Jopas on hyvä auto tuo Octavia kun kävin koeajolla. Uusi Superb vielä parempi mutta tietysti kalliimpi. Voitti testissä E-sarjan Mersun ja 500-sarjan Bemarin.
Kyllä VW maailman ykkösvalmistajana osaa.
Aven vaihto Octaviaan
30
<50
Vastaukset
- Raazia
Sepä hyvä. Aina jokin merkki käy toiselle paremmin kuin toinen. Onnex on valinnan varaa!
- Avetaas
Joo Ocu on todella hyvä. Harmi vaan, että jälleenmyyntiarvot ovat romahtaneet VW-konsernin nyt jo kaikkien tiedossa olevien monenlaisten ongelmien ja niiden huonon hoitamisen vuoksi. Sen vuoksi joutuu tyytymään seuraavaksikin tasasen tylsään Aveen, kun ei köyhällä ole varaa maksaa kolmen vuoden päästä viittä tonnia enempää välirahaa uuteen vaihdossa. On kyllä käsittämätöntä kuinka Ave pitää arvonsa, mutta toisaalta varmuus on tärkeämpää kuin ajo-ominaisuudet.
- EiAvelle
Eihän Octavian hinnat ole romahtaneet minnekään vaan käytetytkin viedään käsistä. Viiden tonnin välirahalla ei selviä Avella vaihdossa jos on yhtään kilometrejä alla. En kyllä edes harkitsisi Avensista.
- Avetaas
Kyllä ne Ocun hinnat valitettavasti romahtaa. Reilun vuoden ikäisiä Ocu dsg:eitä on myynnissä lähes kymppitonnin alle uuden vastaavan, mutta ei tahdo silti mennä kaupaksi. Avensikset taas menee kolme vuotta vanhanakin vain kuuden tonnin hinnanerolla uuteen kaupaksi hyvinkin nopeesti. Käsittämätöntä, mutta totta.
- OcuMyy
Avetaas kirjoitti:
Kyllä ne Ocun hinnat valitettavasti romahtaa. Reilun vuoden ikäisiä Ocu dsg:eitä on myynnissä lähes kymppitonnin alle uuden vastaavan, mutta ei tahdo silti mennä kaupaksi. Avensikset taas menee kolme vuotta vanhanakin vain kuuden tonnin hinnanerolla uuteen kaupaksi hyvinkin nopeesti. Käsittämätöntä, mutta totta.
Reippaasti yli 20 tonnia pyytäävät kolme vuotta vanhoilla 1.4 Octavialla eikä alennusta tahdo saada kun vievät käsistä. Niinhän nuo menevät uudetkin Ocut kaupaksi kun on Suomen ylivoimaisesti myydyin automalli.
- oikea_automyyjä
Avetaas kirjoitti:
Kyllä ne Ocun hinnat valitettavasti romahtaa. Reilun vuoden ikäisiä Ocu dsg:eitä on myynnissä lähes kymppitonnin alle uuden vastaavan, mutta ei tahdo silti mennä kaupaksi. Avensikset taas menee kolme vuotta vanhanakin vain kuuden tonnin hinnanerolla uuteen kaupaksi hyvinkin nopeesti. Käsittämätöntä, mutta totta.
Näin se valitettavasti on, että kyllä montaa automallia tarjoavat joutuvat kääntymään takaisin, kun eivät saa lähellekään haluamaansa hyvitystä. Autoliikkeen ja automyyjänkin täytyy elää ja päästä vaihdokeista aikanaan eroon. Yleisesti ottaen asiakkailla on virheellinen käsitys vaihdokkinsa arvosta, tämä koskee kyllä myös Toyotan omistajia. Uusien tarjoukset on tällä hetkellä vedetty jo jopa liian alas ja niistä ei ole enää tinkivaraa. Kehotan joitakin asiakkaita kokeilemaan myydä autonsa itse ja annan saatteeksi vinkkejä, jos asiakkaan auto on haluttua mallia. Vakioasiakkaiden kanssa tuntuu joskus, että joutuu antamaan omasta kukkarosta. Jään kohta itse eläkkeelle, töitä on paiskittu kymmeniä vuosia rotan lailla eikä oman voiton maksimointi ole enää päätavoite, elämässä on onneksi muitakin asioita. Herkkua automyyjän homma ei ole ollut enää 20 vuoteen.
