Onko kellään muulla tuossa kohden perusverenkuvaa jokin muu tulos kuin puhdas 0? Pitäisikö huolestua? (Ainakin Huslabin papereissa erytroblasteihin viittaa perusverenkuvan kohta "Erblast")
Pitoisuus veressäni on 0.23 (E9/l) ja HUS:n tulkintaohjeiden mukaan "aikuisilla erytroblasteja ei normaalisti esiinny verenkierrossa.". Aiemmin tulos tuosta onkin aina ollut 0.00.
Ainoa tieto mitä aiheesta löydän on, että erytroblastien "ilmaantuminen liittyy esim. kiihtyneeseen punasolutuotantoon (hemolyysi, aktiivi vuoto), luuytimen toipumiseen sytostaattihoitojen jälkeen, luuydininfiltraatioon tai ekstramedullaariseen hematopoieesiin." Eli ei kuulosta ihan vaarattomalta. Missään ei kuitenkaan kerrota, onko yksikin verestä löydetty erytroblasti heti merkki jostain vakavasta vai ovatko jonkinasteiset poikkeamat nollasta mahdollisia terveidenkin keskuudessa.
Huomasin asian vasta lääkärin vastaanotolta lähdettyäni. En tiedä oliko lääkäri edes katsonut kaikkia koetuloksia kunnolla, kyse kun oli rutiiniseurannasta. Nyt en osaa päättää pitäisikö tätä alkaa jotenkin selvitellä vai jättääkö sikseen.
Anemiaa minulla ei ole.
Verikoetuloksia: erytroblastit koholla
erblast
1
4678
Vastaukset
- Huolestunut0.30
Hei! Minulla oli sama tilanne. B-erblast arvoni oli 0.30. Saitko selvyyden asiaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757