Ruusupuinen keittön maalaus

Aloittelijat

Onnistuuko ruusupuisen keittiön maalaus vaaleaksi jopa valkoiseksi. Olisko paras antaa ammattilaisen työksi?

2

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puukuinpuu

Onnistuu. Miksi et myy soitintenrakentajille koko keittiösi puita ja vaihda valkoisia, mieleisiäsi keittiön puita uusiin?

• kaikkeeonkokeiltu

Onnistuu kyllä ja ihan kotikonstein siitä voi saada siistin näköisen, jos vain aineet, välineet ja osaaminen on hallussa.

Irroita ovet/poista niistä helat/puhdista ja hio pinnat (ensin 120 karkeus, sitten 240 karkeudella)/poista pölyt harjaten, imuroiden ja kostealla kankaalla/valmista pölyvapaa alue maalusta varten/maalaa ovet ohuelti pohjamaalilla joko hyvällä siveltimellä tai telalla/anna kuivua/maalaa ensimmäinen kerros varsinaista maalia ohuelti (älä pyri peittoon heti)/anna kuivua/maalaa toinen kerros ja anna kuivua/jos epätasaisuuksia niin hio hienolla (320 tai yli) pinta sileäksi/tee viimeistely ohuelti maalaten/anna kuivua/jos olet tyytyväinen maalaukseen niin kiinnitä ovet saranoihin ja kiinnitä helat/jos pinta on vielä vähän epätasainen niin tee vielä välihionta hienolla paperilla, puhdista pölystä ja maalaa vielä yksi kerros huolellisesti ja anna kuivua hyvin.

Tähän menee maalista riippuen 2-5 päivää eli valmista heti se ei todellakaan ole. Tärkeintä on huolellisuus niin puhdistuksessa, hionnassa kuin itse maalauksessa ja työvälineiden valinta/käyttö on myös erittäin tärkeää ja oikein tehtynä tulos on lähes "tehdaslaatua" - tosin laadukasta korkeakiiltoista pintaa on lähes mahdotonta saada aikaan kotikonstein.

Jos epäilyttää ryhtyä urakkaan itse niin etsi seudultasi maalaamo, joka tekee myös kalusteiden maalaamista ja anna ammattilaisten hoitaa asia - ehkä pääset helpommalla ja halvemmalla tai sitten vain vaihda ovet ja vetimet nykyisin haluamiisi.

Ootraus on myös yksi vaihtoehto maalauksen sijaan, jos haluaa jättää puunkuvion näkyviin. Itse olen käyttänyt sitä muutamiin lakattuihin mäntypuisiin, kellastuneisiin oviin ja lopputulemat ovat mielestäni hyvä - toki sekin vaatii osaamista, hyviä työvälineitä ja kärsivällisyyttä - varsinkin tasaisen värin saaminen ilman raitoja vaatii työtä. Kuukleta "ootraus" niin saat lisää infoa asiasta.

Voit toki kokeilla ensin tehdä itse - jos kusee käsiin niin aina ne ovet voi lähettää ammattilaiselle tai ostaa uudet - jos taas lopputulema on itseäsi tyydyttävä niin eiku kiinnitä ovet ja helat paikoilleen ja nauti "uudesta" keittiöstäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3575
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      112
      2446
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1700
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1532
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      92
      1411
    Aihe