Moi,
ajattelin että yrittäisin avautua täällä ongelmistani. Minulla on outoja ongelmia, onkohan kenelläkään samanlaisia? Siis tavallaan sellainen oman kontrollin menettämisen pelko.. eli pelkään, että tekisin jotain seksuaalista pahaa jollekin (vaikka en ole mikään paha ihminen). Siis pelkään, että menettäisin jotenkin normaalin kontrollin. Tuohon ongelmaan liittyy pakkoajatuksia jne.
Tuo ongelma on johtanut siihen, että pelkään läheisyyttä..siis pelkään jopa eläinten tai lasten läheisyyttä jonkun verran. Tai siis esim. lapsen vaipanvaihto ahdistaa jne. Ongelmia syntyy myös siitä, että meillä on lemmikkejä, ja minä usein ahdistun niiden läheisyydessä. Minun on siis vaikea ottaa niitä syliin jne. Olen jotenkin alkanut ns.vihata intiimialueita, kun tuntuu että elämä olisi helpompaa ilman niitä aluita..tai varsinkin hoitotoimet.
Minulla on masennuslääke, mutta koen että se ei oikein auta näihin mun noloihin ongelmiin. Miten tälläiseen ongelmaan edes saa apua? Tästä on noloa jutella esim. terapeutille..olen yrittänyt kyllä, mutta tuntuu ettei kukaan kunnolla ymmärrä.
Olen ihan uupunut ja kyllästynyt itseeni, koska olen kärsinyt tästä ongelmasta jo pitkään ja se vaikeuttaa elämääni kamalasti. Jos joku osaisi auttaa, olisin kiitollinen.
Kyllästynyt ongelmiin
6
85
Vastaukset
- joku_vaan_
Kyseessä taitaa olla ihan normaali pakko-oireinen ajatusmalli. Nuo ajatukset ovat vain ajatuksia, eikä sun kannata niitä ottaa niin vakavasti. Lue kirja Kerrasta poikki, siinä on vinkkejä, miten tuollaisiin ajatuksiin saa helpotusta.
Terapia / muu juttelu ammattilaisen kanssa saattaisi olla hyvä juttu. - apuun
Avunpyyntö hallituksen muodostelijoille! Vaimollani akuutti tarve silmälääkärille, jonotusaika 10 päivää! Viroon hoitoon turvautuminen suunnittella. Voikohan hallituksen muodostajilta toivoa pitkän tähtäimen sote-uudistusta siten, että pohjalla on lääkäriksi opiskelijoiden määrän kolminkertaistaminen lähivuosina ja siten ratkaisu terveydenhuoltoon muutaman vuoden kuluessa kun opiskelijat toimisivat apulaislääkärinä terveyskeskuksissa. Tällöin kysyntä lähenisi tarjontaa. Tämä lääkäriliiton hurjasta vastustuksesta huolimatta, koska lääkäriliitto aja vain statuksen säilymistä ja/tai nostamista.
- näinköon
Sinulla on ilmeisesti seksuaalisia ongelmia,, et siis ole kokenut tyydytystä, jonka johdosta ahdistuneisuutta esiintyy. [email protected]
- fegy
Perinteisiä masennuslääkkeiden aiheuttamia ongelmia. Jätäpä ne pois, niin kaikki tuo vähenee ja pikkuhiljaa katoaa.
- hvlihvliyvlihvlhvl
Itselläni on hyvin samanlaisia, mutta onneksi ne ovat vähentyneet. Ovat kyllä erittäin kiusallisia puhua toisille, mutta itselläni terveydenhoitajalle puhuminen auttoi. Varmaan ehkä tiedätkin, mutta vaikka sinulla on tuollaisia ajatuksia niin et varmasti ikinä tule tekemään mitään sellaista, mitä pelkäät. Ajatukset eivät ole vaarallisia, vaikkakin ahdistavia ja ärsyttäviä.
- onceortwi
Moi,
eti netistä POCD niin sillä löytyy tosi paljon samaa kärsiviä. Mulla alko joskus teini-iän loppupuolella tuleen tosi häiritseviä ajatuksia lapsiin liittyen, on ny jatkunu kuutisen vuotta. On ollu aika helvettiä välillä ja itsetuhosia keloja ollu paljon. Nyt on viimesen vuoden aikana helpottanu kun on käyny terapiassa ja sieltä saanu just uskoa siihen ettei näillä mun ajatuksilla välttämättä oo todellisuuden kanssa mitään tekemistä, melkeinpä just päin vastoin. Kognitiivista psykoterapiaa suosittelevat ja SSRI lääkkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435982
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2705088Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002934077- 122111
- 1831942
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1901770- 1041393
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2281339Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj1041257- 661239