Hei! Millaisia ovulaatio-oireet ovat? Noin viikko ennen menkkojen alkamispäivä alkoi vihlova kipu vas. puolella alavatsaa. Voimakas kipu ja särky koko alavatsassa kesti noin kaksi päivää. Ovulaatiolaskurin mukaan mahd. ovulaatio olisi ollut jo edellisellä viikolla.. Kipu oli niin voimakas etten pystynyt nukkuu..aattelen että kyseessä oli ovulaatiokipu. Ennen tällasii kipuja ei ole esiintynyt. lopetin pillerit elokuussa ja sen jälkee kaikkki mahdolliset vaivat on ollut. lisäksi pillereitten lopettamisen jälkeen on iho todella huono. Tiedoista kiitollinen!
ovulaatiokivut?
2
2187
Vastaukset
- Eetuli
Itselläni on ollut ovulaation yhteydessä puolen tunnin vihlova kipu munasarjan kohdalla. Kipu yleensä helpottuu, mutta on ilkeän tuntuinen. Ovulaatio on ajoittunut 14 vrk kuukautisten alkamisesta.Tässäkin on yksilöllisiä heittoja puoleen jos toiseen. Ajattelin ettei tapauksessasi ole sitten kyseessä puhkeamaton munasarjakysta. Ne ovat todella kivuliaita ja saattavat kipuilla useamman päivän. Endometrioosi aiheuttaa myös kovaa kipua ja pahenee joka kuukautisten yhteydessä kun kohdun limakalvoa kasvaa vähitellen kohdun ulkopuolelle. Jos kivut pahentuvat ja alkavat todella häiritä kannattaa käydä tutkimuksissa.
- tiipti
Vaikka olenkin huomannut, että toisinaan ovulaatio on kivuliaampi kuin kuukautiset (mitkä mulla on olleet tosi kiltit), ei se noin pahalta tunnu. Hommaan liittyy kai munasarjojen turvotus tm, sillä pientä jomotusta kestää muutama päivä vatsan molemmilla puolilla. Ja sitten itse ovulointi vähän kipuilee (jopa vihloo) niiden muutaman päivän aikana jommalla kummalla puolen. Osaan siis sanoa ovulaatioajankohdan vain parin päivän tarkkuudella.
Kerran nuorena kävin vihlovan vatsani kanssa päivystyksessä, koska silloin kivut olivat kovia, ja umpisuolen suunnalla. Mutta koska umpisuoli ei ollut tulehtunut, mut lähetettiin kotiin, eikä tutkimuksia tehty, koska tämä kerta jäi ainoaksi. Vasta paljon vanhempana ymmärsin, mistä oli ehkä ollut kyse.
Voisiko siis olla, että rajujen hormonimuutosten vuoksi ovis tosiaan tuntuu sullakin noin kovasti? Jos kipu toistuu, mene tutkimuksiin. Pillereiden lopetuksen jälkeen koko kierto voi olla sekaisin, joten laskureihin ei varmaan vielä kannata luottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197