Onnistuuko ruusupuisen keittiön maalaus vaaleaksi jopa valkoiseksi. Olisko paras antaa ammattilaisen työksi?
Ruusupuinen keittön maalaus
2
<50
Vastaukset
- puukuinpuu
Onnistuu. Miksi et myy soitintenrakentajille koko keittiösi puita ja vaihda valkoisia, mieleisiäsi keittiön puita uusiin?
- kaikkeeonkokeiltu
Onnistuu kyllä ja ihan kotikonstein siitä voi saada siistin näköisen, jos vain aineet, välineet ja osaaminen on hallussa.
Irroita ovet/poista niistä helat/puhdista ja hio pinnat (ensin 120 karkeus, sitten 240 karkeudella)/poista pölyt harjaten, imuroiden ja kostealla kankaalla/valmista pölyvapaa alue maalusta varten/maalaa ovet ohuelti pohjamaalilla joko hyvällä siveltimellä tai telalla/anna kuivua/maalaa ensimmäinen kerros varsinaista maalia ohuelti (älä pyri peittoon heti)/anna kuivua/maalaa toinen kerros ja anna kuivua/jos epätasaisuuksia niin hio hienolla (320 tai yli) pinta sileäksi/tee viimeistely ohuelti maalaten/anna kuivua/jos olet tyytyväinen maalaukseen niin kiinnitä ovet saranoihin ja kiinnitä helat/jos pinta on vielä vähän epätasainen niin tee vielä välihionta hienolla paperilla, puhdista pölystä ja maalaa vielä yksi kerros huolellisesti ja anna kuivua hyvin.
Tähän menee maalista riippuen 2-5 päivää eli valmista heti se ei todellakaan ole. Tärkeintä on huolellisuus niin puhdistuksessa, hionnassa kuin itse maalauksessa ja työvälineiden valinta/käyttö on myös erittäin tärkeää ja oikein tehtynä tulos on lähes "tehdaslaatua" - tosin laadukasta korkeakiiltoista pintaa on lähes mahdotonta saada aikaan kotikonstein.
Jos epäilyttää ryhtyä urakkaan itse niin etsi seudultasi maalaamo, joka tekee myös kalusteiden maalaamista ja anna ammattilaisten hoitaa asia - ehkä pääset helpommalla ja halvemmalla tai sitten vain vaihda ovet ja vetimet nykyisin haluamiisi.
Ootraus on myös yksi vaihtoehto maalauksen sijaan, jos haluaa jättää puunkuvion näkyviin. Itse olen käyttänyt sitä muutamiin lakattuihin mäntypuisiin, kellastuneisiin oviin ja lopputulemat ovat mielestäni hyvä - toki sekin vaatii osaamista, hyviä työvälineitä ja kärsivällisyyttä - varsinkin tasaisen värin saaminen ilman raitoja vaatii työtä. Kuukleta "ootraus" niin saat lisää infoa asiasta.
Voit toki kokeilla ensin tehdä itse - jos kusee käsiin niin aina ne ovet voi lähettää ammattilaiselle tai ostaa uudet - jos taas lopputulema on itseäsi tyydyttävä niin eiku kiinnitä ovet ja helat paikoilleen ja nauti "uudesta" keittiöstäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389