Tamron 50-150mm f2.8 vai AF-S Nikkor 85mm 1.8G

Kerroppa

Kumpi objektiivi

Runko Nikon 3300

Kohteet: muotokuvat, paikallaan seisovat koirat, joskus liikekuvat

??

5

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerroppa

Katselin myös

Nikon AF-S DX Micro Nikkor 85mm f/3.5G ED VR makro objektiivia. Onkohan tuosta VR omianisuudesta niin suuri hyöty, että kannattaisi ostaa tämä f 3.5?

• Jos kuvataan vapaasti ilman jalustaa niin VR on todella hyödyllinen. Tosin pitää oppia senkin rajoitukset, ne kuitenkin oppii parhaiten kuvaamalla ja erehtymällä sekä sen jälkeen hieman pohtimalla.

Kropilla (D3300) tuo 85 mm lienee varsin sopiva muotokuvaus lasi, tuo zoomi jonka laatua en tunne antaa enemmän kuvakulmamahdollisuuksia mutta noin yleisesti nuo kiinteät saavat aikaan paremman erottelun. Itsekin tosin pääosin kuvaan zoomeilla kun kyse ei ole makrokuvauksesta tai jostain erityistilanteesta jossa ei eri polttovälejä tarvita.

Makrokuvauksessa tuo VR on aika merkityksetön kun sitä kuvausta harrastetaan lähellä vanhaa määritelmää eli 1:1 kuvia ottamalla.

• nappisilmäeervartti

joskus liikkuviin koiriin makroputki ei välttämättä ole se paras vaihtoehto.
      Muuten silläkin saa ihan jees.

Itse ottaisin tuon Tamronin.

• Canonisti_minäkin

Noista tuo f/1.8 85, koska macron tarkennus on todennäköisesti hitaampi, vakaajaa ei ole optimoitu liikkuviin kohteisiin ja muotokuvauksessa valovoima on tärkeä syväterävyyden hallitsemiseksi.

• Stigmailija

Sigma 50-150 2.8 APO DC HSM, ilmeisesti tarkoitat tätä . Tamronilla ei ole vastaavaa ja tuon Sigmankin valmistus on jo lopetettu. Sirgma on tietysti monipuolisempi ( laaja zoomausalue) kuin tuo Nikkori.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      143
      1741
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1382
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1375
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe