Arvokkaimmat autobrändit

HojoHojoOstaTojo

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1432783252058.html?fb_action_ids=10153461525217044&fb_action_types=og.shares&fb_ref=www-share

Toyota nousi autobrändeistä korkeimmalle, kaikkien brändien joukossa se on sijalla 30. Toiseksi arvokkain autobrändi maailmassa on BMW, sen ollessa sijalla 34. Kolmanneksi autobrändeistä nousi Mercedes-Benz, se sijoittui Branzin listalla sijalle 43.

Pienessä koemielessä laitetaan tänne. Miten suomalaiset ottaa asian. Kansainvälisellä autofoorumilla ei sentään haukuta toista auto merkkiä.

Kysymys mitä tuo autobrändi meinaa? Luotettavuutta brändiin vai myyntiä?

5

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shjdyhj

      Suomessa kuten mainitisit on selvää, että ei osata kunnioittaa toisten mielipiteitä kateus päissään. Ainahan se oma on paras ja ikuinen.....

      Pmyrskyhän tästä nousee, kun sossupummit herää näin perjantain jälkeen näppäimistön ääreen.

    • KjehKjehKjehheh

      Suomalaiset instanssit ja ihmiset eivät kestä sitä jos joku poikkeaa joukossa tai tekee asian toisella tavalla. Oli se sitte parempi tai, niin oma tapa ja napa on aina ainoa oikea ratkaisu. Jos näillä valittaja sossupummeilla on nettitikusta virta loppu?

    • asiatPitääYmmärtää

      Tässä tapauksessa tarkoittaa lähinnä myyntiä. Halpaa peruskauraa myydään paljon ja siinä luokassa on ne suurimmat markkinat. Toyota tekee autonsa halvalla ja myyntivoitot tekevät siitä arvokkaan brändin. Voisi verrata vaikka kaikkien tuntemaan Coca Colaan joka on juomana surkeaa ja epäterveellistä, mutta myydään vanhalla perinteellä ja suurella agressiivisella markkinoinnilla.

      • YmmärtääNePitää

        Halpaa vai halpaa ja hyvää laadultaan? Tuskin kukaan ostaa halvalla vehettä joka kestää sen pari päivää.


    • vähävikaisuus

      Luotettavuuus, vähävikaisuus ja kestävyys ovat syitä Toyotan korkeaan arvostukseen. BMW esimerkiksi saa arvostuksen ihan eri tavalla, siinä ajettavuus ja tehokkaat moottorit ovat pääasiassa. Suomalaiset kuitenkin arvostavat luotettavuutta ja kohtuullista hintaa, Byggmaxin mainos missä suomalainen mies haluaa kultakimpaleen ale-hintaan kuvaa asiaa aika hyvin. Suomessa autoverotus on niin korkea että autoa pidetään kauan ja ostetaan paljon käytettyjä, sen takia vähävikaisuus nousee tärkeäksi ja Toyotaa arvostetaan eniten. Voin itsekin vahvistaa että meidän perheessä loppui korjaamokäynnit ja hylkäykset katsastuksissa kun siirryttiin Toyotiin. Toyota on kuitenkin todisttusti vähävikaisin merkki joten ei ole mikään yllätys että brändiä arvostetaan eniten, kuka nyt haluaisi auton missä on paljon vikoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe