Oulun Tuiraan muuttamassa

Päivi-

Hei kaikki!

Olen tässä googlaillut kun muutan opiskelemaan Ouluun nyt kesällä tai viimeistään syksyllä ja minulle on tarjottu asuntoja Tuirasta. Kovin on villejä juttuja Oulun Tuirasta täällä netissä, mutta kysynpä silti, koska en ole ennen Oulussa asunut ja tulen Lapista. Nimittäin onko sillä tosiaan niin ero muuttaako Itä- vai Länsi-Tuiraan?

Minulle on tarjottu asuntoja Kuivastieltä ja Kalliotieltä sekä myös Valtatieltä sellaisesta kivan näköisestä 3 kerroksisesta pikkutalosta, joka on Google-kartan mukaan videovuokraamon vieressä. Mikä noista olisi paras? Kiitos vastauksista jo etukäteen! :-) Päkä

41

5646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-tuiralainen

Ei missään nimessä Kalliotielle. Sairas paikka

• Päivi-

Mikä tuossa Kalliotiessä on vikana? Minulle on tarjottu sieltä monia eri vaihtoehtoja.

• ex-tuiralainen

Siellä asuu kaikki juopot ja narkkarit. Unettomia öitä tiedossa. Talvella murhattiin kaksi ihmistä kirveellä toisella puolen katua.

Jos on pakko Tuiraan päästä niin katso kämppiä Koskitien länsipuolelta.

• Päivi-

Kiitos infosta! Minkälainenhan se Valtatiellä videovuokraamon vieressä olevan 3 kerroksinen pikkutalo on? Sieltäkin olen saanut vinkkiä, että olisi vapaata heillä.

• ölkölksa

Eikös sielläkin heiluttu kirveen kans taannoin.. just Valtatiellähän se oli

• jkiujnm

Kyllä kirves heiluu lähes missä vaan. Halkoja tehdään.....
        Jotenkin typerää kysellä täältä neuvoa asuinpaikoista. Vastaajina pääosin sossun asiakkaat.

• Päivi-
        jkiujnm kirjoitti:

Kyllä kirves heiluu lähes missä vaan. Halkoja tehdään.....
        Jotenkin typerää kysellä täältä neuvoa asuinpaikoista. Vastaajina pääosin sossun asiakkaat.

Onko näin??? Siis vain sossun asiakkaat vastaajina?

• valtiovalta
        Päivi- kirjoitti:

Onko näin??? Siis vain sossun asiakkaat vastaajina?

Kyllä se näin ja nimenommaan!!!

Ja nyt tämä paikallinen lestadiolainen päällikkö Juha Sipilä, miljonääri itse, tumppaa eläkeläisten kurjistamisella kaikki vanhuksetkin sinne sossutapausten sekaan, joten Päkä kuuntele ohjeeni: Elä muuta tänne, mee suoraan ihmisten ilmoille ja Etelä-Suomeen!

On tämä hirviää kun vanhuksetkin jotuuu tuola slummeissa tappelemaan henkestä puolesta.

• Pommi_Läntinen

Länsi-tuiraan kannattaa mielummin muuttaa, koskitiellä on rauhallista asustaa. Länsi-tuirassakin ne muutamat ostarin lähellä olevat talot vissiinkin aika levottomia, tai ainakin yhteen väliin olivat. Kyllähän tuirasta liikkuu paljon juttuja tosiaankin, mutta kyllähän tota tuntuu nykyvän tapahtuvan jokapuolella oulua. Tuirasta on hyvät bussiyhteydet, palvelut löytyy, pizzerioita enemmän ku tarpeeksi ja lyhyt matka keskustaan. Ite oon aina saanu olla kyllä rauhassa täällä, ei oo ollut minkäänlaisia ongelmia.

• Koskitie26

Koskitien länsipuolella asuttiin 4 vuotta. Ei mitään ongelmia. Pari kuukautta sen jälkeen kun muutettiin pois niin alakerran naapuri puukotettiin kuoliaaksi. Oli mennyt porraskäytävään valittamaan melusta.

• tiedänpaikat

Hei Päkä !
      Jos joku noista niin Valtatie. Ei missään tapauksessa Kalliotielle. (Eikö nämä ole kaikki VVO:n kämppiä ? )

• Päivi-

On joo, puolet tarjotuista on VVO:n. Merikoskenkadulla ja Koskitiellä yksityisiä.

