Jouduin yhtäkkiä kahden koulun yhteiseksi opeksi?

reissuope

Mitä ihmettä?

Rehtori ilmoitti, että ovat sopineet toisen koulun rehtorin kanssa, että minä opetan ensi lukuvuonna myös toisessa koulussa. Ei oikein huvittaisi reissata, matkaa on kuitenkin muutama kilsa koulujen välillä. Korvauksenhan matkustamisesta saa, mutta on se nyt kuitenkin rasittavaa pompata välitunnilla autonrattiin.

Onko kenelläkään käsitystä, onko tämä järjestely laillinen tai virkaehtojen mukainen? Meillä ei ole omassa koulussa tunnit (matematiikka/lukio) mitenkään vähentyneet, mutta sattuivat vain naapurissa tarvitsemaan tuntityöhön jonkun. Omassa talossamme on määräaikainen tuntiopettaja, mutta hän onnistui jotenkin luikertelemaan tästä. Virat ovat kuulemma kunnan virkoja, joten ihan direktio-oikeudella mennään. Nielenkö ylpeyteni ja hoidan homman naapurissa sen verran kelvottomasti, etteivät toista kertaa pyydä? Vai keksittekö jonkin pykälän, joka suojaisi tässä viranhaltijaa? Kellään vastaavaa tilannetta?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täysinpalvellut

      Minä puolestani pääsin aikoinani töihin kahden koulun yhteiseksi opettajaksi. Ja vaikka hoitelin molemmat mallikkaasti, kukitettiin minut ulos yläkoulun puolelta, vaikka olin jo lukion puolella nähnyt itseäni koskevan dokumentin siitä, että työt jatkuvat seuraavana syksynä - kuten jatkuivatkin näissä molemmissa kouluissa.

      Nolot tilanteet vain jatkuvat: Nyt minut kutsuttiin jo aikoja sitten muiden lähtijöiden joukossa viettämään läksiäisiä heti kohta koulun päättymisen jälkeen työnantajan järjestämään tilaisuuteen koulun ulkopuolelle. Eilen kuulin esimieheni ollessa työmatkalla toisen käden tietoa, että KOULURAKENNUKSEN johdosta ilmenneiden home-epäilyriitojen vuoksi olisikin koko reissu peruutettu. Minä tietysti peruutin jo aiemmin etelänmatkani ...

      En voi kuin siteerata erästä taannoista esimiestäni, joka totesi tiedotusopin appron suoritettuaan oppineensa, että tiedonkulkua voi aina parantaa :)

    • kiertävä

      Jos olet opettajien paikallisyhdistyksen tai jonkin akavalaisen liiton jäsen, niin ota yhteyttä paikalliseen opettajien pääluottamusmieheen. Hän pystyy selvittämään, onko asiassasi menetelty niin kuin pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      133
      1758
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1411
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1159
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      82
      1026
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      871
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      739
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      39
      701
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      661
    10. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      656
    Aihe