Omistan vapaa-ajan tilan, jolla sijaitsee päärakennus, pihasauna ja talousrakennus. Asemakaava, vesi/kalastusoikeudet, tontti 4000 m2 ja lisärakennusoikeus 600m2. Olen myymässä kokonaisuutta, mutta askarruttaa lisärakennusoikeusen arvo. Onko olemassa kaavaa, millä laskea tälläisen lisärakennusoikeuden arvo?
Lisärakennusoikeus arvo
2
409
Vastaukset
- enpä_tiedä
Tuskin vaikuttaa merkittävästi mihinkään. Nykyään kohteen kysyntä vaikuttaa enemmän hintaan. Jos myytävä kohde on syrjässä tai epäedullisessa paikassa, hinta on pienempi tai kohde ei mene kaupaksi lainkaan. Riippuu siis paljon ostajasta, mitä hän arvottaa. Yleensä ostajan päällimmäisenä arvona on hinta, eli maksaa mahdollisimman vähän ja saada sillä mahdollisimman paljon. Kun ostajia on enemmän silloin on helpompi valita vähemmän ahne ostaja, muulloin ei auta muu kuin jättää myymättä, jos ei mielestään saa riittävää hintaa myytävästä kohteestaan.
Oikeastaan sen käyttämättömän rakennusoikeuden arvo määräytyy aloittajan tilanteessa siitä, että saako lohkoa pienemmäksi tai ainakin rakentaa neljä uutta mökkikokonaisuutta (päärakennus sivurakennukset), lisäksi sen rakentamisen tulisi voida tapahtua tavalla joka antaa jokaiselle mökille yksityissyyttä.. Kukaan ei tarvitse tuollaista rakennusten neliömäärää, tietenkin poikkeuksena mökkikylälle rakennuspaikkaa etsivät (joita ei tässä markkinatilanteessa ole).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392487
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381363- 841323
- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40949Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.123842- 31761
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait0750Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi25623Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596