- VoiJavoivoivoi
oikea_automyyjä kirjoitti:
Näin se valitettavasti on, että kyllä montaa automallia tarjoavat joutuvat kääntymään takaisin, kun eivät saa lähellekään haluamaansa hyvitystä. Autoliikkeen ja automyyjänkin täytyy elää ja päästä vaihdokeista aikanaan eroon. Yleisesti ottaen asiakkailla on virheellinen käsitys vaihdokkinsa arvosta, tämä koskee kyllä myös Toyotan omistajia. Uusien tarjoukset on tällä hetkellä vedetty jo jopa liian alas ja niistä ei ole enää tinkivaraa. Kehotan joitakin asiakkaita kokeilemaan myydä autonsa itse ja annan saatteeksi vinkkejä, jos asiakkaan auto on haluttua mallia. Vakioasiakkaiden kanssa tuntuu joskus, että joutuu antamaan omasta kukkarosta. Jään kohta itse eläkkeelle, töitä on paiskittu kymmeniä vuosia rotan lailla eikä oman voiton maksimointi ole enää päätavoite, elämässä on onneksi muitakin asioita. Herkkua automyyjän homma ei ole ollut enää 20 vuoteen.
"Yleisesti ottaen asiakkailla on virheellinen käsitys vaihdokkinsa arvosta, tämä koskee kyllä myös Toyotan omistajia. "
Muihin merkkeihin kun koettaa Tojoa vaihtaa, niin apuvipuna ei olekaan valmistajan subventio. Joutuu tekemään kauppaa reaalikursseilla. Tämä tietysti pitää tojoilijan helpommin tojoilijana.
Yllätys voi tulla siinäkin kun tarjoaa näinä päivinä Tojon dieseliä vaihdossa. Voi tulla kauppiaalta nyreää naamaa. - 21212
OcuMyy kirjoitti:
Reippaasti yli 20 tonnia pyytäävät kolme vuotta vanhoilla 1.4 Octavialla eikä alennusta tahdo saada kun vievät käsistä. Niinhän nuo menevät uudetkin Ocut kaupaksi kun on Suomen ylivoimaisesti myydyin automalli.
Occussa ja saman luokan autoissa perusautot pitää arvonsa hyvin mutta ostappa paremmin varusteltu automaatti lisävarusteilla niin tilanne muuttuu.
Joku vähän alun perin kalliimpi missä on varustelu vakiona paremmalla tasolla tulee tällöin halvemmaksi, merkitstä riippumatta. - Toyota_Corolla
Avetaas kirjoitti:
Kyllä ne Ocun hinnat valitettavasti romahtaa. Reilun vuoden ikäisiä Ocu dsg:eitä on myynnissä lähes kymppitonnin alle uuden vastaavan, mutta ei tahdo silti mennä kaupaksi. Avensikset taas menee kolme vuotta vanhanakin vain kuuden tonnin hinnanerolla uuteen kaupaksi hyvinkin nopeesti. Käsittämätöntä, mutta totta.
Näinhän se on että Skodan hinnat romahtaa. Siksi kannattaa ostaa Toyota Auris. Sen pitää hintansa hyvin, koska se on helppo myydä käytettynäkin.
- mikasdoss
Avetaas kirjoitti:
Kyllä ne Ocun hinnat valitettavasti romahtaa. Reilun vuoden ikäisiä Ocu dsg:eitä on myynnissä lähes kymppitonnin alle uuden vastaavan, mutta ei tahdo silti mennä kaupaksi. Avensikset taas menee kolme vuotta vanhanakin vain kuuden tonnin hinnanerolla uuteen kaupaksi hyvinkin nopeesti. Käsittämätöntä, mutta totta.
