa saattoi olla sentinkin kolo. Ripset kasvoivat aina takaisin, mutta irtosivat pian uudelleen.

      Sitten kuulin eräältä naiselta ko. luontaistuotteesta. Häneltä oli lähtenyt takaa hiuksia, ja hän epäili pälvikaljua. Hänen kampaajansa oli neuvonut häntä kokeilemaan yllämainitsemaani tuotetta. Hän kokeili, ja hänen huksensa kasvoivat takaisin.

      Tyttärelleni kävi myös hyvin. Mivitotal Flexin ansiosta hänen silmäripsensä alkoivat pysyä yläluomissa. Tosin hän joutuu edelleenkin käyttämään ko. tuotetta, koska ripset putosivat pois, jos hän piti esim. parin kk:n tauon tuotteen ottamisessa. Hän on kuitenkin valmis maksamaan tuotteesta, koska ripset ovat hänelle tärkeät. Hänellä on pitkät ripset luonnostaan (perimä).

    • Moi!
      Asia sen verran mielenkiintoinen ja kerron omasta kokemuksestani, vaikka olenkin mies.
      Minulla toukasta asti ollut aina hyvät hiukset.
      Viime vuonna lähes tasan tarkkaan vuosi sitten minulta 'tippuivat' kaikki hiukset kahdessa viikossa. Lääkärin vastaanotolle mars mars... päänahka ok ja labrat ok. Lääkäri ymmällään, mutta sitten vastasi, että henkinen stressi saattaa myös aiheuttaa tuon. Pää kaljuksi ja Bemetson kortisooniliuosta ohjeen mukaan. Hiukset alkoivat kasvamaan joka puolelta uudestaan ja nyt ovat jopa niin pitkät, että ovat jopa häiriöksi.
      Minulle asia oli todella nöyryyttävä ja voin vaan kuvitella, sitä naisten kohdalla, jos hiukset ovat tärkeä osa omaa identiteettiä.
      Jaksamista...

    • abojahydro

      Olen yli 60-vuotias ja aloin kärsiä kaljuudesta. Menin ihotautilääkärille. Hän kertoi, että kyseessä on hilsetystauti. Hän määräsi lääkkeeksi abobasea ja hydrokortisonia.Niitä on joka päivähierottava kaljuuntuneisiin kohtiin ja hoito kestää kauan. Mutta hiukset eivät enää lähde. Kuukauden kuluessa alkavat vanhat hiuksetkin kasvaa. Mutta hoito vaatii kärsivällisyyttä ja kestää kauan, siis pian ihotautilääkärille

    • pikkumyy13

      jos syöt lääkkeitä mitä tahansa se vie hiukset päästä. kokemusta on.

      • Eipäs_yleistetä

        Mikä tahansa lääke ei vie hiuksia päästä. Jotkut voivat jopa lisätä hiusten kasvua. Hyvä esimerkki on eturauhasen liikakasvuun tarkoitettu lääke jonka sivuvaikutuksena todettiin hiusten kasvun lisääntyvän.
        Stressi jostain sairaudesta voi aiheuttaa hiustenlähdön, ei sairauden hoitoon tarkoitettu lääke.


    • aaaabbbbccc

      Luin kuparikierukkaan pakkausselosteesta että kierukka voi aihettaa hiustenlähtöä. Toinen syy hiustenlähtöön voi kuulemani mukaan olla että sairastaa jonkuntyyppistä keliakia.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe