Onkos kellään kokemuksia psykologian opinnoista Englannissa? Minua todella kiinnostaisi lähteä, mutta haluaisin kuulla mielipiteitä ihmisiltä, joilla on henk.kohtaisempaa kokemusta/tietoa kuin mitä tuolta netistä löytää. Olen tietoinen lukukausimaksuista, ja lainan saamisesta jne, Kelan tuista ja sen sellaisista, mutta kuka kertoisi mulle realiteetteja? Ensimmäisen vuoden mielellään käyttäisin vain opiskeluun keskittyen, sen jälkeen voisin ohessa tehdä töitä sikäli kun niitä saisi. Niin, pelkkää kandin tutkintoa ajattelin, maisterintutkinnon voisin lukea Suomessa kun se kerran mahdollista on...
Viime vuonna valmistuin lukiosta, tässä olen töitä vain tehnyt vuoden verran. Psykologia on ainut kun kiinnostaa, valitettavasti pääsykokeissa ei tärpännyt (eikä varmaan tärppää tänäkään vuonna). Lukiosta kirjoittanut kaksi L:ää, kaksi E:tä, kaksi M:ää.... Keskiarvo 9.4, eli en minä nyt tyhmä ole, en vaan ilmeisesti tarpeeksi fiksu lukemaan ainetta Suomessa....
Psykologiaa Eglantiin
4
84
Vastaukset
- koulukoulu
Skotlannissa ainakin lukukausi maksut ovat matalat ja yleensä euroopasta tuleva pystyy opiskelemaan periaatteessa maksamatta sitä, sillä joku paikka suomessa sen tukee/maksaa kaikille. Kandiin menee siellä 4v ja maisterIiin 1v. Suomessa vastaavat luvut n. 3v ja 2v. Psykologian opiskelusta en tarkemmin tiedä. Mutta tulet tarvitsemaan kaksi suosituskirjottä vanhoilta opettajiltasi. Niillä on suuri vaikutus yo-papereittesi lisäksi.
- koulukoulu
Ja töitä ei suurin osa ulkomailta tulevista tee, sillä nopeasti lähtee kaikki tuet pois. Ehkä jos löydät hyvä palkkaisen työn mut pikkutöit ei kannata
- ISORY
http://forum.isory.org/
Onhan tuttu? :) - kertokaapas
Kiitoksia vastauksista, tässä Kilroyn kautta olisin tosiaan lähdössä. Englantiin ei tarvita kuin yksi suosituskirje...kyllä minä sen lainan ajattelin ottaa, ottaahan ihmiset paljon suurempiakin lainoja esim. asuntokauppoja tehdessään. Kyllä minä töitä saan, mistä tietää vaikka sitten englannista lopulta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029