seksi/orgasmi synnytyksen jälkeen KOKEMUKSIA??

MIA88_

synnytin muutama viikko sitten imukuppisynnytyksellä vauvan..repesin kolmannen asteen repeämät alakerta ei näytä mitenkään kamalalta mutta mietin vain kun harrastin omaa kivaa klitalla (en siis laittanut mitään sisään) ja orgasmi oli todellakin heikko verraten ennen synnytystä..muutenkin olen miettinyt onko mun seksielämä tulevaisuudessa pilalla noitten repeämien takia..onko muilla ollut samaa?? palautuuko seksuaalisuus ja kunnon orgasmit vai onko koko s-elämä lopullisesti pilalla jopa itsetyydyttäessä? yhdyntä onkin sitten toinen kokemus aikanaan..sekin pelottaa...onko lantionpohjalihasjumpasta hyötyä?

3

3939

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nirhauma

Hei!
      Itse en synnytyksessä pahemmin revennyt, joitain nirhaumia vain tuli mitä ei operoitu mitenkään. Jo raskauden loppuvaiheessa huomasin, että lantionpohjalihakset ovat olemattomat.
      Ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen tyydytään itseäni ja orgasmi oli heikko tai samoin kuin sinä kuvailit. Jo etukäteen hirvitti seksielämä tämän jälkeen. Oltiin päätetty että odotetaan jälkitarkastukseen asti.
      Sitten kun ensimmäistä kertaa kokeiltiin niin itsellä oli paikat todella kuivat ja jotenkin pehmeämmät. Ei siis miellyttävä kokemus. Olin jo varma ettei tästä enää hyvää saa:( . No nyt jälkeenpäin voin sanoa, että noin vuosi siihen meni ennenkuin paikat olivat kunnolla palauteet normaaliin. Nykyään meillä taas hyvää seksiä, ehkä paikat himpun verran löysemmäksi jäi, mutta niin vähän ettei sitä ajattele tai huomaa:)

Odottele vain rauhassa äläkä pety jos ei heti tunnu mukavalta:)

• AngieLee79

Itselle ei tullut repeämiä enkä tarvinnut tikkejäkään (2 synnytystä takana) ja noin 3 viikkoa synnytyksistä aloitettiin uudelleen seksielämä molemmilla kerroilla. Alkuun kumilla ja liukkarilla juuri tuon kuivuuden vuoksi ja muutamat ekat kerrat oli vähän epämukavia / kivuliaita mut sitten alkoi sujua. Tunto ja orgasmit palautui mulla kyllä aika lailla samalle tasolle kuin ennenkin mistä olen ollut tosi kiitollinen ja onnellinen. Nyt tulossa pian kolmas synnytys ja jännittää miten tällä kertaa palautuu.... meille seksi kyllä tärkeää ja aina harrastettu aktiivisesti ihan loppuraskaudessakin.

• seksimummeli

Synnytyksen jälkeen saattaa mennä monta kuukautta, että hormoonitoiminta on taas entisellään. Imetyskin vaikuttaa hormoonitoimintaan. Elikkäs ei ne seksihormoonit ole lähimainkaan samoilla lukemilla sinulla vielä kuin mitä on ennen raskautta ollut. Itse repesin myös pahoin keskimmäisessä synnytyksessä. Aikanaan imetyksen lopettamisen jälkeen kaikki palutui ihan entiselleen, kun kuukautiskierto alkoi toimia normaalisti. Älä siis murehdi. Sinulla on edessäsi nautinnollista seksielämää ja halutessasi aktiivista aina yli 70-vuotiaaksi asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      409
      1915
    2. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      148
      1417
    3. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      169
      1353
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      116
      1336
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1116
    6. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      892
    7. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      835
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      62
      704
    9. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      26
      655
    10. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      124
      635
    Aihe