Annappa pari linkkiä, niin käyn heti ostamassa! Juuri sellaista etsin, mutta kun ei vaan tahdo löytyä mistään. Mahtaa olla joku salainen sivusto? Oli niin tai näin, niin tsi-koneisiin tottuneena en kuuna päivänä voi ajaa enää vapaasti hengittävällä koneella. Ero on kuin yöllä ja päivällä, niin tehossa kuin väännössäkin. Valitettavasti myös uuden Avensiksen bensakoneet ovat edelleen niitä samoja vanhoja.
- Toyota_Corolla
Turbomoottorien ongelma on heikko kestävyys. Toyota taasen tekee autoja jotka ovat kestäviä. Toyotan yksi kriteeri on, että moottorin on kestettävä vähintään miljoona kilometriä. Toyota tekee autoistaan kestäviä ja pitkäikäisiä. Ne eivät ruostu Skodien tavoin.
- Joopajuu
Joo vaihda pois vaan. Eihön tojotaa turhaan oo aina haukuttu!
- Hehhehhh
Olisit ajanut perään autojakin. Esim. accordin.
Ja se, että octavia voittaa mersun ja bmw:n niin sillehän ei voi muuta kuin nauraa vedet silmissä. Saahan sitä sellaistakin itselle uskotella!- Laatuautoilija
Vai Accordin! Sehän on melkein yhtä romu kuin Avensis.
Luepas poju vertailutestejä. Superb voitti Mersun ja Bemarin reilusti. - Sinä_et_varmaan
Laatuautoilija kirjoitti:
Vai Accordin! Sehän on melkein yhtä romu kuin Avensis.
Luepas poju vertailutestejä. Superb voitti Mersun ja Bemarin reilusti.muuta teekään kuin luet "vertailutestejä". Viesteistäsi tajuaa ettet pikkupoikana ja muutenkin räkänokkana tiedä vielä koko aihealueesta pikkupoikana mitään. Kokemus karttuu vuosien saatossa ja ehkä sinäkin vielä jonakin päivänä ymmärrät sen minkä ostava yleisö on tiennyt jo useamman vuosikymmenen.
- Laatuautoilija
Sinä_et_varmaan kirjoitti:
muuta teekään kuin luet "vertailutestejä". Viesteistäsi tajuaa ettet pikkupoikana ja muutenkin räkänokkana tiedä vielä koko aihealueesta pikkupoikana mitään. Kokemus karttuu vuosien saatossa ja ehkä sinäkin vielä jonakin päivänä ymmärrät sen minkä ostava yleisö on tiennyt jo useamman vuosikymmenen.
Kymmenien vuosien autoilukokemuksella kerron, että riisipussit kannattaa jättää ostamatta. Saman ovat ammattiautoilijatkin huomanneet.
- Harkitsetarkkaan
Miksi pitäisi laittaa rahaa autoon jonka kanssa todennäköisesti tulee ongelmia. Eivät kai nuo kaikki kirjoitukset asiallisessakaan mediassa ole provoja. Kyllä noissa Skodissa, Audeissa , Volkswageneissa ja Seateissa on ihan oikeasti ongelmia, kun niistä noin monessa lehdessä on tarinaa. Myös ulkomailta kuuluu samaa. On puhuttu 1,2 l ja 1,4 l TSI moottoreiden nokkaketjujen hajoamisista. ( kallis juttu). DSG vaihteistojen hajoamisista ja moottoreiden suuresta öljynkulutuksesta. VAG konserni on ollut todella nihkeä tulemaan kustannuksissa vastaan.
- VWRules
Terojen provoja suurin osa on. Media hakee klikkauksia otsikoillaan. "Tiedot" ovat peräisin provojen kertomuksista. Reaalimaailmassa ongelmia on vähän. Vähemmän kuin Toyotan D4D-koneissa on ongelmia. Jos noita ongelmia olisi paljon niin eivät ammattiautoijat niitä ostaisi. Tai muu kansa. VW-konsernin osuus oli toukokuussa Suomen myynnistä jo 30.9 %.
Itse en ymmärrä miksi joku pistää rahansa Toyotaan. Ominaisuudet ja ruosteenesto ovat retuperällä. Tekniikka on aataminaikaista. - 2.4STW
VWRules kirjoitti:
Terojen provoja suurin osa on. Media hakee klikkauksia otsikoillaan. "Tiedot" ovat peräisin provojen kertomuksista. Reaalimaailmassa ongelmia on vähän. Vähemmän kuin Toyotan D4D-koneissa on ongelmia. Jos noita ongelmia olisi paljon niin eivät ammattiautoijat niitä ostaisi. Tai muu kansa. VW-konsernin osuus oli toukokuussa Suomen myynnistä jo 30.9 %.
Itse en ymmärrä miksi joku pistää rahansa Toyotaan. Ominaisuudet ja ruosteenesto ovat retuperällä. Tekniikka on aataminaikaista.Voisiko joku jo vihdoin kertoa onko kaikissa eri kokoisissa (1.4L, 1.6L, 2L ja 2.2L) Toytan D4D koneissa sama ongelma vai vain 2.2L.
- 3.0TDI
2.4STW kirjoitti:
Voisiko joku jo vihdoin kertoa onko kaikissa eri kokoisissa (1.4L, 1.6L, 2L ja 2.2L) Toytan D4D koneissa sama ongelma vai vain 2.2L.
Vika on 1.4-, 2.0- ja 2.2-litraisissa moottoreissa. 1.6-litrainen on PSA:n ja Bemarin yhtesityökone niin kestää.
- 2.4STW
3.0TDI kirjoitti:
Vika on 1.4-, 2.0- ja 2.2-litraisissa moottoreissa. 1.6-litrainen on PSA:n ja Bemarin yhtesityökone niin kestää.
Oletko aivan varma että ongelmia muissakin kuin 2.2L ?
Minä olen nähnyt raportoitavan vain 2.2L D4D ongelmista. - 32131
3.0TDI kirjoitti:
Vika on 1.4-, 2.0- ja 2.2-litraisissa moottoreissa. 1.6-litrainen on PSA:n ja Bemarin yhtesityökone niin kestää.
PSAlla ja Bemarilla on myös yhteistyö bensakone ja siinä taas yllättäen on ollu tketjuvikoja ym. pientä samoin joissakin bemarin omissakin koneissa.
- Toyota_Corolla
2.4STW kirjoitti:
Voisiko joku jo vihdoin kertoa onko kaikissa eri kokoisissa (1.4L, 1.6L, 2L ja 2.2L) Toytan D4D koneissa sama ongelma vai vain 2.2L.
Missään Toyotan D4D moottorissa ei ole ongelmia. Ne ovat erittäin kestäviä. Huoltojen laimin lyönti on joissakin tapauksissa kostautunut, mutta niitäkin on vuosien saatossa ollut vain muutama tapaus. Skodan TSI moottoreissa on edelleen suuria ongelmia. Taannoin 60tkm kestotestissä, joka oli Tekniikan Maailmassa turbo jo melkein rikki siis vaihtokunnossa. Samoja moottoreita on myös Skodassa. Tämän perusteella Toyota ei missään nimessä kannata vaihtaa Skodaan. Myös sähkövikoja esiintyy jatkuvasti, mitä ei taasen Toyotissa esiinny lainkaan. Muutenkin Skodan kestävyys on surkeaja kovin herkkä ruostumaan.
- Ainavaantojo
Toyota_Corolla kirjoitti:
Missään Toyotan D4D moottorissa ei ole ongelmia. Ne ovat erittäin kestäviä. Huoltojen laimin lyönti on joissakin tapauksissa kostautunut, mutta niitäkin on vuosien saatossa ollut vain muutama tapaus. Skodan TSI moottoreissa on edelleen suuria ongelmia. Taannoin 60tkm kestotestissä, joka oli Tekniikan Maailmassa turbo jo melkein rikki siis vaihtokunnossa. Samoja moottoreita on myös Skodassa. Tämän perusteella Toyota ei missään nimessä kannata vaihtaa Skodaan. Myös sähkövikoja esiintyy jatkuvasti, mitä ei taasen Toyotissa esiinny lainkaan. Muutenkin Skodan kestävyys on surkeaja kovin herkkä ruostumaan.
Samaa mieltä. Ei tosiaan pidä sotkeutua turboon, tulee tosi kalliiksi. Uudessa avessa ei ole turboa ja kestävyys on siis taattu. Ja Toyota ei ole ruostunut sitten 70-luvun, kun taas ruoste on Skodan suuri murhe.
Kun tojon huoltaa hyvin, kestää tekniikka ilman murheita sen puoli miljoonaa kilometriä ja se on lukema, jonka ajamiseen tarvitse kolme Skodaa. - TSIvoimaa
Toyota_Corolla kirjoitti:
Missään Toyotan D4D moottorissa ei ole ongelmia. Ne ovat erittäin kestäviä. Huoltojen laimin lyönti on joissakin tapauksissa kostautunut, mutta niitäkin on vuosien saatossa ollut vain muutama tapaus. Skodan TSI moottoreissa on edelleen suuria ongelmia. Taannoin 60tkm kestotestissä, joka oli Tekniikan Maailmassa turbo jo melkein rikki siis vaihtokunnossa. Samoja moottoreita on myös Skodassa. Tämän perusteella Toyota ei missään nimessä kannata vaihtaa Skodaan. Myös sähkövikoja esiintyy jatkuvasti, mitä ei taasen Toyotissa esiinny lainkaan. Muutenkin Skodan kestävyys on surkeaja kovin herkkä ruostumaan.
Tojokuskin suurin ilonaihe on manata ongelmia vw:n koneisiin. Sen ymmärtää kun omassa autossa on nuhapumppu pellin alla ja siitä ei ole iloa oikein kenellekään. Toisaalta, eipä se veltto runko tuon enempää tehoa kestäisikään.
Omalla TSIllä olen ajellut kohta jo kymmenen vuotta. Ei tarvitse manailla ongelmia muille kun omassa motissa riittää vääntöä vaikka muille jakaa ja auto on muutenkin ensiluokkainen ominaisuuksiltaan.
- ågffrrr
Audi ja Skoda murheita. Linkki
http://yle.fi/uutiset/turkulaisen_audi-miehen_hermot_menivat_maahantuojaan__aloitti_yhden_auton_mielenosoituksen/8020573- SinäJaVika
Tojotassasi kuitenkin vikaa. Eikä takaisinkutsua kuulu. Joskus se kutsu olisi suorastaan lohtu!
- rupeareikää
SinäJaVika kirjoitti:
Tojotassasi kuitenkin vikaa. Eikä takaisinkutsua kuulu. Joskus se kutsu olisi suorastaan lohtu!
Oikeastaan joku saisi takaisinkutsua suurinpiirtein kaikki Tojotan pakettiautot, ruosteiden takia. Onkohan niissä jotenkin ohuet maalit vai mikä? Kun liikenteessä niitä katselee, niin aika karussa kunnossa pelleiltään.
- TSI
Ja Saab vain pelittää vuodesta toiseen eikä tuplaturbo dieselissä ole ollut vian vikaa koko seitsemän vuoden aikana,öljyä ei joudu lisäilemään vaihto välin aikana.Ei ruostu ja ajomukavuus huipussaan.Ostakaa hyvät ihmiset kunnon autoja älkääkä menkö sopulien lailla jyrkänteeltä alas...
- 2.4STW
No se Saabin diesel ei olekaan Saabin käsialaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel103040- 1172194
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei431604- 2601408
- 731067
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47921- 55894
Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77890- 44805
Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä
Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to93746