Lisärakennusoikeus arvo

Huussipeikko

Omistan vapaa-ajan tilan, jolla sijaitsee päärakennus, pihasauna ja talousrakennus. Asemakaava, vesi/kalastusoikeudet, tontti 4000 m2 ja lisärakennusoikeus 600m2. Olen myymässä kokonaisuutta, mutta askarruttaa lisärakennusoikeusen arvo. Onko olemassa kaavaa, millä laskea tälläisen lisärakennusoikeuden arvo?

2

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enpä_tiedä

Tuskin vaikuttaa merkittävästi mihinkään. Nykyään kohteen kysyntä vaikuttaa enemmän hintaan. Jos myytävä kohde on syrjässä tai epäedullisessa paikassa, hinta on pienempi tai kohde ei mene kaupaksi lainkaan. Riippuu siis paljon ostajasta, mitä hän arvottaa. Yleensä ostajan päällimmäisenä arvona on hinta, eli maksaa mahdollisimman vähän ja saada sillä mahdollisimman paljon. Kun ostajia on enemmän silloin on helpompi valita vähemmän ahne ostaja, muulloin ei auta muu kuin jättää myymättä, jos ei mielestään saa riittävää hintaa myytävästä kohteestaan.

• Oikeastaan sen käyttämättömän rakennusoikeuden arvo määräytyy aloittajan tilanteessa siitä, että saako lohkoa pienemmäksi tai ainakin rakentaa neljä uutta mökkikokonaisuutta (päärakennus sivurakennukset), lisäksi sen rakentamisen tulisi voida tapahtua tavalla joka antaa jokaiselle mökille yksityissyyttä.. Kukaan ei tarvitse tuollaista rakennusten neliömäärää, tietenkin poikkeuksena mökkikylälle rakennuspaikkaa etsivät (joita ei tässä markkinatilanteessa ole).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      102
      2242
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1418
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1400
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1338
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1233
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1068
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      985
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      934
    9. 122
      811
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      796
    Aihe