• Patuira

Minä vuokraisin sitten Merikoskenkadulta yksityiseltä. Joskus nuorna siinä kadun varrella kesän asuneena ei jäänyt kuin hyviä muistoja. Jos bussilla kulkee niin siitä pääsee heti ikkunan alta joka paikkaan Oulussa ;)
        Muuten Tuirassa on rauhallisempaa kuin mitä nämä pölöhöt yrittää täällä pelotella. Juopot tappelee toki keskenään missä vaan sattuvat liikkumaan, ei ne pelkästään Tuirassa resua, joten kannattaa katsoa ne naapuritkin - jos siinä on baari niin luultavasti sen ympäristössä aina joskus jotain sattuu ja tapahtuu. Jos siinä on päiväkoti niin varmaan vähemmän äksöniä ;)

• abloyz

Tervetuloa vaan tänne Kuivas- ja Hartaantien väliselle vvo:n vuokra-asuntoalueelle. Meitä on moneksi mutta eiköhän me sovussa mahduta asumaan :-) .

• tiedänpaikat

Tuokin yksityiseltä vuokraaminen on vähän "arpapeliä" tiedä minkälainen vuokraisäntä sattuu kohdalle ???? Tuirassa vihoviimeinen paikka Valtatie 44-46 sinne EI missään tapauksessa kannata muuttaa.

• Päivi-

Aivan! Siksi olenkin harkinnyt VVO:ta.

• oululainen

Asuin talossa Valtatie 44-46 kolme vuotta, mua ei kukaan häirinny! Se on aika synkkä talo muuten, esteettisessä mielessä en suosittelis sitä kenellekkään. Mutta jos on rahat vähissä niin miksi ei!

• fhghfghhdh

hfdhghd

• dhdhh

hdhdh

• vnnhdnh

gnhggfm

• Pikkubaarista

Se Makuunin talo on kiva asua ;-) Sekin on VVOn Päkä!!!

• tiedänpaikat

No tervetuloa Ouluun sitten aikoinaan olipa valintasi mikä tahansa. Ei me kaikki olla yhtä hulluja, miltä vois vaikuttaa kun lukee näitä juttuja tällä Oulu palstalla ;)

• suolisuorana

Joo, ei ollakaan. Tämä on Suoli24.

• Päivi-

No tiedättekö minkälaista tienoota Puolivälikangas on asua? Sieltä päin myös tarjotaan asuntoa. On kuulemma sen bussilinjan toisessa päässä - mitä se lie tarkoittaakaan..

• Tiedänpaikat

Ei niin paha paikka kuin Tuira, Toppila, Rajakylä, Kaukovainio... Varmaan tarkoittaa, että sieltä suora bussiyhteys sun opiskelupaikkaan ???

• Päivi-

Ai niin, siinähän on tuo bussiyhteys vielä... :(

• puukkopena

Länsi-Tuira= Mummo-Tuira

Itä-Tuira=Puukko-Tuira

• Paskakaupunni

Juu, älä tuolle Kalliotielle muuta. Sieltä kuulee kaikkea hurjaa, kaverikin sai tappouhkauksia.

Se kolmikerroksinen talo taitaa olla se, missä minäkin tällä hetkellä asun. En ainakaan itse tässä lähellä näe toista, heh. Jos sama talo on kyseessä, tämä on ollut todella rauhallinen asua ja aika moni asukas näyttää olevan jo vanhempaa ikäluokkaa - vaikkakin näyttää siltä, että uusia asuntoja on tässä vapautunut aika monta ja siten niitä nuorempiakin on tullut enemmän. Seinät pitävät äänet sisällään aika hyvin omaan korvaan tai sitten kovin moni ei täällä vain pidä paljoa ääntä, omassa rapussani ei taida asua lapsiakaan. En tiedä noista muista rapuista, voihan niissä joitain hulluja ihmisiä asuakin. Asunnot ovat aika mukavia ja yksiöissäkin taitaa kaikissa olla tuo iso parveke? Itse vuokraan yksityiseltä, en tiedä missä omistuksessa nämä muut asunnot ovat.

Tässä on kuitenkin nyt ympärillä noita remontteja ja talossa itsessäänkin putki/kylpyhuoneremontti menossa. Siltä osin ei ole kauhean rauhallista tai nättiä, joten jos tämän vuoden puolella olet muuttamassa, siinä on se juju. Uuden kylpyhuoneen kuitenkin saisit... Ja toivotaan, että tekevät hyvää jälkeä.

