Elikkäs kesäloma alkaa ja kela eikä pankki enää maksa opintotukea/asumistukea eikä opintolainaa.
Kesätöitä täältä ei saa tosiaankaan ja olen kyllä niihin hakenut.
Olen kesäloma persauki eikä tuloja tule mistään.
Vuokrani on 365€/kk sähkö n50€
miten ihmees maksan tämän?
Toimeentulotukea olen opiskelu aikana saanut hikiset 20€ mutta sossu kyllä on sähkön maksanut onneks.
Kesälomalla ei ole mitään tuloja joten miten tämä onnistuu?
Sosiaalityöntekiä nr 1. sanoi että joudun kirjaamaan itteni työttömäksi ja sitten niitten kautta hakemaan rahaa.
Sosiaalityöntekijä nr 2. sanoi että jos olen hakenut mutta en ole päässyt ni he ottavat tietyn prosentin jotain korvausta jostain. En ymmärtänyt itsekkään mitään siitä koska kaikki muutenkin tehään niin monimutkaiseksi.
Olen myöskin ulkomaalainen,
Haenko normaalisti toimeentulotukea kesä- ja heinäkuulle ja tuloiksi laitan 0€ ja menoiksi 365€ vuokraa?
Eikö vapaata rahaa pitäisi jäädä myöskin jotain 400€ ihmisellä käteen?
Ja kesäloman aikana tuota opiskelia lomaketta ei tarvii täyttää toimeentulo tukea hakijessa?
Toimeentulo tuki kesälomalla
Persaukinen1123
1
137
Vastaukset
- jykyf
Tarkennus: Et saa opintolainaa, koska olet jo nostanut kaikki tämän lukuvuoden lainat vai et saa opintolainaa, koska kuvittelet ettet enää voi sitä kesän aikana nostaa, vaikka sitä olisi vielä lukuvuodelta nostamatta määrä x?
Tarkennus 2: Tarkoitatko oikeasti asumistukea vai kenties asumislisää? Asumistuen maksamiselle ei nimittäin pitäisi olla mitään estettä kesällä, jos ei ole muunakaan aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888