Onkohan myynnissä pieniä proomuja tms. vedessä kulkeviä kärryjä esim. pulpettiveneen tai vesijetin perään,?? jolla kuskaisi rakennustavaraa, ym. multaa, soraa jne.. saareen.
Hinattava proomu veneen perään.
5
1230
Vastaukset
- MattiYrjänäSuujoki
Jos matka saareen ei ole hirveän pitkä eikä jokaisesta killingistä puutetta, niin minä melkein tekisin tai teettäisin tuollaisen vanerista. Se ei tulisi hirveästi maksamaan, mutta palvelisi monet vuodet.
Se on sitten eri asia, jos saareen ei koskaan pääse ilman merikelpoista kulkuneuvoa tai jos lähimmältä maapalalta on saareen niin pitkä matka, ettei hidas hinaus ole vaihtoehto.
Näiltä sivuilta voisi ottaa malliksi esimerkiksi tuon kalastusruuhen. Sen mitat kun vaikka tuplaisi tai kolminkertaistaisi, niin siinähän olisi kuljetusalusta. Toki paino kasvaisi valtavasti ja rakennetta pitäisi vahvistaa, mutta ei se silti hirvittävän kalliiksi tulisi.
http://koti.kapsi.fi/hvartial/index_fi.htm
http://koti.kapsi.fi/hvartial/wpunt/wpuntf.htm Onkohan kyse kirkkojärvestä vai Kökarista? Sora painaa niin paljon, että täytyy olla aika järeä lautta ainakin merellä. Varalaitaa pitää jäädä tarpeeksi aalloillekin. Mikset käske jonkun proomukuskin tuoda kuormaasi, kun sattuu niille seuduille? Niillä on hiabitkin, jolla kuorma siirtyy maihin. Lapioit sorakuutiota koko kesän maihin.
- mökki_saaressa
Joo saari on järvessä, ja ei oo kovin pitkä matka (n.500m) mantereelta. Talvisin sinne ei oo kuitenkaan varsinaista jäätietä, jotta vois ajaa sorat kuorma-autolla sinne, ja proomuja ei tietääkseni liiku sielläpäin, vaikka järvi onkin melko suuri . Tietysti moottorikelkka ja ahkio on yks vaihtoehto mutta nekin joutuisi ostamaan tai vuokramaan, kun en satu omistamaan sellaisia..
Aattelin vaan että kun olis (myytävänä, tai vuokrattavana) joku esim. alumiininen pieni ruuhi tai proomu, johon/josta olis helppo lapioida sorat, ja mullat (rantaan, yms.. piharakennustöihin). Ja ei oo mikään kiireellinen projekti, joten ei vättämättä tarvi kuskata koko sora-auto kuormaa yhdellä kertaa. - josonjäätä
Maajussi tuo talvella traktorilla tommoset kuormat. Paitsi tietysti jos haluat vaikeammankautta touhuta.
- tyughjbnm
Jos määrät ovat suhtkoht pieniä, niin eikä helpoin ratkaisu ole ostaa halvalla joku virkaheitto hylätty soutu- tai perämoottorivene (ilman moottoria)? Enemmän siihen menee kuin ahkioon. Eikä jetti jaksa paljoa vetää kuitenkaan.
Isommissa määrissä sitten nuo maajussin traktori-ratkaisut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2372228Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101818Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse651511Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801235- 611095
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171088TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42844- 70842