Ammattiylpeys

Thunderhammer

Itse olen aina pitänyt arvossa käsityöntekijöitä, kuten esim. taitavat sepät. Koneistajan hommat ovat vaativia jos tehdään jatkuvasti f-toleransseilla olevia ja monimutkaisia kappaleita. Saa olla aika taitava että hyviä sellaisia saa tehtyä, koska tarkkuuteen vaikuttavia tekijöitä on niin paljon, mm. vanhoilla koneilla ja kuluneilla työkaluilla tehtynä.

Työntekijöillä on monesti palkka-asiat mielenpäällä päivästä ja vuodesta toiseen. Kun palkka ei tunnu riittävän, eikä sitä suostuta korottamaan, he kokevat ettei heitä arvosteta... Johto joutuu epäsuosioon. Napina pahenee ja työilmapiiri tulehtuu. Raha ei tuo onnea, mutta satanen tai pari palkassa lisää tekisi paljon perheellisten elämään. Vuosia kestänyt ahdistus johtaa välillä siihen, että joku mukava työntekijä ottaa metsästysaseensa ja tekee viimeisen ratkaisun.

Myös työntekijöiden pitäisi katsoa peiliin. Voisi yrittää ajatella mitä vuosikausien napina palkasta ja hommista aiheuttaa itselle ja muille työntekijöille. Sehän on kuin vuosikausien ummetus. Pitäisiä ryhtyä toimiin tilanteen parantamisesksi tai työpaikan vaihtamiseksi, eikä valittaa vuodesta toiseen ja lisätä sillä omaa tyytymättömyyttään. Se voi jopa onnistua varsin mutkattomasti ja ilman suuria tunteita, kunhan alkaisi toimiin.

Usein myös aletaan nähdä johto sellaisessa valossa, että se on jotenkin tuurilla tai vilunkipelillä tehnyt voittonsa, koska itsellä on pienet tulot, mutta samaan aikaan ei olla valmiita edes "kävelemään kadun yli", että yrittäisi itse saada asioita paranemaan.

2

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kvartaali_talous

      Ammattiylpeys on pelkkä vitsi nykyajan työelämässä. Työntekijät ovat "vain töissä täällä" ja johdon tehtävä on rohmia yrityksestä niin paljon omiin taskuihin kuin vain mahdollista. Hitsaillaan heikkoa räkäsaumaa ja koneistetaan sutta surutta ja toivotaan, ettei asiakas huomaa. Jos yrität ylläpitää jonkinlaista tasoa ja ns. ammattiylpeyttä, sinulle nauretaan päin naamaa kun käyt pyytämässä palkankorotusta. Sen sijaan tehokkaammin pitää aina pystyä tekemään nykyiselläkin palkalla.

      Metalliala on ja tulee aina olemaan pääasiassa vähäpalkkaisten lahjattomien luusereiden ala, näin sen itse olen aina nähnyt. Onneksi osasin vaihtaa alaa ajoissa.

      • puhutitsestäsivain

        Nyt kun olet tunnustanut itsesi lahjattomaksi luuseriksi joka ei pärjää metallilla, niin mikähän mahtaa olla se ala jolla kaltaisesi lahjaton luuseri pärjää? Siivous?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe