Psykoosi .

Kummanen123

Eli noin viikon ajan elämä on tuntunut siltä että kaikki ei olisi todellista, ja mietin itsekin että miksi näin on käynyt. En ole saanut nukuttua paljonkaan, ja aina jos herään yöllä, niin tärisen ihan hirveesti. Välillä pyöryttää, ja ennen tätä minulla oli ollut alhainen verenpaine. Onko kenelläkään muullakaan ollut kyseisiä kokemuksia? Miten pääsitte siitä eroon?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lhnina

      Oletko miettinyt, jos sinulla olisi vaikka diagnosoitumaton diabetes?
      Käy keskustelemassa lääkärisi kanssa, hän tietää asiasta paremmin ja saatte otettua eri kokeita.

    • Yksi psykoosin varomerkeistä on muistaakseni, ettei saa nukuttua.

      • Elämä_sekaisin

        Kaikki aloittajan kuvaamat oireet sopivat myös ihan vaan ahdistukseen. Itselläni lisäksi oireina kova huimaus, pään tyhjeneminen kesken keskustelujen, lihasheikkous, näköhäiriöt, paineen tunne päässä sekä muistin reistailu. Ei minusta mitään fyysistä vikaa ole löytynyt, mutten myöskään ole mennyt psykoosiin vaikka näin on menty jo monta vuotta. Välillä nukun katkonaisesti yhdeksän tuntia yössä ja nukahtelen silti päivisin melkein istualleni, välillä taas nukun useampana yönä vain pari tuntia ja virtaa riittää päivisin silti liikaakin. Toki olo on sumea ja epätodellinen mutta silti niin levoton ja energinen että tulee touhuttua paljon kaikenlaista.

        Henkinen paine tämän muutama vuosi sitten laukaisi, sitä ennen olin tasainen kuin viilipytty. Mutta siltä näyttää että näin mennään loppuelämä.


    • Tavisneuvo

      Jospas nyt kuitenkin menisitte terveyskeskukseen aluksi terveydenhoitajalle ja otattaisitte verikokeet: hemoglobiini, kilpirauhasarvot. Ja sitten keskustelemaan lääkärin kanssa. Kirja on hyvä unilääke ja kandee mennä säännöllisesti nukkumaan vaikkapa 10.00 ja jos yöllä herää, voi kaivaa sen samaisen kirjan ja lukea muutaman sivun. Elikkäs, jos opettelee tällaisen tylsän rutiinin, niin siihen voi tottua ja siitä voi olla pidempään harjoiteltuna apua. Mieluummin näin kuin nukahdus- tai unilääkkeillä. Luulen, että samankaltaisia kokemuksia on muillakin. Sitten toinen asia on, onko kyseessä paniikkihäiriö tai voisko verenpaineessa olla jotain. Stressiinkin voi liittyä kaikenlaisia tuntemuksia. En ole terveydenalan ammattilainen, mutta kannattaa välittää itsestään ja ottaa selvää.

    • wertuers

      Minulla olikin Derealisaatio. Olen toipunut suunilleen. Kiitos vastaajille!

    • T.Emu

      Miten toivuit? Mitä teit?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6765
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4027
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2045
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe