Kysymyksiä rotista

Tiitusrottanen

Olen siis 12-v, ja en pyöri kaupunungilla koska lähin sellainen on 56km päässä ja vanhemmat ei päästä kavereille kuin kerran kuukaudessa :) tai parikin jos sisko ei ala itkemään. Oon harkinnu melkein kolme vuotta rottia, lukenu paljon tietoa, nykyään on hiiriä mut ne on vanhoja.

1. Ei kai luovutusikäiset urokset karkaa 1cm pinnavälistä?

2. Mikä kuivaruoka on parasta?

3. Aion hankkia Suite Royal 95 kakskerroksisen, ja ois mielenkiintoo käyttää kuivikkeen sijaan fleeceä, kui usein pitäs vaihtaa ja toimiiko tällainen? Jenkit käyttää Crittereissä niitä :o

4. Onko urosten virtsan haju minkö hajuinen? Hiirten pissi tuoksuu ammoniakkiselta popparilta :'D vieraat funtsinu et onko tääl popcornia? Eiku hiiriä ehehe


Tälläki hetkellä hiiret nukkuu olkapäällä ja hiuksissa :'3

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      1cm on hyvä pinnaväli :)

      Kuivaruuaksi rotille tarkoitettu siemenseos tai pelletti jossa ei ole lisättyjä väriaineita. Esim. Altromin, Bello, Suparat, Regal Rat, Rapunzel Rottamix... Moni kasvattaja myy myös omaa sekoitustaan jotka on hyvä ja halpa vaihtoehto.

      Tosi mainio häkki! :) Fleece vessalaatikot joko toimii, tai sitten ei... Mulla on just tytöillä kokeilussa, ja oon tosi tyytyväinen! Kaikki menee nätisti laatikkoon. Sit on niitä yksilöitä jotka ei oo yhtään laatikkosiistejä... Muista laittaa laatikko myös häkin yläosiin, pohjalle asti ne ei jaksa riipparista raahautua :D

      Rottien pissa on paljon miedompaa kuin hiirten. En osaa kuvailla kun mulla on naaraita, mut ei urostenkaan erityisesti haise kuin likaiselta...

      Ihana että sulla on noin kesyjä hiiriä! Mulla on myös kolme, ja ne on kauhean ujoja, mut onneksi on rotat :P

    • Tiitusrottanen

      ok :)


      no mutta mistä saa 3-4 urokselle sopivan kuljetuskopan? :/ kissankopassa liian suuret verkonsilmät...

      muttei jos vanhemmat halua mun laittaa niin suurta summaa tohon häkkiin, käykö normi ykskerroksine Critteri 3-4 urokselle (siinä on taso). jos on, niin mistä saa siihen hyvän lisäosan, katsoin et petenkoiratarvikkeessa ei ollut sopivaa lisäosaa.

      • Sedä

        http://www.ferplast.com/en/shop/geo-maxi

        Esimerkiksi tällaiset on tosi suosittuja. Maxi-koko riittää rotille (ainakin kolmelle, oisinkohan mä viittä tyttöä joskus kuljettanut kerralla). Kissankopan oveen voi virittää rautakaupasta saatavaa tiheää metalliverkkoa, niin rotat pysyy sisällä. Muitakin päteviä jyrsijänbokseja varmasti löytyy kaupoista, ne menee aika pieneen tilaan, kun ne kuitenkin reissussa lähinnä nukkuu :) Jos näyttelyt kiinnostaa, niin niissä kaikilla on tuollainen geo-boksi.

        Yksikerroksinen critteri on sinänsä ok, mut suosittelen säästämään kerralla kokonaiseen koska se on vaan niin paras häkki :D Korotusosan voi tosiaan ostaa jälkikäteenkin, mutta niitä tuntuu olevan aika huonosti saatavilla :/


    • Tiitusrottanen

      Löysin Suomesta yhen kaupan joka myy netissä korotusosaa! :D häkistä tulisi siis ainakin 100 euroo halvempi ja parempi kuin Suitesta.

      Voiko kuljetuskopan sijaan käyttää minidunaa (yks taso) kuljetukseen? Jos ei, ni ostan sen maxi boksin :'D

    • geh

      Jos aiot kuljettaa rottia autossa yms. kannattaa suosiolla hankkia se geo MAXI (johon mahtuu 2 aikuista urosta tai 3 aikuista naarasta, lyhyiksi ajoiksi enemmän jos on pakko). Minidunassa on se ongelma, että siellä voi olla jo liikaa tilaa. Ei rotille, vaan jos tulee äkkijarrutus tmv. Rotalla voi olla hurjan pitkä matka lentää äkkijarrutuksen voimasta minidunan toisesta päästä toiseen, ja vahingotkin ovat sitten suuremmat. Muuten ei minidunassa mitään vikaa kuljetuskäytössäkään. Sinne mahtuu hyvinkin se 4 urosta olemaan.

      Kesällä etenkin kannattaa pitää huoli, että kussakin boksissa on vain pari rottaa eikä kansia ole peitetty millään (myös jos kotona rotat ovat hetken boksissa!). Tullut kuultua liikaakin lämpöhalvauskuolemia...

    • Tiitusrottanen

      Ok. Sitä vähän mietinkin et liukuu ko ne pitkin poikin dunaa aina ku jarrutetaa :'D

      Varmaa se geo maxi pitäs sit ostaa :) oon miettiny ihan kamalasti "naaraita vai uroksia". Molemmat kuulostaa niin ihanilta, oon lukenu aika paljon niitä kokemuksia, et naaraitta puolella nyt. :'D

      Hnngh vielä yli 2 viikkoo nii pääsen tutustumaaan rottiin! :(

    • Pikkuisetrotat

      Vaikka tämä onkin aika vanha keskustelu, kommeintoin silti.
      Meillä on nyt ollut kaksi naarasrottaa ja aivan ihania tapauksia! Ovat vain erityisen kovia häseltämään, oli päivä tai paikka mikä tahansa :D Minun tyttörotat ovat erityisen ihmisläheisiä ja rakastavat rapsuttelua ja huomiota todella paljon. Nämä kiipeilevät olkapäällä, menevät taskuun tai syliin nukkumaan, tulevat luokse yms. Vaikka ovatkin vasta n. puoli vuotta niin ovat kilttejä! Kannattaa hankkia aina kasvattajalta, sillä sieltä saa varmasti kesyjä yksilöitä omakseen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe