Toimeentulo tuki kesälomalla

Persaukinen1123

Elikkäs kesäloma alkaa ja kela eikä pankki enää maksa opintotukea/asumistukea eikä opintolainaa.
Kesätöitä täältä ei saa tosiaankaan ja olen kyllä niihin hakenut.
Olen kesäloma persauki eikä tuloja tule mistään.
Vuokrani on 365€/kk sähkö n50€
miten ihmees maksan tämän?
Toimeentulotukea olen opiskelu aikana saanut hikiset 20€ mutta sossu kyllä on sähkön maksanut onneks.
Kesälomalla ei ole mitään tuloja joten miten tämä onnistuu?
Sosiaalityöntekiä nr 1. sanoi että joudun kirjaamaan itteni työttömäksi ja sitten niitten kautta hakemaan rahaa.
Sosiaalityöntekijä nr 2. sanoi että jos olen hakenut mutta en ole päässyt ni he ottavat tietyn prosentin jotain korvausta jostain. En ymmärtänyt itsekkään mitään siitä koska kaikki muutenkin tehään niin monimutkaiseksi.
Olen myöskin ulkomaalainen,
Haenko normaalisti toimeentulotukea kesä- ja heinäkuulle ja tuloiksi laitan 0€ ja menoiksi 365€ vuokraa?
Eikö vapaata rahaa pitäisi jäädä myöskin jotain 400€ ihmisellä käteen?
Ja kesäloman aikana tuota opiskelia lomaketta ei tarvii täyttää toimeentulo tukea hakijessa?

1

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jykyf

Tarkennus: Et saa opintolainaa, koska olet jo nostanut kaikki tämän lukuvuoden lainat vai et saa opintolainaa, koska kuvittelet ettet enää voi sitä kesän aikana nostaa, vaikka sitä olisi vielä lukuvuodelta nostamatta määrä x?

Tarkennus 2: Tarkoitatko oikeasti asumistukea vai kenties asumislisää? Asumistuen maksamiselle ei nimittäin pitäisi olla mitään estettä kesällä, jos ei ole muunakaan aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2553
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      195
      954
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      55
      752
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      672
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      562
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      14
      496
    7. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      49
      493
    8. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      465
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      450
    Aihe