Työhön, mutta entä palkka? oppisopimus nuorten : (

Epäuskomus

Pettynyt uuteen hallitukseen. Enkä ole ainoa. En äänestä noita puolueita enää koskaan. Monella Olisi mahtavaa päästä ihan oikeisiin töihin, jossa kunnioitettaisiin työntekijää ja palkka olisi kaikille samaa työtä tekeville sama.
Miksi nuorten ottamisen porkkana korotus poistetaan , jos tarkoitus on pidentää työuria myös alkupäästä. Myös oppisopimus on hyvä tie ammattiin jatyöelämään.

Olen itse hyvin palkatussa vakaassa työssä, mutta näen läheltä ihmisiä joilla on ennestäänkin ollut hätä työttömyyden vuoksi. He ovat kunnon kansalaisia, uutteria ja ahkeria.
Säälin heitä, kun edäskin Nokia insinööri joutui myymään kotinsa pilkkahintaan jollekkin sijoittaja raharikkaalle.

Nyt laitetaan köyhät ja työttömät kyykkyyn ja nöyrytetään viimmeisen päälle. Kuinka moni sairastuu masennukseen, tulee avioeroja jne.. lapset kärsii kun karkkipäivää ei enää ole .
SYY Hallitus jossa kaksi uskovaista miestä, että kehtaavat.

2

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajaaliiv

Nuorena kävin teollisuuslaitoksen ammattikoulua. Opinnäytetyön tehtyäni olin kisällikirjaa saamassa ja selvisi, että olinkin ollut oppisopimuskoulutuksessa enkä ammattikoulussa! Piti kirjoittaa alle paperi, jossa tein oppisopimuksen jälkikäteen.
      Kaverini, joka ei allekirjoittanut ja oli minua parempi oppilas, jäi ilman stipendejä. Minä sain hänenkin osansa - kuten hän totesi. Yritys lienee jäänyt hänen osaltaan ilman oppisopimuskoulutustukea.

Minä, petkutuksella koulutettu, jatkoin sitten muualla oikeissa kouluissa - pitihän erehdys korjata :).

• miilo

voi kun ei se pohjoisen miljonääri poika ymmärrä köyhintä kansanosaa millään tavalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      23
      3378
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2702
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2241
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1709
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1519
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1481
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1389
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1211
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1184
    Aihe