TonniCebari ja luistava kytkin..

cee bee är

Eli tossa loppu kesästä alkoi kytkin luistelemaan.
(-92 1000f) Auttaakos mikään muu kuin levyjen
vaihto? Luistaminen loppuu kun pari kertaa
kiihdyttää reilusti antaen sen luistaa...

Ilmenee lähinnä kylmänä joskus kuumanakin.
Voisko johtua öljyistä?
Kertookas minkälainen homma on levyjen vaihto ym. muita vinkkejä aiheesen liittyen!

tänk jyy!

13

5734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cebaristi

      Terve!

      Omassa 1000F:ssä oli sama vika. Vaiva alkoi heti öljyn vaihdon jälkeen. Ns. alan liikkeessä laittoivat moottoriöljyksi jotain dieselauton öljyä?! Vein pyörän ns. alan miehelle, joka vaihtoi kytkinlevyt ja öljyt (muistaakseni Gastrolin mp-öljy). Öljyn laatuun/käyttötarkoitukseen kannattaa kiinnittää huomiota.

      • jiijii

        tai miksei myös uusissa (eihän tuo malli)ole mihinkään muuttunut on kokemus osoittanut että
        esim.hondan oma mineraaliöljy toimittaa parhaiten
        tai castrolin vastaava toimii parhaiten,kaverin pyörään laitettiin shellin öljyt eipä tykännyt
        cebari moisesta aineesta,kun vaihdettiin hondan omat niin taas toimitti .


      • ceebbeeär
        jiijii kirjoitti:

        tai miksei myös uusissa (eihän tuo malli)ole mihinkään muuttunut on kokemus osoittanut että
        esim.hondan oma mineraaliöljy toimittaa parhaiten
        tai castrolin vastaava toimii parhaiten,kaverin pyörään laitettiin shellin öljyt eipä tykännyt
        cebari moisesta aineesta,kun vaihdettiin hondan omat niin taas toimitti .

        Mitäs se hondan öljy on nimeltään? Jos kokeilis keväällä sitä ennen kun alkaa purkaa mopoa..

        Sais se kesä jo tulla!!!!!!


      • jiijii
        ceebbeeär kirjoitti:

        Mitäs se hondan öljy on nimeltään? Jos kokeilis keväällä sitä ennen kun alkaa purkaa mopoa..

        Sais se kesä jo tulla!!!!!!

        muistaakseni GR-4 ja purkissa lukee että HONDA
        ainakin bike word myy sitä ja jollen väärin muista niin myös all rigt


    • xxisti

      Tärkeintä öljysissä silloin kun on märkäkytkin ratkaisu on että öljy sisältää asiaan kuuluvat lisäaineet. Et kai ole laittanut auton moottoriöljyä? Jotkut lisää siihen jotain kitkalukoille tarkotettua lisäainetta, mutta tuleeko jopa kalliimmaksi, ken tietää.

      Toinen asia on se että jos käyttää vuoronperää erilaisia öljyjä voi luisto tulla jo siitäkin. Eli castrolia (punasta) ja jotain muuta (ruskeeta). Sen takia ois aina hyvä huollattaa pyörä samassa pajassa. Toiset kun ei laita castroleita vaikka pakotettais ja toisil ei oo kun tietynlaisia öljyjä.

      Jos nyt vaihdat öljyt, asianmukaset ja kaikki, se luisto ei siihen kyllä heti lopu. Kytkimen pinnat on todennäkösesti jo hieman lasittuneet, mutta muutaman kerran kun se luistaessaan kunnolla lämpenee, saattaa pito palata. Vanha kytkin tietyst voi olla jo menetetty.

      Ei pitäs joutuu konetta irrottamaan. Kannattaa katella huolto-opasta. Henk koht en itse alkais hommaan.

      Kykin asetelma:
      http://www.ronayers.com/fiche/200_0293/clutch/clutch.jpg

      Kykinkopan kansi:
      http://www.ronayers.com/fiche/200_0293/right_crankcase_cover/right_crankcase_cover.jpg

      Varsinkin momentteja varten hommaa se opas....

    • Kenny

      Mulla oli sama vika omassa cebarissa. Vanhoilla kylmillä öljyillä luisti ihan homona ja kun öljyt lämpes niin piti ihan hyvin. Bel Rayn öljyt oli sisässä ja mun mielestä ne on ihan jätettä...!!! Vaihdoin öljymerkkiä Shelliin ja samalla putsasin vanhat kytkinlevyt ja vaihdoin jäykemmät kytkinjouset vanhojen tilalle niin luisto loppui.

      Hommana tosi helppo; öljyt ulos, oikea sivukate pois, kytkinkoppa auki ja 5 kpl ruuveja irti. Sitte vaan levyt puhtaaksi, uudet jouset paikalleen, osat kiinni, uudet öljyt sisään ja lujaa ajoa..

      Helppo homma jos jaksaa tehdä. Eikä tarvi uusia tiivisteitä ja katella momenttejä, kirii sopivan tiukkaan ei ähkymomenttiin..

      Tyyliin : Paras asennus eli itse tein ja säästin !!!

    • Koitapas ensin vaihtaa kunnon öljyt.
      Merkillä ei taida olla niin suurta merkitystä kunhan se vaan on tarkoitettu märkäkytkimelle,ei siis missään nimessä esim:mobil 1 rallyformulaa.
      Kysele vaikka Hondan merkkiöljyjä.
      Jos se ei jonkun ajan päästä tokene niin sitten täytyy ruveta remonttihommiin.

    • TheForce

      Kylläpä se taitaa olla turha kikkailla millään öljymerkin vaihdoilla, jos kytkin luistaa. Ei muuta kun levyt vaihtoon, ja samalla tietysti jouset. Se on niin helppo homma, että samalla siinä öljynvaihdon yhteydessä se menee. Mulla itellä sama ilmiö. Alkaa vissiin rueta 100000km:n huolto lähestymään...

    • Chris

      Jos kytkin on luistanut, niin silloin levyt ja jouset tulee vaihtaa. Onhan kummiskin jo yli 10 vuotta vanha peli kyseessä. Öljyillä leikkiminen on vaan itsensä pettämistä. Prätkä äöljyä tulee käyttää.
      Luistavasta kytkimestä irtoaa heti paljon kiintoainetta öljyn sekaan. Jo tämäntakia korjaus tulee suorittaa, ettei tule koneremontti turhaan eteen.
      Vaihto onnistuu ensikertalaiseltakin.
      -Öljyt pihalle
      -Kytkinkoppa auki.
      -Paineasetelman viissi ruuvia pois.
      -Vanhat levyt pois ja välilevyjen suoruuden jne. tarkistus.
      -Uudet levyt siisää. (Huom! Yksi massalevy on toisia paksumpi. Huoltokirjasta tulee tarkistaa sen sijainti.)
      -Uudet jouset.
      -Paketin kasaus ja asennus.
      Ja taas toimii 60-90tkm ilman luistattelua.

    • Kytkinpaketti kustantaa Stormilla 108 egee.

      • tiina

        ceepparin alkuperäiset kytkinlevyt ja jouset yht. n. 120 ekee


      • jiijii

        koettanut näillä palstoilla myös puhua alkup.osien puolesta ja täässäkin näkyy syy minkä takia
        harakiriosat ei nykyään ole halvempia kuin alkup.
        ja esim.tämä tapaus kytkin kun hinta ei ole tuon kalliimpi niin ei mielestäni edes kannata harkita muuta kuin alkup.osaa itelläni tehtiin ko:remontti viime talvena hinta suhde oli pikkuisen suurempi
        mutta en edes harkinnut harakiriosaa,sama pätee
        myös jarrupaloissa esim.stormin palat ovat liian kovaa materiaalia levy kuluu ja lasittuu ja alkup.
        palat joskus halvempia kuin muut,aina kannattaa
        kysyä hinnat ennenkuin ostaa mitään.


      • jiijii kirjoitti:

        koettanut näillä palstoilla myös puhua alkup.osien puolesta ja täässäkin näkyy syy minkä takia
        harakiriosat ei nykyään ole halvempia kuin alkup.
        ja esim.tämä tapaus kytkin kun hinta ei ole tuon kalliimpi niin ei mielestäni edes kannata harkita muuta kuin alkup.osaa itelläni tehtiin ko:remontti viime talvena hinta suhde oli pikkuisen suurempi
        mutta en edes harkinnut harakiriosaa,sama pätee
        myös jarrupaloissa esim.stormin palat ovat liian kovaa materiaalia levy kuluu ja lasittuu ja alkup.
        palat joskus halvempia kuin muut,aina kannattaa
        kysyä hinnat ennenkuin ostaa mitään.

        Enpä ole paljon joutunu pyörääni laitteleen,mutta hyvä tietää että alkuperäisosien hinnat on ilmeisesti tulleet alaspäin niin kuin autojenkin kanssa on tapahtunu.
        Kyllähan totuus on että alkuperäinen on aina alkuperäinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      5717
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2090
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1922
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      65
      1080
    5. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1073
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      977
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      957
    8. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    9. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      882
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      745
    Aihe