Kesä keikkuen tulevi ; )

Korppis1

Eilen oli korvessa kevään kaunein päivä.
Lämpötila nousi 20 C ja sekös sai minut vauhtiin. Siivosin saunamökin ja pesin pyykkiä. Vedin pitkät pyykkinarut pihakoivujen väliin. Kun pyykki oli kuivumassa, ihailin laituriolohuoneestani pyykin kuivumista hennossa kesätuulessa. Tänään satoi, juoksin ämpärien kanssa ympäri mökkiä sillä uuden peltikaton ränneistä valui ihanan puhdasta sadevettä. Täytin saunan vesiastiat ja seuraavan kerran peseydynkin sadevedellä. Energiaa riitti tällekin päivälle, pesin pirtin ikkunat ja laitoin puhtaat yläkapat. Kyllä nyt kelpaa katsoa pirtin ikkunoista järvelle. Aurinkokin on palannut taivaalle. Huomenna taas jotain kivaa, katsotaan.
Oletteko te muut eläkeläiset siirtyneet kokopäiväisesti ulkohommiin?

35

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HM.n1

      Minä nautin kesästä. Makailin auringossa ja kuuntelin äänikirjaa. En tehnyt mitään.

      • korppis1

        Järven pinta lupaa lämmintä päivää huomiseksi. Makoilen auringossa, mutta itseni tuntien tekemättömät työt vaanivat laiskaa akkaa;)


    • 1eero

      Ei tuule nyt, on tyyntä nyt on tuuli taas tyyntynyt, aurinko armas luo säteitään iltaan lämpöisesti.
      Päivän kiireet voi unohtaa lepotuolissa laiturin käen kukkuessa alkusuven.

      • korppis1

        Eero@ sinulla on samat nautinnot kuin minulla. Yritin vangita kameraani kahdeksan joutsenen letkaa järvellä. Sain muutama otoksen. Odottelin josko olisivat ryhmittyneet nousuun lähtöön. Olisin videoinut, sillä olen kerran nähnyt kahdentoista joutsenen lähdön lentoon. Se oli upea näky, ei ollut kameraa silloin jotta olisin saanut ikuistettua.


      • 1eero
        korppis1 kirjoitti:

        Eero@ sinulla on samat nautinnot kuin minulla. Yritin vangita kameraani kahdeksan joutsenen letkaa järvellä. Sain muutama otoksen. Odottelin josko olisivat ryhmittyneet nousuun lähtöön. Olisin videoinut, sillä olen kerran nähnyt kahdentoista joutsenen lähdön lentoon. Se oli upea näky, ei ollut kameraa silloin jotta olisin saanut ikuistettua.

        Joo joutsenia, tossa laiturilla oli sitte mukava istua iha rauhassa istua istua kuunnella luonnon ääniä parasta mitä voi kokea.


      • korppis1
        1eero kirjoitti:

        Joo joutsenia, tossa laiturilla oli sitte mukava istua iha rauhassa istua istua kuunnella luonnon ääniä parasta mitä voi kokea.

        Istun nyt pirtissä. Kahdesta pirtin isosta ikkunasta avautuu upea näköala järvelle. Tiirailen järvelle. Istuimme Petzen kanssa laiturilla auringonlaskuun asti. Kyllä tää on luxusta, eikös ;)


    • niinpäjoopa

      Eilisen päivän vietin ulkona pihatöissä. Tänään pitänyt sadetta sisätiloissa.

      • ent.siivoojaparka

        Sitä isäni aina sanoi, kun köllähti sateisilla ilmoilla sängyn päälle rötköttämään, että on se hyvä kun on oppinut näihin sisätöihin, niin ei tarvitse lähtä tuonne sateeseen.


      • Lepo-oppinut

        Isäs onkin ollut Uuno Turhapuron esikuva sitten.


      • isän.liukkaat.viilat
        Lepo-oppinut kirjoitti:

        Isäs onkin ollut Uuno Turhapuron esikuva sitten.

        Vanha opettaja sanoi" mitä minun vanhat silmäni näkevät.


      • ent.siivoojaparka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sitä isäni aina sanoi, kun köllähti sateisilla ilmoilla sängyn päälle rötköttämään, että on se hyvä kun on oppinut näihin sisätöihin, niin ei tarvitse lähtä tuonne sateeseen.

        Uunohan minun isäni olikin.
        Exäni oli Uuno Turhapuron klooni.
        Oli kerran menossa lämmittämään saunaa ja siinä matkalla pyllisteli jotain autonsa konepellin alle, kun kaksi pikkutyttöä tuli siihen viereen sipattelemaan; kysy sinä, kun en minä uskalla, ei kun kysy sinä... Viimein toinen uskalsi varovasti kysyä; oletko sinä Uuno Turhapuro.


      • korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Uunohan minun isäni olikin.
        Exäni oli Uuno Turhapuron klooni.
        Oli kerran menossa lämmittämään saunaa ja siinä matkalla pyllisteli jotain autonsa konepellin alle, kun kaksi pikkutyttöä tuli siihen viereen sipattelemaan; kysy sinä, kun en minä uskalla, ei kun kysy sinä... Viimein toinen uskalsi varovasti kysyä; oletko sinä Uuno Turhapuro.

        Komia mies, sinulla on ollut, jos Uunon kopio oli;)


    • siilimuori

      Kun ikkunasta katson aurinko näyttää kultaavan puiden latvat. Päivä mennyt taas tietämäti ilmanalasta. Oispa jo loma, kesäloma.

      • 1eero

        Aurinko laski jo saapuvi yö, kohta sammuvi silmä.
        Kesää on ilmassa, mukavaa ae ae.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Aurinko laski jo saapuvi yö, kohta sammuvi silmä.
        Kesää on ilmassa, mukavaa ae ae.

        Juu, kieltämättä päivällä hieman tuoksui kesältä.Ensimmäisiä kertoja tällä viikolla vasta. Lyhdyt sammutetaan kohta.


      • korppis1
        siilimuori kirjoitti:

        Juu, kieltämättä päivällä hieman tuoksui kesältä.Ensimmäisiä kertoja tällä viikolla vasta. Lyhdyt sammutetaan kohta.

        Mun toinen lyhty on jo puoliksi pimee, yötä;)


    • Korppis1

      Vihdoin sisätiloissa, kömmin suoraan ylisille. Laitoin rommia, colaa ja jäitä lasiin, no siksi rommia kun ei ollut viiniä. Rommipullo oli joululta jäänyt nurkkiin roikalehtimaan joten päätin alkaa tyhjentämään sitä.

      Tänään olimme kuopuksen kanssa ostoksilla. Pesän rakentamisvietti on pojalla kiihkeimmillään, täytyy ihailla, kundilla on tosi hyvä maku sisustamisessa. Itseänikin kehun, keittiön pöytä, jonka hänelle entisöin on upea ja se on saanut seurakseen hyvällä maulla valituja pieniä sisustusyksityskohtia. Parveke sai tänään uudet kalusteet ja mamin rakkaudella parvekelaatikkoon istutetut punaiset (nimet aina hakusessa) kukkaset kruunasivat tilan. Lopuksi nautimme munkkikahvit ilta-auringossa Kajaanin keskustan kattojen yläpolella

      Raokassee tuo ulukoilima.
      .

    • Hienoa

      Nyt kun on pyykki narutkin korjattu koivujen välistä odottamaan ensi kesän pyykkipäiviä! Narut on laitettu mökillä sisään ottaman seuraavaa pyykkipäivää! Pesen kerralla aika paljon ! Pesen pulsaattorikoneella koska tykkään sillä pestä pyykkini joskus myös muidenkin siinä samalla! Ihailen kanssa kun pyykit ovat narulla kesätuulessa kuivumassa ! Odottelen ensikesää kun saa taas ripustaa pyykit ulos kuivumaan! Pyykkäri mies !

      • 1eero

        Pulsaattori ei huonokone sen verran kokemusta, voittaa nyrkkipyykin mennen tullen, nykyää kuulee sanottavan "pesin pyykkiä" vaikka kone ne pesi väliäkö sillä pääasia puhdas pyykki.
        Alottaja kysyy oletto siirtyneet kokopäiväisesti ulkohommiin''juuu ollaan ja nyt siirrytty sieltä pois, onko pyykit jo kuivuneet.


      • Loispummieläkeläinen68
        1eero kirjoitti:

        Pulsaattori ei huonokone sen verran kokemusta, voittaa nyrkkipyykin mennen tullen, nykyää kuulee sanottavan "pesin pyykkiä" vaikka kone ne pesi väliäkö sillä pääasia puhdas pyykki.
        Alottaja kysyy oletto siirtyneet kokopäiväisesti ulkohommiin''juuu ollaan ja nyt siirrytty sieltä pois, onko pyykit jo kuivuneet.

        Olen juuri pesemässä mattoja järvenrantalaiturillamme. Lapsenlapsenlapset uivat ja nauttivat kesästä. Sunnuntaina menemme linskille.


      • Dirlantaa
        Loispummieläkeläinen68 kirjoitti:

        Olen juuri pesemässä mattoja järvenrantalaiturillamme. Lapsenlapsenlapset uivat ja nauttivat kesästä. Sunnuntaina menemme linskille.

        Sinä se et olekaan mikään joukkosielu. Peset matotkin marraskuussa. Mukavahan nyt oliskin uimarannalle mennä, ei ainakaan tungosta ole.


      • mirrikurre

        Jokohan kohta vois juurikasvit kylvää. Sain lumen lapioitua pois ja olis ny hyvää peltomaata. Myyriä odottelen, ovat vielä naapurin pellolla.


      • pyykkärimies
        1eero kirjoitti:

        Pulsaattori ei huonokone sen verran kokemusta, voittaa nyrkkipyykin mennen tullen, nykyää kuulee sanottavan "pesin pyykkiä" vaikka kone ne pesi väliäkö sillä pääasia puhdas pyykki.
        Alottaja kysyy oletto siirtyneet kokopäiväisesti ulkohommiin''juuu ollaan ja nyt siirrytty sieltä pois, onko pyykit jo kuivuneet.

        Itse pesen kaikki omat ja joskus myös toistenkin pyykkt pulsaattoripesukoneella ei mitenkään huone laite nykyaikanakaan! Pidän pyykinpesusta pulsaattorikoneella!


      • hienoa
        1eero kirjoitti:

        Pulsaattori ei huonokone sen verran kokemusta, voittaa nyrkkipyykin mennen tullen, nykyää kuulee sanottavan "pesin pyykkiä" vaikka kone ne pesi väliäkö sillä pääasia puhdas pyykki.
        Alottaja kysyy oletto siirtyneet kokopäiväisesti ulkohommiin''juuu ollaan ja nyt siirrytty sieltä pois, onko pyykit jo kuivuneet.

        Tiistaina olin mökillä taasen pesemässä ison kasan pyykkiä pulsaattori pesukoneella! Nautin kun sain pestä ison kasan pyykkiä pulsaattori pesukoneella! Kyllä se nyrkkipyykin voitaa! Rakastan pyykinpesua pulsaattorikoneella vaikka se on työläämpää voisin tehdä sitä muutman keran viikossa!


      • 1eero
        hienoa kirjoitti:

        Tiistaina olin mökillä taasen pesemässä ison kasan pyykkiä pulsaattori pesukoneella! Nautin kun sain pestä ison kasan pyykkiä pulsaattori pesukoneella! Kyllä se nyrkkipyykin voitaa! Rakastan pyykinpesua pulsaattorikoneella vaikka se on työläämpää voisin tehdä sitä muutman keran viikossa!

        Mikä on pestessä, ulkona on 20 muuttolinnut ovat saapuneet myös hiirenkorvat.


      • hienoa kirjoitti:

        Tiistaina olin mökillä taasen pesemässä ison kasan pyykkiä pulsaattori pesukoneella! Nautin kun sain pestä ison kasan pyykkiä pulsaattori pesukoneella! Kyllä se nyrkkipyykin voitaa! Rakastan pyykinpesua pulsaattorikoneella vaikka se on työläämpää voisin tehdä sitä muutman keran viikossa!

        Pulsaattoripesukoneen voi kantaa vaikka keskelle ketoa ja siinä rupluttaa sillä kun västäräkit keikkuu ympärillä, niin meidän mummo teki ja padassa lämmitti vielä vedenkin. Ja pyykkinarutkin vedettiin koivusta koivuun. Se oli ennen kova päivä pyykkipäivä.
        Pulsaattoripesukoneessa tykkään eniten siitä pyöritettävästä värkistä, mikä mahtaa olla nimeltään, ne kaksi kumista telaa, joilla vesi litistetään ja tulee niin litteää, että, sen kun räpsäyttää ja levittää narulle.
        Sinä onnellinen kun sulla on vielä pulsaattori.


      • miespyykkäri
        rosaliiin kirjoitti:

        Pulsaattoripesukoneen voi kantaa vaikka keskelle ketoa ja siinä rupluttaa sillä kun västäräkit keikkuu ympärillä, niin meidän mummo teki ja padassa lämmitti vielä vedenkin. Ja pyykkinarutkin vedettiin koivusta koivuun. Se oli ennen kova päivä pyykkipäivä.
        Pulsaattoripesukoneessa tykkään eniten siitä pyöritettävästä värkistä, mikä mahtaa olla nimeltään, ne kaksi kumista telaa, joilla vesi litistetään ja tulee niin litteää, että, sen kun räpsäyttää ja levittää narulle.
        Sinä onnellinen kun sulla on vielä pulsaattori.

        Olen todella ollut tyytyväinen tuohon pulsaattoripesukoneeseen vaikka ei ole nykyaikaista pyykinpesua mutta en kaipaa automaattikonetta! Näinkin tulee hyvin puhdasta!


    • miespyykkäri

      Kesä tulee taasen pyykki narut laitetu puiden väliin! Maanantaina pestiin isokasa pyykkiä pulsaattoripesukoneella! Sain pyykit ulkona kuivasi! Nautin taasen vanhanaikaisesta pyykinpesusta pulsaattoripesukoneella!

      • mee.lekuriin

        pakkomielle !!!??


      • jos.kiinnostaa

        Tänään kevätahavassa, kuivui pyykkini.


      • miespyykkäri
        jos.kiinnostaa kirjoitti:

        Tänään kevätahavassa, kuivui pyykkini.

        Eilen pesin pienen kasan pyykkiä pulsaattorikoneella! Huomenna ehdin korjaan ne pois narulta!


      • Ain-kesällä-kedoilla

        Vai niin.
        Onko sinulla sähkökäyttöinen vai puulla lämmitettävä pulsaattori?
        Itse pyörittelen mökkipyykkiä separaattorilla. Siinä linkoaa samalla.


    • Höpö-höpö-pöö

      Miksi tällaisia vanhoja ketjuja pitää kaivaa esille ja sekoittaa asioita?
      Ei elen ollut 20 astetta lämmintä ulkona, ei missään Suomessa.

      • Aloituksiani kaivataan. Siniset ovat katoava palsta-vara.


      • läpinäkyvää

        Kukas se kissanhännän nostaa, jos ei kissa itse?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe