Oikeudenkäynti kun useita asianomaisia, seks.rikos

enpidätästälainkaan

Onko kenelläkään kokemuksia seksuaalirikosoikeudenkäynneistä, erityisesti sellaisista, joissa asianomaisia on useita.

Olen todennäiköisesti joutumassa oikeudenkäyntiin asianomistajan roolissa, ja lisäkseni muita asianomistajia on useita, todennäköisesti puhutaan kymmenistä.

Olemmeko kaikki salissa yhtä aikaa? Kestääkö oikeudenkäynti tällöin useita päiviä?
Joudummeko kaikki kuultavaksi, vai valitseeko syyttäjä vain räikeimmät tapaukset puhuteltaviksi?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6803426

      Kymmenistä asianomistajista päättelisin, että kyse on nettihyväksikäytöstä ja kaikki syytetyn jututtamat naispuoliset henkilöt on vedetty mukaan.
      Näitä tapauksia tuntuu olevan nykyään.

      Kokemusta ei ole, mutta useiden päivien pituinen oikeudenkäynti ei ainakaan minusta kuulosta uskottavalta, mutta vieraalle paikkakunnalle joudut kyllä matkustamaan.
      Alle 15-vuotiaat eivät ylipäänsä saa olla oikeudessa mukana, eli heistä kuvataan vain videohaastattelu, jota käytetään oikeudessa todisteena.

      Asiaan sinun kannaltasi varmaan vaikuttaa aika pitkälti se, oletko vaatimassa syytetyltä jotakin, esim. vaaditko tälle rangaistusta ja vaaditko korvauksia häneltä. Jos kyllä, niin ainakin sinun kohdaltasi joudut mukaan oikeusprosessiin ja todennäköisesti oikeussaliin mukaan.
      Poliisikuulustelussa kysytään koetko olevasi rikoksen uhri ja vaaditko epäiltyä rikosoikeudelliseen vastuuseen ja vaaditko häneltä korvauksia.

    • simples

      "Olemmeko kaikki salissa yhtä aikaa? Kestääkö oikeudenkäynti tällöin useita päiviä? "

      Mikäli oikeudenkäynti kestää useita päiviä, se aikataulutetaan niin, että asianomistajan tarvitsee olla paikalla vain silloin, kun hänen omaa syytekohtaansa käsitellään.

      "Joudummeko kaikki kuultavaksi, vai valitseeko syyttäjä vain räikeimmät tapaukset puhuteltaviksi?"

      Puhuteltaviksi, tarkoitat varmaankin että kuultaviksi. Riippuu siitä, että onko epäilty kiistänyt vai myöntänyt, ei teon vakavuudesta. Jos vastaaja on kiistänyt teon ja asianomistajan kertomuksella on syyttäjän mielestä näyttöarvoa, syyttäjä nimeää asianomistajan kuultavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe