34-vuotiasta määräillään

heughan

Olen siis jo 34-vuotias ja nainen. Vanhemmat ovat valinneet minulle puolison, jonka kanssa minun tulisi olla kirjeenvaihdossa sähköpostilla ja tavoite olisi häät tämän minulle tuntemattoman henkilön kanssa.

En kuulemma koskaan saa ketään, enkä osaa edes hankkia itselleni ketään. Olen ollut avoliitossa, eli asunut miehen kanssa 3 vuotta, mutta erosimme, koska mies vain arvosteli kotikuntaani, perhettäni, sukulaisiani, koulutustani, ulkomaanmatkojani ja sitä, että minulla on oma tietokone, jota naisella ei saisi kuulemma olla. Hän ei itse ymmärtänyt tietokoneista mitään, eikä ollut matkustellut. Opiskelin tietojenkäsittelyä ja valmistuin tradenomiksi viime vuonna. Olen kuin Afganistanissa tai jossain sivisysvaltiosta tietämättömässä maassa. En saa muka tehdä mitä haluan. Isäni juuri ilmoitti minulle, että kun "pappakin" sanoi jotain, häntä uskottiin.
Vanhempani ovat uskonnollisia, evankelis-luterilaisia, mutta eivät mitään lestadiolaisia sentään. Minä erosin kirkosta muutama vuosi sitten, koska en kestänyt sitä, että samaa sukupuolta olevilta kiellettäisiin avioliitto ja sitä, että vanhempani määräisivät aviopuolisoni. Erosin kirkosta, koska haluan tehdä, kuten oikeaksi katson, ja siihen en muiden lupaa tarvitse. Avioliiton näen kaikille toisiaan rakastaville aikuisille ihmisille sopivana sopimuksena.

Jos menen tulevaisuudessa naimisiin, mitä toivon yli kaiken, en kutsu häihin vanhempiani ollenkaan.

Mitä mieltä olette tästä kaikesta?

6

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyjä

Miksi olet edes tekemisissä vanhempiesi kanssa?

• jhgfdsdfghjk

Samaa minäkin tässä ihmettelen. Laita välit poikki. Oppivathan käyttäytymään.

• Hetzdaa

Oon 11v tyttö ja ymmärrän jos naurahdatte siellä ruudun takana mut jos omille vanhemmilleni olis joku nii tärkeetä ku sun vanhemmille selvästi käytökseestään päätellen on uskonto yms. Nii ite varmaan vaa sun ikäisenä sanoisin et oot aikunen et pikkulapsi ja sua ei voi määräillä eli tiivistettynä sanot että sulla on selkäranka ja pysyt pystyssä ilman turhaa tukea jota sä et (kirjoituksesta päätellen) kaipaa. Ja sulla on omat polut jotka ei yksinkertaisesti näissä asioissa kohtaa sun vanhempien kanssa.
      Sä oot oikeesti aikuinen ja sun pitäis osata pitää omat puoles.
      Onnea asian kanssa
      T: hetzda

• hämmentynytttttt

Mitä 34-vuotias nainen tekee nuorten keskustelupalstoilla..

• yksvaaaaaan

Mitä 20 vuotias finnipissis sitten täällä tekee?
      Kannattaisi miettiä ettei sulla ole pienempänä oikeutta neuvoa isompias.
      Vai onko pikkulehmä kateellinen kun pojat saavat seuraa naisesta?

• pelkkänäkysymysmerkkinä

En ymmärrä tuosta hevon vittua. Jokaisella meistä on isä ja äiti eli vanhemmat, mutta miten 34-vuotiasta aikuista ihmistä voidaan noin määräillä?

Et kai sinä vanhempiesi kanssa asu saman katon alla, aikuinen ihminen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      180
      10906
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      87
      10369
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      233
      5801
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      180
      4624
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      131
      3106
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      171
      3105
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      39
      1903
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      298
      1498
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      6
      1330
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1254
    Aihe