Tuira seutuna ei kyllä ole ehkä se rauhallisin, länsi ilmeisesti se vähemmän ghetto vaihtoehto. Tässä aivan lähellä tapahtui juuri se kirvessurma ja kaikkea muutakin aina sattuu. Tuntuu kyllä, että eivät ne aina ole Tuirasta ne riehujat: paikka on ikävä kyllä monen läpikulkumatkalla, joten siinä sitten tulee kaikki ne Toppilankin hörhöt tänne sekoilemaan. En itse ulkona juurikaan pelkää, mutta en ehkä menisi yksin pimeällä minnekään tässä kaupungissa. En suosittelisi myöskään avaamaan ovea yhdellekään tuntemattomalle, yritä aina mennä käytävään yksin ulkoa tullessasi. Joku hullu voisi hyvinkin tulla mukana, jos on ollut siinä kärkkymässä - pahempi homma, jos olet nuori nainen vielä.

Tuirasta on aivan hyvät yhteydet kaikkialle ja se on myös lähellä keskustaa. Puolivälinkankaalta on lähtenyt myös busseja hyvin ainakin ennen, en tiedä sitten tämän uudistuksen jälkeen. Keskustaan kuitenkin pitäisi mennä busseja aivan hyvin kuten myös yliopistollekin. Tai ehkäpä olet menossa Kaukovainioon kouluun? Sinne tietääkseni juuri menisi tuo suora linja Puolivälinkankaalta, ainakin on mennyt ennen.

• PappaValmeri

Se tyttö tarkkottaa Makuunin taloa eikä siinä ole parvekkeita kuin niissä isoissa kolmenhuoneen asunnoissa !!!

• Paskakaupunni

No niin luultavasti taitaa siitä puhuakin. Itse ajattelin, että tuossa kyseisessä talossa olisi neljä kerrosta, mutta eihän siinä olekaan.

• ex-tuiralainen

Kalliotie = Oulun Mogadishu Avenue.

• Melkein_paljasjalkanen

Ylipäätänsä ns. yhteiskunnallisten vuokranantajien (VVO jne.) kämpistä kannattaa pysyä kaukana Tuiran ollessa kyseessä. Kalliotie on ehdoton nou-nou. Suositeltavinta on vuokrata asunto yksityiseltä, esmes Länsi-Tuirasta, Merikoskenkadulta, Kaarretieltä, Koskitieltä jne. Omistusasuntotalot ovat aina rauhallisempia. Valtatielläkin on muutama pelkästään omistusasuntotalo, ainakin eteläpuolella. Välivainio ja Koskela ovat muita hyviä kaupunginosa eikä paljoa Tuiraa kauempana keskustasta. Harkitse myös Toivoniemeä, mutta siellä on hyvin vähän vapautuvia vuokra-asuntoja. Puolivälinkangas alias Puokkari on nykyään rauhallista seutua, mukavan väljästi rakennettua. Hyvä valinta, hyvät kulkuyhteydet eikä kovin kaukana keskustasta.

• Päivi-

Hei taas! Keitä nämä yhteiskunnalliset vuokranantajat on? Onko Oulun kaupungin vuokra-asunnot myös niitä? En ole sieltä vielä kysynytkään tilannetta. Tuo VVO:han on muuten valtakunnallinen firma ;-)

• Melkein_paljasjalakanen

Tarkoitan just firmoja VVO, Sato, Yh-kodit, Avara jne. Oulun kaupunki vielä pahempi, siellä kämppää kaikki sossutapaukset, varsinkin vanhemmissa taloissa. Uusimmissa vuokrataloissa on vähän fiksumpaa porukkaa, mutta silti yksityinen vuokranantaja on parempi.

• asuin-siellä-1v

onko siellä oulussa nykyään noin paljon sosiaalipummeja että elättää nämä isot asuntoyhtiöt??? ei ollu ennen, ei ollu tosiaankaan.

• Pappa60v

Suomen suurin nuorisotyöttömyys Oulussa. Kuulemma muuttavat maalta tänne, koska on niin helppo saada korvauksia ja sossun rahaa. Tietokoneella vaan täytellään hakemukset ja raha tippuu automaattisesti tilille. Ei tartte edes työkkärissä käydä.

• KuivastienAsukki

Suosittelen Länsi-Tuiraa. Rauhallinen paikka ollut asua ja nopsaa pääsee keskustaan.. Tässä kerrostalossa missä itse asun, asuu paljon hyvän tuulista vanhempaa ikäluokkaa ja jokunen nuori.

• Onasuttu

.olen asunut Merikoskenkadulla ja mielestäni se on maailman paraspaikka ! ( olen asunut ulkomaillakin, voin verrata ).

Kalliotiellä -kin hetki tuli asuttua . Paikka ok , mutta valitettavasti somalitaustaiset ihmiset luulee , että kaikki tavarat on yhteisiä.
      ( muuttokuormalle vartija hyvä olla ).
      Hissi jatkuvasti rikki , hieman levoton talo,
      mutta itseäni ei juurikaan häirinnyt , koska minä elän omaa elämäni , en rellestä / ryyppää itse.

Tuira on kuitenkin sijainniltaan hyvä paikka suhteessa keskustaan ja yliopistoon.
      Eri kansalaisuudet tuo myös väriä katukuvaan, mutta myös lieve ilmiöitä.

• oululainen

Tuirassa voi asua sekä Länsi- että Itä-puolella tulematta häirityksi. Aivan normaalia seutua. Tuirassa on paljon halpoja asuntoja, joten se kerää etenkin opiskelijoita, maahanmuuttajaperheitä ja sossutyyppejä. Itse olen asunut Itä-Tuirassa eli siellä 'pahalla alueella' mutta ei siellä oikeasti tarvi pelätä mitään! Suomessa ei ole semmoisi alueita joissa tulisi henkensä edestä pelätä ellet itse satu kuulumaan huumeporukkaan. Uusi S-Marketkin rakennetaan sinne itäpuolelle ja aluetta ollaan uudistamassa. Tuirassa on muutenkin palvelut kohdillaan, kaupunkiin ja Ainolanpuistoon pääsee muutamassa minuutissa. :) Itä-Tuirassa sijaitsee myös hyviä lenkkeilyreittejä, kaunis näkymä Oulun keskustaan ja merelle päin.

Lisätäkseni vielä: Länsi-Tuiran puolella on Lidl joka halvoilla hinnoillaan kerää kaikki lähialueen hampit, hullut ja sossumadot ostoksille eli etenkin se alue ja Merikoskenkadun vilkkaat linja-autopysäkit ovat täynnä kaikenkarvaista porukkaa. Länsi-Tuirassa on vanhainkoteja, psykiatrinen avohoitola ja vammaisten talo. Siellä on enemmän tullu vastaan ihmisiä jotka kulkevat räkä poskella. Lännessä voit myös tavata Lanttimummon joka kysyy kaikilta vastaantulevilta 'onko antaa euroa' jotka hän pelaa lähi-Salen pelikoneeseen.

Ehkä päällisin puolin se Länsi-Tuira saattaa olla houkuttelevampi, sillä siellä kerrostalot ovat pienempiä ja uudempia, mutta ei siinä Itä-Tuirassa ole oikeasti mitään vikaa. Asuin siellä 3 vuotta VVO:n talossa nimeltä Tuiranmaja enkä nähnyt mitään mistään muustakaan alueesta poikkeavaa. Ehkä se kirvesmurhahomma oli aika karu juttu mutta ei tuommoset liity mitenkään alueeseen vaan yksittäisiin ihmisiin.

Se 3-kerroksinen talo Makuunia vastapäätä on yks näteimmistä taloista Tuirassa! Siihen viereen rakennetaan se uusi S-Market ja siitä on tosi lyhyt matka (100-300m) Oulun parhaimmalle linkkupysäkille, Heseen, nuudelibaariin, salaattibaariin, lukuisiin erilaisiin pizzerioihin, kebabravintolaan, apteekkiin, kukkakauppaan, kirjastoon, kampaamoon jne.

• Päivi-

Kiitos valaisevasta infosta, nimim. oululainen! :-)

• nahkatakkinentyttö-

hei mikä se tuo makuunin talo on josta te täällä puhutta??? siinä on taas tyhjää tilaa ikkunoissa ei verhoja ei mitään tyhjiä asuntoja näämmä molemmin puolin taloa!!! näin tämän kun asun täällä puukko-tuirassa ja menin tänään kirjastoon. katoin sinne sisäpihalle ohi mennessäni ja ihan tuo rauhalliselta näytti, ei mitään hämmentäjää pyörinyt pihoilla. mutta hei uskaltaako siihen muuttaa kun mielumin asuisin tuollaisessa hauskassa pikkutalossa kuin nykyisessä jossa on kerroksia ja sen myötä vaikka mitä onglemaa ja sekoboltisia rappukäytävässä ja kaiken kukkuraksi seinänaapurina yhden sortin kyttääjä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162